Jump to content

Fum albastru, turbina?


adrian-valentin
 Share

Postare recomandată

Eu am toate 6 bujii incandescente ... decedate. Porneste la prima cheie, dar invarte vreo 3-4 secunde de dimineata. Am noroc ca iarna asta a fost mai blanda si de dimineata nu au fost mai jos de -5 grade celsius. De cand au dat ortu' popi bujiile, scoate fum alb la pornire ptr vreo 5 secunde. Inainte pornea la sfert si nu scotea fum. Banuiesc ca din cauza ca motorul invarte mai mult se acumuleaza mai multa motorina in cilindrii si arderea e insotita de fum. In plus nici bujiile nu ajuta deloc nici inainte nici dupa pornire si de aici iarasi ardere incompleta, adica fum. Dupa ce se incalzeste un pic fumul dispare.

Bujiile sunt deja comandate. Luni le voi monta. Sper sa porneasca la sfert ca inainte, si fara "fumuri".

Singura chestie care ma surprins e ca nici o bujie nu mai lucreaza. Le-am verificat cu aparatul de masura. Pe 4 din ele rezistenta infinita, iar pe celelalte doua ceva de ordinul miilor de ohmi adica "varza" si astea.

Iarna trecuta am pornit-o fara probleme la -17.5 grade. Cred ca a fost cea mai friguroasa zi din Constanta (mai ales ca a fost pe la 7 dimineata). Ma gandesc ca macar cateva dintre bujii functionau atunci...

Si fumul albastrui nu poate fii si de la motorina? Stiu ca in mod normal indica ulei ars dar la tdi parca auzisem ca poate fi si de la motorina (nu neaparat trebuie sa fie negru).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cipos

    17

  • SilentAssasin

    11

  • andREI

    9

  • Passat 3BG

    9

la tine problema e ca masina danad de cateva ori la automat pana porneste acumuleaza vapori de motorina in camera de ardere, iar cand o ia sintoma e de motor avansat(fumul alb), dar sa vezi ca dupa schimbul bujiilor nu vei mai avea probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totusi la mine e ciudat ca fumul alb de la pornire a aparut imediat dupa ce am reconditionat turbina. sa fie oare vreo legatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mecanic am facut testul vag si a iesit ca toate injectoarele functioneaza in parametri normali insa larece e posibil ca unul dintre ele sa nu functioneze normal pana ce se incalzeste motorul. ce parere aveti?

Modificat de Passat 3BG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spune-ne si noua ce ulei ai pus la schimb(marca,norma)

mobil sintetic.. nu mai stiu sigur...daca e important pot sa ma interesez, numai ca din cate stiu e doar un singut fel pentru passat de la mobil

nu vad care ar fi legatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mobil sintetic.. nu mai stiu sigur...daca e important pot sa ma interesez, numai ca din cate stiu e doar un singut fel pentru passat de la mobil

nu vad care ar fi legatura

pai are legatura daca fenomenul s-a manifestat dupa schimbul de ulei,in 2000km s-a intimplat ceva la motor,poate uleiul nu a fost corespunzator sau in norma-daca a fost mobil full sintetic, inseamna ca trebuia sa fie 506.01 sau mai noul 507.00

eu zic ca nu e rau sa-i faci un test de compresie,macar inlaturi posibile probleme la segmenti,parerea mea

Modificat de cristi.v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tine problema e ca masina danad de cateva ori la automat pana porneste acumuleaza vapori de motorina in camera de ardere, iar cand o ia sintoma e de motor avansat(fumul alb), dar sa vezi ca dupa schimbul bujiilor nu vei mai avea probleme

Vezi... si eu patesc la fel... si asa mi-era o frica sa nu am ceva probleme la motor.

De curiozitate AndyG... poti sa-mi spui si mie cat au costat bujiile/ bucata, asa ca sa-mi fac o idee.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun dar e posibil sa scoti fum alb aleator ?

Adica odata da , urmatoarele zile nu si apoi peste o sapta iarasi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Claudiu83,chiar astazi m-am interesat de bujii la a mea:39 ron/buc.

Luigi Vicol

PS:Recomandabil sa le schimbati pe toate odata..

Modificat de l.u.v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrein , mi-ai luat cuvintele din tastatura . Exact asa e la mine , e complet random treaba cu fumul . Am observat ca dupa un drum mai lung facut afara , la prima cheie a doua zi este fara fum deloc . In drumurile de zi cu zi din oras ( am acelasi traseu in fiecare zi deci ar trebui sa scoata fum la fel ) cand e cu fum , cand nu .

L.E. Fumul e alb ( nu alb-albastrui ) cateodata mai mult , altadata mai putin .Am schimbat toate bujiile insa fumul a ramas . Avansul e reglat ceas , oricum asa facea si inainte de a-l regla , deci au ramas in cauza semeringurile de supape . BTW , am inteles ca nu se recomanda schimbarea acestora decat cu chiulasa data jos , daca e cineva mai priceput care poate sa confirme .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Claudiu83,chiar astazi m-am interesat de bujii la a mea:39 ron/buc.

Luigi Vicol

PS:Recomandabil sa le schimbati pe toate odata..

Multumesc Luigi

Acum cu fumul.. la mine nu e aleator, e tot timpul cand e frig dar numai la porniri la rece, in special dimineata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am schimbat bujiile incandescente.

Azi de dimineata a pornit ca unsa si fara "fumuri". Parca era parcata de juma' de ora.

Bujiile au costat 324 de lei. (54/buc) marca BERU

Ma gandesc cum naiba altii au probleme mari de pornire cand au una sau doua bujii arse cand la mine erau toate 6?

Un singur lucru ma incalzeste, si anume banuiesc ca stau bine cu compresia si restul daca pornea si fara bujii.

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
SilentAssasin
Calaretule, CCV daca functioneaza BINE ar trebui sa te ajute. EGR daca functioneaza bine la fel ar trebui sa-ti dea tot motorina + oxigen atunci cand ai nevoie. Eu zic ca iarna la curse scurte fac o diferenta mare in bine.

CE treaba are egr daca functioneaza bine sa imi dea oxigen? Egr da gaze arse in admisie , nu oxigen. eu am blocat conducta de la egr catre admisie de a doua zi de cand mi-am luat masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca EGR baga gaze de evacuare concentratia de oxigen din camera de ardere scade. Daca nu baga gaze atunci e mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
CE treaba are egr daca functioneaza bine sa imi dea oxigen?

Calaretule, anume am pus BOLD ca sa vezi si in postul anterior, mai pun o data :am zis daca EGR functioneaza BINE , CAND AI NEVOIE iti da TOT MOTORINA PLUS OXIGEN. asta pentru ca la acceleratie EGR= INCHIS! Deci nu vine nimic pe acolo. Normal ca iti da gaze arse , asa cum spune si numele ei...

Ti-a explicat Andrei cum e cu oxigenul din cilindru...Asa sa te gandesti ca ce da EGR, nu vine din atmosfera, deci se "scade" :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Problema cu fumul de dimineata, mai ales cand ii rece vremea, este comuna la toate diesele,deoarece motorul este rece, socul este tras automat, iar combustia nu se realizeaza complet,datorita excesului de motorina.Odata ce motorul s-a incalzit si socul automat se dezactiveza, fumul dispare.Iar daca il turezi cat ii rece scoate fum ca dupa un Saviem batran :huh: Asa patesc si eu iar dupa ce se incalzeste nu mai scoate fum la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai , de acord daca te referi la fum negru . Problema este ca unele TDI-uri scot la pornire fum albastrui ( a se citi ulei in camera de ardere ) impreuna cu cel negru. Crede-ma , nu este comuna problema la toate dieselele .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. alc2 am citit mai sus ca ai probleme in sensul ca iti scoate fum ALB ?! Pai din cate stiu si eu fumul alb=apa in cilindri :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am toate 4 bujiile arse si pornete masina foarte usor ,a pornit si la -10 grade in iarna si a pornit din prima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din cate stiu si eu fumul alb=apa in cilindri ;)

Fumul e una si aburii sunt alta. Aburii sunt mai putin densi decat fumul si se imprastie ceva mai usor in atmosfera.

Si eu cand pornesc CATEODATA ma trezesc cu cateva minute poate de fum la ralanti dupa care dispare complet. E greu de spus daca arara a ulei sau a motorina. De obicei nu scoate fum deloc, odata ce se incalzeste motorul. Nu am reusit sa gasesc o corelare cu nimic. Poate ar putea fi si ceva legat de incalzirea catalizatorului, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am spuso si in alte topic-uri : fum alb- avans dereglat; fum alb-albastrui ulei ars; fum negru- motorina nearsa

la pornire fumul alb ar putea avea urmatoarea explicatie: semeringurile la supape sunt duse si scapa ulei pe lanaga ele, acesta ajungand in camera de aredere(se poate verifica acest aspect prin scoaterea unei bujii incandescente cu motorul rece,iar daca se constata ca aceasta este umeda de ulei e clar semeringul dus)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si in cazul asta ce faci... e costisitor sa schimbi semeringurile?... sau daca nu e chiar grav... in sensul sa scoata mult fum alb... se poate lasa asa inca o bucata de vreme?

la mine e posibil sa fie chestia asta cauza fumului alb care apare la pornire, ca avansul la mine am inteles ca se regleaza automat.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e nici o prblema daca mergi asa pt ca imediat dupa porire piesel se dilata si etanseaza bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
leo_cumeteo1

aceeasi problema o am si eu, doar ca nu doar dimineata sau pe frig, ci tot timpul cind masina ia o pauza mai mare de 2 ore, o pornesc si da cu fum alb-albastrui de fiecare data , masina are 190k , maninca aral 10w-40 . in mers sau la relanti la stopuri nu da deloc fum, motorina de la aceleasi pompe.

martorul in bord se aprinde ARAL 7000 km, VALVOLINE 3000km fara a completa, iar de la ultimul schimb am inceput sa completez cind fac drumuri mai lungi(asa am auzit ca se face) :censur:

intrebarea este : daca PAPA ulei iar eu o ignor si tot completez fara a merge la un mecanic sa rezolv situatia, ajung sa segmentez motorul sau chiar asta este BUBA, trebuie segmentat?

mercic si dau o bere fara alcool :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n
aceeasi problema o am si eu, doar ca nu doar dimineata sau pe frig, ci tot timpul cind masina ia o pauza mai mare de 2 ore, o pornesc si da cu fum alb-albastrui de fiecare data , masina are 190k , maninca aral 10w-40 . in mers sau la relanti la stopuri nu da deloc fum, motorina de la aceleasi pompe.

martorul in bord se aprinde ARAL 7000 km, VALVOLINE 3000km fara a completa, iar de la ultimul schimb am inceput sa completez cind fac drumuri mai lungi(asa am auzit ca se face) :P

intrebarea este : daca PAPA ulei iar eu o ignor si tot completez fara a merge la un mecanic sa rezolv situatia, ajung sa segmentez motorul sau chiar asta este BUBA, trebuie segmentat?

mercic si dau o bere fara alcool :D

Nu ar trebui sa-ti faci probleme. Orice motor VAG manca ulei. Unele mai mult, altele mai putin. Nu tine de varsta, putere sau kilometri. Tine de... noroc. :)

PS: s-am mai discutat intens pe-aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!