Jump to content

Fum albastru, turbina?


adrian-valentin
 Share

Postare recomandată

adrian-valentin

Am cumparat de vreo 3 zile un Passat TDI sport 130 cp 6 viteze, din 2001. Dimineatza porneste la sfert, dar scoate mult fum albastrui, dupa ce ajunge apa la 90 grade scoate mai putin, in schimb demareaza fara nici o problema .

Un alt aspect, din interior se aude turbina cum fluiera, cand accelerez usor, multi prieteni mi-au zis ca e normal. Nu stiu ce sa mai cred. In 2 sapt. tre sa ma prezint cu ea la NCT(verificare tehnica in Irlanda), si sunt ingrijorat ca o sa pic testul cu noxele. Daca aveti ceva sfaturi utile va rog sa ma ajutati. Ms anticipat. :)

Modificat de adrian-valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cipos

    17

  • SilentAssasin

    11

  • andREI

    9

  • Passat 3BG

    9

Cati km are masina? si daca ai vreo idee despre cum a fost intretinuta pina acum...din cite stiu eu fumul albastrui inseamna ulei ars...nu cumva consuma ulei? Asta inseamna muuulti km. Fa-i un test cu VAG-COM-ul...poate vei afla mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian-valentin
Cati km are masina? si daca ai vreo idee despre cum a fost intretinuta pina acum...din cite stiu eu fumul albastrui inseamna ulei ars...nu cumva consuma ulei? Asta inseamna muuulti km. Fa-i un test cu VAG-COM-ul...poate vei afla mai mult.

are 120000 mile, asta insemnand 192 000 km. Nu stiu daca consuma ulei inca ptr. ca nu o pot conduce pana nu-i fac verificarea tehnica.

Stie cineva vre-un secret ptr a nu mai scoate fum? Mi-a zis cineva ca daca pui un pic de benzina in amestec cu motorina nu mai fumeaza asa tare(asta ca sa treci testul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suieratul turbinei e normal. Cat despre benzina in motorina... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF si/sau galerie admisie murdara (teoretic mai poate fi o problema de injectie insa mult prea putin probabil la un PD tanar). E prea multa motorina sau e prea tarziu injectata sau e prea putin aer. Astea genereaza fum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu dupa ce am terminat de curatat turbina(ieri) ma pus gagauta sa umblu la intercooler si la montaj nu am bagat un furtun calumea si tragea aer fal nemasurat de maf si in spatele meu ziceai ca e un tractor :offtopic:

deci e bine de verificat daca nu e vre-un furtun de la admisie iesit sau intercooler fisurat

cat despre suierat daca e iesit vre-un furtun e normal sa suiere mai tare

deci dac esti din bucuresti vii si ne uitam un pic la el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cipos:

1.Cred ca nu o sa poata ajunge prea curand la Bucuresti cu masina :rolleyes:

2. Tot ce este dupa turbo are presiune pozitiva deci o fisura / neetanseitate nu te face sa traga aer fals ci invers, scapa aer acolo iar MAF-ul crede ca tot aerul masurat de el se duce in motor ceea ce este gresit. Oricum se incadreaza in ce spuneam eu "prea putin aer".

Cat despre benzina in motorina... :nono:

Exact! Nici sa nu incerci asta. Daca o faci vei putea avea uzura prematura la unitatile injectoare ceea ce nu cred ca iti doresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian-valentin

as vrea sa ma pot intalni cu multi dintre voi, dar sunt la distanta mare (dublin IRL) , masina am cumparat-o din Anglia ptr. ca sunt mult mai ieftine ca in Irlanda, dar a trebuit sa platesc 3550€ vama, asa ca am ajuns cam la acelasi pret.

Prostia mea e ca am fost atras interiorul si exterioarum masinii care sunt impecabile. Cant am ajuns la vanzator acasa motorul era fierbinte( a avut el griaja sa-l prepare ), iar fum scotea un pic, am zis "toate scot un pic de fum".Dar dupa ce am cumparat-o, a 2-a zi dimineata cand am pornit-o fuma de draq o lua.

Dupa ce se incalzeste motorul bine e ok. Eu am de 3 zile, inca nu am apucat sa-i schimb uleiul(care are un pic de spuma pe joja) maine o sa-i schimb filtrele de ulei si motorina precum si cel de aer , am fost la un magazin si mi-a recomandat vanzatorul un aditiv"no smoking" ceva gros ca mierea de albine ptr pus in ulei, sper sa dea rezultate.

Necazul meu ca tre sa o tre NCT-ul (National Car Test) , si sa nu am probleme cu noxele(oricum o sa am grija sa fie motorul fierbinte). Iar daca trec testul o sa fie usor de vandut (aici masinile care au testul trecut se vand mai repede).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

l(care are un pic de spuma pe joja)

Din cate stiu eu spuma in motor e de la ulei combinat cu apa..sper sa nu m-a insel..

sooo....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un bmw 320d , l-am laut lovit din germania , si pana sa il bag in reparatie il tot porneam in curte, dupa vreo 3 zile .. am observat ca scoate fum .. un fum tot asa albastru.. si avea un miros intzepator .. m-am speriat in prima faza. Dupa ce am reparat-o si i-am luat nr , la primul drum a mers in spatele meu un prieten , si mi-a spus ca aveam un nor de fum in spatele meu ... fum albastru . A 2-a zi dupa ce m-am plimbat mai mult cu ea .. nu am mai observat sa scoata fum cand o lasam la relanti in curte, asa ca am iesit afara si am calcat-o .. in spatele meu fiind tot asa un prieten si mi-a spus ca nu scoate gram de fum, doar putin fum negru inca pornesc de pe loc .Am facut cam 4 -5 mii km cu masina cu un stil de condus destul de sportiv.. am un consum in oras cam de 10 l . Am verificat joja de la ulei si nu se vede sa fi coborat nivelu deloc, deci masina nu consuma ulei .. sau consuma in limitele normale. Eu zic sa nu itzi faci probleme .. scoate-i nr rosii si da cateva ture cu ea .. dupa max 30 km eu zic ca isi revine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian-valentin
Din cate stiu eu spuma in motor e de la ulei combinat cu apa..sper sa nu m-a insel..

sooo....

asa m-am gandit si eu, dar nivelul apei din borcan nu a scazut deloc

Eu am un bmw 320d , l-am laut lovit din germania , si pana sa il bag in reparatie il tot porneam in curte, dupa vreo 3 zile .. am observat ca scoate fum .. un fum tot asa albastru.. si avea un miros intzepator .. m-am speriat in prima faza. Dupa ce am reparat-o si i-am luat nr , la primul drum a mers in spatele meu un prieten , si mi-a spus ca aveam un nor de fum in spatele meu ... fum albastru . A 2-a zi dupa ce m-am plimbat mai mult cu ea .. nu am mai observat sa scoata fum cand o lasam la relanti in curte, asa ca am iesit afara si am calcat-o .. in spatele meu fiind tot asa un prieten si mi-a spus ca nu scoate gram de fum, doar putin fum negru inca pornesc de pe loc .Am facut cam 4 -5 mii km cu masina cu un stil de condus destul de sportiv.. am un consum in oras cam de 10 l . Am verificat joja de la ulei si nu se vede sa fi coborat nivelu deloc, deci masina nu consuma ulei .. sau consuma in limitele normale. Eu zic sa nu itzi faci probleme .. scoate-i nr rosii si da cateva ture cu ea .. dupa max 30 km eu zic ca isi revine .

dupa ce temperatura ajunge la 90 gr, si motorul e incalzit nu scoate decat f. putin fum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce temperatura ajunge la 90 gr, si motorul e incalzit nu scoate decat f. putin fum

La mine scotea si dupa ce ajungea la 90 de gr .. nush ce sa zic in cazult tau ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e recomandat sa pui benzina mai degraba bagai un aditiv afara se gasesc aditivi jale.iar fumul acela/........ :scratch: am avut in suedia un a6 2.5 tdi si la fel dimineata scotea un fum albastru si am rezolvat probleme bagandui aditiv rel line avea o culoare neagra si alt motorina,sa nu ai in rezrvor motorina ecologica :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ce fel de aditivi trebuie bagati in motorina sau/si in ulei ca sa sporeasca performantele si sa lipseasca fumul...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce temperatura ajunge la 90 gr, si motorul e incalzit nu scoate decat f. putin fum

La mine scotea si dupa ce ajungea la 90 de gr .. nush ce sa zic in cazult tau ..

care e cauza fumului in cazul tau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat de vreo 3 zile un Passat TDI sport 130 cp 6 viteze, din 2001. Dimineatza porneste la sfert, dar scoate mult fum albastrui, dupa ce ajunge apa la 90 grade scoate mai putin, in schimb demareaza fara nici o problema .

Fum ALBASTRUI = ulei ars si nu motorina in exces!Motorina prea multa (de la injectoare ce nu pulverizeaza bine,traseu de aer fisurat,etc) da fum NEGRU in evacuare.Locurile pe unde poate ajunge uleiul sa fie ars sunt mai multe.Inclusiv pe la turbina.Faptul ca se reduce atunci cand se incalzeste poate sugera turbina pe duca (lagarele uzate,care prin incalzire isi reduc jocul datorita dilatarilor).Dar nu trebuie uitat ca ai si urme de apa in ulei (spuma galbena).Deci,(atentie-doar daca nu a fost contaminat uleiul cu apa) poate sugera o problema de chiulasa sau doar de garnitura.Problema e oricum mai complexa si nu poate fi diagnosticata de la distanta,prin vorbe.

Cea mai buna solutie de moment este aditivul de ulei si masina incalzita bine.Dar doar de moment ca sa incerci sa treci testul respectiv (ITP-ul nostru :D mult mai strict).

Dupa, rezova-ti problema serios pt ca orice amanare poate duce la avarii mai costisitoare.De ex momentan e posibil sa fie nevoie doar de schimbarea setului de lagare la turbina,daca amani si uzura progreseaza se vor distruge si paletii turbinei sau compresorului(prin frecarea cu peretii)deci va trebui sa inlocuiesti turbina cu totul.Este doar un exemplu :P .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca intr-adevar pierzi ulei pe la turbina ar trebui sa gasesti o cantitate SEMNIFICATIVA de ulei in intercooler. Daca nu e putin probabil sa fie de la turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are cum sa gaseasca ulei in intercoller deoarece intrarea se face in partea inferioara si iesirea este in partea superioara deci njnu are cum sa se faca depuneri de ulei acolo

eu chiar am demontat intercolerul si am gasit max 10g care erau depuse pe pereti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca scoate numai dimineata acel fum albastrui si dureaza o vreme destul de scurta, atunci cauza poate sa fie doar de al semeringurile de supape. La aceste semeringuri (cel putin poartea de guma), devin mai putin elastice, pt ca acea guma isi pierde din elasticitate. Cauza ar fi porniri si opriri repetate (diferente de temperaturi foarte dese), sau ar mai putea fi de la depasirea nivelului de ulei cand s-au facut schimburile/completarile.

Daca ar fi fost de la turbo, eu zic ca ar trebuie sa apara acel fum si dupa ce s-a incalzit motorul. Iar, daca axul turbinei ar avea un joc asa de mare, atunci cu siguranta, paletii ar lovi peretii turbinei. Oricum, intr-adevar, cand motorul este rece, exista un joc termic al axului, pe unde, poate, s-ar scurge putin ulei si ar fi scos afara pe esapament.

~Sebica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are cum sa gaseasca ulei in intercooler deoarece intrarea se face in partea inferioara si iesirea este in partea superioara deci nu are cum sa se faca depuneri de ulei acolo

eu chiar am demontat intercolerul si am gasit max 10g care erau depuse pe pereti

Ba are cum. Daca se pierde ulei pe lagarele turbinei, lagarele de la admisie (nu cele de evacuare!) uleiul va fi antrenat odata cu fluxul de aer pe furtunul ce pleaca de la turbina spre intercooler. Cum intercooler-ul se afla mai jos decat turbina evident uleiul va ramane acolo (nu exista punct mai jos pe traseul de admisie de aer post turbo decat partea inferioara a intercooler-ului.

@Sebica:

Daca s-ar pierde ulei pe la lagarele turbinei, pe partea de evacuare atunci asta s-ar duce direct pe tzeava incinsa si ar iesi un fum foarte gros si cam tot timpul. Uneori (la rece?) s-ar putea chiar scurge (cred) din gura tzevii de evacuare si pe jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marea majoritate a vaporilor de ulei condenseaza in IC. Uleiul rezultat se stocheaza acolo.

Eu am curatat IC-ul pe la 38-40K Km (nu mai stiu exact) si am gasit in jur de 100-150g ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!