Jump to content

Fum albastru, turbina?


adrian-valentin
 Share

Postare recomandată

o explicatie in termeni mai comuni ar fi tare binevenita pt cei mai putin cunoscatori... :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cipos

    17

  • SilentAssasin

    11

  • andREI

    9

  • Passat 3BG

    9

Am avut testul NCT acum 2 sapt. rezultat PASSED ! (uraa) :D , am skimbat filtrele(aer,ulei si motorina) si uleiul.Apoi am pus aditiv in ulei si un alt aditiv in motorina.Fum scoate doar dimineata la rece pana ajunge apa undeva pe la 60 gr.Deci fum albastrui. Am desfacut tublul ala de deasupra care merge(sau vine?!) de la intercooler si e murdar cu ulei pe interior, sa depus o mazga pe interior.O sa bag apa calda cu presiune in el.

Al 2-lea aspect ar fi un suierat predominant al turbinei pana la 2000 de turatii, care apoi dispare.Am fost pe la cativa mecanici, s-au uitat si au zis ca e normal , cica unele turbine fluiera mai tare, dar la alte masini nu fluiera , nu shtiu ce sa cred. :( .Daca credeti ca e ceva nashpa sa-mi spuneti , am deja un client si as putea sa o dau( fara sa castig nimic), cu toate ca mi-ar parea un pic rau masina arata beton sunt f. incantat de ea:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o explicatie in termeni mai comuni ar fi tare binevenita pt cei mai putin cunoscatori... :( :D

FMIC - Intercooler montat in botul masinii, destul de mare ca dimensiuni, disponibil stock pe TDI150 (cel putin pe asta il stiu sigur) sau aftermarket pentru alte modele.

SMIC - Intercooler montat in lateral, de obicei partea dreapta a masinii, aproape jumatate din dimensiunea SMIC. Cel mai frecvent model intalnit pe TDI (stock).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SMIC - Intercooler montat in lateral, de obicei partea dreapta a masinii, aproape jumatate din dimensiunea SMIC.

cred ca-i pe partea stanga... eu l-am spart de curand la o bordura... multumesc pentru terminologie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema cu fumul.E negru,si apare doar la acceleratiile puternice,totusi e normal la asemenea turatii,doar ca altadata nu scotea un gram.Masina e un audi a4 2003 tdi awx,si merge super bine,dar,faza cu fumul e cam strange

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca am mai vazut la cineva treaba asta la un a4 si mi se pare ca era debitmetru, dar daca ai rabdare si dai un search sigur gasesti ;)

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema cu fumul.E negru,si apare doar la acceleratiile puternice,totusi e normal la asemenea turatii,doar ca altadata nu scotea un gram.Masina e un audi a4 2003 tdi awx,si merge super bine,dar,faza cu fumul e cam strange

incearca sa verifici eventualele fisuri ce le poti avea - intercooler, etc. De obicei cand sunt presente aceste fisuri, pierderi de aer, cantitatea de fum este considerabila, mai ales la accelerari bruste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o completare, fisurile se vad usor prin prezenta uleiului. Fiind o pelicula subtire de ulei pe interiorul furtunului post-turbo orice fisura va afisa macar un pic de ulei acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa verifici eventualele fisuri ce le poti avea - intercooler, etc. De obicei cand sunt presente aceste fisuri, pierderi de aer, cantitatea de fum este considerabila, mai ales la accelerari bruste.

Tubul ala gros care vine de la intercooler are o imbinare (ceva din aluminiu cu un fel de arc), desupra filtrului de ulei.Pe acolo se scurge putin ulei si murdareste totul dedesupt. Crezi ca aceasta neetansitate ar putea genera fum albastru la esapament? Mi-e greu sa cred ca toate imbinarile ar trebui sa fie ermetice . Ce parere ai? MS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca ar scapa aer pe undeva debitmetru ar crede ca tot acel aer se duce in motor si in conscinta motorul ar merge rau sau f prost(in cazul in care toot aerul care trece prin debitmetru nu ajunge in motor, chestie patita de mine cand mia iesit furtunul de la intercooler)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca e normal sa fie putin ulei scurs de la intercooler...mai ales la un condus sportiv... nu vad legatura cu fumul generat de esapament

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

De ceva timp adica aproape o saptamana am observat ca in relanti masina mea scoate fum albastrui. care ar putea fii cauzele?

mentionez ca am facut de 2000 km schimbul de ulei si nu am probleme in sensul puterii, daca nu as fii coborat jos din masina nu mi-as fii dat seama...

astept pareri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..Consum de ulei din pacate(simeringuri supape/segmenti)..

In mod cert iti arunca si in sarcina,dar nu vezi si daca o faci confunzi fumul cu cel de motorina.

Luigi Vicol

Modificat de l.u.v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am primit o informatie de la un mecanic ca ar fi vorba de injector, oare se poate folosi o solutie de curatat si sa scap de problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da....dar asta in cazul in care fumul e negru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

albastru=ulei clar=rau :)

Verifica ti si tu nivelul la ulei sa te convingi, nu se poate sa nu scada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si din ce cauza scade?

este ars pe undeva...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca vezi fum albastrui ala e de la ulei fara doar si poate,pe care il "pierzi". Iar daca pierzi ulei in mod sigur iti scade in baie mai repede decat normal. O explicatie simpla ar putea fi sa fie mai fluid uleiul pe care l-ai pus decat alta data si sa treaca pe langa segmenti. De multe ori e asa la masinile mai vechi cu motoare mai uzate...

Cateodatamerge sa pui ulei ceva mai "vascos" si scapi de consumul de ulei. Insa vezi sa fii sigur ca asta e situatia ta!

Mai da si tu ceva detalii despre motor, km, etc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am problema cu fum gri la un pasat cu motor 2.5 tdi 150 cp.

Dar nu face mereu.

La pornire dimineata la rece , din cand in cand, sa zic odata la 3 dimineti da fum gri dar fara miros de ulei ars .Dupa 10 - 20 secunde dispare. are toane.Nu mereu.

In schimb cand e motorul incins, si sta mai mult de 2-3 minute la relanti daca dau spritz scoate fum gri - albastrui si miros de ulei specific.

Cum incep si merg cu ea si o turez nitel nu mai da fum , isi revine.

Masina e automata. tot asa daca o tin in drive cu picioru pe frana la semafor motoru cald, iar incepe si da fum dupa 1 minut-2 de stat pe loc.

Ma gandesc ca o fi axu la turbina dus si scapa uleiu cand e incins - subtiat in admisie..

Sa fie segmentii?

Daca scot busonu la ulei cu motoru pornit, nu face compresie in baie semnificativ. Fumega f putin.

Ulei mananca 1 ~ 1.5 l la 10k.

Egr si debitmetru sunt noi.

Turbina functioneaza in parametri si masina trage de rupe.

Motoru are 160k ( sper )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa facem diferenta intre fum si abur! Fum albastru inseamna amestec de aer isufcient, negru= motorina nearsa!

Dupa ce temperatura ajunge la parametrii, fumul in exces denota probleme la motor! Incetatenita e ideea fumulu inegru asimilat cu consumul de ulei! Partial adevarat, dar fumul in exces necesita o vizita la specialist!@

Modificat de popica
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noi cautam sa ne specialziam aici, si sa gasim aici solutii alaturi de specialisti si sa evitam vizitelele costisitoare la serviceuri pline de "specialisti"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fum alb- amestec sarac

fum negru- motorina nearsa

fum gri-albastrui -consum de ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fum alb- amestec sarac

fum negru- motorina nearsa

fum gri-albastrui -consum de ulei

EXACT!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

eu mai patesc sa vad fum alb .. nu mi se pare albastrui cand stau la relanti imediat dupa ce am pornit motorul. Si afara sunt cel mult 2 grade.

Nu-s probleme ?

ce inseamna fumul alb ? sau e din cauza frigului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fum alb = avans prost reglat, deci la noi nu e cazul deorece acesta se regleaza automat.... in concluzie e abur :(

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!