Jump to content

Fum albastru, turbina?


adrian-valentin
 Share

Postare recomandată

Situatia Motor 2.5 TDI, V6

Masina dadea fum albastru - gri in urmatoarele situatii: - La pornire pe sezon de vara

- La relanti cand motorul era cald ( 90grade) incepea si fumega albastrui

- Pedala mai grea la plecare dupa loc motor cald de asemenea.

Cauza era EPURATORUL DE GAZE ! .

Rezolvare :

- rezolvarea initiala am scos furtunul care vine de la epuratorul de gaze pana la admisie, la motorarele V6 furtunul intra chiar inainte de gura de absortie a aerului de catre turbina. Am interconectat un furtun pana la scutul motorului pentru a scupia gazele jos. Fumul albastrui a disparut in procent de 60% in urmatoarele zile.

- Rezolvarea finala, am demontat epuratorul de gaze,care e in forma unui cilindru si se gaseste sub egr . In el am gasit o sita de panza colmatata cu ulei intarit. L-am lasa-t cateva ore in gaz,apoi spalat bine cu detergent pana am facut sita ca noua si foarte permeabila. Montat epurator la loc si fumul nu a mai aparut.

Modificat de Calaretu4x4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cipos

    17

  • SilentAssasin

    11

  • andREI

    9

  • Passat 3BG

    9

si... cine ti-a zis? ;)

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-ai spus ca o persoana X ar mai fi avut aceeasi problema. Eu deja aveam furtun tras din epurator afara pe vremea aia si operatiunea de demontare curatare s-a desfasurat dupa propriile mele idei in virtutea spiritului meu de detectiv!

Mersi oricum!

Modificat de Calaretu4x4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- Pedala mai grea la plecare dupa loc motor cald de asemenea.

Ce inseaman pedala mai grea? S-a rezolvat si asta acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil o fi vrut sa spuna ca trebuia sa apese mai mult pedala pentru a obtine ce obtinea inainte de...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am inteles dar s-a rezolvat si asta odata cu curatarea CCV-ului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt ce s-a facut la CCV?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era infundata sita si facea presiune mare in sistemul de ungere, iar acesta dadea ulei prin punctele slabe, adica pe la segmentii turbinei, iar dupa curatarea sitei presiune de ulei a revenit la normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era infundata sita si facea presiune mare in sistemul de ungere, iar acesta dadea ulei prin punctele slabe, adica pe la segmentii turbinei, iar dupa curatarea sitei presiune de ulei a revenit la normal

Poate ca sunt eu mai batut in cap, dar ce legatura au gazele din carter cu presiunea de ulei?

Daca tu ai impresia ca suprapresiunea din carter (creata atunci cand acele gaze - scapate de la compresie pe la segmenti - nu se evacueaza corespunzator) se poate adauga cumva la presiunea de ulei prin intermediul baii de ulei (carterului), te inseli rau...

Mai intai ar sari joja de ulei de la locul ei cu mult inainte de a creste presiunea uleiului... :vaidecapulmeu: :huh: :huh:

Nu-i ca la alimentarea cu aer a motorului, adica facand presiune in carter, printr-o minune acea presiune sa faca uleiul sa urce prin tubulaturi, in sistemul de ungere, si sa se insumeze presiunea lui cu cea creata de pompa de ulei... Mai puneti, mai baieti, mana pe carte... :rolleyes: :huh: :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce ar fi sa citesti u un pic si sa vezi ca o joja cat de cat buna e aruncata afara la 2,6 bari? si uite inca un ex ca sa numai spui tu ca trebuie sa citim infunda tu supapa ccv si mergi cu ea o sap asa ai sa vezi f mult fum albastrui dupa tine si ai evetuala posibilitate sa busesti garnitura de la baia de ulei decat sa-ti sara joja, caz de altfel testat pe un iveco 2,8 turbo , dar nu se stiau consecintele si daca inca mai spui ce treaba au gazele cu ungerea.... gandesteet ca ele fac o presiune in motor si unde refuleaza aceasta presiune daca sita este infundata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata ce am citit eu in manualul de reparatii VW ceva timp un urma cand m-am apucat de curatarea epuratorului :

Check crankcase pressure :

Special tools and workshop equipment required

t Pressure gauge -1371-

Note!The scope of work “checking crankcase pressure” must be performed for vehicles with engine code AFB only up to engine number 154 591 and AKN only up to engine number 031 889.

Note!Engine must be at operating temperature (above 80

Modificat de Calaretu4x4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am obsevat pe TDICLUB ca se vorbea despre un CCV mod numit 'elephant hose' adica recircularea gazelor de carter sa fie aruncata in exterior prin intermediul unui tub care coboara pana la burta masinii (pe langa motor). Ce se intampla era ca iarna prindeau apa si/sau zapada care ingheta si obtura tubul si multi au patit sa le crape garnituri de prin sistemul de ungere al masinii. Cautati pe TDICLUB (ca macar la ei merge search-ul :) ) 'elephant hose' si 'winter' si va veti convinge.

Nu mai fiti asa vehementi cand va sustineti o idee, domnule Pescaru, fiti mai calm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) :P :) Era un cantecel .... "Dai in unul, tipa trei..." :D ;) :D

Pun la dispozitie o masina, un manometru si dopuri pentru infundare CCV.

Daca presiunea de ulei creste si cu numai 0.25 bari dupa infundarea CCV, la acelasi regim de turatie si temperatura, atunci va cumpar eu CCV-uri noi ca sa nu mai fie nevoie sa le desfundati. ;)

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa facem o calcul simplu, despre cum poate ajunge ulei pe evacuare din cauza presiunii mari in carter.

Avem epurator infundat, bun, avem ceva presiune in carter, bun.

Avem piston sus pt moment explozie, explozia forteaza pistonul in jos; ajungind jos, presiunea din capul pistonului este mai mica decit presiunea din carter, atunci vine invers, presiunea din carter iese pe linga segmenti cu pelicula de ulei in capul pistonului, si cind pistonul urca si se face evacuarea gazelor arse din explozie, se face evacuarea si a aerului din carter ( cu uleiul aferent ) care a intrat pe linga segment in capul pistonului. Automat acest ulei ( care nu este mult ) ajunge pe evacuare si se vede in aer albastrui ( amestec de gaze arse + ceva ulei ).

Odata eliberat carterul de presiune acest lucru nu se mai intimpla.

Presiunea propriu-zisa a uleiului nu se mareste.

Presiunea din carter poate sa mai scape si pe linga simeringuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu va sfatuiesc pe toti sa scoateti furtunul afara . Nu prea cred sa ramana vre-un lichid pe furtun si sa-l apuce inghetzul din cauza gravitatiei( gura fiind orientata in jos) si a gazelor destul de calde care circula prin el in timpu functionarii.

Totusi la 1.9 TDI epuratorul de gaze e compus din o structura de metal in forma labirint ce ajuta la prelingerea uleiuli in crater la loc mai simplu si nu se poate infunda, pe cand la 2.5 tdi e o sita nenorocita de tifon plasticos care se infunda ca un rahat.

:) :D :D Era un cantecel .... "Dai in unul, tipa trei..." :D :D :D

Pun la dispozitie o masina, un manometru si dopuri pentru infundare CCV.

Daca presiunea de ulei creste si cu numai 0.25 bari dupa infundarea CCV, la acelasi regim de turatie si temperatura, atunci va cumpar eu CCV-uri noi ca sa nu mai fie nevoie sa le desfundati. :D

Iar lui colegu de forum pescar din CT, ii recomand sa isi infunde propriul CCV pe un ger de - 10 grade dimineata si sa tureze motoru zdravan cand e rece.

Modificat de Calaretu4x4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MAK: In sfarsit un raspuns pertinent si un om care stie ce vorbeste. :)) :))

@Calaretu4x4: Eu nu am prostul obicei sa "turez zdravan motoru" :)) cand e rece, puisor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MAK: In sfarsit un raspuns pertinent si un om care stie ce vorbeste. :) :)

@Calaretu4x4: Eu nu am prostul obicei sa "turez zdravan motoru" :) cand e rece, puisor...

LACHE

Modificat de Calaretu4x4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca infundarea CCV ului sau a supapei aleia de plastic la tdi uri si nu numai ( nu stiu cum ii zice, insa chestia aia din plastic e un fel de supapa care se afla pe 1.9TDIuri) este stiut ca produce suprapresiune in baia de ulei daca se infunda. Nu vad de ce domnul alex_pescaru se tureaza asa de tare legat de asta si i se pare SF.

NU am facut testari, insa is convins ca sa iti zboare joja de ulei, iti trebuie o FOARTE mare presiune! Deci poti avea suprapresiune fara sa iti zboare joja.

Al doilea aspect e legat de ce zicea Andrei citit pe TDI Club ca se poate intampla cu furtunul ala care atarna si ingheata si se infunda.

Eu zic ca e FOARTE posibil sa se intample asa ceva. Uite cum: gazele din carter contin o gramada de vapori de apa. Asta pe langa alte nebunii CxHx care daca nu sunt "ventilate" iti naclaiesc baia de ulei si corodeaza. Furtunul ala daca e din cauciuc( foarte probabil ca lumea si l pune din cauciuc ca sa fie modelat in forma dorita) aduna la capat picuri de apa si ulei. Cand e frig afara, se aduna apa exact ca si la un robinet care picura si ingheata incet incet. Sau un jgheab. Chiar daca ce vine e lichid, dupa un timp ingheata "peste" ce era deja inghetat. Normal ca gazele sunt calde, insa dupa ce opresti motorul inca mai picura apa si ulei de acolo. Cauciucul nu transmite caldura asa de bine. Asa ca poate sa fie Fierbinte la un capat si Inghetat la celalalt mai ales daca se merge curse scurte cu masina.Asa ca nu e deloc exclus sa se intample cum descria Andrei.

Ce ma gandesc eu e ca daca scoti ventilarea CCV afara la un motor normal, pierzi uleiul care altfel s-ar intoarce inapoi in baie, degeaba. Supapa aia e o chestie foarte smechera ca "AR TREBUI" sa nu lase uleiul sa treaca ci doar aerul. Poate la un motor uzat e o ultima solutie. Insa mai bine o cureti din cand in cand. Da, murdareste intercoolerul, etc. Asa e. Dar mare parte din gazele care sunt acolo sunt nearse sau nearse complet si vor arde a doua oara cand intra in admisie.

Eu sunt de parere ca acea mica parte din vaporii de ulei care trec de supapa CCV daca intra in admisie sunt benefici.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca infundarea CCV ului sau a supapei aleia de plastic la tdi uri si nu numai ( nu stiu cum ii zice, insa chestia aia din plastic e un fel de supapa care se afla pe 1.9TDIuri) este stiut ca produce suprapresiune in baia de ulei daca se infunda. Nu vad de ce domnul alex_pescaru se tureaza asa de tare legat de asta si i se pare SF.

NU am facut testari, insa is convins ca sa iti zboare joja de ulei, iti trebuie o FOARTE mare presiune! Deci poti avea suprapresiune fara sa iti zboare joja.

Al doilea aspect e legat de ce zicea Andrei citit pe TDI Club ca se poate intampla cu furtunul ala care atarna si ingheata si se infunda.

Eu zic ca e FOARTE posibil sa se intample asa ceva. Uite cum: gazele din carter contin o gramada de vapori de apa. Asta pe langa alte nebunii CxHx care daca nu sunt "ventilate" iti naclaiesc baia de ulei si corodeaza. Furtunul ala daca e din cauciuc( foarte probabil ca lumea si l pune din cauciuc ca sa fie modelat in forma dorita) aduna la capat picuri de apa si ulei. Cand e frig afara, se aduna apa exact ca si la un robinet care picura si ingheata incet incet. Sau un jgheab. Chiar daca ce vine e lichid, dupa un timp ingheata "peste" ce era deja inghetat. Normal ca gazele sunt calde, insa dupa ce opresti motorul inca mai picura apa si ulei de acolo. Cauciucul nu transmite caldura asa de bine. Asa ca poate sa fie Fierbinte la un capat si Inghetat la celalalt mai ales daca se merge curse scurte cu masina.Asa ca nu e deloc exclus sa se intample cum descria Andrei.

Ce ma gandesc eu e ca daca scoti ventilarea CCV afara la un motor normal, pierzi uleiul care altfel s-ar intoarce inapoi in baie, degeaba. Supapa aia e o chestie foarte smechera ca "AR TREBUI" sa nu lase uleiul sa treaca ci doar aerul. Poate la un motor uzat e o ultima solutie. Insa mai bine o cureti din cand in cand. Da, murdareste intercoolerul, etc. Asa e. Dar mare parte din gazele care sunt acolo sunt nearse sau nearse complet si vor arde a doua oara cand intra in admisie.

Eu sunt de parere ca acea mica parte din vaporii de ulei care trec de supapa CCV daca intra in admisie sunt benefici.

Apreciem raspunsul tau de fizician. :(

Totusi eu prefer sa am amestecul doar motorina+ oxigen. Fara vapori , fara ganganii sau bashini de la EGR.

Modificat de Calaretu4x4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Calaretule, CCV daca functioneaza BINE ar trebui sa te ajute. EGR daca functioneaza bine la fel ar trebui sa-ti dea tot motorina + oxigen atunci cand ai nevoie. Eu zic ca iarna la curse scurte fac o diferenta mare in bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De, daca n-ati avut si dacii la care sa vedeti cum zboara joja si busonu de la ulei... :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine am observat fum alb albastrui dar numai dimineata la prima pornire si asta pentru cateva secunde. de ce oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ceva timp adica aproape o saptamana am observat ca in relanti masina mea scoate fum albastrui. care ar putea fii cauzele?

mentionez ca am facut de 2000 km schimbul de ulei si nu am probleme in sensul puterii, daca nu as fii coborat jos din masina nu mi-as fii dat seama...

astept pareri...

Spune-ne si noua ce ulei ai pus la schimb(marca,norma)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine am observat fum alb albastrui dar numai dimineata la prima pornire si asta pentru cateva secunde. de ce oare?

e o cauza comuna, acel fum se datoreaza in unele cazuri de la semiringurile supapelor, care sunt contractate si scapa ulei pe langa ele, sau in cazuri mai grave scapa destul de mult ulei in admisie si se face o tentativa de autoprindere a a acestuia la pornire motorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!