Jump to content

Montare tempomat (Cruise control) la O1 aftersale


danutz
 Share

Postare recomandată

Montat tempomat la Avia Pantelimon, undeva la 550 RON cu totul. Face tot banii, pe autostrada cel putin e ultrarelaxant. Cred ca experienta suprema ar putea fi pe o cutie automata.

Totusi, dupa cre-o 2 sapt de la montaj am observat ca se aude un tacanit slab (ca o roata dintata) in momentul in care rotesti volanul.

E posibil sa fie de la montaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat ca la Skoda Octavia Tour, care are Tempomat model cu un singur buton pe laterala, daca apas butonul "+" dupa ce am setat viteza, acceleratia este foarte puternica - similar cu apararea pedalei de acceleratie la maxim. Dupa eliberare, masina mentine noua viteza constanta.

La un VW Passat, acelasi model de motor - AXR -, dar care are Tempomat cu doua butoane pe laterala, daca apas pe "+" viteza creste usor atat timp cat tin apasat butonul. Practic simuleaza o apasare de acceleratie constant crescatoare si nu pedala apasata la maxim, ca le Skoda.

Nu stiu cum e corect sau cum ar trebui sa fie. Este doar o observatie de-a mea. Mai postati niste opinii/observatii si pe viitor, cine isi alege modelul de Tempomat va putea alege functie de preferinta personala.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am montat varianta Skoda cu un "boton"...

Intradevar pe + accelereaza destul de energic...eu il folosesc numai daca vreau sa revin la viteza setata deja...

Dar sin destul de putine cazurile ... este destul de incomod de folosit...prefer sa accelerez eu si sa apas iar butonu vesel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are legatura. Totul tine de ECU.

cand folosesti functia Res - Restore - ECU accelereaza energic, ca sa te duca la viteza la care CC-ul a fost setat.

cand folosesti impuls - plus, accelereaza secvential. Daca ti apasat pe plus continuu, accelereaza incet dupa care zboara.

diferentele dintre manete sunt pur ergonomice.....restul tine doar de ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa credeam si eu .. ca diferentele sunt pur estetice. Dar in conditii similare .. adica apasare prelungita pe "+", Skoda (Tempomat cu un buton) accelereaza puternic, iar VW (Tempomat cu doua butoane) accelereaza mai ... elegant.

La ambele masini am facut proba dupa ce in prealabil am oprit CC (deci nu aveam vreo viteza memorata anterior).

O sa repet experimentul cu prima ocazie sa ma conving ca nu induc in eroare pe cineva.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are legatura cu tipul ECU-ului si harta acestuia. Eventual cuplu, cutie de viteza, etc. In rest, manetele nu stiu nimic....sunt doar niste simple butoane.

Cea ce ai simtit tu, poate fi real, dar nu are legatura cu manetele.....ci cu comportamentul masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Daca am achizitionat un tempomat pentru o skoda octavia 1.8T, care este OEM, oare este complicat sa il montez de unul singur?Difera mult montajul fata de un tempomat pentru motare diesel?Mai am de facut prelungiri de fire sau ceva lipituri pe la partea electrica, sau e doar "plug&play"? Mersi mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.8T s-ar putea sa nu ai firele trase, pana in cutia cu mufele intermediare, de sub ansamblul de stergatoare. Trebuie sa bagi pinii de la cablul tempomatului, in mufa ECU. Asta-i diferenta dintre cele diesel si benzina.

Acum, daca poti sa il montezi singur.....depinde de tine. Noi te ajutam cu informatiile necesare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am inteles, dar mai ramane intrebarea : e complicat de bagat pinii in mufa de la ECU? Adica e ceva ce trebuie facut de un specialist sau cu mare atentie si calm se poate face si de catre mine?Intreb deoarece nu vreau sa fac ceva pe acolo si sa belesc ceva piesa si apoi sa ma iau cu mainile de cap :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAca aiu mai mesterit cate ceva pe la masina, posibil sa te descurci.

LA benzinare sigur nu ai firele de la ECU la mufa intermediara de sub stergatoare. In acest caz ai nevoie si de al-2lea set de cabluri, in plus fata de diesel, cablu care are pini ce se baga in in ECU. Acum, sunt 2 tipuri de pini la ECU, de aceea in kitul de tempomat de la benzinare se gasesc 3 cabluri.

Ce cod motor ai pe masina sa-ti trimit schemele necesare.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cod motor: AUQ

deci sa inteleg ca daca tempomatul este OEM ar trebui sa fie si al doilea set de fire ?

Cam cat de lungi ar trebui sa fie acele fire?

Modificat de skorpyon_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e complicat.....rabdare si atentie. Ca ai 3 cabluri, banuiesc ca ai vazut deja,....ca am citit ca ai kit-ul OEM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa-i m-am impacientat eu un pic nu stiam pentru ce sunt :)) Oricum cand am sa il montez sper saptamana aceasta am sa mai intreb una alta.Dupa montaj trebuie activat cu Vag-Com banuiesc ?

Modificat de skorpyon_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da - pe Engine, Login, bagi 11463. In rest, a zis Al ca iti pune schema, asa ca nu o mai incarc si eu....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se multumeste, mare domn mare caracter.Daca cumva intampin vreo problema cand montez tempomatul, ar fi cu deranj daca te-as suna sa te intreb? Asta doar daca am probleme mai grave ceea ce sper sa nu am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suna linistit si o clarificam "live" :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o intrebare in legatura cu cablurile de la tempomat - am primit 3 cabluri unul este cel care il pui la maneta si la alte mufe si mai am 2 seturi de cabluri unul are 4 pini mai mari intr-un capat iar celalalt are pinii cu aceeasi dimensiune.Oare care set trebuie folosit cel cu pinii egali sau celalalt care are cei 4 pini mai mari?

L.E. Acest ECU se gaseste acolo pe mijloc sub ansamblul de stergatoare si mufa neagra intermediara in coltul dreapta cum te uiti la masina din fata?

Modificat de skorpyon_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CA sa vezi ce cablu trebuie folosit la ecu, se da mufa jos de la ecu si vezi ce pini se folosesc.

DA, acolo e ecu si mufa e sub capacul de plastic de sub motorasul de la styergatoare.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha am inteles partea aceasta acuma ca ai zis, dar te mai rog sa imi explici daca se poate(nu prea sunt un specialist desavarsit in descifrarea diagramelor electrice) unde pot sa vad ce fire trag de la ecu la mufa intermediara, pe diagramele primite de la tine.Eu am schema ce mi-au trimis-o dar este pentru TDI este la fel cu ce ai pus si tu dar chestia este ca nu imi mai arata de unde duc fierele in ecu si unde le pun in mufa intermediara.Mersi mult.(la cine am fost imi cere min 250ron pe montaj si nu prea as vrea sa arunc cu banii caci sunt putini si la mine :) )

Modificat de skorpyon_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ECU ai 4 fire. Vezi ca scrie pe diagrama culorile si pinii in care se duc. Spre exemplu (vb din memorie, ca la G4, ca nu m-am uitat pe schema ta): la ECU, pe fir scrie T121/75 bl/gr - e firul de culoare albastru/gri, care vine in mufa cu 121 pini. Mai departe se duce in mufa intermediara, neagra (T10e), pe pin-ul 1...si de unde pleaca fir albastru, catre maneta (mufa T10s)

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit asa ceva eu sper sa fie ok, oricum vad ca este si pentru motorul 1.8T

http://img685.imageshack.us/img685/6981/cruisecontrolloom.jpg

Dar si aici am o intrebare "bulkhead connector" este releul negru din cutia de sub motorasul de la stergatoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, este mufa neagra .... in ea bagi pinii. Se afla sub capacul de protectie....acolo unde zici si tu, sub mecanismul stergatoarelor.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mufa asta neagra o gasesc in interior acolo la pedalier sau la partea de la motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e o pereche...mama - tata, O parte pe sus, si cealalta pe jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!