Jump to content

Suspensie zgomotoasa - MQB


cris.g
 Share

Postare recomandată

On 11/21/2018 at 11:31 AM, cris.g said:

In schimb m-am ales cu o troncaneala cand trec peste denivelari pronuntate, gen cand intru in parcari si trec peste borduri.

Daca au demontat tot ansamblul (si deci si flanse+rulmenti) atunci e de acolo si trebuiau montate suruburi noi (cele 3 de sus pe fiecare parte). Daca nu au demontat atunci e posibil sa nu fie asezate corect (rulmentul in flansa)

On 11/21/2018 at 1:30 PM, cascadoru said:

Teoretic , nu trebuie deaorece, gaurile sunt fixe atat la flansa cat si la amortizor.

Nu sunt fixe, gaurile sunt mai mari decat diametrul suruburilor si poti obtine aprox. +/- 0.2 grade camber pe fiecare parte in functie de pozitia in care le asezi. Aceeasi poveste este si la brate, si la punte. De aceea este necesara efectuarea geometriei in urma unei interventii.

On 11/22/2018 at 1:45 PM, cascadoru said:

Este vreun coleg pe aici care a montat bucsele cu F in coada pe o masina normala (golf sau passat), nu GT ori modificata la performante si are un comportament imbunatatit al masini ?

Sunt mai multi care au facut asta. Diferenta in confort este infima, poti pune linistit.

Modificat de C Z R
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am rezolvat pana la urma, problema a fost cu un surub pus gresit, mai exact era mai scurt decat trebuia. Din cauza asta braul nu era fixat cum trebuie si se misca in mers, de aici si troncaneala si lipsa de stabilitate. Nu inteleg cum / de unde l-au luat pentru ca toate 4 sunt la fel si identice, ramane un mister. Dupa ce m-am intors la ei si au verificat si “totul era ok”, am fost la un alt service unde au descoperit pana la urma problema. Din pacate insa, nestiind initial de unde este, am convenit sa schimbam iar bratele cu unele pe codul masinii, de golf, deci cu bucsele normale. Acum e totul ok, nu mai troncane, nu trage si volanul sta drept. Am umplut bucsele noi cu vaselina minune, dar nu ma astept sa dureze prea mult pana incep iar cu scartaiala.

Asa ca m-am ales cu o pereche de brate de RS3 care stau degeaba. Deocamdata cred ca le mai tin, in ideea ca poate mai fac o incercare cu ele daca mai ajung cu masina prin ro. Aici e obscen de scumpa operatiunea si nu mai vreau sa fac experimente la pretul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

surubul "mai scurt", era slabit ? daca era strans, nu era el "cauza"

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era slabit si cu filetul stricat, practic nu strangea, era degeaba acolo. Bine ca n-au distrus si filetul din punte, ca ar fi trebuit schimbatao puntea. Ce au facut acolo si de unde au scos surubul ala, numai ei stiu. Greseala a fost si a mea, trebuia sa iau eu suruburile noi separat. Ei s-au multumit sa le foloseasca pe alea vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Stanila Alexandru

Salutare,

Astazi am schimbat si eu cele 2 bucse, am folosit si pasta recomandata, dar din pacate zgomotele la fel :(

Nu stiu ce sa mai fac ca ma dispera.Am fost pe stand la itp si au verificat-o si mi au zis ca nu are strop de joc pe niciunde.Singurul lucru ce am observat, pe partea stanga, unde se aude scartaitul mai tare e si lasata putin masina, f putin.Amortizorul se aude ca lucreaza...o sa incerc maine sa verificarcul daca este rupt.Alte idei nu mai am si parca sa le iau pe toate sa le schimb degeaba nu prea ma lasa buzunarul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
On 5/19/2016 at 12:43 PM, cris.g said:

A iesit TPI pentru scartaitul / harsaitul la denivelari cu balans, are numarul 2040288. Se dau jos bratele si se greseaza bucsele cu o vaselina (cica) speciala. Mai multe detalii din pacate nu am reusit sa aflu, poate sunt colegi cu acces prin sistem si pot sa ne detalieze TPI-ul.

Cert este ca eu am facut actiunea respectiva si am alta suspensie. Nu doar ca au disparut zgomotele, dar in mod clar lucreaza mai bine suspensia peste denivelari, era clar ca ceva pe acolo era gripat si nu se misca asa cum ar fi trebuit.

Multumiri tuturor colegilor care au venit cu informatii referitoare la problema asta!

Salutare! Imi poate spune cineva daca acest TPI este doar pentru masinile aflate in garantie? Si al meu B8 troncane cand trec peste denivelari iar pe roata stanga spate se aude de parca ar bate flansa de la amortizor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E aceeasi platforma, acum chiar pot sa zica "asa face toate!".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va entuziasmati, solutia cu gresarea e doar provizorie, dupa ceva timp o sa faca la fel. Cei de la vw stiu de problema, dar refuza sa schimbe piesele pe garantie, pe motiv ca sunt consumabile, desi e clar ca e un defect de fabricatie. Din pacate nu au invatat nimic din greselile trecutului si au o politica de rahat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se aude la denivelarile de la trecerile de pietoni si cand se balanseaza masina cu ambele roti mai mult, mai ales in modul confort. Zgomotul nu se aude intodeauna.

Dupa 3 serviceuri (inclusiv reprezentanta) care au spus ca masina nu are nimic am decis sa comand si sa schimb eu bucsele.

 

Am comandat:

5Q0407183F (desi la modelul meu recomandau cu E in coada, cu F in coada sunt pentru R sau sportclub dar din ce am vazut in videouri se potrivesc) pe original 140 lei bucata

5Q0407182 - Lemforder 44 lei/buc

G052150A2 - lythium grease 38 de lei parca

 

Dureaza pana imi ajung iar dupa ce am sa le schimb o sa revin cu impresii.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Stie cineva daca este actiune pe telescoape spate pe suspensie multilink (bat cu un zgomot infundat, nemetalic). Presupun ca acestea sunt vinovate de zgomotul respectiv pentru ca am schimbat bieletele antiruliu si nu am nici un joc la bucse. Am demontat si am verificat si flansele cu care se monteaza telescopul pe caroserie si arata ca noi (fara sa aiba joc). Multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
alexandrupaul

Am montat bucsele despre care spuneam si zgomotele au disparut in totalitate. Am facut vreo 7000 km de cand le-am schimbat.

3 service-uri au spus ca nu am nici o problema la bucsele de la bratele pe fata. Cand le-am schimbat le-am zis sa mi le lase si pe cele vechi sa le vad, acum eu nu ma pricep dar pareau ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu am semnalat aceasta problema acum 3-4 ani pe cand masina era in garantie. Aveau o informare si au facut ceva, cert este ca nu s-a mai auzit zgomotul pentru un timp. Acum a aparut din nou. Am fost la revizia de 6 ani si am solicitat o noua interventie. Dat bascule jos, gresat bucse, cost aprox. 350 de lei, nu se mai aude. Trai neneaca pe banii nostri.

Modificat de Navi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! 

De doi ani am schimbat si eu Golful 5 cu un Golf 7, variant, 2.0 TDI, cu DCC. Am avut aceleasi zgomote foarte enervante, atat cloncaniturile la gropi mici si dese (care erau si pe fostul Golf 5, insa doar daca erau uzate bucsele de la bascula), cat si scartaielile oribile la trecerile peste limitatoarele de viteza. Zgomotele erau mai pronuntate in perioada rece sau cu umezeala. Nu am simtit nicio diferenta daca am setat pe sport/normal/confort. Am schimbat bucsele in cauza, fara sa schimb tot bratul. Am observat mici imbunatatiri cu “cloncanitul”, insa scartaitul a ramas identic.

Dupa ce am citit topic-ul asta si am tot studiat problema, am decis sa mai schimb inca o data bucsele de la bascula, insa de data asta cu unele poliuretanice. Am avut de ales intre SuperPro si PowerFlex. In general se spune ca SuperPro ar fi peste PowerFlex ca si calitate. Iar in privinta acestor bucse, intr-adevar, cele de la SuperPro sunt realizate mai bine.

Prin urmare, am comandat unele din SUA si le-am montat. Am atasat si poza cu ambalajul si codul(ar trebui sa fie compatibile cu toata platforma MQB).

Pot sa spun ca problema a fost rezolvata in totalitate si pe langa asta mi se pare ca masina e mult mai bine “inchegata” si iti ofera un feeling mult mai bun la volan. Desi mi s-a spus ca e posibil ca de la bucsele poliuretanice sa simt si o usoara rigidizare a suspensiei, nu a fost deloc asa. 

Aceste bucse, orice marca ati alege, nu sunt ieftine(adica ies clar din gama de pret normala pentru niste bucse), insa eu sunt de parere ca merita banii. Mi se par extraordinare.

Daca aveti nevoie de mai multe detalii, imi puteti da un pm. Am facut si poze cu bratele demontate si bucsele instalate. 

 

 

5B4B8FC2-F2E3-4848-BECC-AD96D1C9C5CF.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,va rog cu un raspuns ,trebuie sa schimb telescopul la masina si nu stiu daca are sau nu senzor ,cum imi dau seama? La mecanic nu pot sa ajung acum si trebuie sa dau comanda ,al meu este spart ,se vad scurgeri de ulei ,daca avea senzor ma atentiona pe navi ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dai seria de sasiu la magazin si stiu ei ce sa ti aduca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/16/2019 at 11:59 PM, g5owner said:

Salutare! 

De doi ani am schimbat si eu Golful 5 cu un Golf 7, variant, 2.0 TDI, cu DCC. Am avut aceleasi zgomote foarte enervante, atat cloncaniturile la gropi mici si dese (care erau si pe fostul Golf 5, insa doar daca erau uzate bucsele de la bascula), cat si scartaielile oribile la trecerile peste limitatoarele de viteza. Zgomotele erau mai pronuntate in perioada rece sau cu umezeala. Nu am simtit nicio diferenta daca am setat pe sport/normal/confort. Am schimbat bucsele in cauza, fara sa schimb tot bratul. Am observat mici imbunatatiri cu “cloncanitul”, insa scartaitul a ramas identic.

Dupa ce am citit topic-ul asta si am tot studiat problema, am decis sa mai schimb inca o data bucsele de la bascula, insa de data asta cu unele poliuretanice. Am avut de ales intre SuperPro si PowerFlex. In general se spune ca SuperPro ar fi peste PowerFlex ca si calitate. Iar in privinta acestor bucse, intr-adevar, cele de la SuperPro sunt realizate mai bine.

Prin urmare, am comandat unele din SUA si le-am montat. Am atasat si poza cu ambalajul si codul(ar trebui sa fie compatibile cu toata platforma MQB).

Pot sa spun ca problema a fost rezolvata in totalitate si pe langa asta mi se pare ca masina e mult mai bine “inchegata” si iti ofera un feeling mult mai bun la volan. Desi mi s-a spus ca e posibil ca de la bucsele poliuretanice sa simt si o usoara rigidizare a suspensiei, nu a fost deloc asa. 

Aceste bucse, orice marca ati alege, nu sunt ieftine(adica ies clar din gama de pret normala pentru niste bucse), insa eu sunt de parere ca merita banii. Mi se par extraordinare.

Daca aveti nevoie de mai multe detalii, imi puteti da un pm. Am facut si poze cu bratele demontate si bucsele instalate. 

 

 

5B4B8FC2-F2E3-4848-BECC-AD96D1C9C5CF.jpeg

Nu ne poti spune si cat au costat? (Sper ca nu este incalcata nici o regula daca se posteaza un pret.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu le-am luat de pe Amazon si au costat 90 USD. 

Nu am gasit in Romania. Se pare ca nu le importa nimeni. 

In schimb cele de la PowerFlex se gasesc la cateva magazine online. Doar ca am vazut ca depasesc 500 lei. Si ei le importa din UK. 

Ambii producatori se lauda cu garantie pe viata. Desi am vazut un exemplu de bucse de la PowerFlex care s-au tocat la extremitati, pentru ca prin ele se prind bratele in sasiu si e ceva frecare. Cele de la SuperPro sunt rotunjite la capete si suprafata de frecare e mai mica. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Asadar si prin urmare, am schimbat si eu bucsele astea faimoase intrucat scartaiau de nu mai suportam.

Am pus varianta de cod cu F, produse de Swag, find singurele pe care le gaseam. Bucsele au costat 160 si 250 montajul. Scumpa manopera dar cica am doua bucati de R/S3 pe masina.:biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dadu "F" nu a fost nicidoata pe R. A fost "E" care incepand cu 01.07.2019 a fost inlocuit cu "L". Aceasta fiind si actuala versiune pe R si S3.

"F" a fost pe S3 abia incepand cu 30.05.2016. Orice fabricat inainte avea tot "E". Clubsport S si Audi TTS aveau F "by default" :)

Versiunea actuala pentru TTS si RS3 este 81A407183. S3 si R au ramas cu 5Q0407183L. Ambele sunt ok ca "upgrade" si rezolva problema zgomotelor.

Modificat de C Z R
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@C Z R: multumesc pentru lamuriri. Mi se parea mie ca fuge tare rau acum.:coffee_lol:

In alta ordine de idei, anumiti colegi spuneau ca au un zgomot in aceleasi conditii pe puntea spate. Il ultima vreme, incepusem sa il aud si eu dar nu i-am dat mare atentie... pana nu a disparut dupa inlocuirea bucselor.

Posibil sa fi fost, cumva, cauzat tot de ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe puntea spate nu prea are ce, doar bucsele de la bara antiruliu, raportat de cativa. Pentru a testa, se poate deconecta temporar :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intampin aceleasi probleme cu zgomotele la suspensie, pe un Passat B8 MY2016, cu aprox. 85500km la bord momentan. In sepecial la balans peste denivelari, la limitatoarle de viteza ( se aude mai mult ca un harait, ca si cum ceva ar freca ) si ceva batai/troncanituri la puntea spate.

Am cautat cateva zile pe forum, si am dat de acest topic.

Pentru batai/troncanituri, am schimbat biletele antirului spate saptamana trecuta, si zgomotele au disparut. cost aprox 250lei ( 2 biletele si manopera )

Pentru zgomotele fata, am programat azi masina la schimb de bucse ( cele mari si cele mici ) + vaselina + tot ce ar mai trebui. Voi reveni peste cateva zile cu impresii dupa schimb.

Un mic offtopic, cu scuzele de rigoare: O rugaminte/sugestie pentru moderatori, daca s-ar putea muta topicul intr-o zona mai generala ( avand in vedere ca aceleasi probleme sunt intampinate pe mai multe modele si marci, pe aceeasi platforma MQB, nu doar pe Golf VII ) , si cu un titlu mai general gen: suspenzie zgomotoasa - platforma MQB si remedieri, sau ceva asemanator, pentru ca unii colegi sa gaseasca mai usor aceste informatii. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Dupa ce ati schimbat bucsele ati refacut si geometria? Puteti sa-mi recomandati un service in Bucuresti(de reprezentante m-am saturat) unde sa merg? (in privat, ca sa nu se considere reclama,etc)

Multumesc.

Modificat de NitaCatalin
clarificare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatii dupa schimb. Parca e alta masina. Parca e noua :) au disparut toate zgomotele legate de suspensie ( au ramas in schimb zgomotele aferente "calitatii" VW, si anumiti greierasi, dar deja m-am impacat cu ideea scartaielilor, si oricum acest aspect face obiectul altui topic... )

Am schimbat cele 2 bucse mari si cele 2 mici, de la bascula fata, cu vaselina si manopera aferenta, toata lucrarea a costat 430 lei.

@NitaCatalin am primit pe foaia de constatare scris faptul ca mi se sugereaza reglaj directie/geometrie. M-am programat pe Luni dimineata.

Referitor la service, as putea sa-ti recomand, dar avand in vedere ca eu sunt din Oradea, nu stiu cat de mult te-ar putea ajuta :) Am vazut ca sunt multi colegi care ofera servicii de calitatea chiar si in Bucuresti, pe aria/sectiunea dedicata forumului. Poate te ajuta ei acolo cu recomandari specifice Bucurestiului.

Initial si eu am facut 2 constatari in 2 locatii diferite. In prima mi s-a spus ca masina nu are nimic, ca e totul perfect. In a doua, dupa un drive test mai lung, au reusit sa desluseasca doar zgomotul pe spate ( unde am si schimbat cele 2 bielete antirului spate, dupa care troncanelile/bataile au disparut ). Iar in a 3 a locatie, fiind mai profi baietii si mai in tema cu grupul VAG, au stiut din start ce trebuie sa schimbe.

Sincer sa fiu, nu am retinut ce marca sunt bucsele, ca nu am vazut cutia, sau ce cod au, dar mi le-a aratat inainte de montaj, cand am lasat masina, si cele mari nu erau pline ( erau cu 2 "gauri" cum am vazut prin ceva poze si aici pe topic ).

Vedem cat si cum tin. Daca vor pica devreme, am sa cer sa fie puse cele pline data viitoare. Oricum, am inteles ca acel harait la limitatoarele de viteza e cauzat de bucsele mici ( daca am inteles eu bine )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Pentru a scapa de zgomotele suspensiei am comandat un kit de la Superpro care contine bucsele mici si cele mari de la bascula fata. Problema e ca din neatentie nu am observat ca la bucsele mari le-am comandat pe cele care modifica unghiul de fuga cu +1 grad (cei de la superpro zic ca sunt "Performance Handling Kit"). 

Aveti idee care sunt valorile default pentru unghiul de fuga? E ok sa le montez pe astea care modifica cu un grad unghiul? (passat B8, berlina).

Multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!