Jump to content

2.0tdi - scoate fum negru/funingine la doar 30 000 km ?


75NOR
 Share

Postare recomandată

Salut,

 

Patesc o chestie foarte ciudata, pe care am remarcat de pe la 10 000km, nu am bagat-o in seama, dar a inceput sa fie enervanta.

 

Intre 2 spalari exterioare - care se intampla saptamanal - observ cum partea inferioara a barei spate este "manjita" de un fel de depunere unsuroasa neagra - hai sa-i spunem ca si funinginea - desi funinginea e uscata ca si textura.

 

Se intampla doar deasupra zonei esapamentului. In plus, esapamentul e murdar in interior si are aceeasi depunere unsuroasa.

 

Din prima zi masina a mers doar cu Petrom Diesel Extra, nimic altceva.

 

Tocmai m-am intors de la un drum BV-CT-BV, 900km in care am mers si in S pe serpentine cu gazul la fund si constant cu 130km/h pe tempomat - in zona de 2400rpm si inclusiv am facut un test la 3900rpm in S6 vreo 2 reprize a cate 10km fiecare...

 

Azi dimineara am facut 2 poze: priviti cam in ce fel arata.

 

Poate fi de la motorina ? Sa fie prea "unsuroasa" Diesel Extra?

La Passat, cu acelasi motor si exact acelasi stil de mers, dar alimentat doar OMV - motorina standard nu am avut problema asta, iar esapamentul era uscat si tevile erau perfect curate...In schimb la Passat aveam turatie de ralanti fluctuanta de la motorina, ce a disparut cand am trecut pe OMW Maxx Motion.

post-9928-0-27004900-1405501158_thumb.jp

post-9928-0-58200500-1405501175_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 75NOR

    14

  • radu81

    9

  • sarbul

    5

  • bartro

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sal, uleiul pe joja cum e? O scanare pt gradul de imbacsire a dpf? poate fi si motorina de vina ,da' parca n-as crede... Cu "S", tocmai ca s-ar curata DPF...si nu imbacsi sa zici ca scapa pe langa ( desi nu cred ca e posibil asa ceva) nu stiu... ceva schimbari la masina hardware sofware?

  Radu 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul e la maxim pe joja, mai am putin pana la revizia de 30k.

 

DPF nu a dat semne de niciun fel, mai ales ca extraurbanul il fac preponderent in S.

 

Nimic umblat la masina, totul stock. Chiar nu inteleg...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De proba schimba motorina si eventual mers pana la Delcar. Poate isi dau si ei cu pararea. Altceva nu stiu deocamdata. De curiozitate e de 140 sau 170 cp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e 170 cp .

La fel am patit si eu . Am facut sapt trecuta un drum de cta - vatra dornei si cand am ajuns acasa am observat acelasi lucru . Am mers si prin ploaie, noroaie si masina era cam murdara dar aspectul de fum, negreala, unsoare e doar deasupra tevii esapament .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica garnitura de chiulasa! Vorbesc foarte serios. Aceleasi simptone le-am vazut la masina unui amic si s-a constatat ca era strapunsa garnitura, blocul motor, chiulasa intre doua pistoane. Arata ca topita cu plasma. Cred ca nu se mai ardea motorina eficient daca a aparut un spatiu suplimentar. De abia la un test de compresie au gasit buba. Oricum, nimeni nu a putut da o explicatie pertinenta. Masina mergea dar scotea fum care nu ar fi trebuit sa apara. Tot 170 CP, tot DPF. Sper sa nu ai aceasta problema.

Modificat de AkaManah
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am observat ca apare afumatura numai cand o dau in sport si scimba dupa 4500 rot/min. Insa de regula eu nu folosesc S merg doar in D . Si teava de esapament e f curata . iti faci freza in ea . Incearca sa mergi o perioada in D si sa urmaresti lucrul asta . Eu am 140 k km iar uleiul din 15 in 15k  km este fix la acelasi nivel ...doar ca un pic mai negru !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie mers la reprezentanta. nu e normal sa apara fum  in "S" si in "D" nu. de fapt normal e sa nu apara indiferent de modul selectat al cutiei. iar cu garnitura de chiulasa  nu e de jucat (efecte devastatoare) . dar asta stiati deja. sa ai bafta sa scapi ieftin.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am facut un "road test", am rugat un amic sa mearga in urma mea, in timp ce i-am dat de la 40km/h la 130km/h in S si in D. Uleiul la 100grade evident.

 

Niciun gram de fum vizibil, nimic.

 

Pe bara e ca o mazga. Am bagat degetele in tevile de esapament - e ceva funingine depusa.

 

In niciun caz nu e garnitura de chiulasa. Ulei nu consuma deloc si mai ales....vasul de expansiune e curat.

 

Motorul merge foarte rotund, curat, iar turbina se aude exact cum trebuie. In niciun caz nu e vorba de imbacseli. Oricum DPF-ul ar fi sesizat depuneri.

 

Suspectez un senzor de la avans, posibil sa fie o anomalie la cantitatea de motorina injectata.

 

Apropo de motorina - nu cred: Tocmai am verificat la Octavia 1.6tdi DSG din familie, alimentata EXACT de la aceeasi benzinarie cu EXACT aceeasi motorina, tot 30 000km rulati: esapament perfect curat, teava este impecabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

no bun . vestile sunt bune si te felicit, ceea ce nu-mi explic este cum a ajuns depunerea respectiva pe teava la o masina cu DPF, chiar si cu mai multa motorina injectata. mai mult , la o cantitate mai mare de motorina injectata =funigine mai multa si imbacsire a dpf mult mai avansata.respectiv regenerari mai dese. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca nu e nimic serios. Totusi fa o verificare in amanunt sa vezi despre ce e vorba. Unlele defecte minore acum pot genera un lant de probleme costisitoare in viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curatat ieri bara spate si am facut 3/4 de plin cu Rompetrol Efix 55 si urmaresc ce se intampla.

Mai am oricum 1500km pana la revizie si o sa vad pe tester daca sunt erori la senzorii de avans. Cert e ca face asa de pe la vreo 10 000km, doar ca nu am bagat-o eu in seama...

 

Spre comparatie, priviti cum arata evacuarea de la Passat, tot 2.0tdi, la 90 000km: perfect curata, in conditiile in care foloseam OMV standard :tuktuk:

 

Chiar e enervanta chestia asta cu funinginea, am mai vazut-o doar la cei care si-au umblat la soft si au dat mai multa motorina in avans....

post-9928-0-83210800-1405575212_thumb.jp

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Later edit: de la service citire: "funinginea poate fi rezultatul procesului de regenerare a DPF-ului, intrucat acest proces are alte setari de avans, pentru a facilita arderile particulelor"

 

Pe bune ? :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg, va referiti la funinginea din interiorul tevii, sau de pe exterior ?

post-117093-0-78196300-1405587004_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Delcar o zis asta? :lol:  Deci e bine sa ai pe cine conta in cazul in care ceilalti nu te pot ajuta. :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg, va referiti la funinginea din interiorul tevii, sau de pe exterior ?

Salut !

 

Vezi te rog pozele mele din primul post - e mai accentuat ca la tine, se vede usor funingine si pe bara, deh e alba.

pot sa te rog sa dai cu degetul pe bara, chiar deasupra esapamentului sa-mi spui si mie daca e ceva funingine si pe acolo ?

 

Colegii cu 2.0tdi, cum arata esapamente voastre ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat, nu este funingine nici pe bara, nici pe exteriorul tevilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La modele cu tipusuri la evacuare (superb, leon) se strange mai multa mizerie in evacuare de la bavurile acestor tipsuri.

Acolo se stange umzeala, praf, nisip si se combina cu particulele(hidrocarburi) din gazele de evacuare ca nu-i infailibil DPF-ul ala.

 

Acelasi lucru l-am observat si eu la Leon dar numai in zona bavurilor. Mai in interior este perfect curat. Pe bara nu am observat urme insa.

 

http://vwforum.ro/topic/111381-2014-seat-leon-fr-20tdi/page-4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 tdi , 170 cp , 4x4 : nu am nimic ...pana acum ( sper sa nu apara nici in viitor , ptiu -ptiu ! )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 tdi , 170 cp , 4x4 : nu am nimic ...pana acum ( sper sa nu apara nici in viitor , ptiu -ptiu ! )

Aha, poti pune o poza sa vad si eu cum arata esapamentul la tine ?

 

In alta ordine de idei, ieri am facut smotru pe bara si pe esapament, inclusiv curatat tipsurile inauntru. O sa merg cu Efix 55 sa urmaresc sa vad ce se intampla...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poza ceruta :

post-78166-0-69742700-1405671278_thumb.j

 

acum am 107 k km la bord .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poza ceruta

 

acum am 107 k km la bord .

Merci de poza. Arata bine la tine.

 

Tocmai am facut o poza, dupa ce am curatat funinginea de pe bara si exteriorul tipsurilor.

Vad ca inauntrul tipsurilor arata la fel ca la tine.

post-9928-0-13144300-1405674115_thumb.jp

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Later edit: de la service citire: "funinginea poate fi rezultatul procesului de regenerare a DPF-ului, intrucat acest proces are alte setari de avans, pentru a facilita arderile particulelor"

Pe bune ? :dry:

Pe bune!

Nu știu dacă ai citit topicul de DPF din Octavia 2 dar acolo am explicat cu se face regenerarea: ca funinginea să ardă trebuie ca temperatura să fie ridicată în filtru. Motorul o ridică prin mărirea cantității de motorină injectate și modificarea avansului la înjecție până când în DPF sa fac vreo 700 grade. Treaba asta o face pe toată perioada regenerării.

Dacă ai vreodată chef îți arăt live cum e, cu testerul îți pornesc o regenerare și îți arăt în timp real cum se modifică parametrii de înjecție și temperaturile pe eșapament, pe toți cei 3 senzori: înainte de turbo, înainte și după DPF.

Acum, vis-a-vis de problema ta... cred că nu e o problemă ci rezultatul stilului sportiv care constant antrenează funinginea din evacuare.

Nu zic că e rău sau bine (personal consider că e bine ca motorul să meargă spre turațiile superioare de cuplu max) dar nu cred că e cazul să-ți faci griji și să experimentezi cu tot felul de motorine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Blitz: multumesc frumos de raspuns si explicatii :D

 

M-am linistit. Ma tot gandeam ca la regenerarea DPF se aprinde ledul galben in forma de toba de esapament ca sa te avertizeze ca procesul se intampla. Ori, eu n-am vazut niciodata ledul ala aprins in 30k km si de asta ma gandeam ca nu s-au facut regenerari.

 

Am facut vreo 300km de cand am curatat-o, am mers in D, mers normal si e totul curat.

Intr-adevar, gandindu-ma in spate, funinginea apare in special dupa un drum lung facut un S, unde masina vede preponderent zona de 2500-4000rpm. Turatiile de genul asta nu au ce sa dauneze, mai ales ca adopt stilul asta doar in extraurban si doar dupa ce uleiul s-a incalzit la minim 100grade...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

75NOR Cand masina incepe sa-si faca regenerarea DPF , nu este obligatoriu sa se aprinda becul galben . Se observa doar o usoara crestere a turatiei motorului ( sesizabila mai ales la relanti , cca 950 - 970 , 1.000 ) . E f indicat ( daca iti dai seama ca masina a inceput sa-si curete DPF ) sa nu fie intrerupt procesul , eventual te mai plimbi un pic cu masina , pe cat posibil in regim constant de turatie / viteza .

Daca totusi s-a ajuns sa se aprinda becul galben , obligatoriu trebuie sa-i faci curatarea DPF . Intreruprea procesului de curatare nu-i face bine masinii iar la o diagnoza poti sa vezi cate incercari nereusite de curatare au fost .

PS : am cu masina cca 107k km ; niciodata nu s-a aprins becul galben pt curatare DPF dar cicluri de curatare au fost nenumarate ( estimez eu la fiecare cca 500 - 600 - 700 km ) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!