Jump to content

Golf 6 - Climatronic/AC - probleme


YEP
 Share

Postare recomandată

Revin si eu cu problema mea de mai sus. Am fost azi in service si am bagat freon in instalatie. Din ce mi-au spus baietii nu lipsea prea mult. Nu pot spune ca dupa interventie e schimbare majora, dar am constatat un fapt. Atunci cand totul era ok, cu motorul la relanti, porneam AC si constatam o scadere usoara a turatiei motorului dupa care revenea. Fenomenul era insotit de un usor cloncanit. Acum dupa interventie, cand pornesc AC turatia motorului creste putin dupa care scade din nou. Nu se aude nimic. E normal?

O zi buna!

Modificat de titisor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am observat vreodata ca turatia sa creasca ori sa scada la pornirea/oprirea AC-ului. Poate daca e pornit la maxim, eu il pornesc la 22 de grade, treapta 2-3, desi chiar si mai sus in turatie tot nu modifica turatia motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu am simtit vreodata cand s-a cuplat AC-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am cumparat o interfata VagCom 12.12 si i-am dat o scanare cu motorul pornit. N-am primit nicio eroare. Toate sistemele sunt ok, inclusiv AC. La partea de clima am primit urmatorul rezultat:

 

Address 08: Auto HVAC (J255)       Labels: 5K0-907-044.clb
   Part No SW: 5K0 907 044 BS    HW: 5K0 907 044 BS
   Component: Climatronic   H15 0709  
   Revision: 00003001    
   Coding: 0000000002
   Shop #: WSC 00028 028 00025
   ASAM Dataset: EV_Climatronic A01006
   ROD: EV_ClimaAutoBasis_SE36.rod
   VCID: 7DF11F7FEC04B5F6FF5-8028
 
No fault code found.
 
Probabil ca nu sunt probleme si m-am alarmat degeaba.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele mici(si care au cuplu mai mic) se simte cuplarea aerului. De ex la 1.6 mpi crestea turatia catre 1000rpm, cu aerul decuplat sub 800rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Disperareee !

Cum se poate identifica daca un compresor AC a fost inlocuit sau nu ?

Golful are mai putin de 47.000 km si este la al 3-lea compresor !!! Toate au fost schimbate pe garantie la reprezentanta !

Asta a tinut mai putin de 6 luni pana cand a inceput sa "maraie" (asa cum frumos il asemana cineva pe forum). Zgomotul este mult mai puternic si se aude si cu radio deschis.  Problema este ca de data aceasta s-a terminat garantia. Ma ingrozeste gandul ca trebuie sa cumpar un alt compresor (al 4-lea ??? :banghead: ).

Cu toate ca VW nu recunoaste, acest compresor are mari probleme de fiabilitate la toate modelele echipate cu Climatronic.

Cel putin din acest motiv, sunt putine sanse ca urmatoarea masina achizitionata sa fie tot din gama VAG.

 

OFF: Evitati PBN daca vreti sa aveti masini functionale !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detaliaza te rog ce s-a intamplat exact de au trebuit inlocuite pe rand 2 compresoare. Ti le-au schimbat doar pt ca se auzea acel carait in functionare? In rest mergeau normal?

In urma schimbarii, banuiesc ca a disparut zgomotul. Dupa cat timp s-a reluat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au fost mai multe sesizari pana cand s-au hotarat sa faca unele inregistrari (audiograme) pe care le-au trimis pt. aprobare.

Au sosit aprobarile dupa prox.1-2 saptamani, au comandat piesele si m-au chemat sa le schimbe. Dupa inlocuirea primului compresor nu se mai auzea zgomotul dar nu mai era atat de silentios ca inainte. Nu stiu daca au respectat procedeul de inlocuire, adica inlocuire freon+ulei si curatarea temeinica a instalatiei. Se stie ca in urma defectiunii ajungea multa pilitura in instalatie si daca nu a fost curatata bine ar fi putut afecta piesa noua ! Zgomotele au reaparut dupa aproape 1an (9-10.000 km) tinand cont ca 3-4 luni nu prea este folosita racirea (la mine clima sta in permanenta pe AUTO, vara si iarna).

Al 3-lea compresor a fost schimbat la finalul perioadei de garantie (ian.2014) si a rezistat mai putin de 6 luni. "Specialistii" de la PBN au spus ca acesta este alta marca (nu au stiut sa-mi spuna care) si sunt curiosi daca se simte vreo diferenta. Diferenta este ca merge groaznic si de multe ori prefer sa opresc AC !!!

 

The_Ego, vad ca avem aceeasi masina, ai avut probleme cu ea ?

Eu din ian.2014 am mai putin de 47.000 km si destul de multe vizite in service (numai la PBN si PBA pt.garantie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt inca la primul compresor de AC la 40.000km si de ceva timp se aude in functionare. In rest nu am probleme, baga aer rece foarte ok si repede.

 

Video de anul trecut si nu s-a modificat zgomotul:

De la secunda 11 se aude ceva mai bine. 

 

Am auzit ca se poate schimba doar un rulment sau ceva la compresor (in definitiv acel sunet pare de rulment uzat) si astfel se pot economisi ceva bani. Totusi doar la unele compresoare merge acest lucru.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unul nou este undeva pe la 2600roni in reprezentanta VW la Iasi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bozzo2010, ce an de fabricatie are masina? sunt pe aici proprietari de G6 fabricate in 2012-2013 cu aceleasi probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2010 (comandata in nov.2009, sosita in ian.2010). Am gresit in ultimul meu post cand am scris ian.2014.

Primele simptome au fost in vara 2011, sporadic si de cele mai multe ori atunci cand asteptam la semafor la ralanti.

Primul compresor a fost schimbat in 2012, la 1 an de la prima sesizare facuta la reprezentanta.

Dupa mai putin de 1 an zgomotele au reaparut, mai dese si se auzeau aproape tot timpul.

In 2013 (vara) am cerut verificarea compresorului cu mentiunea ca a functionat mai putin de 10.000 km !

In ian.2014 s-a primit aprobare pentru inca un compresor. Am insistat pentru rezolvare deoarece garantia era pe final.

Acesta (al 3-lea) nu a functionat decat 5-6.000 km !!!

Problema este ca de data aceasta face urat rau; huruie de inebunesc de nervi !

De mentionat ca in toata aceasta perioada nu am observat daca racea mai putin inainte de schimbare. Cateodata pornea clima cu intarziere dar asta pt. ca era foarte cald (stationat in soare).

Incep sa am dubii in ceea ce priveste inlocuirea acelor compresoare !!!

 

:tuktuk: Vreau primul compresor, cu zgomotele lui cut tot.....promit ca nu or sa ma mai deranjeze !!!  :vaidecapulmeu:  :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În afară de compresor au mai schimbat ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Datorita caldurilor mari din aceasta vara si eu am crezut ca am o problema la AC in sensul ca nu mai facea fata si dureaza mult pana cand incepea sa bage aer rece.Vinovatul este un G6-1.6 TDI  din 2009 cu 140k,la bord si care este condus de sotie.Urmarea......a trebuit sa fac cu sotia schimb de masini pt ca Astra H (benzina 1.6) face frig in masina ca la polul nord. Toate reviziile au fost facute la PNB si firesc la ultima revizie am raportat aceasta problema.Raspunsul lor a fost ::

am facut update de soft,am schimbat filtrul de polen(doar era revizie),am verificat freon-ok,am verificat compresor-ok.deci care e problema?.

Problema este ca si acum masina baga aer rece doar cand temperatura de la motor ajunge la 80 de grade ......cand plec cu ea cu motor rece indiferent de temperatura setata( low,18,20, auto etc) sufla aer cald si doar cand motorul este cald sufla si aer rece.Astept sa se mai raceasca vremea si fac schimbul inapoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În afară de compresor au mai schimbat ceva?

Prima data au schimbat doar compresorul.

La urmatorul compresor (ian.2014) au spus ca au mai schimbat ceva la condensatorul de AC.

Nu-mi aduc aminte acum denumirea dar am vazut o imagine in catalog si este o piesa montata pe o latura a condensatorului (radiatorului) de AC.

Piesele schimbate pe garantie nu sunt trecute pe nicio hartie !!!

Au scris doar in planul de service doar atunci cand m-am uitat in el sa vad ce actiuni au facut la revizia4. Au scris doar "schimbat compresor AC" !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

De cateva saptamani ma confrunt cu o problema mai ciudata.

Uneori, imi intra gaze de esapament in masina, (fie dimineata in parcare fie prin trafic).

Pana acum, de 5 ani de cand am masina, nu m-am confruntat cu o astfel de problema.

Sa fie vreun furtun scapat ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am si eu o intrebare:dela ce temperatura intra compresorul in functiune?Intreb pentru ca am vrut sa fac o dezaburire si compresorul nu a intrat si ma gandesc ca din cauza temperaturii joase de afara nu intra in functiune sau am eu vreo buba?

Am facut un log cu AC pornit:

19:40:25
  1.2 Nm   Compressor load 003
  0.820 A   Compressor current; actual value 008
  10.0 %   Coolant fan activation; actual value 010
  0.0 %   Coolant fan activation; specified value 011
  900 /min   Compressor speed 021
  4.4 bar   Refrigerant pressure 023
  700 /min   Engine speed 028
Modificat de VAG4Ever
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cind ai probleme, cu diagnoza bagata poti monitoriza o variabila in care scrie (in cuvinte) ce motive pentru a nu porni compresorul exista in acel moment (gen n-ai apasat butonul, nu-i pornit motorul etc.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau in cifre... dar atata timp cat e f.frig afara - nu cum este acum - e normal sa nu porneasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Mă puteți ajuta cu un cod pentru compresorul de climă la un golf 6 tdi 110 cp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt mai multe tipuri depinde de anul de fabricatie:

5N0820803A -asta am eu.

5N0820803H -etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna! am si eu o problema la un golf 6 ,nu functioneaza aeroterma iar pe climatronic apare eroarea de mai jos ,am verificat cu aparatul de masura si am depistat modulul regulator de turatie( 8k0820521) ca fiind defect adica primeste tensiune de alimentare si comanda dar pe cele doua fire ce ies  nu scoate nimica: problema este ca in ETCA" acest mic modul apare montat doar pe modele de audi ??? ... ce parere aveti?...Address 08: Auto HVAC       Labels: 5K0-907-044.CLB

Control Module Part Number: 5K0 907 044 BD    HW: 5K0 907 044 BD
  Component and/or Version: Climatronic   H14 0608
           Software Coding: 0000000000
            Work Shop Code: WSC 01357 011 00200
              ASAM Dataset: EV_Climatronic A01001 (VW36)
                      VCID: 6ED7CA8B0007
1 Fault Found:

9478421 - Diagnostic Line for Front Air Blower
             B10A1 15 [009] - Open or Short to Plus
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 5
                   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, golf 6, 2.0 tdi 110 cp, 2009.

Modificat de themusso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Adrian-91 changed the title to Salutare .. am constat recent că mașina nu mai baga deloc aer cald nici măcar cu clima la maxim! Mă poate ajuta cineva ,precizez masina este un vw golf 6 plus din 2010 2.tdi...multumesc anticipat
  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!