Jump to content

TDI - Zgomot motor/turbina


Sebu
 Share

Postare recomandată

Va multumesc pentru sfaturi. Am cumparat masina. Sper sa fie buna. Am sa revin cu niste poze. De acum ne "vedem" pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca e in regula,si la mine se aude la fel...era motoru un pic rece...

 

eu zic ca e in regula,si la mine se aude la fel...era motoru un pic rece...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 11/29/2012 at 7:09 PM, vali_devill said:

Posibile cauze:

-se desface capacul bord dreapta.acolo e un surub ce se mai desface si produce o tacaneala ce creste in intensitate odata cu accelerarea.

-tevile de combustibil sau aer conditionat bat de caroserie in zona compartiment motor,pe langa vasul de expansiune sau panou ignifug.

-surub lipsa la aparatoarea de noroi fata dreapta,bate plasticul in caroserie.trantiti usa din dreapta fata si vedeti daca rezoneaza.

Brgds

Am rezolvat tacanitul enervant la relanti. La mine erau conductele de combustibil care trec pe sub masina si undeva sub scaunul pasagerului trec printr-un tunel de tabla patrata. Conductele sunt foarte rigide iar vibratia lor se transmitea in caroserie astfel incat sunetul se auzea din interior de undeva din zona gurii de ventilatie dreapta bord. S-a introdus niste burete care sa fixeze conductele in teava. Trebuie dat jos un scut de partea dreapta de sub masina pentru acces.

 

PS. Anterior am schimbat si lantul dintre axele cu came + intinzator si valva N80 (aveam si o eroare pe partea de circuit vapori benzina) dar tacanitul nu a disparut pana nu s-au fixat conductele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare, 

Am si eu un "sunet", pe care insa nu reusesc sa-l identific.

Imi apare doar cu motorul la cald (detin o jetta 2007, BXE), si il aud la relantii sau cand  incetinesc (in decelerare): atasez un video care sper sa fie de folos, in descoperirea problemei. 

Precizez faptul ca axul cu came/tachetii i-am schimat acum 3000k de km, si de atunci am facut service-ul tot la 8-9000.

 

 

Multumesc

video-1459447266.mp4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare.

Recent a aparut o problema la masina mea...

Banuiesc ca zgomotul este din turbina... M-am uitat bine de conducte crapate/desprinse/rupte in cazul in care mi-ar fi tras aer fals de pe undeva, dar nu am gasit nimic. 

Problema a aparut din senin, la un mers linistit prin oras. Se aude foarte tare cand plec de pe loc in treapta 1 si 2; cum prinde putin demaraj zgomotul este aproape inexistent. A mai avut cineva problema asta?             https://www.youtube.com/watch?v=14UtneQKMqI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ax cu came uzat + tacheti sparti. Cam 1500-2000 ron toata distractia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o axa oem e mai scumpa de 2000 de ron...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ax came Kolbenschmid vreo 700 ron, tacheti 300 ron, cuzineti 300 ron, restu manopera care nu depaseste 300 ron. Ce vrei sa mai vorbim?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja suna foarte horror ...  Mi se pare ciudat, asa dintr-o data sa faca de nebuna... Multumesc de pareri, o sa o programez la un service sa imi faca un pret pentru toata distractia ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce cod motor ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu suna horror, 1.9 e o motorizare buna dar are anumite puncte sensibile. Unul dintre ele este ca se uzeaza axul cu came, se sparg tachetii si singura varianta e sa iei piesele sa le schimbi. Daca mai tii masina mult, pune piesele de care ti-am zis, le comanzi online de noi si le montezi la un mecanic bun, n-ar trebui sa te costa mai mult de 1600-1700ron toata treaba asta. Daca nu tii masina decat 1-2 ani, poti pune ax cu came sh, si piese mai ieftine daca nu dispui de bani. 1600 ron nu-s chiar asa de multi bani.

 

Ca sa previi pe viitor sa se mai intample asta, verifica nivelul uleiului des, macar odata la 2-3 luni si completeaza mereu sa fie pe maxim. Foloseste un ulei din sursa sigura, o marca cunoscuta si buna Ravenol/Fuchs/ sau altele si schimba uleiul la 10 000km. De obicei se intampla odata la 200-300 000km sa se uzez un ax cu came, insa depinde de multi factori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare ! De ceva zile ma pandeste un zgomot, atunci cand masina decelereaza din 1300rpm. Se reproduce si in sarcina dar si cu masina stand pe loc (pe liber).

Motor: 1.9 BXE, jetta mk5

Ceva sugestii de unde ar trebui sa incep sa investighez? Multumesc

Am facut si un filmulet:

 

Modificat de stonecold00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru 19 secunde, prima varianta ar fi volant dezechilibrata sau varianta a doua  turbo in cel mai nefericit caz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc @rayn pentru raspuns. volant dezechilibrata ar insemna un schimb complet de ambreiaj? (volant + placa presiune + disc ambreiaj + rulment )

Am mai observat:

1. cand opresc motorul pe liber, trepidatiile sunt prezente si destul de dure.

2. cand opresc motorul cu ambreiajul apasat, zgomotul este aproape inexistent.

3. zgomotul apare la turatii mici (de pana 1300rmp), preponderent atunci cand turatia scade. (practic cand ii dau shpritzuri), indiferent ca am ambreiajul apasat sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati km are actualul kit? Pedala de ambreiaj opune rezistenta''este dura'' la apasare?? Intra greu/usor in viteza, agata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

135k km, kit-ul de abreiaj este cel original al masinii (o am de noua, deci km reali). Nu prezinta simptome de agatare/duritate, intra perfect in viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci daca nu ai probleme la plecarea de pe loc ,''sa scuture'' atunci o mai poti lasa asa probabil ca mult timp nu prea, depinde cum iti este norocul .Cand o sa schimbi kit-ul obligat pui nou la km astia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am rezolvat problema prin schimbarea kit-ului complet de ambreiaj + volant (era dezechilibrata total). multumesc @rayn pentru informatii si ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ti-ai dat seama ca era dezechilibrata total? si ce kit aveai pe masina si de care ai montat? cat a fost piesa+ manopera? ai garantie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@deenman volant a fost data jos de pe masina si inspectata. Kitul original OEM a fost LUK double mass (cu asta a venit masina din fabrica), am montat kitul de la Valeo single mass 835035, garantie 2 ani. Pretul il gasesti pe net :)

Modificat de stonecold00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut. Stiu ca nu e tocmai subiectul topicului dar nu am gasit ceva similar pe aria Golf.

 

Imi zornaie capacul motor la relanti destul de urat, se aude si cu capota inchisa si am impresia ca in mers intra in rezonanta.

Daca apas cu degetul pe el zgomotul dispare. Cum iau mana iar zornaie.

 

Ce as putea sa ii fac, ati avut problema asta ? Motor 2.0 TDI

Modificat de C o s m i n
mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna seara.

Detin de 3 luni un golf 5 1.9 tdi BKC, 171k km, am schimbat distributia recent, 2000km parcursi de atunci, si am observat un zgomot ciudat , in zona 1000-1300rpm foarte  pronuntat la 1300 rpm, zgomotul este asemanator cu cel produs de un tractor si se aude doar cand o tin constant la turatia asta, indiferent ca e pe liber, cu ambreiaju calcat sau in sarcina, nu se simte daca accelerez puternic.Am verificat in 2 service-uri, inclusiv cei care au pus distributia au spus ca e un zgomot normal pentru un motor pd, avansul, torsion value este momentan pe 0.

Inainte de inlocuirea kitului de distributie, dupa ce am cumparat masina, aveam probleme cu pornirea la cald, din cate am inteles, e o problema cunoscuta la golf 5, uzura neuniforma a carbunilor de la platoul electromotorului.S-a umblat la soft, cantitate de motorina injectata la pornire, si acum este impecabil, insa atunci , cel care a umblat la ea a spus ca avansul nu e pe zero, e reglat pe consum mic(banui ca negativ, nu m-a interesat atunci) pentru ca se auzea mult mai frumos motorul, nu am simtit acest zgomot inainte de a schimba distributia.Nu e un zgomot de role, zgomotul e specific injectoarelor(mai mult rapaneala, daca ma pot exprima asa), daca merg in treapta intai la turatia asta si rdic acceleratia, dispare, daca doar pun piciorul, tacane usor, si daca tin exact cata acceleratie trebuie pentru a merge constant se aude bine, pana ajunge 1350-1400 si de acolo e liniste.Din ce simt eu zgomotul pare a fi progresiv, adica nu a debutat brusc , parca e din ce in ce mai puternic.

Atasez un videoclip, zgomotul e identic, numai ca eu nu am alte probleme bataia metalica sau oscilatia care se aude, doar zgomotul de tractor la 1300 rpm.

 

Modificat de MRB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut!

Golf 5, 1.9 TDI, BLS, 250 000 km.

Dupa ce se incalzeste motorul, apare un sunet care pare sa vina din partea pasagerului, se aude enervant din masina si mai slab daca asculti in compartimentul motor. Am citit ce au scris mai sus, respectiv vibrarea acelor conducte de combustibil, dar suna mai urat la mine ca sa fie doar atat. Aveti ceva idei? Urmeaza sa ajung in service pentru o constatare dar sunt curios la ce sa ma astept.

Nu e volant, cu ambreiajul calcat sau ridicat se aude la fel, frecventa sunetului e aceeasi indiferent daca accelerez sau o las la relanti.

Se aude doar dupa ce se incalzeste si doar cand nu e in sarcina (sau nu mai aud eu cand e in sarcina)

zgomot motor.mp3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare !

De ceva vreme a aparut un zgomot strident in zona motorului, doar in mers, cand accelerez, la rece si la cald. Zgomotul este proportional cu turatiile motorului.

Pe loc, la ralanti sau accelerand, nu se aude nimic. Nu se aude nici in mers, la turatie constanta sau deccelerare(sau cel putin nu sesizez eu). 

Am urmat sfatul tututor mecanicilor la care am fost, si am reconditionat turbina(shimbat tot kitul, ramanand doar carcasa) - axul elicei avea joc. Eram convins ca de acolo provine sunetul respectiv. Dupa montarea turbinei - surpriza, zgomotul e tot acolo, desi masina trage mult mai bine.

Masina nu are niciun fel de erori pe vagcom, trage bine, nu scoate fum. Distributia, cureaua de accesorii si fulia alternatorului au fost schimbate cu 30k km in urma. Nu au mai fost interventii recente in zona motorului, zgomotul a aparut de la sine.

Mai jos am urcat si inregistrarile cu zgomotul:

- de sub capota(de 00:00 la 00:16 masina sta pe loc.Se distinge cel mai bine la 00:18 si la 00:42):  https://instaud.io/28Og

- de afara(se distinge cel main bine la 00:20) : https://instaud.io/28Oi

Multumesc pentru eventualele pareri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!