Jump to content

Martor in bord


kikimiki
 Share

Postare recomandată

... nici un martor nu functiona, nici macar cele 2 display-uri (ceas&Km)...

E posibil sa ai contacte imperfecte la alimentarea bordului. La problema cu becul aprins eu recomand sa gasesti un coleg forumist din orasul tau dispus sa te ajute cu o scanare cu VagCom si atunci afli sigur ce are :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Borisake

    17

  • ionel.d.2007

    13

  • kikimiki

    6

  • Al Bundy

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut. Am un vw polo 9n 1,2 benzina 47 kw din 2002. Nu am avut probleme cu el pana cand am fost la mecanic pentru schimbul de ulei, filtrul de aer si lichid de racire - dupa care mi s-a aprins martorul pentru evacuare in bord. Masina nu trepideaza la relanti, porneste bine, nu scoate fum si nu si-a pierdut de loc din putere. Sunt insa ingrijorat de faptul ca ar putea creste consumul (care abia ajunge la 5,5 litri mixt, condus calm) in cazul in care sonda Lambda nu transmite un feedback corect. Credeti ca ar putea fi o problema ca urmare a montarii necorespunzatoare a filtrului de aer sau a furtunelor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea am inteles partea cu schimbul lichidului de racire :Driver: ,dar trecind peste asta ne-ar interesa dupa cit timp ti-a aparut martorul in bord,pentru ca daca e instantaneu,probabil s-au deranjat ceva mufe,contacte,sau daca e dupa o perioada de timp e posibil sa fie din cauza unui nivel ridicat la ulei.Nu e de la filtrul de aer,iar antigelul nu are nici o treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martorul mi-a aparut dupa aproximativ 3-4 km, insa dupa schimbul de ulei mecanicul zicea ca mai trebuie completat cu aprox. 200-300 ml. Ar putea fi si aceasta o cauza? Ma gandeam insa ca atunci ar trebui sa se activeze indicatorul pentru nivelul de ulei. Legat de lichidul de racire, am enumerat doar tot ce a facut mecanicul la masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca nu ai baia lovita,ar trebui sa iti intre exact 3,25 litri ulei pe care ii poti turna fara nici o problema,cel putin eu asa il schimb si nu am avut niciodata nici o surpriza si apoi il verific doar de drag,din cind in cind,pentru ca nu necesita completare.Sau poate foarte bine sa fie o coincidenta ca ai schimbat uleiul si a aparut martorul aprins si problema e cu totul alta.O scanare VAG iti poate lamuri cel mai bine misterul,pentru ca nu ne putem da cu parerea atita timp cit nu stim cauza aprinderii sale in bord si nici nu poti sa arunci pastila pe mecanic ca a gresit ceva.Daca nu e ceva ce poti depista vizual,cum ar fi vreo mufa sarita sau altceva pe acolo,diagnoza e cel mai bun sfetnic.Iar nivelul de ulei se aprinde cind e la limita de minim cu care poate functiona,galben,iar apoi se face rosu daca nu ai presiune in instalatie.Un nivel scazut nu are treaba cu martorul,in schimb un nivel prea ridicat,da,pentru ca excesul ajunge in evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Buna seara, am si eu o problema de genu, martoru de la faza lunga din BORD nu se mai aprinde deloc, cand pornesc faza lunga nu se aprinda. Am pus tester, testat toate acele si ledurile, toate care sunt merg si aprind insa cel de faza lunga deloc. De nou, martoru mergea, pana cand intr-o zi n-a mai vrut :)) Am verificat sigurante , am schimbat , nimic nimic .. Am montat odata pe pozitie un bec cu mai multe ledurile si mi s-a ars pozitia pe partea respectiva, insa am schimbat sigurante tot. Oare de atunci sa se fi ars becu din bord la faza lunga ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sigur ca s-a ars LED-ul din bord. Poti da jos bordul sa-l verifici sau poti merge cu el asa.

Asa am patit eu cu LED-ul de la ABS. Multa vreme nici nu am stiut ca imi mai functioneaza ABS pana cand mi-a intrat odata pe o portiune cu zapada batatorita. Nici azi nu am schimbat LED-ul. Stiu ca ABS lucreaza si e suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

sal am si eu problema cu martorul de gaze am facut oscanare si mi a dat urm:

 
Data version: 20111111
 
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
 
 
Chassis Type: 9N - VW Polo
Scan: 01 02 03 08 09 15 17 19 25 37 44 45 46 56 76
 
VIN: WVWZZZ9NZ3D147046   Mileage: 130650km/81182miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: Redir Fail!
   Part No: 03E 906 033 L
   Component: 1.2l/4V SIMOS3  00HS4726  
   Coding: 00071
   Shop #: WSC 31414  
   VCID: 29538C00D3E23D6
   WVWZZZ9NZ3D147046     VWZ7Z0C6669097
 
7 Faults Found:
16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96) 
            P0106 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
16555 - Fuel Trim; Bank 1 
            P0171 - 35-10 - System Too Lean - Intermittent
16687 - Cylinder 3 
            P0303 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
16686 - Cylinder 2 
            P0302 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
16891 - Idle Control System RPM 
            P0507 - 35-10 - Higher than Expected. - Intermittent
16555 - Fuel Trim; Bank 1 
            P0171 - 35-10 - System Too Lean - Intermittent
17658 - Fuel Level too Low 
            P1250 - 35-00 - 
Readiness: 0000 0000
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 6Q0-907-37x-ABS2.lbl
   Part No: 6Q0 907 379 L
   Component: ABS FRONT MK60      0101  
   Coding: 0001097
   Shop #: WSC 31414 000 00000
   VCID: 468927BC32BCF2E
 
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module 
            013 - Check DTC Memory - Intermittent
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC        Labels: None
   Part No: 6Q0 907 044 
   Component: CLIMAtronic PQ24    0201  
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: EFE72218FD86936
 
3 Faults Found:
00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107) 
            000 -  -  - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) 
            000 -  -  - Intermittent
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 
            000 -  -  - Intermittent
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.        Labels: 6Qx-937-049-C.lbl
   Part No: 6Q1 937 049 C
   Component: 00 BN-SG.           1S33  
   Coding: 25742
   Shop #: WSC 31414  
   VCID: 3B7F4648297EBF6
 
2 Faults Found:
00906 - Horn (H1) 
            28-10 - Short to Plus - Intermittent
01598 - Drive Battery Voltage 
            07-10 - Signal too Low - Intermittent
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags        Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
   Part No: 1C0 909 605 K
   Component: 0M AIRBAG VW51 0P   0006  
   Coding: 12365
   Shop #: WSC 31414  
   VCID: 2C5D7514DC1028E
 
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+ 
            07-10 - Signal too Low - Intermittent
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments        Labels: 6Q0-920-xxx-17.lbl
   Part No: 6Q0 920 800 P
   Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V16  
   Coding: 01131
   Shop #: WSC 00000  
   VCID: 3A71434C264486E
   WVWZZZ9NZ3D147046     VWZ7Z0C6669097
 
No fault code found.
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway        Labels: 6N0-909-901-19.lbl
   Part No: 6N0 909 901 
   Component: 09 GATEWAY  CAN    1S33  
   Coding: 00014
   Shop #: WSC 31414  
   VCID: F0E52164B0B88CE
 
No fault code found    ;daca ma poate ajuta cnv va rog cu cateva explicatii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sterge erorile si fa inca un Autoscan - posteaza si vedem despre ce e vb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CAm multe erori. Daca dupa stergere apar alea cu misfire, e grava problema, avand motor de 1.2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ma poate si pe mine ajuta cineva cu o problema la un VW Polo 9n, anul 2002, 1.4 TDI?

Mi se aprinde martorul (rosu) de la ulei in timpul mersului, numai cand reduc viteza sau cand pun frana incet.. bipaie de 2 sau de 3 ori dupa care se opreste. Am pus-o pe tester, nu apare nici o eroare. Nu are scurgeri, nu mananca ulei.. nivelul este perfect. Nu pot sa inteleg ce are, ma confrunt cu problema asta de circa 2 saptamani in care m-am folosit cat mai putin de ea. Am fost la vreo 3 mecanici cu ea, bineinteles, pareri diferite. Ma puteti ajuta cu pareri, va rog? Daca nu postez unde trebuie, imi cer scuze. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAsoara presiunea uleiului inainte de a schimba senzorul de presiune ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este in viteza si reduce acceleratia,nu are cum sa scada brusc presiunea de ulei la senzor,incit sa genereze aprinderea martorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Am descoperit problema. Firul care ducea la senzorul de presiune, era intrerupt.. Se pare ca din cauza scutului pus prost la un schimb de ulei. Am investit milioane in mecanici ca sa imi dau seama ca un fir e intrerupt. Incredibil. Va multumesc oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

seara buna detinatori de polo! si eu noua pe aici :)

azi mi-a aparut si mie minunatia asta de martor in forma de robinet/pompa galben. am parcat la supermarket si cand am plecat l-am vazut. pana acasa am mers vreo 1 km - 2 numa intr-a intaia si a doua (ma-sa de trafic), dar parca totusi trage mai greu si se tureaza mai putin la viteza mai mare (2000 rpm 50km/h in treapta 2). m-am cam speriat mai ales ca nu prea le am cu partea tehnica, am mai citit si toate topycurile de pe ici cu privire la martorii de bord si stau cu inima stransa pana maine dimi cand plec la job.

zilele trecute la viteza 70-80 mi s-a parut ca trage in lateral stanga si zgomotul motorului este ceva mai puternic. poate avea vreo legatura? in noiembrie am luat-o din service si totul era ok cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kinderheim511

Salut.

 

Am resetat mai multe erori, pe urma am bagat vreo 50km sa imi apara din nou principala, adica se aprinde EPC iar in momentul ala exista doua optiuni: merge masina in continuare dar nu merge prea bine, sau nu ma mai lasa sa o accelerez deloc si motorul la relanti are pulsee slabe de turatie, constante. Uneori isi revine daca repornesc masina, alteori incepe asa direct de la cheie. Spre exemplu vineri a trebuit sa o las in alta parte a orasului si sa vin pe jos acasa :)

Coincidenta sau nu, a aparut de obicei dupa ce luam niste gropi, dar ieri parca a aparut dupa ce puneam frana sa parchez. Sau sa opresc la semafor. Astea sunt experiente ce te fac sa simti ca traiesti, cu coloana de masini in spate.

 

Acu', la prima vedere firele de la senzorul EGR imi atingeau o conducta de evacuare si se topisera partial, am vorbit sa se repare acolo problema. Desi asta care mi-a dat erorile e sigur ca nu de aia nu merge. Eroare permanenta nu-i dadea decat sonda lambda, dar de la aia zice el ca nu are de ce sa nu ma lase sa turez masina. Va dau si voua erorile, poate aveti idee ce e inainte sa cumpar jumatate din motor.

 

 

17925 - Power Supply Relay for ECU (J271 or J363): Electrical Malfunction         P1517 - 35-10 -  -  - Intermittent16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit         P0130 - 35-00 -  - 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer         P1570 - 35-10 -  -  - Intermittent17950 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal         P1542 - 35-10 -  -  - Intermittent17950 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal         P1542 - 35-10 -  -  - Intermittent17579 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Implausible Signal         P1171 - 35-10 -  -  - Intermittent16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal         P0106 - 35-10 -  -  - Intermittent17851 - Potentiometer for EGR (G212): Signal too Low         P1443 - 35-10 -  -  - Intermittent17811 - EGR System: Regulation Deviation         P1403 - 35-10 -  -  - Intermittent

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O zi frumoasa tuturor in primul rand.

 

Am si eu o intrebare in legatura cu martorul de la placutele de frana de la un polo 9N. Senzorul de la placute lipseste mai demult dar a fost pus pe direct si becul nu s-a aprins. Insa de o vreme s-a aprins becul si ramane aprins. Am descfacut roata si am curatat firele, le-am legat inapoi impreuna si martorul tot nu se stinge. De asemenea am verificat cu un multimetru continuitatea cand cele 2 fire erau separate si se pare ca ele au un scurt intre ele. nu e nevoie sa le mai leg impreuna, dar totusi le-am legat cum erau. Am incercat si cu ele desfacute, dar logica dicteaza ca ele functioneaza pe contact inchis, de vreme ce inainte au fost legate impreuna si becul nu era aprins.

 

Are cineva vreo idee de ce totusi ramane la bord aprins ?

 

O alta alternativa a fost sa dezactivez becul de la bord prin recodare, insa am ajuns sa creez alte probleme cu becurile, nu se mai aprindea becul la ulei, cel de la lichid de parbriz ramanea aprins chiar si cu lichid plin etc.

 

Am trecut la codarea initiala, insa se pare ca am revenit la problema ca sta martorul de la placute aprins.

 

Postez scanarea instrumentului:

Address 17: Instruments
   Controller: 6Q0 920 801 P
   Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V09
   Coding: 01131
   Shop #: WSC 45691
   WVWZZZ9NZ2Y073980     VWZ7Z0A4653699
No fault code found.

 

01131 este codarea originala(adica codarea cu care a ajuns la mine). Stie cineva cu ce valoare tre sa recodez ca sa dezactivez martorul de la placute, fara sa influenteze si alti martori de pe instrumente?

Modificat de wolfie46688
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc hazin

 

sa inteleg ca nu e echipat nici cu centura (adica senzor la centura) , nici senzor pentru lichidul de parbriz

"00" - fara nici un echipament

Modificat de wolfie46688
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, merge din codare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAi bine desfa ceasurile si refa lipiturile de la pinii de la mufa neagra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor.

 

Am si eu nevoie de un sfat.

Ideea e urmatoarea: detin un polo 9N din 2002, motor BBY, 1.4 16v benzina. Acum cateva zile mi s-a aprins in bord martorul de motor si a inceput sa mearga putin mai prost, mai puturoasa, nu mai tragea. Am mers la un service si i-a dat pe Vag Com: EGR defect, clapeta acceleratie murdara si sensor presiune aer defect.

Senzorul de presiune a fost inlocuit cu unul nou in oct 2013, la acelasi service. 

Am schimbat EGR-ul, a curatat clapeta(foarte murdara intr-adevar), a calibrat tot pe acolo din Vag Com, dat cheie ... relanti perfect ! 850-900 turatii, mers constant fara trepidatii (inainte aveam variatii de turatie la relanti). 

Dau sa plec ... da sa moara motorul, il tin din ambreiaj, si incepe sa se tureze singur, intermitent, si daca apas pedala de acceleratie nu se intampla nimic... Mecanicul se gandeste ca poate trage aer pe la corpul clapetei, ca garnitura nu ar fi buna. O da iar jos, curata corpul clapetei, pune niste silicon, recalibreaza una alta... iar la fel, la relanti perfect, dau sa plec.... LA FEL ca mai inainte! Pe Vag Com ii da senzor presiune aer defect (cel aproape nou). Schimbam senzorul cu unul second ce il avea pe acolo, nu mai face ca inainte, insa apar alte probleme: la pornire turatia sare la 2000 pt 1s apoi revine, e lenesa, nu trage bine, si din cand in cand se aprinde si EPS pe bord, care se stinge dupa ce opresc motorul.

Va rog daca aveti alte idei as aprecia foarte mult.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul de presiune nu se defecteaza, da eroare parca ar fi defect fiindca trage aer fals, de aceea nici nu se accelera motorul fiindca merge in limp mode daca ecu nu poate regulariza fluxul de aer cum trebuie

 

cel mai probabil e fisurat furtunul de plastic de la servofrana fiindca e cam casant - eu asta am patit-o

 

dar mai poate trage aer fals si pe la epuratorul de ulei daca are membrana sparta, se demonteaza un capac rotund de pe el prins in clipsuri si se verifica atent acea membrana care echilibreaza presiunea intre admisie si carterul motorului

 

de la valva de purjare a canistrei cu carbon n80 nu cred sa fie problema fiindca aveai eroare si de circuit EVAP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspuns. As avea totusi o nelamurire: in acest moment, pe masina este montat senzorul second de care spuneam ca il am pana il schimba pe cel nou. De ieri dimineata nu mi s-a mai aprins EPC, iar cu o seara inainte, cand se aprindea, opream motorul si se stingea. Acum becul EPC e stins si nu mai observ nimic ciudat la mersul masinii, poate doar ca nu trage asa cum ar trebui (poate e doar in imaginatia mea) si motorul are un pic zomot asemanator cu al unui diesel, parca.

 

De ce cu senzorul acesta second functioneaza relativ normal? E posibil ca acesta sa fie defect si sa nu "simta" cum trebuie? Acesta de cand l-am pus pe masina a mers acceptabil. Celalalt, nou, cum vroiam sa plec cu ea cum incepea sa se tureze singura.

 

Si am mai observat un lucru, cand pun contactul, pana sa pornesc, se aude un suierat de la clapeta de acceleratie timp de vreo 4-5 s (cea care a fost curatata) urmat de un *click*. Am urmarit si chiar de la clapeta se aude, cand pun contact se misca putin si suiera si apoi click-ul e cand se aseaza la pozitia "normala". E ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normal acel  zgomot de la clapeta de acceleratie

 

din moment ce iti face probleme cu toti senzori de presiune, mai mult sau mai putin, tind sa cred ca e vorba doar de sensibilitatea lor sa zic asa, eu as returna si senzorul nou inapoi celor care l-au montat fiindca sunt bani dati degeaba

 

daca tot ti-ai bagat si tu capul sub capota incearca sa urmaresti traseul furtunelor ce intra direct in galeria de admisie, fiindca aicea e problema ca ai un flux de gaze necontrolat in admisie, mie de exemplu mi-a fost crapat furtunul de la servo pe valva unisens, e una alba intercalata pe acel furtun, crapatura era inspre servo si din aceasta cauza dupa oprirea motorului se pierdea vacumul si simteam cum se intareste pedala de frana si imi urca, dar crapatura poate fi tot pe supapa unisens pe partea dinspre galeria de admisie si atunci nu simti treaba asta, la intrare in galerie si in servo nu prea cred poate crapa fiindca intra intr-un furtun respectiv bucsa de cauciuc

 

verifica deocamdata atat, atentie ca la mine nu era vizibila crapatura fiindca era inspre habitaclu si furtunul e prea tare sa-l poti intoarce usor, eu l-am tras afara din servo, trebuie tras cu grija dar cu putere

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!