Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

1.6 TDI e mai scump pentru ca:

 

1) E un motor mai complex, costa mai mult productia. 

2) Are consum mai mic

3) Are valoare de revanzare mai mare

4) Se uzeaza mai incet si e mai fiabil.

 

In afara de asta adevarul este ca VW/Audi/Seat/Skoda nu prea exceleaza la motoare pe benzina. Au dat o gramada de rateuri in special cu cele cu turbina. 2.0 TFSI care consuma benzina si ulei de trebuie sa fii sheic petrolier, 1.2 TSI cu lanturi caraitoare sau chiar sarite, etc.

 

Cu toate astea si eu o sa merg pe un TSI (1.4) pentru ca circul mai mult in oras (as avea mereu probleme cu DPF-ul) si fac putini KM, deci nu se justifica pretul mult mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gbrl...masina va veni cu mib2 ;). Faruri cu sticla "afumata" nu exista, ci doar interiorul are zone inchise la culoare astfel incat e senzatia de far negru.

@miliktsi....decat sunset, nu mai bine niste senzori? Sau ambele?:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am zis ca nu e bun de nimic. Cuplul si consumul mai mic sunt avantajele lui. Pretul cred ca e dictat de constructia motorului si a componentelor de pe lângă (turbina, ambreiaj , Dpf etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca se merge cam departe prin compararea lui 1.6 TDI cu 1.2 TSI iar Skoda (si restul producatorilor de altfel) ar trebui sa fie foarte multumita daca toata lumea ar compara tehnic si nu financiar mai intai. ;)

Ar fi totusi timpu' sa revenim la realitate si sa vedem ca 1.6 nu are cum sa concureze cu 1.2 decat intr-o foarte mica masura (acolo unde vorbim de PF-uri care intr-adevar calatoresc mult - peste 40.000 km/an). Pentru restu' lumii 1.6 reprezinta pariul Skoda contra celor care vizeaza 1.4 si 1.8 (renunt la TSI/TDI, se stiu ele care cum sunt). Sau, altfel spus pentru iubitorii jocului de poker, 1.6 este bluff-ul contra celor care dau "raise" de la 1.2 la 1.4 sau 1.8 (practic un "re-raise" daca ne raportam la 1.4 :D).

Din orice pozitie, 1.2 castiga detasat in fata lui 1.6 insa niciodata nu este de lepadat sa vizezi si "fanii dieselului" astfel incat sunt convins ca, in ciuda lipsei de logica (financiara si de previziune), vor exista persoane care ar putea renunta la 1.2 in favoarea lui 1.6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 TDI e mai scump pentru ca:

 

1) E un motor mai complex, costa mai mult productia. 

2) Are consum mai mic

3) Are valoare de revanzare mai mare

4) Se uzeaza mai incet si e mai fiabil.

 

In afara de asta adevarul este ca VW/Audi/Seat/Skoda nu prea exceleaza la motoare pe benzina. Au dat o gramada de rateuri in special cu cele cu turbina. 2.0 TFSI care consuma benzina si ulei de trebuie sa fii sheic petrolier, 1.2 TSI cu lanturi caraitoare sau chiar sarite, etc.

 

Afirmatii cam hazardate, parerea mea, in afara de punctul 1. Ce treaba au punctele 2-4 cu pretul de manufacturare/vanzare al 1.6 TDI sau al oricarui motor pana la urma? Ai statistici pentru punctele 2-4 (mai ales 4) sau sunt doar mituri urbane pe care le repeta intr-una lumea, deci trebuie sa fie adevarate? :)

 

PS: Cat despre 2.0 TSI/TFSI sigur nu e iar un mit urban? Nu consuma mai mult/putin decat motoarele concurente de la Ford, Opel etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sosoktm : mai am un superb cu sunset si pot spune ca sunt foarte multumit de efect. cat despre senzori... daca reusesc sa parchez 4.95m de superb fara senzori de 5 ani... cred ca o sa reusesc si cu octavia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la pct .4 , ca fost posesor de motoare diesel (inainte de actuala masina), pot sa spun cu mana pe inima ca motoarele diesel nu sunt niciodata mai fiabile/mai rezistente in comparatie cu motoarele pe benzina. Personal am avut tot felul de probleme cu motoarele diesel de la diversi producatori (Reanult, Ford sau Opel).

Nu in ultimul rand si costurile de intretinere sunt mult mai rezonabile fata de diesel.

 

Referitor la alegerea mea cand vine vb de 1.2 tsi vs 1.6 tdi, repet, este o parere destul de subiectiva, personal avand un "cui" impotriva motoarelor subdimensionate (in special in momentele in care masina este incarcata si ai nevoie sa mai faci si o depasire).

Modificat de Frnm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Bogdan (kthor) v-a invitat politicos in paginile trecute, eu voi renunta la manusi.

 

Aceasta disputa fara sfarsit se opreste aici. Cine doreste sfaturi, va citi acest topic care, desi o idee depasit (s-au modificat motoare, costuri, preturi, samd), sumarizeaza ce este important.

 

Strict in acest caz, 1.2 vs 1.6, cu exceptia celor care fac imens de multi km pe an, alegerea va fi subiectiva - nu corecta, nu incorecta ci doar subiectiva - ca atare orice sfat trebuie oferit si tratat ca atare 

 

Luand in considerare cele de mai sus, rog pe vasnicii aparatori ai oricarei dintre "parti" sa se abtina in a mai emite judecati. Nu va puneti in galosii altuia, liberul arbitru este suveran, nu incercati sa va impuneti un punct de vedere. Acest tip de comportament va fi pedepsit

 

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-a spus nimeni ca motoarele diesel sunt proaste, pe bani multi si nejustificati. Sunt o alegere diferita pentru oameni cu cerinte diferite. Tot ce am vrut eu sa atrag atentia, si e valabil pentru orice motor, e ca nu poti lega de pretul de achizitie caracteristici de genul consum, valoare de revanzare, fiabilitate. Cel putin nu din perspectiva producatorului acelui motor. Caracteristicile respective sunt un efect, nu o cauza. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand nu de asta iti iei o masina ca sa te gandesti la revanzare. Iti iei o masina pentru ca iti trebuie si iti place. La revanzare nu ma gandesc deloc, cel putin eu care tin 5-7 ani o masina. O iei mai ieftin o dai mai ieftin, o iei mai sump (diesel), o dai mai scump, e usoara treaba.

 

Eu zic ca acest topic nu are rost sa devina unul benzina vs motorina. Fiecare cum considera pt el. Faci 20.000km pe an, iti iei diesel, faci sub 20.000km pe an iti iei benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ToniM: ca sa nu am mustrari de constiinta ,eu am mentionat ca este o parere personala si subiectiva, poate am fost eu ghinionist si am avut prea multe probleme sau nu am stiut cum sa gasesc costuri mai bune de intretinere. Nu am spus ca este cea mai proasta alegere, dimpotriva chiar am spus ca as alege oricand 1.6 TDI in loc de 1.2 TSI :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TudorM: As ar fi corect cum spui tu, ca pretul motorizarii sa fie srict legat de costul de productie. Din pacate insa pretul e dat de echilibrul intre cerere si oferta. Iar acolo conteaza consumul, pretul de revanzare, fiabilitatea, costurile de inretinere.

 

Nu mi se pare offtopic discutarea acestui subiect aici pentru ca si eu si multi altii am avut dilema asta cu 1.2 TSI vs 1.6 TDI la Octavia 3, aceasi putere, cuplu diferit, consum diferit, pret in aparenta inexplicabil de diferit.

 

Eu pana la urma am ajuns la concluzia ca producatorii de masini vand dieselurile mai scump pentru ca pot.

Pentru unii merita sa-si ia diesel pentru altii nu. Fiecare decide pentru el.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De preferat e ca cel care cere sfaturi de achizitie sa specifice care sunt cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca viitoarea masina, altfel se mai scriu 56 pagini de pareri personale.

Iar la cate idei personale au fost expuse aici viitorul cumparator poate filtra singur ce i se pliaza mai bine. Modificarile noi sau experientele cu noile sisteme "electronice" mi se par mai important de dezbatut decat vesnica "lupta" motorina vs. benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hiro, nu te supara dar aduci din nou pareri personale fara o baza tehnica. Si iar o sa se supere adminii (si pe buna dreptate) ca perpetuam pareri si nu idei pe baze tehnice.

 

Eu atat zic, un motor diesel e mai scump pt ca:

 

- bloc motor rezistent la presiuni mai mari (deoarece compresie);

- interne mai rezistente din acelasi motiv, pistoane, biele etc etc

- injectoare capabile de presiuni semnificativ mai mari;

- DPF;

- turbina variabila;

 

Si probabil mai sunt, dar nu-mi vin mie acum in minte.

 

Sa sugerezi ca dieselul e vandut mai scump doar pt ca producatorii "pot" sa faca asta e o simplificare extrema. Dar nu mai insist... Hai sa revenim la "Sfaturi achizitie".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de sistemele electronice am deilema de a pune Front Assist sau nu.

 

Eu nu am intrat inca in nimeni dar mi s-a intamplat sa fiu pus in situatii limita cand cel din fata mea a franat brusc. Iar din spate am fost lovit de doua ori.

Am ctit pe undeva ca Frotn Assist-ul reduce cu 40% accidentele de acest gen.

 

Insa ma oftica faptul ca acum trebuie sa platim pentru el iar de la anul EuroNCAP va acorda 5 stele doar masinilor dotate serie cu acest siste,

Deci va fi ca sic u TPMS si ESP... toate masinile cu pretentie de 5 stele vor avea Front Assist serie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca va fi integrat in productia de serie crezi ca nu o sa platesti in plus pentru FA? Adica pana acum incasarile din unitatile FA vandute vor acoperi de aici inainte integrarea lor serie fara costuri suplimentare reflectate in pretul total? Daca-i asa, am sponsorizat si eu o particica ^_^

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta personala, pot doar sa recomand FA. M-a salvat din prima zi de colegi de trafic cu prioritate inclusa in optionalele masinii. Din fericire nici nu am avut parte de alarme false pana acum, asa cum au mai relatat colegi pe diverse forumuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Front assist mie mi-a dat rateu de 2 ori fix in aceasi ipostaza. O data acuma 1 luna cand am vrut sa depasesc un biciclist si din sens opus venea un camion, m-a avertizat ca e pericol sa lovesc bicicleta si a 2-a oara fix la fel azi cand iarasi am depasit un biciclist si venea un camion din sens opus. Pe scurt nu ii plac bicicletele. Functioneaza pe baza de metal deci nu va fereste de animale, copii, alte obstacole, decat cele metalice.

 

Nu va asteptati ca acest front assist sa va salveze de la un impact, dar sansele sa il eviti sunt mult mai mari, te avertizeaza sonor si optic (apare pe bord o un semn mare) si franeaza in ultima instanta. Dar nu franeaza si opreste franeaza ca sa mai atenueze din posibilul impact. Cel putin la mine a franat si dupa am pus piciorul eu pe frana, nu a apucat sa faca impact, poate franeaza de tot... nu stiu.

 

Camera de marsarier te obliga automat si la senzorii de parcare si la navigatie din cate stiu. Senzorii de parcare pe cele 2 bari, fata si spate fac fata cu brio la orice parcare, la cat de murdara e romania, atata mai trebuie acuma camera video pt marsarier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Front Assist-ul e aprox 270 euro si cred ca isi scoate banii la prima tamponare, la ce preturi au piesele de schimb. Daca ajuta in traficul de oras in mersul bara la bara, eu unul l-as lua.

Daca tot vorbim de siguranta as bifa si Crew Protect (mai ales daca ai copii).

Modificat de kidmanis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La VW si posibil sa fie la fel si la Skoda, camera de marsarier nu este expusa la murdarie, se ridica sigla doar atunci cand pui in marsarier. Tot la VW nu te obliga la senzori daca iei camera, aceasta fiind mai ieftina decat senzorii. Daca puteti alegeti senzori fata-spate, sunt mai utili decat camera pentru ca auzi semnalele cand te apropii de ceva si nu esti obligat sa te uiti pe ecran ca la camera. Eu am camera si mi-as dori si senzori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@chipsi

este pentru a doua oara cand intrebi acelasi lucru, fiind complet offtopic. Aici discutam de configurarea unei masini noi, nu de retrofit-uri, nu de componente aftermarket

Ai libertatea sa te documentezi, urmatoarea abatare va fi sanctionata

 

http://vwforum.ro/topic/114477-octavia-3-componente-aftermarket-chip-tuning-intretinereetc/page-10

http://vwforum.ro/topic/114637-imbunatatiri-skoda-octavia-3/page-6

http://vwforum.ro/topic/109848-sistemul-multimedia-de-pe-o3/page-16

 

 

Domnilor, convenim ca versus-ul 1.2 - 1.6 se opreste aici. Puteti formula si sustine pareri/alegeri (cat de obiectiv posibil) insa de cateva pagini nu se incearca decat sa se convinga ca "a mea e mai breaza".

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@chipsi:

Poti continua de aici: http://vwforum.ro/topic/114477-octavia-3-componente-aftermarket-chip-tuning-intretinereetc/?p=2579684

 

Legat de FA si comportamentul sesizat de Eto: nu este nimic anormal in asta si nu ai de ce sa te ingrijorezi, nu este rateu. Eu il dezactivez atunci cand realizez ca "se va lega de detalii" si-l reactivez atunci cand drumul este mai OK. De franat franeaza si inca foarte violent, cu siguranta poate opri masina daca asta isi propune (din ce am inteles eu are doar rol de asistare, mesajul "apply brake" imi apare de fiecare data pe bord).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de sistemele electronice am deilema de a pune Front Assist sau nu.

 

daca poti, opinia mea este ca FA+ACC sunt de neratat pentru achizitie de nou. Preferinta de a lovi cu fata versur a fi lovit din spate nu cred ca este o justificare. Cine stie, poate ai noroc si nu e nimeni in spatele tau. Cica e nasol de tot sa fi prins in carambol ;)

 

FA(front assist) si ACC(adaptive cruise control)  au functionalitati oarecum diferite, insa ambele franeaza pana la zero. Am verificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lane assist are cineva? Cand am comandat masina nu era asa ceva. Is curios daca are vreo utilitate in romania, cu benzile noastre marcate "perfect".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Sfaturi achiziție Octavia 3

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!