Jump to content

ESP - Electronic Stability Program


toni
 Share

Postare recomandată

Am avut si eu o experienta asemanatoare pe drumul dintre Brasov si Predeal la ucare inainte de cimitir la un viraj drepta pe drum cu doua benzi am depasit pe banda interioara un Peugeot 407 atacind acel viraj cu (indrazneala) bazindu-ma pe 4motion.La un moment dat am simtit o smucitura puternica ca si cum as fi acrosat din spate stinga in acel moment am simtit fiori reci,ca si cum aceasta nu ar fi fost de ajuns pentru o fractiune de secunda am simtit ca nu mai am directie iar apoi passatul meu sa asezat pe traictoria ideala spre deosebire de sotia mea care sia schimbat traicoria verbala.Acum stau si ma gindesc ce anume a repus masina mea pe traictorie ESPul sau este ceva legat de 4motion, mentionez ca becul ESP nu a sa aprins sau nu l-am vazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi uni acest topic cu cel indicat de silencer mai sus. Raduking te rog sa faci un mic search inainte de a face un topic. Mersi.

Lores, este posibil ca ambele sisteme sa te fi pus pe traiectorie, si ESP si tractiunea integrala. ESP poate lucra scurt si fara sa mai apara pe bord.

Din pacate unirea topicului facut de raduking cu acesta s-a facut foarte prost, s-au amestecat posturile. Din pacate nu am ce le face, sper sa intelegeti esenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca eu am dezactivat din buton ESP-ul el (by default) revine in starea de veghe (deci ON) dupa ce se atinge viteza de 50km/h datorita senzorilor de viteza dupa roti (cei pe care BOSCH ii descrie in figura2).Chiar daca martorul ESP din bord era aprins (el indicandu-mi mie,ca sofer ca l-am dezactivat) dupa viteza de 50km/h devine activ,cu martorul ramas aprins,lucru ce presupune ca dupa ce viteza scade sub 50km/h el revine la starea pe care i-am indus-o eu si anume inactiv (datorita faptului ca s-ar putea sa am nevoie de dezactivarea lui pentru a iesi din situatii in care ESP-ul nu m-ar ajuta).

Adica eu daca vreau sa conduc masina sportiv cu derapaje & stuff, nu ma lasa? Nu prea cred...

L.E.-Acest lucru este valabil la toate masinile dotate cu ESP indiferent de marca sau producator.

Asta pot garanta ca nu e adevarat, la un golf tdi as zice dar daca am o masina de 2-300CP aia e facuta sa alerge! Este imposibil sa nu poti opri actiunea sistemelor electronice, daca te duci cu ea pe circuit ca sa fugi un pic, ce faci? Ai masina de 300CP si nu poti sa faci un derapaj cum trebuie? (am vazut o groaza de masini la Top Gear si singura la care zicea ca nu se dezactiveaza complet ESP (deci devenea mult mai putin "bagacios", in nici un caz nu ramanea la fel) era un BMW seria 3 parca, in rest la toate cand ziceai off era off.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Realizat 2 teste si am tras urmatoarea conditie ca martorul in bord de la ESP se aprinde cand se intervine asupra rotilor din fata. Cand se intervine asupra rotilor din spate nu se mai aprinde. Testele le-am realizat la viteze ~ 30 KM/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! din ce am inteles, daca se aprinde martorul esp la pornirea motorului si apoi se stinge, e ok, am esp si functioneaza. dar daca apas pe butonul de esp si nu se intampla nimic? nu se aprinde nimic, ce sa mai cred? ca nu am sau ca nu merge? sau ca nu am apasat destul? multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar daca apas pe butonul de esp si nu se intampla nimic?

Numai cu o diagnoza poti sa afli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! din ce am inteles, daca se aprinde martorul esp la pornirea motorului si apoi se stinge, e ok, am esp si functioneaza. dar daca apas pe butonul de esp si nu se intampla nimic? nu se aprinde nimic, ce sa mai cred? ca nu am sau ca nu merge? sau ca nu am apasat destul? multumesc!

Cel mai bine ar fi o diagnoza.

Referitor la aceasta problema sa va spun ce a patit un coleg de forum cu un Passat parca. Bun bazat ca are toate airbagurile ok se duce la o diagnoza la PoRo si ii spune ca nu are nici un airbag in masina, toate au fost ejectate la un accident trecut. Incepe omul sa analizeze de ce nu i se aprinde martorul de airbag din bord. Ba mai mult se aprinde la contact, dupa care se stinge simuland un test normal. Dupa cautari indelungi descopera ca martorul de la airbag a fost legat la alt martor (de ulei, bujii incandescente, nu mai stiu ce). Prin urmare o tzeapa de zile mari. Bine ca masina era doar in probe, nu o si cumparase.

Deci singura metoda este sa faci o diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

ESP-ul actioneaza si asupra rotilor din spate??? (tinand cont ca nu este tractiune integrala...)

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"If a car threatens to skid, ESP® cuts engine performance and brakes individual wheels, thereby improving driving safety considerably." (www.bosch.com)

Din proprie experienta asa stiu si eu. ESP actioneaza si asupra rotilor din spate chiar daca nu e 4motion.

Modificat de DemenTZial
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am mai auzit si eu asa pare... ca actioneaza asupra celor 4 roti. Eu mi-am pus intrebarea deoarece stiu ca actioneaza si asupra franelor si asupra fortei motoare... ma gandeam ca pe rotile din spate nu este forta motoare... si de aici dilema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va recomand sa folositi cu incredere acest topic http://vwforum.ro/index.php?showtopic=3827

deoarece ESP-ul este o problema generala, nu particulara pentru Golf 4. Pe topicul sus-mentionat s-a discutat in detaliu multe aspecte ale ESP-ului care o sa va raspunda la toate problemele.

ESP-ul functioneaza asupra tuturor rotilor. Acest aspect este descris si in manualul de utilizare sau intretinere al masinii.

Rog un moderator (adica Ice_2k :huh: ) sa faca merge la topicul asta cu cel de pe discutii generale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Acum ON-TOPIC...

NU cele 3sisteme (ASR-ABS-EDS),de altfel nici motorul nu si-a redus din turatie,nici frana n-am calcat-o,nici roata fata stanga sau dreapta nu a mers mai repede sau mai incet,m-au ajutat sa ies din situatia creata.

Si acum iata ce s-a intamplat de fapt (mithbusted :) ).Am fost ieri la Augsburg sa schimb uleiul si acolo l-am intrebat pe seful de service (intamplarea facea sa fie in zona) ce s-a intamplat de fapt.

Iata raspunsul lui :

Chiar daca eu am dezactivat din buton ESP-ul el (by default) revine in starea de veghe (deci ON) dupa ce se atinge viteza de 50km/h datorita senzorilor de viteza dupa roti (cei pe care BOSCH ii descrie in figura2).Chiar daca martorul ESP din bord era aprins (el indicandu-mi mie,ca sofer ca l-am dezactivat) dupa viteza de 50km/h devine activ,cu martorul ramas aprins,lucru ce presupune ca dupa ce viteza scade sub 50km/h el revine la starea pe care i-am indus-o eu si anume inactiv (datorita faptului ca s-ar putea sa am nevoie de dezactivarea lui pentru a iesi din situatii in care ESP-ul nu m-ar ajuta).

In speranta ca nu am incurcat si deranjat pe nimeni am expus aici varianta corecta a situatiei pe care mi-am creat-o singur (din necunostinta de cauza).Deci el poate fi OFF dar dupa ce viteza autoturismului depaseste 50km/h devine ON-by-default.

Multumesc.

L.E.-Acest lucru este valabil la toate masinile dotate cu ESP indiferent de marca sau producator.

Ceva de genul asta scria in ultimul nr. din ProMotor, test comparativ intre Octavia II RS (model bazat pe Golf V) si Renault Megane RS: anume ca la Octavia II RS se poate dezactiva ASR dar nu si ESP in totalitate de la "butonul magic", iar la Megane RS nu se poate dezactiva ESP (ca la Mercedes A-Klasse)

In ceea ce priveste Leonul meu I (derivat din Golf IV), ce stiu sigur e ca:

- ASR nu mai functioneaza, indiferent de viteza, cand ESP a fost dezactivat din buton - cu ESP activ reduce turatia chiar si la 80 km/h cand "simte" patinarea rotilor

- ESP actioneaza ff tarziu daca incerci vreun derapaj pe zapada/noroi, cand masina aproape s-a oprit de la sine

- ESP ajuta ff mult in situatii de genul o roata motoare pe asfalt si cealalta pe noroi/zapada/baltoaca, masina inainteaza fara nici un fel de smuceli sau devieri de la traiectorie, ca si cum ar fi pe sine, cu becul ESP clipind in bord

Ar trebui sa lamurim ce si cum se dezactiveaza "de la buton", inainte sa se ajunga la cei 50 km/h

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- ESP ajuta ff mult in situatii de genul o roata motoare pe asfalt si cealalta pe noroi/zapada/baltoaca, masina inainteaza fara nici un fel de smuceli sau devieri de la traiectorie, ca si cum ar fi pe sine, cu becul ESP clipind in bord

Eu tare cred ca cel care te ajuta in situatia de mai sus este ASR-ul si nu ESP-ul. ESP-ul nu vad cum te poate ajuta pentru ca el intra in functiune cand senzorul de acceleratie laterala sesizeaza o modificare a directiei masinii fata de cea imprimata de volan. In cazul descris de tine masina nu isi pierde directia, deci ESP-ul nu actioneaza. Nu te lasa inselat de martorul care se aprinde in bord, pentru ca el se aprinde si la functionarea ASR-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile VAG nu au TCS, ci un sistem similar cu TCS, numit ASR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:scratch: Salut eu am simtit pe propria piele ce inseamna sistem ESP ma intorceam din germania si ma acomodasem la o anumita viteza pe autobanda si dupa ce am intrat in romania la arad am intrat intr-o curba cu 180 la care rotile din spate au atins noroiul din afara carosabilului ce a urmat? nu miam inchipuit ca acel sistem ma va scoate din problema dar a facuto incredibil ma vedeam de aja in camp dar sa trerminat cu bine dupa o caraiala pe la roti de am spus ca se rupe masina in doua nu stiu daca am facut bine dar in acel moment m-am gandit ca nui bine sa apas frana si sa las sistemele sa lucreze si cred ca am facut bine ca dupa niste derapari st +dr masina a intrat pe directia de mers si totul sa terminat ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile VAG nu au TCS, ci un sistem similar cu TCS, numit ASR.

corect...dar vezi ca Seat are in oferta TCS si Seat apartine tot de VAG.

TCS=ASR=EDC (engine drag torque control) - toate trei fac acelasi lucru.

Definitia ASR conform www.skoda.ro :

ASR

Sistemul de reglarea a fortei de tractiune – reduce momentul de rota

Modificat de black_shadow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Utile informatzii in topic ...

ESP se dezactiveaza de tot daca ti apasat pe buton cam 12 secunde ... cel putzin la mine asha merge ... dupa care butonul e useles dar ... am incercat nishte derapaje cu el scos de tot si degeaba tot clipoceshte ledu in bord daca tragi tare de ea ... so singura solutzie .... scotzi mufa ... :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sun putin off topic desi am citit toate posturile dar postez aici deoarece mi s-a intamplat ceva legat de ESP implicit si ABS.

La mine functioneaza foarte bine, am invatat sa-l folosesc corect si ma ajuta destul de des bineinteles in limita legilor fizicii.

Am observat urmatorul lucru legat de ESP si ABS si anume: cand e activat sistemul si aici dau exemplu o intersectie foarte aglomerata unde trebuie sa franezi foarte des, pedala de frana se intareste extrem de mult astfel dupa cateva semafoare de stat aderenta e scazuta daca apas violent pedala, senzatia fiind ca si cum nu ai mai avea servo si oricat de tare as apasa pedala se opreste foarte greu. Mentionez ca la o viteza de ~40km/h pe carosabil umed nici ABS-ul nu mai intra dupa ce stai 15-20min intr-o astfel de intersectie.

Am testat lucrul acesta de foarte multe uri dimineata cand intersectiile principale sunt aglomerate si de fiecare data se intampla la fel. Nu am probleme cu martorii sau cel putin nu le-am detectat cu vag-com-ul, lichid de frana este, la instalatia de frana nu s-a umblat deci nu stiu pe cine sa dau vina.

Daca e cineva care a observat lucrul acesta i-l rog sa ma lamureasca si pe mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut doua masini (VAG) echipate cu ESP. Am vazut de nenumarate ori beculetzul de la ESP clipind (un model avea si un buzzer ce bazaia in timp ce beculetzul clipea). Functionarea sa nu are nici o legatura cu viteza, daca faci o parcare cu fata/spatele (unde poti avea doar cativa km/h) si bruschezi volanul, instantaneu incepe sa clipeasca ESP-ul.

ESP-ul clipeste ori de cate ori bruschezi volanul, accelerezi/franezi puternic pe suprafete alunecoase (mazga, sosea uda, zapada - polei nu am prins si nu ma pot pronunta). Nici eu nu am stiut cat de mult fortez masina pana nu am avut ESP in echipare...Mi se parea ca sunt "gingas" la volan si nu suprasolicit comenzile, ceea ce s-a dovedit, in final, a fi nu tocmai egzact...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai vrea sa il scotzi ca sa nu itzi mai franeze rotzile cand considera el ... poate eu sunt pilot si vreau sa fac ce vreau cu banii mei si ma dau cu ea pe pista ... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

........

....Chiar daca martorul ESP din bord era aprins (el indicandu-mi mie,ca sofer ca l-am dezactivat) dupa viteza de 50km/h devine activ,cu martorul ramas aprins,lucru ce presupune ca dupa ce viteza scade sub 50km/h el revine la starea pe care i-am indus-o eu si anume inactiv (datorita faptului ca s-ar putea sa am nevoie de dezactivarea lui pentru a iesi din situatii in care ESP-ul nu m-ar ajuta).

...........

L.E.-Acest lucru este valabil la toate masinile dotate cu ESP indiferent de marca sau producator.

nu prea este valabil ce ai spus tu pt toate marcile...

la reno de ex, dupa ce dezactivezi esp (aprinzandu-ze martorul de dezactivare in bord) iar viteza devine mai mare de 50km/h, esp-ul se activeaza automat iar martorul din bord se stinge indiferent ce-i fac eu la butonul ala

apoi, dupa ce reduc viteza sub 50km/h, martorul nu se mai reaprinde, fiind necesara pt dezactivarea esp-ului o noua apasare a butonului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!