Jump to content

ESP - Electronic Stability Program


toni
 Share

Postare recomandată

am vazut la o bora nu stiu exact ce an 2002-2003 un buton care decuplaza ASR (nu ESP)

este optional sau se poate pune pe orice masina ce are ASR ? si trebuie sa il ceri cand comanzi masina sau poate fi pus ulterior?

de ce intreb...pt. ca eu nu il am si as vrea sa il pun.este posibil?

Din cate stiu eu(poate gresesc), butonul nu este optional...Daca masina are in dotare ASR/ESP atunci trebuie sa aiba si butonul aferent dezactivarii.

Daca masina nu are si nu a avut niciodata inseamna ca nici nu este nevoie pentru montarea unui astfel de buton, mai ales daca nu exista precablarea necesara.(poate asa este la 4 motionn :) ) :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca Bora are numai ASR (nu are ESP). Acele masini care au numai ASR au buton pentru ASR. Cele care au programul ESP (care contine si ASR) are buton pentru decuplarea ESP-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca masina este prevazuta cu ESP are buton pentru decuplare ESP (daca are ESP are si ASR),

daca masina nu are ESP dar are ASR va avea buton pentru deblocare ASR.

:P poti sa aduci si buton pentru decolare, oricum nu vei decola... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP = ASR + ABS , eu unu asa stiu & se pare ca asa sunt de parere si cei de pe site-ul BOSCH :P

http://boschlive.internetwork-bosch.com/04...ml/715_2972.htm

Mai mentioneaza acolo ca ESP-ul a salvat nu stiu cate vieti si asa mai departe. Lectura placuta.

PS. Sa urmariti si filmuletele de pe site unde explica cand si cum actioneaza ESP-ul.

Modificat de DemenTZial
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu functioneaza link-urile pt filmulete dar ne putem uita din nou si aici ca sa ne reamintim (unii dintre noi) cum functionaza ESP. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci nu ati intales.....

masina mea are ASR! , nu are in schimb ESP...buunnnnnn

de aici incolo sunt doua cehstii care apar pe progamul de piese OEM: 1. un buton pt. ASR; 2. un buton pt. ESP.

intrebarea mea era...pot sa pun butonul pt. cuplat/decuplat ASR (ASR care il am pe masina si nu a avut buton din fabrica) ???

e un simplu swich care taie curentul (ceva asemanator cu scoaterea sigurantei) sau e mai complex?

acest buton de decuplare/cuplare ASR exista si pe golf si pe bora, dar am intales ca trebuie cerut la comandarea masinii, daca nu nu vine montat! numai cel de ESP vine odata cu sistemul...fara sa fie optional

ma intalegeti? am nevoie de un raspuns de la cineva care are acel buton de ASR pe masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit urmatorul comentariu : "Early cars have only ASR, with no button to turn off. ASR is Anti-Slip Regulation. The ASR utilizes the engine management system to prevent excessive wheelspin when accelerating. Cars with an ASR button can disable the system for faster launches, but at the expense of loss of control.

Part of the high-speed stability recall was to retrofit the cars with a full ESP system. ESP stands for Electronic Stability Control. This system also has ASR, but utilizes two gyroscopes to determine if the car is going in the same direction that the steering wheel is pointed. If the ESP system detects slipping sliding or drifting, it can adjust each brake individually to straighten the car out. ESP is a tremendous safety innovation. If you are not auto-xing, drifting or smoking the tires, the ESP system should be left on as it may someday save your life."

ASR- cuts throttle to avoid wheelspin

ESP- uses the braking system, a steering wheel angle sensor, and I believe some kind of yaw sensor to selectively brake a wheel under lateral load (cornering).

Si acum partea interesanta : ASR MOD ! Cum va puteti pune butonul ASR pe masina. Sper sa va ajute!

http://www.anthonydanna.com/vw/asrmod.htm

PS. Din cate am inteles ca sa decuplati ASR-ul trebuie sa porniti/reporniti masina.

Modificat de DemenTZial
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...............................

e un simplu swich care taie curentul (ceva asemanator cu scoaterea sigurantei) sau e mai complex?

............................................

Este mai complex...ceva de genul celor de la climatronic care revin in pozitia initiala dupa apasare(transmit doar un impuls...si nu inchide/deschide un circuit cum fac cele de la dezaburire sau avarii) :P

P.S.:Ma refer la Golf IV...pentru ca la alte modele s-ar putea sa difere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult.

problema e ca masina aia avea butonul deja instalat. el facea doar o modificare...nu am intales de ce

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP = ASR + ABS , eu unu asa stiu & se pare ca asa sunt de parere si cei de pe site-ul BOSCH :)

fals. daca era asa cum ar fi putut exista golf 4 doar cu asr? ca golf 4 fara abs eu n-am vazut. asr e pt plecarea de pe loc iar esp controleaza deraparea laterala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am inteles eu, ESPul le combina pe amandoua pe cand masinile care au doar ASR intra doar acesta.Mai intai a aparut ASR si apoi s-a dezvoltat ESPul care mai adauga anumite functii la ASR. Posibil sa gresesc dar din ce am citit asta am inteles.My bad!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am inteles eu, ESPul le combina pe amandoua pe cand masinile care au doar ASR intra doar acesta.Mai intai a aparut ASR si apoi s-a dezvoltat ESPul care mai adauga anumite functii la ASR. Posibil sa gresesc dar din ce am citit asta am inteles.My bad!

Gresesti.

La VW pachetul ESP contine:

-ESP (Electronic Program Stability) sau EDS (Diferential cu blocare electronic) - franeaza una sau mai multe roti in cazul in care masina pierde traiectoria dorita pentru a-si recapata directia. Cei doi termeni sunt oarecum asemanatori la comportament (EDS-ul functioneaza pana la viteza maxima de 80km/h).

- ABS - clar pentru toata lumea, sper;

- ASR - in momentul in care masina incepe sa patineze se taie din putearea unei roti motrice sau chiar se franeaza pentru a se dispune o forta egala tuturor rotilor motrice. Daca ABS-ul este defect, nu fonctioneaza nici ASR-ul.

Modificat de istef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, acum m-am mai luminat si eu. 10x Ice @ istef.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci...m-am luminat

masina mea nu are ASR ci doar ABS+EDS

e o mica diferenta...deci cred ca o sa vand un buton de ASR...sau ma apuc de cautat si pus un modul care are si ASR...conform link-ului de mai sus se poate si nu e foarte greu.

tot de acolo am intales ca vag-comul poate testa instrument clusterul la modul sa aprinde pe rand toti martorii si restul.

cum se face asta unde trebuie intrat si ce trebuie apasat? am un prieten care are vag-com si interfata si nu stiu daca stie cum se face, poate imi spuneti si mie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
O sa radeti..dar pentru ca totusi nu am vazut becul aprins in bord niciodata, decat atunci cand apasam pe butonul ESP, o buna bucata de timp am crezut ca asa se activeaza ESP, nu stiam ca e "on by default".

In primul rand trebuie sa specific faptul ca nu am gasit alt topic unde sa pot expune problema si acesta mi s-a parut cel mai apropiat de problema mea.Incepem cu inceputul,si eu am crezut mult timp acelasi lucru.

Una bucata Audi (din semnatura)+Una bucata autostrada Buc-Pitesti+Una bucata ploaie torentiala.

Crezand ca ESP-ul este activ cand e becul aprins in bord apas tasta cu pricina cand incepe sa ploua si ma arunc pe autostrada in cel mai pur stil "berbec".Prima curba de pe autostrada (la dreapta),viteza aprox. 100km/h,ploaie torentiala,rezultat=derapaj controlat insesizabil pentru mine DAR se aude ceva la rotile din spate tzac-tzac roata dr. si tzac-tzac roata stg.

WoW,zic eu ESP isi face datoria.Ati crede ca mi-a fost de ajuns,neah...La urmatorul drum,pe Valea Oltului,pe marginea soselei o gramada de nisip+nisip imprastiat pe sosea.La volan Schumacher cu al sau ESP "activat" din "botonul magic"...trece prin nisip ca la rally,rezultat=descris mai sus,numai ca de data asta doar pe rotile care au calcat pe nisip.Concluzie=Mama ce ESP am eu :D

Si gata,m-am potolit.Vin acasa,dau de vwForum,ma inscriu si incep sa colind virtual.Ops o sectiune despre ESP,rezultat=eu alb la fata. :D

INTREBARE : daca nu ESP-ul m-a scos din cele 2 situatii pe care mi le-am creat singur (deh...vroiam sa testez ce e aia ESP) atunci ce forta "divina" a facut-o?

Zilele trecute,in drum spre work,pe straduta dupa care ies eu ceva gheata pe jos,viteza 30km/h,ma uit pe bord si martorul ESP clipeste DAR nu am simtit deloc acea reactie violenta ca in cele 2 cazuri (atunci s-a simtit cum frana a actionat pe cele doua roti care o luasera razna).E adevarat nici viteza nu era aceeasi,dar nici "botonul magic" nu mai era apasat :D .

Oare imi va raspunde cineva?

Modificat de Aedy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am patit si eu anul trecut cind am iesit la o distractie pe aerodrom ( era acoperit de zapada). Cu ESP-ul dezactivat, daca masina intra in derapaj, se "sesiza din oficiu" si actiona. Ca sa-l dezactivezi de tot trebuie sa tzii apasat apasat butonul... +5 sau 10 sec nu mai retin exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha,deci nu era dezactivat doar daca tineam mai mult de 5-10sec. apasat butonul era dezactivat.Oricum,acum nu ma mai apropii de acel buton.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ha?? daca apesi butonul, ESP e dezactivat. Ce 5 secunde??? Ce a simtit Aedy probabil ca era pur si simplu din cauza derapajului iar la faza cu gheata nu mai simti reactia violenta din 2 cazuri: 1 ca aveai o viteza mult mai mica si 2 ca nu poate avea o reactie violenta pe gheata, de unde atata aderenta? Daca nu ma credeti, duceti-va pe gheata, dezactivati ESP (apasand pe buton, fara 5 secunde sau alte minuni) si jucati-va cu frana de mana sau faceti plecari violente de pe loc astfel incat sa derapeze rotile, o sa vedeti ca nu se baga nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa recapitulam,pe autostrada s-a simtit cum franele pe rotile din spate au fost actionate (cu butonul ESP apasat si martorul in bord aprins).Pe gheata nu aveam cum sa simt :

1-viteza de deplasare prea mica ;

2-aderenta nu (perfecta dreptate Ice_2k)

Dar martorul in bord s-a aprins.

Acum am experimentat ce a zis imagecam si rezultatul a fost urmatorul:

dupa ce am tinut apasat 10sec. butonul de ESP,martorul din bord s-a stins si nu s-a mai reaprins la nici o reapasare.Am repornit motorul si am apasat butonul iar,martorul s-a aprins din nou si s-a stins la urmatoarea reapasare.Acum cum explici asta?De ce nu s-a mai reaprins martorul in bord dupa ce am tinut apasat butonul 10sec.?Ce inseamna asta,ca am dezactivat ESP-ul (cu cele 10sec.)?Daca nu ma credeti incercati si voi.

Modificat de Aedy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi incerca asta cu 10 secunde... tot ce pot spune deocamdata este ca la mine daca apas butonul si se aprinde ESP in bord, ESP nu mai intervine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi incerca asta cu 10 secunde... tot ce pot spune deocamdata este ca la mine daca apas butonul si se aprinde ESP in bord, ESP nu mai intervine.

Tocmai asta incercam eu sa spun...ca la mine daca am apasat butonul din bord si s-a aprins martorul (eu crezand ca asa il activez) "ceva" a blocat rotile pe spate la derapaj pe autostrada.Acum eu nu stiu ce sa mai cred dar vad ca si cu el apasat masina s-a redresat si fara a fi apasat martorul s-a aprins cand a simtit el ca fuge masina pe gheata.Mai am o incercare de facut,faza cu cele 10sec. apasat butonul si dupa aia sa incerc sa vad daca derapeaza,dar nu m-as mai risca acum (din motive lesne de inteles) :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi se pare cam aiurea totusi... nu inteleg faza cu "daca a fazut ca derapez s-a sesizat din oficiu"... nu asta a fost motivul pentru care l-am inchis, ca sa nu se mai "sesizeze"??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP e foarte bun, cred. Insa pt ca el sa lucreze corect, dupa parerea mea, trebuie indeplinite 3 criterii:

1. sa stim cand intra si sa il "lasam in pace", apoi sa intervenim.

2. sa fim pregatiti sa intervenim, dupa ce mashina a fost "redresata"

3. sa nu credem ca el poate face minuni. chiar daca din motive marketing ESP e privit ca un "sistem minune" in practica e mai putin folositor ca ABS sau EBD.

Am zis "redresat" mai sus pt ca el ca corecta DIRECTIA INITIALA A MASHINI. Stiu ca pare "logic" ca ea sa fie si cea buna. Insa nu mereu. Un prieten cu un KIA a vrut sa testeze espul si intr-o curba destul de stransa si inclinata ( rampa ) a depasit o dacie, in codintziile in care pe jos era ud insa nu polei, iar la revenire pe banda lui a tras f puternic de volan. In acel moment mashina a derapat violent, s-a aprins ledul de esp, si mashina a revenit pe traiectoria initiala relativ repede, INSA acea traiectorie era cea gresita pt ca noi ne aflam in curba intr-o depasire si esp nu a tzinut cont de curba. Pus si simplu a corectat manevra de "intrat pe banda" noastra. Ne-am aflat in situatia in care desi masina nu mai derapa era sa "sarim", era in rampa, de pe strada pt ca deja eram la marginea strazii ( in stanga ). Evient ca shoferul a tras din nou de volan, insa ceva mai ince, si a revenit pe banda lui in sigurantza. Parerea mea e ca el ar fi redresat mashina mult mai repede, corect, fara acel esp.

EBD = Electronic Break Distribution si are rolul de a micsora distantza de franare si de a nu permite mashinii sa "fuga", intr-o parte sau alta din cauza pierderii aderentzei pe una din roti, la franarile burste in linie dreapta. Eu cred ca EBD e mult mai folositor ca ESP, de ex, insa nimeni nu il baga in seama... pt ca nu costa mult si nu exista motiv de lobby sau "marketing" puternic pt a fi cumparat.

Cineva zicea ca la o frana puternica urmata de miscare brusca volan, epsul nu l-a ajutat deloc. Nu l-a ajutat saracu nu ca nu a vrut ci pt ca fortza care a facut ca mashina sa derapeze era mult prea mare pt a fi corectata si de mama sistemelor electronice pe mashini.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut astazi urmatorul test:

Cu ambele roti fata pe gheata "sticla", am plecat (in rampa) de pe loc calcand bine pedala de acceleratie. Cu ESP activat am plecat fara probleme, acesta limitand in mod evident turatia motorului astfel incat rotile sa nu patineze.

Cu ESP dezactivat, rotile patinau intr-o veselie, fara nici o sansa de a pleca din loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!