Jump to content

ESP - Electronic Stability Program


toni
 Share

Postare recomandată

Sigur nu te-a ajutat ESP ci un subsistem al acestuia. ASR :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Right..esp dezactivat zici..nop odata cu esp ai dez si asr ala te-a ajutat acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare. Oare nu este posobil ca ESP(pt. cei care au) sau ASR sa functioneze, iar martorul cand se aprinde, sa semnalizeze tocmai faptul ca a iesit din functiune (adica a facut ce era de facut si gata) si nici decum starea activa? Intreb asta deoarece, au fost exemple in care, aprinderea martorului in timpul deplasari ar indica intrarea in functiune a sistemului.

Cu alte cuvinte, el lucreaza tocmai pana se aprinde martorul?! Ce ziceti?

Daca nu este asa, atunci logic ar fi ca prin apasarea butonului si aprinderea martorului, sa nu facem altceva decat ACTIVAREA manuala a sistemului si nu DEZACTIVAREA lui.

Deci, ce semnalizeaza martorul? ACTIV sau INACTIV; caci ambele situatii....nu cred.

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dezactivezi ESP, celelalte sisteme electronice de asistenta nu raman active? ABS sigur ramane... EDS iarasi cred ca ramane...ASR? Oare sa se dezactiveze? Adevarul e ca poti invarti rotile in gol daca esti pe gheata... MSR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dezactivarea ESP inseamna dezactivarea functiior ESP si ASR. ABS si EDS sunt in continuare active. Cu ESP dezactivat, EDS lucreaza pana in 40 kmh, asta in cazul masinilor cu tractiune fata. Pentru cele care au tractiune 4x4, EDS actioneaza si pe rotile din spate, pana la 80 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cateva lamuriri cu ESP, ASR, TCS inclusiv cu planse :) sa inteleaga toata lumea notiunea de ESP/ASR/TCP si pentru evitarea pe viitor a confuziilor. Am ales modalitatea aceasta deoarece documentul era in format pdf si avea o dimensiune care nu permitea postarea, de aceea daca e prea lung "postul"...

Modificat de black_shadow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si iata ceva din manualul de diagnosticare/service/intretinere al ESP Boch.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luate de pe pagina skoda.ro :

ASR

Sistemul de reglarea a fortei de tractiune – reduce momentul de rota

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a discutat o gramada pe tema asta dar daca se citea manualul de utilizare/intretinere a masinii raspunsul se afla in cateva minute.

Prin urmare martorul din bord al esp-ului are urmatoarele stari:

stins: sistemul esp este in functiune;

aprins: sistemul esp este inactiv sau este defect

clipeste: sistemul esp este activ, corecteaza un derapaj, etc;

Atunci cand butonul esp este apasat (martorul esp devine aprins) sistemul esp dezactiveaza doar esp-ul, lasand active ASR, ABS, EDS.

Aceste 3 sisteme l-au ajutat pe Aedy sa scape dintr-o situatie delicata care si-a facut-o singur. Nu este ok sa te arunci la asemenea teste riscante fara sa stii functiile masinii (inclusiv bordul, bord pt care ai fi fost respins la exam daca nu-l stiai; vorba vine :D).

@Vlad MHL Te contrazic putin spunand ca cel putin in cazul Golf4 (la Audi poate o fi cum spui tu) atunci cand sistemul ESP este dezactivat ASR-ul inca functioneaza.

Pentru mai multe detalii despre ESP se poate accesa topicul acesta: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=6268&hl=esp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa ai dreptate, nu bag mana in foc. Sunt pareri impartite. Din experienta, ca o adaptare la ce am simtit, iti pot spune ca acel EDS poate fi confundat cu ASR. Dupa 40-50 nu mai ajuta cu nimic. Spre exemplu, cu esp deazctivat si pe zapada/gheata, pe la 50 km/h am bagat dintr-a 3-a intr-a doua si am accelerat violent, patinand foarte mult. Dintr-a doua intr-a intaia pe la 30 km/h am facut la fel si imediat EDS si-a facut treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles ca cei de la Opel au pus pe noile modele (noua Astra) un ESP mai avansat, care e capabil sa franeze 3 roti simultan sau asa ceva...fatza de doar 1 cum are grupul VAG..stie cineva asa ceva ? Ce avem noi poate frana doar 1 ? are vreo relevanta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu despre Opel, dar in schimb VAG foloseste acest ESP, cu franare pe o singura roata. Nu stiu daca si la Golf 5 si noul Passat este acelasi sistem.

Banuiesc ca acest sistem, cu franare pe mai multe roti, ar trebui sa fie mai destept putin, in special daca poate sa ofere forte de franare diferite pe roti.

Am uploadat un document care descrie in detaliu modul de functionare al ESP-ului la masinile din grupul VAG.

Link-ul este acesta: http://www3.infoiasi.ro/~istef/esp_eng.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ASR-ul are doua functii:

1. Franeaza roata cu aderenta mai scazuta in vederea egalizarii vitezei de rotatii intre cele doua roti motrice;

2. Reduce din puterea motorului(cuplul)

In momentul dezactivarii se aprinde beculetul respectiv si se opreste a 2-a functie, prima ramanand activa.

ESP-ul inglobeaza ASR-ul(printre altele), iar cand este dezactivat se opresc "printre altele" inclusiv a 2-a functie a ASR-ului(prima ramane activa!)

ABS-ul nu se dezactiveaza de la butonul ESP/ASR, dar este folosit de acestea.(nu mai functioneaza decat in cazul cand este vreo siguranta arsa sau exista o problema la sistem).

P.S.:Vorbesc din propria-mi experienta:Golf IV - doar cu ASR si Audi A4 - cu ESP.

Cine are indoieli in privinta primei functii a ASR-ului sa faca urmatorul experiment: Se ridica o roata(de pe fata) pe cric dupa care se porneste motorul, se cupleaza prima treapta si se elibereaza ambreiajul foarte usor...Imediat o sa se auda un zgomot de ABS iar roata va fi franata(se observa si vizual).

ATENTIE!!! Masina poate cadea de pe cric...trebuie asigurata cu frana de mana!

Later Edit: http://www.eveman.ro/tehnologie/esp%20index.htm

Citez: "......comanda sistemul de franare si ajusteaza puterea motorului...."

Modificat de driver_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil sa ai ESP fara ASR?

Nu am cartea masinii, dar sunt inclinat sa cred ca da.

La mine la viteze f mici sau plecare de pe loc (daca vreti - exemplul dat de alexrosiu), ambele in situatie de zapada sau gheata, desi accelerez se aud trosniturile specifice intrarii in functiune a ABSului, desi martorul ESP nu clipeste.

La urcarea unei pante cu zapada in care masina pierdea directia intra numai ESPul (si clipeste martorul) fara a actiona ABSul.

Insa nici in primul exemplu descris nu am experimentat o scadere a turatiei (cuplului) ci mai degraba troncaniturile ABS doar pe una dintre roti (in functie de situatie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Cum pot sa-mi dau seama daca ESP-ul functioneaza corect ?

2. La inceput cand am mers cu masina pe teren alunecos cand acceleram un pic imi palpaia un martor galben pe bord (cel cu masina care aluneca) dar acum nu mai face... are vreo legatura cu ESP-ul ?

multumesc anticipat

Modificat de raduking
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scanare cu VAG COM. doar ca in cazul tau (al masinii tale) cred ca e putin mai greu. intreaba si tu unu din specialistii de pe site...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP poate functiona si cand stai cu piciorul pe frana? adica de exemplu te panichezi intr-o curba tu tii de volan pe traiectoria corecta insa stai si pe frana.. chiar daca ai ABS intri in derapaj in anumite conditii.. si ma gandesc daca mai poate lucra ESP tu tinand in frana rotile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi se pare absolut normal ca ESP sa lucreze indiferent daca esti cu piciorul pe frana sau nu. Avand in vedere ca ABS franeaza "treptat" cu toate ca piciorul este pe frana, logic este ca si ESP poate frana treptat o roata chiar daca acestea sunt franate. parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze, ma bag si eu in ciorba:

By default, ESP e on, nu ai nici un semnal aprins pe bord.

Daca esti in mers in linie dreapta sau la pornirea de pe loc, in momentul in care pierzi aderenta, la accelerari, becul de ESP incepe sa clipeasca si intra in functie imediat ASR-ul, franand roata care a pierdut aderenta si in acelasi timp intra in functiune si MSR, micsorand cuplul. Ca o verificare, incercati sa urcati, cu viteza mica, o panta cu gheata de 10%, si veti vedea ambele sisteme la lucru: ASR-ul pune frana cand pe o roata motoare cand pe cealalta, dand un efect ca de "patinator", in timp ce MSRul taie puterea, de te poti trezi la jumatatea pantei ca-ti moare masina sub tine.

ESP ul in curbe, la viteza, are un mod mai ascuns de lucru, eu spre exemplu nu l-am sesizat decat atunci cand, la drum lung, obosit fiind, am trecut pe bancheta din spate la odihna. Soferul care m-a inlocuit lua curbele un pic mai tare, si am simtit corectiile usoare pe care le aplica ESP ul franelor spate (uneori pe stanga, alteori pe dreapta, dupa caz. In orice caz, sunt sigur ca de pe locul soferului nu se simt, decat in cazul in care chiar ai o problema majora de pierdere a traiectoriei, dar m-a ferit Dzeu de asa ceva pana acum, si nici nu am facut experiente in acest sens sa vad cum e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Cum pot sa-mi dau seama daca ESP-ul functioneaza corect ?

2. La inceput cand am mers cu masina pe teren alunecos cand acceleram un pic imi palpaia un martor galben pe bord (cel cu masina care aluneca) dar acum nu mai face... are vreo legatura cu ESP-ul ?

multumesc anticipat

Din cate stiu eu daca palpaie inseamna ca in acel moment ESP-ul lucreaza!!! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

................................................................................

.............

Atunci cand butonul esp este apasat (martorul esp devine aprins) sistemul esp dezactiveaza doar esp-ul, lasand active ASR, ABS, EDS.

Aceste 3 sisteme l-au ajutat pe Aedy sa scape dintr-o situatie delicata care si-a facut-o singur. Nu este ok sa te arunci la asemenea teste riscante fara sa stii functiile masinii (inclusiv bordul, bord pt care ai fi fost respins la exam daca nu-l stiai; vorba vine :P).

:P Imi pare rau draga istef sa-ti spun (chiar cu riscul de a-mi crea probleme cu moderatorii) dar nu toti s-au nascut in Audi.Am specificat mai sus (in postul No42) urmatorul lucru :

|Crezand ca ESP-ul este activ cand e becul aprins in bord apas tasta cu pricina|

@Vlad MHL Te contrazic putin spunand ca cel putin in cazul Golf4 (la Audi poate o fi cum spui tu) atunci cand sistemul ESP este dezactivat ASR-ul inca functioneaza.

Pentru mai multe detalii despre ESP se poate accesa topicul acesta: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=6268&hl=esp

Acum ON-TOPIC...

NU cele 3sisteme (ASR-ABS-EDS),de altfel nici motorul nu si-a redus din turatie,nici frana n-am calcat-o,nici roata fata stanga sau dreapta nu a mers mai repede sau mai incet,m-au ajutat sa ies din situatia creata.

Si acum iata ce s-a intamplat de fapt (mithbusted :o ).Am fost ieri la Augsburg sa schimb uleiul si acolo l-am intrebat pe seful de service (intamplarea facea sa fie in zona) ce s-a intamplat de fapt.

Iata raspunsul lui :

Chiar daca eu am dezactivat din buton ESP-ul el (by default) revine in starea de veghe (deci ON) dupa ce se atinge viteza de 50km/h datorita senzorilor de viteza dupa roti (cei pe care BOSCH ii descrie in figura2).Chiar daca martorul ESP din bord era aprins (el indicandu-mi mie,ca sofer ca l-am dezactivat) dupa viteza de 50km/h devine activ,cu martorul ramas aprins,lucru ce presupune ca dupa ce viteza scade sub 50km/h el revine la starea pe care i-am indus-o eu si anume inactiv (datorita faptului ca s-ar putea sa am nevoie de dezactivarea lui pentru a iesi din situatii in care ESP-ul nu m-ar ajuta).

In speranta ca nu am incurcat si deranjat pe nimeni am expus aici varianta corecta a situatiei pe care mi-am creat-o singur (din necunostinta de cauza).Deci el poate fi OFF dar dupa ce viteza autoturismului depaseste 50km/h devine ON-by-default.

Multumesc.

L.E.-Acest lucru este valabil la toate masinile dotate cu ESP indiferent de marca sau producator.

Modificat de Aedy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!