Jump to content

ESP - Electronic Stability Program


toni
 Share

Postare recomandată

Ai sa vezi tu la iarna ca functioneaza perfect si o sa multumesti celui de sus ca ti-a dat masina cu ESP.

Chiar face vreo diferenta pe zapada?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa nu faca...? Cand da sa intre in derapaj apare o problema de stabilitate... in functie de viteza pe care o ai si cat tragi de volan (unghi, viteza cu care tragi de el) senzorul ala cu picatura de mercur (parca asa am inteles de la cineva) imediat declanseaza esp-ul... Cei mai multi pe care i-am auzit incantati de esp la comportamentul iarna se refereau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am intrebat asta pt ca ma gandeam ca pe ghetzush degeaba franeaza el ca tot nu poate face mare lucru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte mare avantajul ca ai ESP, iarna.

Masina are senzor de forta de inertie laterala, sper ca l-am numit corect, cu toate ca imi suna cam ciudata. Acest senzor imediat sesizeaza ca masina nu isi pastreaza traiectoria impusa de volan si franeaza una sau mai multe roti pentru a recapata traiectoria dorita.

Anul trecut, ESP-ul m-a salvat dintr-o coliziune cu acostamentul, pe iarna bine-inteles. Eram prin Oituz, prin serpentine, gheata si zapada si tot ce mai vroiai, intr-o curba la treapta de 180 grade masina mea frumos s-a apucat sa se duca pe celalat sens (a patinat lateral). Pentru o fractiune de secunda am simtit-o cum a fugit dupa care a intrat in functie ESP-ul care mi-a corectat directea perfect, am accelerat putin si am revenit pe banda mea foarte bine.

@Ice_2k Dar tu nu ai ESP pe masinutza sau nu ai prins inca iarna cu ea?

@BogdanS

imediat declanseaza esp-ul...

Imediat-ul asta inseamna o fractiune de secunda cat sa transpiri putin si sa iti aminteasca ce s-ar putea intampla daca nu ai ESP :D

Sa mai ziceti voi ca masinile VAG nu va ofera senzatii tari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e ciudata senzatia... Eu am intrat mai tare (dupa 300km de la ultima oprire, cu 160-170 constant, nu mi-am dat seama) pe o bretea de iesit de pe autostrada in DE si a fost singura oara cand cred ca intrat ESP-ul, senzatia fiind f ciudata. Precizez ca atunci o cumparasem, fiind prima mea masina... si prima cu ESP pe care o conduceam. Am zis ca ma arunca din masina, ca o controleaza altcineva... :D Intradevar, m-au trecut transpiratiile... si nu am apucat sa mai vad nici un martor aprins sau nu...

@Ice: si ce daca franeaza pe zapada/ghetus? ABS-ul nu blocheaza rotile si anvelopele de iarna ce crezi ca pazesc? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@istef am ESP da' va fi prima iarna :P

<{POST_SNAPBACK}>

:D Sa vezi ce intoarceri o sa faci pe zapada gheata, cu ESP-ul :P Accelerezi puternic cu volan bracat si fara frana de mana :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@istef: Eu stiam ca tocmai invers, ESP-ul nu te lasa sa faci intoarcerile astea... si ca trebuie sa il dezactivezi din buton ca sa poti sa faci astfel de jonglerii... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e ciudata senzatia... Eu am intrat mai tare (dupa 300km de la ultima oprire, cu 160-170 constant, nu mi-am dat seama) pe o bretea de iesit de pe autostrada in DE si a fost singura oara cand cred ca intrat ESP-ul, senzatia fiind f ciudata. Precizez ca atunci o cumparasem, fiind prima mea masina... si prima cu ESP pe care o conduceam. Am zis ca ma arunca din masina, ca o controleaza altcineva...  :D  Intradevar, m-au trecut transpiratiile... si nu am apucat sa mai vad nici un martor aprins sau nu...

@Ice: si ce daca franeaza pe zapada/ghetus? ABS-ul nu blocheaza rotile si anvelopele de iarna ce crezi ca pazesc?  :P

<{POST_SNAPBACK}>

ESP-ul functioneaza bine pe zapada. Ideea lui este fix sa blocheze o roata, exact opusul ABS-ului. Blocheaza o roata generand un derapaj inves ca directie deca cel provocat initial pentru a corecta traiectoria pierduta. De exemplu faci viraj la dreapta si iti fuge fundul (subvirare), ESP-u blocheaza roata spate din interiorul virajului, corectand astfel directia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@istef: Eu stiam ca tocmai invers, ESP-ul nu te lasa sa faci intoarcerile astea... si ca trebuie sa il dezactivezi din buton ca sa poti sa faci astfel de jonglerii...  :D

<{POST_SNAPBACK}>

ESP-ul nu te lasa sa faci jonglerii cu frana de mana. Cu acceleratia merge, nu este exact acelasi efect dar e interesant. Daca vrei cu frana de mana, intr-adevar, trebuie dezactivat ESP-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP-ul functioneaza bine pe zapada. Ideea lui este fix sa blocheze o roata, exact opusul ABS-ului. Blocheaza o roata generand un derapaj inves ca directie deca cel provocat initial pentru a corecta traiectoria pierduta. De exemplu faci viraj la dreapta si iti fuge fundul (subvirare), ESP-u blocheaza roata spate din interiorul virajului, corectand astfel directia.

<{POST_SNAPBACK}>

1.Daca iti fuge fundul este supravirare.Subvirarea este atunci cand fata masinii nu se inscrie pe traiectorie si tinda sa descrie o linie dreapta (sau o treictorie "mai larga")

2.ESP-ul nu este opusul ABS-ului decat asa ca idee.El functioneaza cu ABS (d-aia ESP include ABS,ASR,MSR) si in prima faza limiteaza alimentarea cu combustibil si daca masina tot nu se inscrie pe traiectoria dorita intervine abs-ul care franeaza o anumita roata,acum in cazul tau nu stiu care roata o blocheaza,eu tind sa cred ca ambele roti din spate (dar sunt multe sanse sa gresesc)....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP-ul functioneaza bine pe zapada. Ideea lui este fix sa blocheze o roata, exact opusul ABS-ului. Blocheaza o roata generand un derapaj inves ca directie deca cel provocat initial pentru a corecta traiectoria pierduta.

<{POST_SNAPBACK}>

ESP-ul nu blocheaza nici o roata! El franeaza o roata sau poate doua, dar nu blocheaza. Lucreaza impreuna cu ABS-ul (pe care il include), deci nu poate bloca nimic. Decat daca ai vreun defect... Parerea mea :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti dreptate. M-am exprimat eronat cand am spus ca blocheaza. Este normal sa functioneze cu ABS-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am intrebat asta pt ca ma gandeam ca pe ghetzush degeaba franeaza el ca tot nu poate face mare lucru...

<{POST_SNAPBACK}>

evident ca daca esti pe sticla nu va face minuni.. se stie ca nu sfideaza legile fizicii..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum in cazul tau nu stiu care roata o blocheaza,eu tind sa cred ca ambele roti din spate (dar sunt multe sanse sa gresesc)....

Doar una din roti este blocata si nu neaparat pe spate. In manual este descrisa subvirarea si supra virarea... intr-unul din cazuri franeaza una din rotile de pe spate, in celalalt una din cele de pe fatza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu va mai ganditi sa faceti tot felul de teste ci faceti unul destul de simplu. suspendati una din rotile din fata sau asezati una din roti intr-o groapa astfel incat aceasta sa fie suspendata si porniti motorul bagati in trapta I sau a III-a si vedeti ca seaprinde martorul. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina mea cred ca are ASR adica daca o roata pierde aderenta la plecare mai nervoasa si prinde ceva alunecos sau derapeaza ii "taie" elanul printr-un carait scurt... e corect?

si as mai vrea sa stiu daca se aprinde sau ar trebui sa se aprinda ceva martor la bord? precizez ca masina nu are ESP....dar are 4motion :lol: conteaza la iarna nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fenomenul despre care vorbesti tu se numeste ESP, nu ASR. ASR-ul este mecanismul prin care atunci cand o roata motoare pierde aderenta atunci ASR-ul le invarte pe amandoua roti de pe axa cu aceeasi forta si viteza.

Daca nu ai pe masina ESP, inseamna ca nu are ce martor sa se aprinda la bord.

Caraitul scurt este corect (cel putin asa se intampla la mine, dar eu am ESP).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta de care zici tu istef este diferential autobloicant.....asr,doar franeaza roata sa nu patineze...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@negoctav Ai dreptate. Imi cer scuze ca am incurcat termenii.

Citatez din manualul de intretinere la Golf 4:

"Descrierea si modul de functionare al ASR

La autovehiculele cu tractiune fata, ASR impiedica, prin reducerea puterii motorului, rotirea in gol a rotilor in cazul accelerarii. Sistemul functioneaza pe intreg domeniul de viteza impreuna cu ABS-ul. La o defectiune a ABS-ului se defecteaza si ASR.

Sistemul de control al tractiunii face posibila deplasarea, accelerarea sau urcarea pantelor abrupte in conditii nefavorabile."

In manual nu se precizeaza nimic special pentru masinile cu 4Motion cu toate ca manualul se adreseaza si acestora. In alte parti sunt referiri speciale pentru 4Motion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina mea cred ca are ASR adica daca o roata pierde aderenta la plecare mai nervoasa si prinde ceva alunecos sau derapeaza ii "taie" elanul printr-un carait scurt... e corect?

si as mai vrea sa stiu daca se aprinde sau ar trebui sa se aprinda ceva martor la bord? precizez ca masina nu are ESP....dar are 4motion :offtopic:  conteaza la iarna nu?

<{POST_SNAPBACK}>

Concret....Am avut pe Golf doar ASR (tractiune fata)..manifestari:

-atunci cand o roata motoare pierdea aderenta ABS-ul frana roata respectiva obligand cealalta roata sa ajunga la aceeasi vit. de rotatie cu cea fara aderenta;

-dc. dupa egalizarea vit. de rotatie intre cele 2 roti acestea continua sa "patineze" se "taie" din puterea motorului pana aproape de 0 (oprire).

-in tot acest timp beculetzul de la ASR clipeste;

-franarea rotii fara aderenta se produce la orice vit.

-reducerea puterii mot. si clipire beculetzului se manifesta de la o anumita vit. (nu stiu exact care) dar in genere de la treapta a II in sus sau in treapta I cand se accelereaza peste 3000 rot/min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

................................

Sistemul de control al tractiunii face posibila deplasarea, accelerarea sau urcarea pantelor abrupte in conditii nefavorabile."

..........................................

<{POST_SNAPBACK}>

Este o "chestie" relativa ca sa zic asa.... :offtopic: ...pt. ca in cazul unui carosabil f. alunecos + niste anvelope mai putin adecvate,in cazul abordarii unei rampe cu ASR-ul activat poti avea surpriza ca inainte cu 1-2 m pana in varf sa ti se opreasca motorul...iar cu ASR-ul dezactivat sa urci rampa fara nici o prob. (bineinteles ca tr. putina experienta pt. a izbutii...nerecomandat amatorilor :D )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am vazut la o bora nu stiu exact ce an 2002-2003 un buton care decuplaza ASR (nu ESP)

este optional sau se poate pune pe orice masina ce are ASR ? si trebuie sa il ceri cand comanzi masina sau poate fi pus ulterior?

de ce intreb...pt. ca eu nu il am si as vrea sa il pun.este posibil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa SOTE la pagina 941-50 sunt date urmatoarele 2 butoane la pozitia 7:

7. 1j0 927 133A switch for traction control ;

(7). 1j0 927 134A switch for electronic stabilisation program -ESP-

deci e doar un swich? metoda eleganta la "a scoate siguranta"???

cin stie care e adevarul? pt. ca eu am posibilitatea sa imi aduc acel buton si sa il pun pe masina.

cine are asa ceva poate sa imi spuna unde e legat? intrerupe doar circuitul electric inlocuind taierea lui prin scoaterea sigurantei sau e ceva mai complex?

scoaterea sigurantei aferente ASR da erori pe vag com sau pur si simplu dezafecteaza ASR si atat.

care e siguranta?scoate din functiune si ABS? sau ABS are circuit separat interactionand cu ASR doar cand e necesar?

cam multe intrebari dar sper sa primesc un raspuns care sa ma lamureasca.pana una alta intreb cat costa acel buton si mai vedem pe urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!