Jump to content

ESP - Electronic Stability Program


toni
 Share

Postare recomandată

In momentul in care pleci de la semafor si in fata ta apare o groapa, accelerand nu cred ca ai tot timpul ocazia s-o ocolesti. Roata pierde aderenta la asfalt da "in gol" se tureaza motorul si pana nu ajunge din nou pe asfaltul bun (o fractiune de secunda) are loc un efect ciudat dar mai mult enervant. Ai incercat sa accelerezi prin gropi? Nu ti s-a intamplat sa vrei sa pleci primul de la semafor si sa dai intr-o groapa? Gropile sunt lucruri serioase atat la franare cat si la accelerare. Dar mai ales in curbe. Astea sunt toate situatii in care te bazezi pe aderenta cauciucurilor, moment in care daca apare o groapa nu mai ai asfalt sub roata si asta o simt mai ales fara ESP. La ESP ai un ajutor.. Nu stiu daca e divin sau nu.. :(

Ar trebui acum sa te intreb de ce nu ocolesti groapa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate nu am eu dreptate... :(  da tare cred ca ai un telescop dus (apasa brusc pe masina si precis in partea respectiva o sa se "utute" de cateva ori si nu o sa-si revina frumos si mai lent cum e obiceiul la un telescop :(  )

nu ai dreptate :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui acum sa te intreb de ce nu ocolesti groapa?

E un fel de sant de-a latul soselei, nu prea am pe unde sa-l ocolesc... acum ca stiu ca e acolo iau curba respectiva mult mai incet

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

sa sti ca este adeverat faptul ca esp-ul intra in momentul cand una din roti nu mai are aderenta si totodata se aprinde becul in bord pentru a te avertiza ca acesta functioneaza. daca vrei sa vezi ca este adevarat ce ti-am scris te rog sa ridici masina de fata astfel incat rotile sa fie suspendate. porneste motorul si baga in treapta a treia si da drumul la ambreiaj. ai sa vezi ca ti se va aprinde becul de la esp si comp. te avertizeaza ca ai frana de mana trasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce m-ar avertiza ca am frana de mana trasa? Nu e senzor separat pt asta? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e si senzor de frana (P) dar daca tragi frana de mana in mers si accelerezi atunci incepe sa mai si tiuie :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu asta ca mi s-a intamplat sa plec cu frana de mana trasa (nu complet, doar primul tzac si acolo nu prea blocheaza) si tzipa BC... dar asta nu se face prin senzorul franei de mana? Are legatura cu ESP-ul???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are nici o legatura cu ESP-ul, este complet treaba senzorului. (eu n-am ESP dar tipa cand trag frana de mana!)

Lucian probabil vroia sa te avertizeze ca mai tipa si sezorul asta, sa nu te sperii :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P ia trage tu putin frana de mana cand esti intr-a treia si mai accelereaza usor. Cand zic trage frana de mana nu ma refer sa o ridici cu toata forta, acolo 1-2 dinti doar sa simti ca incepe sa franeze masina!

o sa tipe si la tine , nu imediat dar in 5-6 secunde tipa :P :D

Modificat de F l p
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine tipa, si eu n-am computer de bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiam ca ASR-ul se ocupa cu situatiile in care o roata se invarte mai repede decat cealalta.. si la mine cand, in mers o roata motoare pierde aderenta (groapa, balta, etc) se intampla ceva "ciudat" si se aprinde un pic martorul ASR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prin faptul ca te avertizeaza frana de mana am vrut sa-ti spun ca in momentul cand este suspendata masina automat tragi frana de mana si pe langa faptul ca senzorul esp incepe sa te avertizeze te mai avertizeaza si faptul ca ai frana de mana trasa. nu am spus ca ar avea vreo legatura frana de mana cu esp-ul, dar daca m-am exprimat mai ambigu imi cer scuze. deci nu are nici o legatura frana de mana cu esp-ul doar ca in momentul suspendarii sunt singurele avertizmente care apar. o zi buna ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiam ca ASR-ul se ocupa cu situatiile in care o roata se invarte mai repede decat cealalta.. si la mine cand, in mers o roata motoare pierde aderenta (groapa, balta, etc) se intampla ceva "ciudat" si se aprinde un pic martorul ASR.

<{POST_SNAPBACK}>

la skoda nu exista echipament esp din cate stiu ci sistemele pe care le include golful in esp la skoda sunt independente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu chiar on-topic, dar oricum legat de aceeasi problema. Intrebare: cand intra in functiune ESP-ul intotdeauna trebuie sa se aprinda martorul in bord sau doar in anumite situatii, in functie de "gravitate"? Intreb asta pt ca de 5-6luni de cand am eu masina nu am vazut niciodata martorul aprinzandu-se. O singura data am simtit comportamanentul acela "mai ciudat" descris de Ice, la o iesire de pe autostrada in DE, dar nici atunci nu am observat sa se fi aprins martorul (bine, acum adevarul e ca la cum m-am speriat, cred ca numai ala nu-l mai vedeam eu :rolleyes: ... senzatia e ciudata, parca iti controleaza altcineva masina)...

Deci: intotdeauna sau doar uneori?

Si daca ar fi sa fie defect, e posibil sa fi fost "manarit" (semnale, etc) astfel incat sa nu se vada asta la pornire sau scanare vagcom?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa o plecare violenta de pe loc cu ESP-ul activ. Ar trebui sa-l vezi aprinzandu-se.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand functioneaza ESP-ul el se aprinde intermitend. Evident, ca daca intra in functie doar cateva fractiuni de secunda nu se mai aprinde. Martorul ar trebui sa se aprinda cand pui contactul, asa ca poti sa vezi daca nu functioneaza. De asemenea poti sa faci o testare cu VAG-COM sau chiar pe climatronic sa vezi daca iti da niste coduri de eroare ESP-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martorul functioneaza la pornire, nu am erori si am scanat de multe ori, deci totul pare a fi ok. Nici nu vreau sa ma gandesc ca ar fi defect, intrebam doar daca ar fi putut fi "lucrat" de niste meseriasi si sa nu arate daca ar avea vreo problema.

@Ice : o sa incerc o plecare violenta, desi nu e stilul meu si la cei 90 caluti mai greu :D , dar sa prind o zi cu umezeala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

plecarea violenta ar activa ASRul.. nu ai acceleratii laterale ca sa intre espul.. ( in fine acelasi bec se aprinde ). incearca sa iei o curba cu volan max si accelerand la vreo 30-40km/h.. si eventual trage scurt si frana de mana :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BogdanS :D n-ai nevoie de zi cu umezeala, cei 90 de calutzi sunt mai mult decat capabili sa faca asa ceva :D du masina pe la 2500rpm si da de-acolo drumu la ambreiaj, mai violent. cand prinde aderenta (ambreiajul) apasa mai tare acceleratia. fara ESP calutzii aia invart rotzile de le ia mama naibii :D

@thheo indeed, ASR este cel care va intra aici dar e f bine pt ca vedem daca se aprinde becul. Si varianta ta merge da' mi se pare un pic mai riscanta si mai solicitanta pt masina ;)

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martorul functioneaza la pornire, nu am erori si am scanat de multe ori, deci totul pare a fi ok. Nici nu vreau sa ma gandesc ca ar fi defect, intrebam doar daca ar fi putut fi "lucrat" de niste meseriasi si sa nu arate daca ar avea vreo problema.

@Ice : o sa incerc o plecare violenta, desi nu e stilul meu si la cei 90 caluti mai greu  :D , dar sa prind o zi cu umezeala...

<{POST_SNAPBACK}>

Eu personal nu cred ca s-au facut manarii la ESP. Chiar nu-mi trece prin cap ce ar fi putut face. Si, judecand ca un vanzator de masini, e mai simplu sa pacaleasca un clinet sa spuna ca e un contact imperfect si sta martorul ESP aprins decat sa se apuce sa manareasca masina, care nu e un lucru f usor, dupa parerea mea.

O sa vezi tu la iarna ca o sa te saturi de cate ori se aprinde ESP-ul :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ice: N-am chinuit-o niciodata cu asemenea plecari cu eliberat ambreiaj la 2500rpm, dar 1data nu o muri :P ASR-ul va intra, dar se va aprinde martorul ESP (ESP contine si ASR, EDS, ABS, chiar daca ABS are martor separat... nu puteau sa puna martor pt toate sistemele)... Dar pe mine ma intereseaza sa stiu daca ESP-ul functioneaza, nu ASR-ul... In fine, avand in vedere ca n-am avut niciodata erori la scanare, cred ca e ok... si inseamna ca fie am mers eu prea calm (ceea ce nu prea e cazul :D ) pana acum, fie suspensia sport si anvelopele Bridgestone pe 205 si-au facut treaba si nu am ajuns niciodata instabil in curbe... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca nu te-a prins iarna trecuta cu masina asta. Daca imi amintesc bine ai cumparat masina asta in aceasta toamna, nu? :D

Ai sa vezi tu la iarna ca functioneaza perfect si o sa multumesti celui de sus ca ti-a dat masina cu ESP.

Si eu am anvelope de 205 si nu prea am vazut becul de ESP aprins de cand a trecut zapada; parca imi aduc aminte ca o singura data pe o ploaie puternica s-a aprins pt o secunda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!