Jump to content

Octavia 3 - Consum diesel


TudorM
 Share

Postare recomandată

Corect.Mersi ToniM. Din pacate nu imi pot modifica profilul. Nu imi da voie. Poate nu ma pricep eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha! Atunci e bine. Am un prieten cu O3, 2.0 TDI, 4x4, dar combi si M6. Nu-i membru pe forum. Consumul lui este in jur de 6 %, tot pe nationale, dar ce-i drept, el merge mai "moale" :)

 

Eu m-am cam straduit ca in primii 1500 km sa nu ies din recomandarile de rodaj din manual, si atunci consumul a fost de 5 %.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bucuresti -constanta (incinta port comercial) si inapoi in bucuresti, temperatura exterioara 16-24 grade, roti de 16, 2 persoane in masina, clima pe aprox 1/3 din drum. Pe A2 am mers cu ACC la 139 kmh,  cu 1-2 depasiri la max 160, masina are sub 1000 km. Foarte ok consumul.

http://s12.postimg.org/5nr0v9szh/cons_o3.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu, si eu (n-am poze, dar ma credeti pe cuvant!)... Baia Mare - Sovata si retur, aproximativ 750 km, 3 persoane + bagaje, consum mediu "since start" = "long term": 4.8 %. Ma declar foarte multumit.

 

Un pic "off-topic": in general am mers corect in localitati, a fost trafic destul de aglomerat. In afara localitatilor am avut cateva reprize de accelerare, iar la una dintre ele am simtit ca nu trage ca deobicei, probabil isi facea curatarea DPF. De aici am ramas cu ideea ca intotdeauna trebuie lasat loc "de regenerare", nu pot sa imi dau seama cat se pierde din putere in acel interval de timp, si cat dureaza.

 

A, si mai mult "off-topic": am avut un caz de franare brusca; avertizarile si reactiile, cu cateva milisecunde distanta intre ele, au fost: 1. sotia :) ! 2. FA -ul (semnele rosii de exclamare + beep), 3. eu, cu piciorul pe frana. Gata.

Modificat de AdiG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate la o4 sa apara acc mai prompt decat pasagera :))

On topic....bran bucuresti, 1h 50 min, vit medie 88kmh, masina plina ochi si 2 biciclete pe carlig(strica surprinzator de mult aerodinamica), 6,3%. Roti de 16 si 1500 km la bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi traseu bucuresti-bran l-am facut si eu si am facut tot 2 ore dar consumul a fost de 4,4%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@onescu ....pt mine diferenta intre sensuri inseamna undeva pe la 1-1,1%/l, desigur in plus pt varianta urcare. Esti sigur ca 4,4 a fost consumul la 1,6 tdi pe sensul bucuresti-> bran? daca da, ar trebui ca pe retur sa iasa sub 4%!! La 2 ore timp de deplasare mi-ar parea cam ...optimist ;)

Cu 02 2,0D dsg consumul in context similar era pe la 5,8-6%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4,4% a fost din bucuresti la bran

Mers numai pe dn

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi util daca s-ar scrie in 2 vorbe si despre stilul de condus si tipul de deplasare. Gen condus lejer/sportiv, schimb treptele cand imi afiseaza masina / sau 2500 rpm,etc. Drum liber / aglomerat, etc... poate chiar start/stop on/off. AC.

Eu chiar nu reusesc sa scad sub 5l/100km. Adevarat ca nu am facut tot posibilul sa scad, adica nu mut in treapta 6 la 90kmph si schimb un pic mai sus decat sugereaza masina.

Modificat de hazard555
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 persoane, pneuri vara 17

Cluj - Timisoara via Rosia Montana

 

 

DDXbguY.jpg

 

Retur Timisoara - Cluj via A1 Sebes

da82q26.jpg

Consum mediu "roadtrip"

UGptcps.jpg

 

@hazard: drum incolo cat mi-a permis carosabilul, nu schimb sub 3000 de ture

 

drum retur venit pe autostrada cu pilot automat, in rest Sebes - Cluj depasit masini in limita permisa de catre trafic, urcat si spre 4000+ in depasiri ;)

 

Si sa nu uitam ca motorul meu este mai mic, poate o fi si de acolo diferenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimb in sus mai tarziu decat imi arata pe maxiDot, peste 2000 rpm oricum numai dupa ce e cald motorul, in general cam peste 2500 rpm.

 

Am observat cateodata ca imi indica doua trepte (4 to 6). La reprizele de accelerare in afara localitatii ajung la 3000-3500 rpm. Incerc insa sa ii imprim o miscare "uniform accelerata", nu "brusc accelerata".

 

Folosesc la decelerare plaja pe care ti-o da Dieselul, dar niciodata nu o "tarai".

 

In cazul de mai sus, am fosit A/C numai la intors, la dus a fost "dimineata pe racoare".

 

Eu folosesc Start/Stop doar in oras, la drumuri lungi ii "permit" turbinei sa se mai raceasca un minut dupa vreo doua sute de km de mers incontinuu.

 

Eu nu conduc nici lejer, nici sportiv, ci "cu spor la drum", si mai ales, pe cat se poate, "defensiv" si "friendly" pentru masina si pasageri. Pe stilul asta am condus Passatul peste zece ani (si cel dinaintea lui cam la fel), si motorul/turbina suna si acum impecabil, la... multi km la bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mers relaxat, netrebnicul de dsg lasa motorul inclusiv sub 1500 ture dar nu exista senzatie de chinuiala. Pentru acceleratii mai prompte ma folosesc de padelele de pe volan sau greutate mai mare in talpa. Motorul meu trage ok cam de pe la 1900 ture. Dupa 2800 si mai frumos pana spre 4000, dar am fost in rodaj si nu prea a vazut >3000. Acum am terminat cu "mr. nice guy", trecem pe exploatare in limite nominale sa vedem ce are de oferit :ninja:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bucuresti -constanta (incinta port comercial) si inapoi in bucuresti, temperatura exterioara 16-24 grade, roti de 16, 2 persoane in masina, clima pe aprox 1/3 din drum. Pe A2 am mers cu ACC la 139 kmh, cu 1-2 depasiri la max 160, masina are sub 1000 km. Foarte ok consumul.

http://s12.postimg.org/5nr0v9szh/cons_o3.jpg

In conditii aproximativ identice, Ct-Buc, trafic minim - ora tarzie, cutie manuala, 140 km/h tempomat - 5,5 l/100km. A/C nu opresc niciodata, reglez doar temperatura astfel ca stie el ce sa faca...

Se explica diferenta de consum fata de DSG... Ai cumva si 4x4 ? ...ca si el mai papa in plus...

Modificat de hazard555
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e tdi ul de 184 cai, dsg si 4x4, toate 3 detaliile aduc un consum mai mare fata de tdi de 150 cai m6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da frumoasa potrivire de dotari :) si pana la urma e ok diferenta de consum

Modificat de hazard555
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si sa ajungem si noi la note de trecere , un long term :)

UZayekc.jpg

 

Daca tin bine minte, am ~1020km urban (Cluj) si ~1840km (iesirI Cluj-: Sighisoara 320km / Valcea 790km / Timisoara 730km) - 36% Urban - 64% Extra-urban, insa media de viteza face toti "banii"

 

Pana la primul long-therm de peste 2000km doar extra-urban va trebuie sa astept concediul din Iulie ^^

Modificat de ToniM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tulcea- bucuresti (baneasa), cu intrat prin oras, viteza medie 86 km/h, 120km/h pe autostrada, in regim de tractare (barca usoara pe remorca) si ceva bagaj in masina , am avut consum 8,1%. Fara aere conditionate. Clar consumul s-a mai redus dupa rodaj, in conditii similare aveam cu o2 tdi 2 litri dsg consum 8,5-9 dar lipsea tractiunea integrala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update la 3000 km. Longterm 7,7%, in bucuresti pe relax 8 si putin, pe mai grabit 10. Bran -bucuresti, drum destul de liber, medie 92 kmh, masina cam plina, consum 5,8%. Deoarece e sensibil mai silentioasa masina, vitezele sunt mai mari ca cele pe care le aveam cu o2:), consumul insa marginal mai mare la actuala(5,7 vs 5,8 pe ruta descrisa mai sus).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un consum long-term . Urban este 60% si 40 % extraurban

Modificat de Teodoreanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce am facut un drum de 500km cu masina din profil.

 

Consum mediu 5.5%, viteza medie 58km/h. Pentru un motor de 150 de cp si cutie automata consumul este mai mult decat decent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si as adauga eu ca, la acelasi motor si diferenta cutie M6 (plus-minus incarcare, combi/berlina, etc.), diferenta e ca la a mea la viteza medie de 60 km/h obtin un consum mediu de aproximativ 5%, ceea ce eu zic ca e foarte decent si in concordanta cu postul de mai sus.

post-316-0-30047000-1432533506_thumb.jpg

Modificat de AdiG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sotia are o skoda octavia 2, 2.0 TDI 140 cp, manuala. Defapt e fosta mea masina care i-am lasat-o ei. 

 

Facand o comparatie intre cele 2 consumul la skoda octavia 3 din semnatura este cu 0.5L% mai mare (cred ca este din cauza faptului ca e automata), dar acceleratia si confortul sunt net superioare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul in varianta sotie difera in general fata de cel in versiunea sotul :D

La mine , de la 140 +dsg vs actuala, long term e mai mare pe o3 cu 0,3 l/100km. La 138 kmh, fara A/C, pe A2, mi-a consumat 5,4%, ceea ce pt mine e senzational de bine.

N-as suspecta dsg ul pe motoare de 2 litri pt consum suplimentar de 0,5l, cred ca e mai mica diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum extra urban 2 persoane, bagaje , clima 100 % , driving mode selectat pe sport . Motor 2.0 Tdi 150 cp cutie manuala . Exista diferanta la consum fata de o masina cu  DSG sau o masina break de cel putin 0,5 % . Am vazut o postare a lui Toni M cu o poza in care avea 332 km parcursi in 4,33 H cu o medie de 74 km/h consum 4,9 %  foarte apropiat de ce am postat si eu .

Modificat de Teodoreanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

media orara nu spune foarte mult, sau cu siguranta nu destul pentru a putea aprecia corect un eventual plus de consum generat de cutie sau caroserie.  Extrapoland cifrele oficiale pentru diesel si gradul de abatere al lor fata de realitate, nu cred ca dsg pe 2L tdi papa peste 0,2-0,3% mai mult, dintre care parte sunt si greutatii aditionale a cutiei ;)

oricum ar fi, consum de 4,3% din 2 litri pe 350 km de Romanie este cel putin de apreciat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!