Jump to content

Octavia 3 - Consum diesel


TudorM
 Share

Postare recomandată

Nu am momentan pe ce sa incerc. Ideea era ca ma intereseaza foarte tare cate amanari poti face; daca cumva merge curatat si in oras in sarcina la conditiile de circulatie din Bucuresti; daca poti face regenerarea si pe loc tinand masina doar turata o perioada de timp, etc. Eu inca nu am intrat in posesia masinii dar ma interesez sa nu ma ia prin surprindere :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drumuri scurte, motor rece, accelerari rapide => regenerari dese.

Drumuri lungi, accelerari line, tinut motor in zona de cuplu maxim => regenerari rare.

Nu stiu care amanari poti sa faci, dar (din experienta) poti face 2-3 chiar in conditii de siguranta, fara sa ajungi la aprinderea martorului DPF in bord.

Poti sa faci loc regenerarea si stand pe loc, doar ca dureaza mai mult.

Insa daca ajungi in situatia de martor DPF aprins in bord, e recomandat sa urmezi instructiunile descrise in manual. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca nici nu au fost multe regenerari ale DPF-ului ci doar aceeasi regenerare intrerupta de mai multe ori. Fac drumuri de aprox 10 km in ore de varf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MeToo111 am citit cartea ce ai postat tu se refera la aprinderea in bord a martorului DFP da atunci aplici ce scrie in manual . Eu am cu masina 31.000 de km si nu am vazut simbolul in bord restul este exact cum a explicat si @ iou.paul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu te atentioneaza nimic in bord atunci consider ca nu se face nicio regenerare. Nu suntem toti soferii mecanici si nu cred ca astia de au gandit masina, au lasat la interpretarea oricui cand sa se faca reciclarea. Adica pana si tu te poti insela, sunt atatea cauze pe care ai putea sa le confuzi incat ai fi in eroare tot timpul. Nu exclud faptul ca poate face o intretinere a filtrului de fiecare data cand masina functioneaza, dar asta doar presupun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regenerarea se face si asa cum au spus colegii o sa o simti si tu la masina. Masina sta turata in jur de 1000-1200. Plus ca daca esti atent se aude un zgomot finut cei drept

Oricum eu zic ca ne abatem de la subiect pentru ca aici se posteaza doar ce tine de consum eu zic ca am putea muta discutia asta in alt topic. Scuze daca gresesc

Modificat de onescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare un subiect bun de discutat. Nu am vazut topic pana acum legat de filtrul de particule.

Am vrut sa zic asa, ca si producator nu poti sa lasi o masina pe mana unuia care ar trebuii sa isi dea cu presupusul ca acum trebuie facuta regenerarea. De aia traim in 2016 si avem senzori si chipuri in orice, sa ne faca viata mai usoara si mai sigura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În plus de toate cele spuse mai sus, dacă oprești masina în timpul regenerării când mergi la portbagaj se simpte un miros de ceva încins ( nu neapărat ars). Eu am acum 5600 km. Prima data am simțit foarte tare iar la început ma gândeam ca este un miros de la componente noi ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Un motor diesel 2.0 tdi (manuala) la o viteza de croaziera 160km/h ce consum scoate?

Depaseste 6,5%?

la mine asta toamna in rodaj..a variat cu tempomatul setat la 132km/h intre 4% si 6%..am un filmulet de 2 min inregistrat dar nu il pot uploada...am facut un print-screen din film

http://vwforum.ro/gallery/image/5897-img-2216/

Modificat de zaxas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare un subiect bun de discutat. Nu am vazut topic pana acum legat de filtrul de particule.

Am vrut sa zic asa, ca si producator nu poti sa lasi o masina pe mana unuia care ar trebuii sa isi dea cu presupusul ca acum trebuie facuta regenerarea. De aia traim in 2016 si avem senzori si chipuri in orice, sa ne faca viata mai usoara si mai sigura.

Nu te anunta nimic legat de regenerare filtru...adica nimic specific. Dar nu exista sa nu observi cele descrise de colegii de forum, mai sus... Si se si simte in functionarea motorului... te anunta numai daca opresti mai tot timpul motorul in timpul regenerarilor(2-3 suporta fara probleme) si se infunda filtrul de particule, atunci se aprinde in bord luminita aferenta si trebuie mers la service pentru desfundare... asta e... ne trebuie diesel si EU 6...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

A mea O3 2.0 tdi 184cp dsg 4x4 are doar 560km total.. 200 facuti afara, restul in Bucuresti drumuri scurte si motor rece.. consum long term 8.9.. necalcata aproape deloc.. mi se pare cam multisor.. la mediu since start mai imi arata si 14.5 dar il ignor.. a scazut si la 8 :) Eu am si o paranoia ca scade can.repede acul ala.. dupa calculele mele cu plinul facut fac cam 650km maxim cu drumurile declarata mai sus.. cam putin zic eu.. eh poate mai scade cu timpul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai scade, nu spera degeaba. Asta e consumul si ar fi trebuit sa îți imaginezi când ai cumpărat 184cp dsg si 4x4. Rezervorul e mic, s-a discutat si paradiscutat. Ăla o sa fie range-ul. Daca voiai 5% trebuia sa încerci la alta marca si cu alta motorizare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis ca nu este vorba ca vreau consum 5%, ci de faptul ca e un decalaj de peste 4-5% de ceea ce zic ei ( Skoda, stiam ca consumul declarat de ei e vrajeala dar nici asa ), mai ales ca nu o calc.. ma asteptam undeva la un 10% in oras nu 13-14 cum arata acuma dar masina nu o regret ci doar incerc sa scot in evidenta niste chestii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...chestii pe care le stim si ni le-am asumat. Din punctul meu de vedere consumul anuntat de tine ( inca nu am vazut sa fi facut metoda plin-plin) este unu normal. Inca o data zic, motoarele noi nu consuma mai putin ca cele vechi....doar polueaza cu altceva sau in alte cantitati.

Pentru colegul care voia sa vada cum arata martorul de regenerare filtru de particule: am pus poza in topicul de Achizitie Octavia 3. 

edit: @aobretin am observat dupa si nu avea rost sa umplu topicul aiurea. Te salut!

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da stiu si incep sa realizez acest lucru.. eh perioada de acomodare

@cristi511, nici o problema mersi mult si o zi buna

Modificat de aobretin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorizarea de 2.0TDI 150CP cu tractiune fata chiar ramene in aria 4.8-5.8% extraurban la temperaturi mai caldute fara AC. Astazi am avut un drum de Cluj-Oradea-Cluj, 310 km. Dus am avut drum mai liber si a trebuit sa depasesc mai putin...viteza medie 70 km/h. La intoarcere tiruri peste tiruri, asa ca depasiri pe masunra, 5.6% cu mentiunea ca la intrarea in Cluj unde nu mai poti sa mergi repede, a scazut la 5.4%. Si crede-ma nu o menajez. Am observat ca consuma mai putin cu Rompetrol S55 EFix decat cu MOL EVO si parca si trage mai bine in depasiri... 

Se pare ca comboul 184CP-4X4-DSG cam adauga un 1-2 litri la suta de km ca si consum extra, dar mi se pare normal, fiind si mai greu si cu mai mult componente care trebuie tinute in miscare. Insa chiar puteau sa puna un rezervor mai mare macar la aceste modele mai High End...

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la acelasi stil de mers as spune ca diferenta e in jurul unui litru la suta, nu 2. La tempo mai relaxat chiar mai mica de 1 litru diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum nici 1.6 tdi nu bate prea departe.... Cluj-Resit-Cluj in acest weekend, aveam ce este drept cam 30-40km dupa plin facuti prin Cluj, insa nu cred ca a scazut since refuel sub 5.4 la cei peste 700km facuti...la mers lejer da, se poate, insa daca ai carosabil placut, mai vine o autostrada cu pilot automat si mai ai si depasiri, eu zic ca motoarele mai mari nu sunt mult mai "consumatoare", ci sunt si mai menajate nefiind atata de turat la viteze de 130 km /h pe austrodata sau la depasiri pe DN de tiruri etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La depasiri nu cred ca o menajezi mai mult orice motorizare ai avea...cel putin eu sunt de parere ca o depasire trebuie efectuata cat mai repede posibil(detest pe aia care fac depasiri cu vit 5 si fac depasirea cu o diferenta de viteza de max 5km/h si parca stau o vesnicie pe langa cel depasit desi au masina cu care ar putea sa o faca mai repede) .. La depasiri vede des 3000-3500 rpm la mine motorul...atat ca atunci nici nu stau mult pe partea opusa al drumului :) . Insa la consum la mers normal si nu mers direct la consum redus... nu cred ca ar fi mari diferente intre 1.6TDI 110-115CP si 2.0TDI 150CP, cel mare miscand mai usor acelasi tip de caroserie...folosind mai putine resurse

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci test facut cand mi s-a aprins becul imediat pus 10L cu care am.facut fix 86km pana s-a reaprins becul.. si trip resetat, deci rezulta cam un consum de 11 juma ( consumul mediu since refuel 10.8..  ) ceea ce este ok avand in vedere ca drumurile au fost cam scurte si vremea de acum si Bucuresti :)) voi ce ziceti ? Eu unul ma declar multumit avand in vedere masina si dotarile

Modificat de aobretin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un consum urban intr-o zi de duminica in Timisoara sistemul start stop activat si motorul pus in modul eco .

20160228_134658.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai maisna mai puternica ,4X4, cutie automata si nu in ultimul rand orasul traficul din Timisoara nu se compara cu cel din Bucuresti !

Modificat de Teodoreanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu :) motiv pentru care am si zis ca sunt multumit de consum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!