Jump to content

Discuții generale Superb 3


Makron
 Share

Postare recomandată

@darksun

Well...pentru mine ACC e chiar foarte util, as spune ca e must in cazul oricarei masini viitoare, asta daca voi continua cu acelasi tipar de drumuri (naveta, etc.). Am de trecut zilnic, vreo 6 sate legate, cu limita la 50 km/h, si unde foarte des sunt controale de viteza.

Pe langa asta, mai am si vreo 60 de km de autostrada pe sens (120 de km zilnic), bucata care cu ACC-ul devinde foarte lejera in orice conditii de drum, trafic si vizibilitate.

Revenind la cutie, recomandarea e sa fie tot timpul in S. Nu o sa ai diferente (majore) la consum. Eu cel putin nu observ asta, avand mult extraurban. Ca e cutia in S sau in D, la 130-140 km/h, consumul e acelasi. Iar in urban, ca e in S3-S4- la 60 de km/h (mod S), e sigur mai sanatos decat sa fie in D5 (sau de multe ori si in D6).

Modificat de Habba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sta turata in S doar daca nu e ACC activ. Cand s-a setat ACC-ul schimba automat in sus. Probabil ca softul e gandit gen: daca vrei sa mergi la viteza constanta nu are sens sa o mai tin turata sa fie pregatita pentru demaraj rapid. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru naveta makes sense ACC, eu nu merg in oras cu ea si nu fac naveta, iar cand merg cu masina deobicei sunt primul. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Din ciclul lucrurilor pe care le-am mai descoperit la Superbul meu...

- tot ceea ce inseamna cric + cheie cric/coarba este o mare "cheap-areala" si un cost saving masiv comparat cu Superb2. 

Recent mi-am petrecut 2 h de calitate in garaj, schimband in "x" rotile de pe masina, pentru a le uza uniform. Vreau sa spun ca este o aventura intreaga cu cricul si manivela de cric :( 

Cricul este pe stil "Oltcit"pentru cine isi mai aminteste. Manivela de cric este o mizerie, articulata la mijloc, cu o ureche de prindere in cric. Manivela joaca in urechea de prindere, iar articularea aia tembela ai senzatia ca ti se rupe in mana. 

La ridicat rotile fata, ai senzatia ca se rupe cricul, talpa lui e foarte ingusta. 

Concluzionand: tot ce inseamna "kit roata de rezerva" este o mizerie ieftina si cam de unica folosinta. Nici nu vreau sa ma gandesc sa schimbi roata pe marginea drumului, pe un drum in panta si cu pietris/pamant sub cric :( Probabil ca iti cade masina in cap.

Pentru urmatoarea rotatie a rotilor, o sa-mi fac rost de alte scule (cric, manivela), pe astea "din dotare" chiar nu vreau sa le mai folosesc. 

Apropos, antifurtul...o mare mizerie, ai senzatia ca va sari peste dintii de prindere de fiecare data cand strangi de tot/desfaci surubul cu antifurt. In primavara imi comand un set de 4 suruburi normale, nu ma mai risc cu astea.

Iar roata de rezerva...priceless. Este 205/55/16, buna in cel mai bun caz la Superbul 2, are acolo are corespondenta OEM. In conditiile in care pe masina am 235/40/19, cand am pus roata de rezerva, masina statea "cazuta intr-o parte". Este aproape 6% diferenta de diametru intre ele. Nici nu vreau sa stiu ce efecte minunate are rularea cu roata de rezerva pusa pe fata. Probabil ca bordul e "pom de Craciun", incepand cu TPM. Probabil ca de asta si scrie pe ea sa nu o folosesti mai mult de 80km, desi nu e roata ingusta.

Ce sa zic? Kinda dissapointed. Nu de masina, nu are nicio vina. Din contra sunt foarte multumit de masina. Ci de toate solutiile adiacente, care tipa a "cost saving" din toate puterile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am concluzionat si eu: tot ce e ascuns ochiului e de o calitate indoielnica...sper sa fie valabil doar la finisaje si auxiliare...vom vedea....Oricum eu am zis ca am sa folosesc anvelopa la O2..:)) si tare as cauta o roata de rezerva ingusta...macar nu mai car cateva kg fix aiurea...

Modificat de topcat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am observat si eu, porcaria aia cu care manevrezi cricul e de 2 lei. Mi se pare tare incomoda. Totusi, nu e deloc firav cricul. Eu am schimbat deja de 2 ori toate rotile cu el, in curte (am curtea putin in panta, si nu s-a intamplat nimic). Weekendul ce urmeaza trec la cele de iarna din nou, deci a3a inlocuire. Antifurtul ai grija sa il fixezi bine pe prezon inainte sa incerci sa desfaci/strangi - intra putin mai greu, dar dupa ce intra la mine e perfect mulat pe model si fix, deci nu cred ca pot aparea probleme la el. Daca in schimb nu il asezi perfect inainte sa incepi strangerea, risti sa il strici si sa nu mai poti sa il desfaci data viitoare.

Roata de rezerva nu creeaza probleme la mersul "pana la prima vulcanizare" - ei asa spun, ca ala e rostul ei. Si la Octavia am 205/55/R16 la rezerva si am semnul de maxim 80km/h pe ea, chiar daca e identica cu dimensiunea celorlalte roti. In schimb acolo cricul este clar mai sanatos :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serios daca ai jante pe 19, roata de rezerva nu e de aceasi dimensiune (diametru) ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, RzzV said:

Antifurtul ai grija sa il fixezi bine pe prezon inainte sa incerci sa desfaci/strangi - intra putin mai greu, dar dupa ce intra la mine e perfect mulat pe model si fix, deci nu cred ca pot aparea probleme la el. Daca in schimb nu il asezi perfect inainte sa incepi strangerea, risti sa il strici si sa nu mai poti sa il desfaci data viitoare.

Roata de rezerva nu creeaza probleme la mersul "pana la prima vulcanizare" - ei asa spun, ca ala e rostul ei. Si la Octavia am 205/55/R16 la rezerva si am semnul de maxim 80km/h pe ea, chiar daca e identica cu dimensiunea celorlalte roti. In schimb acolo cricul este clar mai sanatos :)

Stiu sa folosesc antifurtul. Problema este ca odata fixat pe prezon, punand si coarba pe el, vei actiona cu bratul fortei foarte "departe" de prezonul efectiv. Intelegi ce zic ?

Adica se creaza un moment aiurea acolo si trebuie sa ai grija ca sa tii coarba perfect perpendicular pe tot ansamblul ala format din  prezon + antifurt. La asta ma refeream ca e instabil. Dintii aia prind bine, dar la o vulcanizare ai sanse mari ca un gigel sa ti-l faca praf, din viteza si neatentie.

Si da, cricul de Superb 2 e din alt film fata de asta de Superb 3

@darksun: Inca nu e ora 9, s-ar putea sa nu ma prind :) Erai sarcastic/ ironic, nu ? :) 

Tu ce roata de rezerva ai ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR nu am apucat sa ma uit (ma uit in weekend), nu eram nici ironic nici sarcastic ci socat, cum adica sa mergi cu masina aplecata ?! Mi se pare maxim de delasare. :banghead:

Modificat de darksun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   In Germania, statisticile spun ca o pana se face odata la 80.000 Km. In consecinta, roata de rezerva este optionala. La diametre si latimi mari de roti fie nu mai este loc fizic ca sa pui o roata normala, fie aceasta este prea grea ca sa fie carata degeaba permanent. De aceea se pune kit de pana, sau roata de roaba. Daca este loc pentru roata normala, va puteti cumpara una. Antifurtul este o problema. Este plin forumul de cei care nu-l mai pot desface.  Surubul de roata antifurt eu zic sa-l strangeti la mana si sa nu lasati pe aia de la vulcanizare sa-l stranga automat. ( am zis surubul, pentru ca este surub, nu prezon -sunt masini cu rotile care stau in piulite prinse in prezoane, dar nu este cazul la Skoda).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@darksun: ar trebui sa ai si tu o janta de tabla 16', cu guma 205/55, pe care sa scrie sa nu mergi cu ea peste 80km

Da, e o mizerie, asa a hotarat fabrica. E o eroare dpdv tehnic

De altfel, din motive de reduceri de costuri "oala" in care sta roata de rezerva e acelasi reper pentru tot MQB-ul, adica din cate am studiat nu ai cum sa pui nici macar 17'' OEM de Superb, adica 215/55/17

Fabrica se bazeaza pe faptul ca foarte rar ajungi sa folosesti roata de rezerva - de exemplu la Sueprb 2, in 4 ani si 80 000km nu am folosit-o.

@Ebi: dap, deci intru in statistici, cu nicio pana in 80 000km, nu ? :) 

Foarte bun detaliul cu strangerea antifurtului la mana. Asa am si facut.

Ai dreptate, multumesc de explicatiile cu prezon/surub. Corect, prezonul este cel fix, roata o fixezi cu piulita - nu e cazul la Skoda. Nu m-am trezit. :( 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in 17 ani de carnet nu am facut niciodata pana. Dar decat sa pui o roata la "baza", mai bine pui un kit de reparatie si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e ciudata decizia de a pune totusi roata de rezerva "normala". Mai bine puneau una tip "roaba" sau un kit de pana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu roata de rezerva e o chestie generala. Nu se prea pun dimensiuni mai sus de 16" pe rezerva, nici la masini de lux. Am vazut chiar zilele astea un S Klasse nou, cu o roata de genul 17" iar masina avea 20" cred, pe fata dreapta...masina statea si arata foarte aiurea, dar e de rezerva, o folosesti o data la cativa ani, sau poate niciodata! Nu e vorba de o problema pentru modelul asta, ci a devenit o practica generala. La masini mai vechi, 205/55/R16 era o dimensiune tipica si se folosea pentru toate rotile, la fel ca si 195/55/R15, de asta nu i se parea nimanui ciudat, pentru ca era o coincidenta a dimensiunii.

@75NOR Acum am inteles la ce te referi cu antifurtul. Eu nu am vazut probleme pe aria de Superb legate de antifurt, dar stiu de probleme de genul al MB si BMW. Eu unul nu merg la vulcanizare sa imi stranga aia prezoanele cu pistolul si apoi sa nu se mai desfaca. Stranse acasa, cat trebuie, e varianta ideala, iar la cel antifurt strang cu grija, tocmai pentru a nu-l tine stramb ca sa nu il stric. Si de fiecare data cand schimb rotile de vara/iarna, curat prezoanele si le dau cu putina vaselina inainte sa le pun la loc. In felul asta, de fiecare data se desfac fara probleme, va sfatuiesc si pe voi sa faceti asa ca sa nu aveti surprize cu prezoane rupte sau ramase stranse.

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat, am aceasi roata de 205/55/R16. Nu am vazut nici un sticker de 80 km/h, dar e intoarsa cu fata in jos.

Calculat, este o diferenta de -5.7%.

Modificat de darksun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat ieri rotile la ambele masini, punand cricurile unul langa altul, cel de la Octavia pare mai solid, insa pe el scrie max 1010kg, iar pe cel de Superb scrie max 1200kg. Deci conform greutatii suportate, tind sa cred ca e mai bun cel de pe Superb, chiar daca vizual pare mai fragil.

In schimb, un prim lucru care ma enerveaza pe mine la masina este stergatorul spate. In ultima luna nu exista sa sterg luneta fara sa scartaie ca stergatoarele de la dacia 1100. La Octavia stergatorul spate are o suta de ani si nu scoate niciun zgomot, sterge perfect, iar asta dupa un an deja e groaznic. Am vazut si la masini care costa dublu de la marci mai renumite aceeasi problema. Oare nici stergatoare nu se mai fac sanatoase acum? Astea au materiale ecologice si scartaie dupa un an, sau ce?!

P.S. Am verificat lamela, arata ca in prima zi, insa efectiv "sare" pe luneta cand sterge si scoate un zgomot oribil, nu mai aluneca asa cum ar trebui, pare ca s-a intarit cauciucul ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11.11.2017 at 11:11 PM, darksun said:

Am verificat, am aceasi roata de 205/55/R16. Nu am vazut nici un sticker de 80 km/h, dar e intoarsa cu fata in jos.

Stickerul e pe fata jantei, adica partea care sta in jos in oala portbagajului.

@RzzV: compozitia lamelei nu are suficient cauciuc/silicon si atunci se intareste de la caldura de peste vara.

Poti sa le schimbi, altfel, de la "sariturile" lamelei risti zgarierea parbrizului.

Sa mai zic ca cu alea de S2 OEM am stat fix 3 ani pana au cerut schimbare ? :( 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR Vorbesc de stergatorul de la luneta. Cele de parbriz sunt ca in prima zi. La luneta la Octavia l-am schimbat dupa 6 ani desi inca stergea perfect, dar il scapasem o data dupa spalat invers pe luneta si s-a spart clema in care se tinea de brat, deci am fost obligat sa iau altul (desi mai statea si asa, dar mi-a fost teama sa nu zboare vreodata la vreo ploaie si sa il prinda functionand sa imi zgarie luneta).

Pe cele de parbriz de la Octavia le-am schimbat dupa vreo 4 sau 5 ani parca si la fel, nu pentru ca se stricasera, stergeau prost sau scartaiau, din contra, stergeau perfect, dar am avut "norocul" sa gasesc niste ciorba cred pe parbriz intr-o zi, moment in care s-a impregnat grasimea in lamele si nu am reusit sa le curat sub nicio forma, pur si simplu lasau o "unsoare" pe parbriz care atunci cand ploua se traducea prin vizibilitate ca si cum ar fi fost aburit complet parbrizul... Le-am schimat si am scapat de problema. Legenda spune ca si dupa 8 ani as fi avut stergatoarele originale daca nu se intampla asta :))

Am verificat cu stergatorul de la Octavia ca ma gandeam sa cumpar unul din ala si sa il pun in locul astuia, dar au sistem de prindere diferit si cel de Superb e mai lung putin parca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR citeam putin mai sus despre peripetia cu inversatul rotilor...cred ca este mai safety cu un cric de la LIDL cel pe 4 roti,eu unul, nu am in dotare nici cric si nici roata de rezerva :biggrin: in caz de pana mi-am cumparat un kit made in cina cu acel cauciuc crud care se introduce in gaurica si amin pana la primul service. Despre inversatul gumelor in X nu prea merge ,deoarece cauciucul are sensul sàu de rotatie.(dar cred ca ai glumit). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@shakeru06: nu am glumit deloc cu inversatul rotilor in X. Dreapta fata a devenit stanga spate, iar stanga fata a devenit dreapta spate. Gumele de vara nu au sens de rotatie, deci pe langa faptul ca este posibil, este chiar foarte indicat. Vezi si prin manual. In ceea ce priveste rotile de iarna, ele se inverseaza fata/spate pe aceeasi parte, pentru a uniformiza uzura. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu cele spuse de 75NOR. Anvelopele cu sens de rotatie se pot inversa doar pe o parte iar cele fara sens de rotatie se pot inversa si in X.

Acest lucru este testat de mine de cand am Skoda adica din 2011 si este ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Datorita faptului ca suntem in perioada anotimpului de iarna ,am crezut ca vorbeai despre cauciucurile de iarna...in ceea ce priveste cauciucurile de vara ai dreptate.:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Boon, hai sa ne intoarcem OT, la discutii generale Superb

Despre anvelope, e o alta zona dedicata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o curiozitate, radarul de la Front Assist e acelasi cu cel de la ACC ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și eu sunt curios de asta. Dacă e așa, teoretic s-ar putea activa ACC din soft pe orice Superb  (Front Assistant e dotare standard).

Totusi cred ca se folosesc de chestii diferite. Am văzut superb fără ACC si nu are radarul lucios pe grila fata, este doar un plastic mat acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!