Jump to content

Discuții generale Superb 3


Makron
 Share

Postare recomandată

Pentru verificare de ce nu apelati la metoda plin-plin? Inainte sa intru pe autostrada fac plinu..cand ma dau jos fac plinu si asa aflu consumul la pompa. Apoi fac o corelare cu ce arata cb si trag concluziile corecte.

Ps: nici mie nu mi se pare ceva iesit din comun. E marisor consumul dar nu e de speriat.

Edit: cum ai mers? Ai tinut o tu din pedala, ai setat pe cc...ai acc? Sunt diversi factori care pot influenta. A batut vantul, ai presiunea corecta in anvelope? Mai noi constructorii au dat deliberat presiuni mai mari sa iasa noxele mai mici.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

Masina avea 140 pe vitezometru, 137 pe ceasul digital din coltul stg jos maxidot, cca 2250 rpm. Anvelope 235, 150 kg in masina (eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mult 6.8 chiar daca este motorul de 190 CP. Pe aceeasi bucata, cu S2 motor 140 CP eu merg cu tempomat pe 125 (deci media pe CB de cca 119) cu consum afisat 5.2 si timp 27 minute. Fac acest drum des, de fiecare data obtin aceleasi rezultate.

Radu, sa stii ca e o diferenta mare intre tempomat la 125 si tempomat la 140.

 

Am testat si eu in multe ocazii pe Buc-CT, am acelasi motor ca tine. Sare consumul de la 5.2-5.2% lejer la 6-6.2%

Am la fel ca tine, 225/45/17 si de fiecare data am 2.3 in anvelope, verific inainte de fiecare drum lung.

Scopul testului a fost monitorizare consum bc in regim de autostrada

Viteza setata pe acc, presiunea in anvelope setata de distribuitor, masina are 10 zile, fara plin/plin

Viteza setata pe acc, presiunea in anvelope setata de distribuitor, masina are 10 zile, fara plin/plin

Doc, nimic din ce se intampla cu masina (ma refer la consum si ce tine de functionarea DSG) in primii 2-3000km nu este relevant. Iti spun din experienta personala. Cutia se "invioreaza" si parca toata masina se simte mai agila dupa 2-3000km.

 

In perioada asta trebuie doar sa te relaxezi sa ai grija sa nu dai forja cu uleiul rece, preferabil sa nu treci de 3,000rpm.

 

Ai tot timpul dupa asta sa o fugaresti/testezi, tot ce vrei tu.

 

 

Apropos, verifica neaparat presiunea in roti. Eu am luat-o cu 2.6 in roti. Pana la Fundulea, pe A2 am crezut ca sunt blocate amortizoarele.

Fa presiunea cat scrie pe usita de la rezervor.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

Dece spun ca e mult: pe S2 170 cp aveam cam 5.2-5.4 pe aceeasi autostrada, la 2500 rpm, e adevarat cu 205-uri... 1.5 l/100 diferenta mi se pare mult chiar daca 235,pentru ca il compensez cu 250 rpm in minus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma nu vreau sa fiu rau sau sa pornesc un flame dar parerea mea este sa se renunte la comparatiile cu motoarele "cancerigene".

Ca sa emita mai putin ard mai mult astea mai noi, chiar daca au si adblue/ uree, corect?

Din pacate mitul TDI cu 5% era prea bun sa fie adevarat.

La 140 pe autostrada, nerodata nu mi se pare un consum atat de mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

Sincer....ma asteptam la adblue dupa dieselgate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cineva experienta cu motorul de 280? sunt curios ce turatie are in a 6-a la 160- 180; evident si cum se reflecta turatia respectiva in zgomotul motorului in habitaclu.

intreb pentru ca am vazut un review in germana in care, din intelegerea mea limitata, soferul era nemultumit de zgomotul/ turatia motorului cu DSG6.

 

am gasit review-ul leon cupra de pe turatii.

Modificat de sln
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie la grosimea anvelopelor de la 205 la 235 sunt 3 cm in plus de contact cu asfaltul la fiecare roata. [...]

Dacă vorbim de lățime, 235 va fi cu 3 cm mai lată decât 205. Doar că, suprafața de contact cu asfaltul, la presiune identică în anvelope, este similară (foarte puțin mărită la 235 datorită creșterii de greutate la ansamblul roților). Deci neglijabil dpdv al consumului. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

depinde ce comparam. Pe S2 erau 205/55/16. 205/55 17 si 235/45/18 au diametrul mai mare, deci contact mai mare de anvelopa cu asfalt. Intre ultimele 2 diferenta este de 3 cm, dar mult mai mare de 3intre prima si ultima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt doar 3cm, sunt 6cm latime mai mare / punte, intre 205 si 235

 

Inca ceva: roata de 235/45/18 va fi MULT mai grea decat roata 205/55/16, intrucat sunt 2 mari diferente:

- janta 18 vs janta 16. Estimez un 5 kg diferenta/janta, adica 20kg la nivel de masina

- 235/45 are o circumferinta mai mare decat 205/55, deci anvelopa va fi clar mai grea. Iarasi, estimez un 5kg/anvelopa mai mult. Adica inca 20kg/masina.

 

Apropos de asta, am vazut acum carand rotile de iarna Spectrum 205/55/16, sunt sesizabil mai usoare decat Laurelul cu 225/45/17...

 

Concluzionand, cei 6cm mai mult de anvelope/asfalt si greutatea mai mare a rotilor justifica minim 1L% consum mai mare.

 

Cam la acceasi concluzie au ajuns si pe Briskoda, discutand intre 205/55/16 si 225/40/18 la Superbul2

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Între 205/55/17 și 235/45/18 diferența de diametru este de sub 1,2 cm (oricum asta nu influențează consumul, doar eroarea la vitezometru).

 

Dacă socotim 40 kg în plus la o mașină de 1.660 kg (parcă atât se vehicula p'aci pentru S3) avem o creștere în greutate de aproximativ 2,4% și putem deduce o creștere proporțională a suprafeței de contact (considerând presiuni identice în ambele tipuri de anvelope). Iar 2,4% mai multă suprafață de contact nu este cine știe ce sub aspectul aderenței și implicit al creșterii de consum.

 

Cei 6 cm în plus de anvelopă pe asfalt socotiți la nivel de punte nu sunt suficienți pentru calcule căci, dpdv al suprafeței de contact (care nu ține cont doar de o latură, fiind o arie), scade lățimea benzii de anvelopă în contact cu solul (socotind 205 și 235 ca fiind lungimi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord, doar ca Doc are si masina in rodaj, de asta se justifica acel consum.

 

Anyway, eu iarna scot cu 0.5-0.7% mai putin consum trecand de la rotile de vara (225/45/17) la cele de iarna (205/55/16). Aceleasi drumuri, aceeasi motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

Oricum, ce pot afirma cu certitudine ca masina franeaza mult mai bine decat cea veche. Acei cm in plus (poate si anvelopa, desi aveam continentalsportcontact 2) fac o MARE diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa te tina cam 45,000km, asta ca sa stii cum sa-ti programezi urmatoarea achizitie de anvelope. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca latimea anvelopelor este de 215. La mine cel putin asa este atat pe 16 cat si pe 17".

Eu am scos si 10 l/100 pe buc ploiesti cu tdi de 190 de cai.

6.8 e parfum. E drept ca eu am mers in regim de drivetest si masina inca e prea noua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si eu am observat consumuri destul de mari in ultimul timp pe motorizarile diesel. Nu stiu daca este din cauza normei Euro 6 dar cu siguranta se vede. Bine, daca raportam si la ce spun unii pe aici cu consumuri SF de 5% la o masina de 1,6 tone orice consum pare. E totusi ciudat, pentru ca platforma MQB in sine este mai usoara decat PQ-ul anterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

Cu PQ mergeam buc/lehliu cu 5.2 la 140 pe bord iar in buc aveam consum de max 10 in trafic de rushour.

Probabil ca depaseam noxele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca latimea anvelopelor este de 215. La mine cel putin asa este atat pe 16 cat si pe 17".

 

Rotile pe 18'' si 19'' vin incaltate cu cauciucuri 235. Talon 45 la 18'' si 40 la 19''

 

16'' si 17'' au 215 latime

Da, si eu am observat consumuri destul de mari in ultimul timp pe motorizarile diesel. Nu stiu daca este din cauza normei Euro 6 dar cu siguranta se vede. Bine, daca raportam si la ce spun unii pe aici cu consumuri SF de 5% la o masina de 1,6 tone orice consum pare. E totusi ciudat, pentru ca platforma MQB in sine este mai usoara decat PQ-ul anterior.

Eu iti dau scris, daca vrei punem si un pariu substantial ca pot scoate BV-SB-BV sau BV-MS-BV cu 4.6-4.8% cu masina din semnatura. Mers legal si in weekend :)

Recordul absolut a fost 4.3% pe BV-SB, nu e SF, plimbarica la 90km/h in ziua de Pasti, nu era nimeni pe sosea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Domnilor, va reamintesc politicos ca:

Se interzice postarea fisierelor video, a imaginilor, a link-urilor sau adreselor web unde sunt gazduite fisiere video ori audio sau a relatarilor despre incalcari explicite ale legislatiei, pe care le-ati reusit cu autoturismul (sau orice alt mijloc de locomotie) si au cea mai mica legatura cu viteze peste limita legala, curse ilegale de masini si/sau alte activitati ilegale/imorale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

Este vina mea. Nu a fost cu intentie, imi asum fara resentimente, orice forma de penalizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

6.2 l/100 km

Diferenta este de 0.6 l/100 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doktor- scuze ca nu am mai ajuns la Sinaia. Am avut "chestia" asta pe mana si nu m-am mai dat jos din ea 2 zile... :) :) :) Este pur si simplu senzationala. Nu imi place viteza, vroiam un benzinar de 1.4 si 150 CP dar asa ceva este cu totul si cu totul altceva decat Superb (Active Display, navigatia mare, 4Motion, DSG 6, 240 CP, LED High, toti senzorii posibili, scaune Ergo Confort, suspensie adaptiva, pachet iarna extins, portbagaj electric, camera video cu pachet optic de parcare etc.)


Hmmm.....cum pot uploada poze mai mari de 1,99 MB?

Modificat de edi10000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Discuții generale Superb 3

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!