Jump to content

Autostrada Sebes - Turda (A10)


fuscobal
 Share

Postare recomandată

Intrucat tocmai s-au anuntat castigatorii celor 4 loturi ale autostrazii Sebes -Turda ce va lega A1 de A3 am deschis acest topic separat. Datele sunt dupa cum urmeaza :

 

Status pe sectiuni:
Lot 1 - Sebes-Alba Iulia (nord):
km 0+000-km 17+000 | Impregilo-Salini | 539.488.704 lei
Lot 2 - Alba Iulia (nord)-Aiud:
km 17+000-km 41+250 | RCM Construzioni-Imob Lux Construct-Consinit-SC Napoca-Impresa Ferrara-Dancor & altii | 460.019.270 lei
Lot 3 - Aiud-Decea:
km 41+250-km 53+700 | Tirrena Scavi | 420.511.921 lei
Lot 4 - Decea-Turda (A3):
km 53+700-km 70+000 | Porr | 470.004.894 lei

Total: 70 km

 

 

 

Lot I - 94,5 % - 17 km - Asocierea Impregilo SpA/Salini SpA;
Estimat Lot 1: 570,284,043 Lei
Oferta: 539,488,704 lei (oferta castigatoare de pe locul 3)

Lot II - 69% - 24,25km Asocierea RCM Construzioni SRl/Imob Lux Construct….
Estimat 669,126,174 Lei
Oferta: 460,019,270 lei (Oferta castigatoare de pe locul 1)

Lot III - 87% - 12,45km Asocierea Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A;
Estimat 483,723,590 Lei
Oferta: 420,511,921 lei (oferta castigatoare de pe locul 3)

Lot IV - 88% - 16,3 km SC PORR Construct SRL/PORR Bau GmbH.
Estimat 532,480,179 Lei
Oferta: 470,004,894 lei (oferta castigatoare de pe locul 2)

 

Pareri personale > Pe loturile 3 si 4 avem constructori foarte seriosi asa ca n-ar trebui sa fie probleme. Pe lotul 1 avem un constructor mare dar care a facut probleme serioase pe lotul 3 din Sibiu - Sebes (sper ca aici sa se miste mai bine avand in vedere dificultatea mult mai scazuta). Pe lotul 2 estimez proleme mari avand in vedere asocierea a 1000 de firmulite mici romanesti pentru a putea castiga licitatia.

 

Informatii detaliate si la zi :

 

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=165.0

 

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1632735

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Necazul e ca s-a inceput deja cu amanarile. Si mai e si termenul de realizare complet nerealist ! Din experienta romaneasca la construit autostrazi asa ceva nu se va intampla si e mare pacat. Daca in septembrie 2014 se vor apuca efectiv de lucru, in teren, asta inseamna ca le raman maxim 18 luni sa deschida autostrada! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amanarile astea apar oriunde atata timp cat sunt mai multi care liciteaza iar cei ce pierd sunt nemultumiti. Teoretic n-ar trebui sa mai dureze mult pana la inceperea lucrarilor dupa epuizarea cailor de atac. Deocamdata, loturile 1,3 si 4 raman asa cum sunt iar la 2 a fost admisa contestatia lui Strabag, deci cei pentru care imi faceam oricum griji au pierdut lotul, ceea ce ma bucura ca oricum nu-l duceau la bun sfarsit !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In acest caz orice amanare poate fi fatala proiectului. Sa nu uitam termenul de finalizare negociat cu UE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap, din pacate si asta e posibil. Contestatiile au aparut pe 3 din 4 loturi pana acum, deci mai avem putin de asteptat. Sper sa realizeze gravitatea situatiei si sa urgenteze procedurile la CAB, pentru ca acolo e ultima cale de atac !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/Incep-lucrarile-autostrada-sebes-turda-1_5364ac550d133766a850a4e4/index.html

 

O veste partial buna. Lucrarile vor incepe pe tronsoanele 3 si 4- de la Aiud pana la Turda. Asta e bine dar, vad ca sunt semne ca nu se va termina autostrada in 2016. UE le-a oferit ticalosilor care ne conduc supape de scapare. Pacat. Merita sa ii tina strans de OO sa isi faca treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucrarile incep pe 20mai la tr.3 si 4 iar astea au sanse sa fie gata pana la sfarsitul lui 2015 daca totul merge struna !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare, eu trec saptamanal de 2ori pe langa tronsoanele 3 si 4. Pot zice ca pe tronsonul 4 au inceput lucrarile pe la sfarsitul lunii iulie --> aici decopertari in zona Stejeris si aproape de A3 ceva umplutura pt iesire de pe autostrada. Pe tronsonul 3 intre Decea si Aiud au inceput in august dar foarte timid adica au decopertat foarte putin teren. Pe tronsonul 2 in zona Aiudului au inceput din start cu amanarile pt ca sunt foarte multe pepiniere de pomi fructiferi si la inceput de octombrie oamenii isi scot recoltele, dupa acea vedem ce se face. Cum vad mai multe va tin la curent cu tronsoanele 3 si 4.

Modificat de atti206
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa va mai dezamagesc putin. Inca nu au inceput lucrarile arheologilor. L-am intrebat pe un coleg si mi-a spus ca e dezorganizare totala si ca ei trebuiau sa fie acolo inca din vara.Pana in acest moment nu s-a facut nici o sapatura de salvare. Au facut numai sondaje. Cred ca un termen rezonabil pentru finalizare este 2018.

Modificat de AkaManah
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu e bine 2018 ca nu mai vedem banii de la UE...suntem contra timp asa ca ar face bine sa se mobilizeze foarte repede !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pe lot 2 ramane castigator in instanta Aktor, deci se poate incepe si aici. A mai ramas lot 1 de solutionat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu o sa inteleg niciodata rolul autostrazii Sebes-Turda.

Trebuiau sa termine Constanta - Nadlac si apoi sa faca restul de ramificatii.

Posibil pe vremea guvernarii boc au luat decizia asta pentru ca au fost interese mari din punct de vedere financiar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logica e simpla: nu s-au putut cheltui banii de la UE din exercitiul financiar 2007-2014, drept urmare au trebuit sa fie scoase niste proiecte ce puteau fi realizate repede. Pentru Pitesti-Sibiu trebuie revizuit studiul de fezabilitate si "concureaza" cu Brasov-Comarnic, care e parteneriat public-privat (PPP) aka Bechtel 2. Sova a reusit el cumva sa ii convinga pe cei de la UE ca autostrada asta leaga 2 autostrazi din TEN-T Core: A1 si A3 de la Campia Turzii la Tg. Mures si apoi spre Iasi. Drept urmare, nu a fost Boc cel care a decis, ci unul de-al vostru de la Bucuresti pe nume Sova.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu  e nimic de neinteles aici si nici nu este o teorie a conspiratiei. Sebes-Turda este un tronson extrem de aglomerat. Conform datelor oficiale DN1 (tronson Sebes-Turda)  este tranzitat zilnic de ~ 16000 de masini. Este enorm mai ales ca e o singura banda pe sens si sunt foarte multe TIR-uri. Nu mai vorbesc de faptul ca traverseaza : Sebes- Lancram (cunoscut

purgatoriu pentru soferi)- Alba Iulia- Santimbru ( cu cate 50km/h), Teius (50 km/h), Aiud (50km/h), Decea, Unirea tot cu 50 de km/h. Mai pomenesc si de utilajele agricole care sunt un cosmar din punct de vedere a timpului pierdut si a sigurantei periclitate.

Cred ca este necesara A10 chiar daca acum leaga un flintic de autostrada de altul la fel de mititel.

Ca o ultima mentiune distanta Sebes-Turda este de 82,4 km si iti mananca lejer 2 ore. Pe o autostrada ai putea face treaba asta in 45 de minute. Castigul este semnificativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi place logica asta, "unul de-al vostru". Intrebare, voi sunteti romani sau ardeleni? Cand va mutati in Bucuresti sunteti in continuare ardeleni sau deveniti romani? Sau poate bucuresteni?

Asta e unul din motivele pentru care nu se face nimic in tara asta, toti suntem impartiti in regiuni si suntem tare mandri de apartenenta noastra.

Nici eu nu vad o prioritate mare acea bucata de drum, sunt bucati de drum national mult mai aglomerate, dar cum s-a spus, unul de-al nostru a hotarat asa, acum macar hai s-o facem, ca sigur foloseste cuiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios ce simte un localnic din zona aia atunci cand are un drum de facut spre Bucuresti sau Constanta. :lol:

Banuiesc ca este bucuros pt ca a castigat de la Turda la Sebes 60 minute dar ca pierde minim 3 ore cat mai are de mers pana in Bucuresti.(pierderea de 3 ore este diferenta DN-AUTOSTRADA)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabivvx, nu mergem zilnic la Bucuresti . Eu fac naveta Aiud-Alba Iulia zilnic si pot spune ca este un cosmar in orele de varf sau cand ai ghinionul sa prinzi in fata: femeie la volan, tractor, combina, camion de pe vremea lui Pazvante (nu neaparat in aceasta ordine). Traficul este imens pentru ca este un drum care duce spre nord si vest. De la Sebes se stranguleaza traficul, venind de la Deva si Sibiu, pana la Turda unde se imparte spre Cluj sau Tg. Mures. Cei mai multi aleg aceasta cale pentru ca este cea mai scurta. Ar avea si alte optiuni dar, drumul e mai dificil cu mai multe localitati pe traseu.

 

Pe scurt, noi, localnicii ne bucuram de construirea A10. Cred ca este un castig cert pentru oricine are drum spre vestul/nordul tarii. E clar ca ar fi trebuit sa rezolve si Valea Oltului sau Valea Prahovei. Cert este ca termenele pentru aceste tronsoane sunt extrem de mari si matrapazlacurile si mai mari. Cred ca fost o decizie luata cu cap presati de pierderea banilor din exercitiul bugetar al UE cu termen pana in 2013. Dupa cum bine ai vazut au schimbat modificarea din nou si nu mai prevad autostrazi pe acele tronsoane. Sper sa faca chiar si drumul expres pentru ca timpii s-ar scurta dramatic.

 

Ar trebui sa renuntati la "noi" sau "voi" pentru ca este contraproductiv. De asemenea, nu toate drumurile duc la Bucuresti  deci, cred ca ne putem raporta si la alte puncte de interes: economice, UE etc. 

 

Cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am zis nimic de Bucuresti, din intamplare Bucuresti se afla pe coridorul 4 european, deci cumva trebuie legat si el de restul localitatilor cu o autostrada. Sunt sigur ca e foarte folositoare autostrada Sebes - Turda, insa pentru toti cei care fac Romania de la est la vest sau invers ar fi cu atat mai utila unirea bucatilor de autostrada de la Pitesti pana la Sibiu.

PS: Autostrada nu se face pentru cei care fac naveta, pe distante scurte, se fac pentru traficul de tranzit, care are de facut sute de km, caz in care chiar se simte diferenta de medie orara intre un drum national si o autostrada.

Cat despre "noi" si "voi", eu sunt cel mai in masura sa ma simt aiurea cand cineva spune asta, avand in vedere ca sunt de origine din Moldova si stau in Bucuresti de 16 ani. Ma simt roman, nu are importanta originea geografica. Totusi, pentru binele tuturor, ar fi bine sa renuntam sa promovam Transilvania in locul Romaniei, Transilvania nu e o tara, e doar o provincie. Altfel, toti strainii care vor sa vada Transilvania vor avea un soc sa afle ca de fapt Transilvania nu e o tara, ci e provincie istorica care e inclusa in Romania. Am observat problema asta la mai multi cunoscuti sau prieteni din Transilvania, se simt mandri ca sunt ardeleni si in sufletul lor poate si-ar dori ca Transilvania sa faca parte din Ungaria, nu din Romania.

Revenind, termenul martie 2016 e greu de atins, insa in mod normal autostrada ar trebui terminata in decembrie 2015, pentru a nu pierde finantarea din POS-T 2007-2013.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara indoiala ai dreptate. A10 va uni autostrada Transilvania (atat cat este) cu cea Sibiu-Deva spre Arad. Eu ma bucuram ca voi putea face naveta eliberat de tranzitul de masini grele. Sunt sigur ca 90% dintre cei care circula de la Cluj spre Sibiu nu au treaba in Alba Iulia deci, ar merge bucurosi mai repede si mai in siguranta pe A10. Recent am mers pana la Orastie si nu am intalnit mai mult de 15 masini din Alba Iulia pana la destinatie pe DN. Mai toti erau pe autostrada. Pentru prima data a fost un drum placut, un drum care inainte era aproape de cosmarul pe care il avem acum intre Sebes si Turda.

 

Cat despre Sibiu-Pitesti vezi cum gandesc (sau nu gandesc) cei care trebuie sa ia decizii. Pana vor castiga bani din studii de fezabilitate tot asa o vor tine. Pana acum se castiga din despagubiri. Acum, ca nu se mai poate au trecut la studii de toate felurile. Cred ca studiile de fezabilitate au inghitit bani care puteau aduce zeci de km de autostrada. Cand vor epuiza si aceasta posibilitate poate vor da drumul proiectului. Sper ca cei de la Dacia sa ii calce pe cap mai hotarat.

 

"No si voi" sunt termeni nepotriviti pentru ca vor sa induca o separatie, o delimitare insa mandria de a apartine unei zone e mai mult decat benefica. Aici traiesc, aici muncesc, aici imi cresc copiii ...e normal sa fiu atasat de valorile zonei. Sunt mandru ca sunt ardelean dar, nu cu sentimentul ca altii imi sunt inferiori (am nasi din Piatra Neamt si imi plac la nebunie!) si cu siguranta nu as vrea sa fac parte din Ungaria. Noi stim cum am trait acolo si nu mai vrem. Ce vezi tu azi la ardeleni sunt sentimente generate de disperarea de a se simti inselati de Bucuresti (ca for decizional) si prin contagiune "anatema" se intinde si asupra celorlalti. E eronat si nu face bine nimanui.

Modificat de AkaManah
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia despre "Bucuresti" e lunga si nu isi are locul aici. Totusi, mie imi place orasul asta dar cu atat mai mult imi displac oamenii care iau decizii si care reprezinta conducerea tarii. Din pacate, Bucurestiul e orasul care a atras oamenii in cautare de cat mai multi bani, indiferent de scopul in care se obtin acestia. Asta se vede pe strazi, in lipsa de respect, bun simt, omenie si orice este uman.

Revenind, sunt sigur ca vei fi foarte incantat de modul in care vei face naveta in fiecare zi atunci cand va exista o autostrada si tot traficul greu se va muta pe aceasta. Mie imi plac ardelenii, in aceeasi masura in care imi plac toti romanii si as vrea sa avem toti autostrazi care sa ne ajute sa ajungem mai repdede si in siguranta unde vrem sa ajungem, insa nu cu orice pret si nu cu zeci de studii de fezabilitate platite pe bani multi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il citez pe colegul forumist Akamanah "Ca o ultima mentiune distanta Sebes-Turda este de 82,4 km si iti mananca lejer 2 ore. Pe o autostrada ai putea face treaba asta in 45 de minute. Castigul este semnificativ.''

Sebes-Turda in 2 ore ? Poate Cluj (centru) - ''Autostrada Transilvania''-Alba -Sebes...dar ai mare dreptate castigul de timp ( si lipsa de stres) pe autostrada ar fi simtitor. De cand s-au deschis bucatile SB-Sebes , economisesc o ora la un drum B-Cj.

Modificat de caddy.fan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am momente, destul de dese, cand fac aproape o ora de la Alba Iulia la Aiud si sunt numai 33 de km. In ultima vreme parca e tot mai rau si traficul de tot mai intens. Ca veste buna, azi am vazut aproape de Turda doua instalatii de forare puse in pozitie de atac. La Aiud- Ciumbrud se organizeaza centrele logistice. In spate la fosta Metalurgica se lucra si astazi. Erau cateva camioane si excavatoare. In rest...de abia acum au fost incheiate contractele pentru descarcare de sarcina arheologica. Nu vor fi terminate in termenul anuntat de CNADR chiar daca ii vor forta pe arheologi sa faca sapaturi iarna.

Modificat de AkaManah
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!