Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Am inlocuit bateria originala 1J0 915 105 DE 61Ah 540A Exide acum dupa 8 ani .Mai mergea, pornea bine dar la scanare am gasit un ''01598 Drive Battery Voltage -  Signal to Low -  Intermittent" asa ca am decis instant sa o pensionez iar in locul sau a venit o baterie Moll M3 plus K2 62Ah 600A 83062 cu 40 de luni garantie si verificari la 6 luni

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare pusa mai mult sub forma de discutie:

cautand pe youtube tutoriale cu instalatii audio in masina, vad ca multi aleg sa-si monteze o baterie secundara in portbagaj. cum se face asta?

luand exemplu masina mea ce am echipat-o cu 62Ah, daca mai iau o baterie identica si o leg in paralel de bateria actuala, vor functiona in paralel? va putea alternatorul sa le incarce pe amandoua? voi avea vreun castig la pornire sau in exploatarea masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi echivalentul unei baterii de 12V și 124Ah. Simple as that :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cate tampenii vezi pe net...ia Fulmen sau Exide "made in Japan" si nu ai treaba 8-9 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 1/25/2017 at 5:12 PM, reader said:

Ar fi echivalentul unei baterii de 12V și 124Ah. Simple as that :)

Cu 2 mici precizări: 1 - e nevoie de un cablu la fel de solid ca şi cel dintre baterie şi electromotor (secţiune de 25 mmp) dus prin toată maşina până în portbagaj, ca să se asigure că ambele baterii pot furniza curentul necesar pornirii şi 2 - se adaugă 15-16 kg inutile maşinii şi plăteşti 700 RON pentru ambele baterii în loc de 350 ;)

Pentru un motor mic ca 1.4 16V, cine ar vrea neapărat să folosească 2 baterii numai din plăcerea de a experimenta ar fi mai câştigat dacă ar monta 2 baterii mici (Varley sau Odyssey) legate în paralel. Astfel ar avea echivalentul unei baterii de 800 CCA şi 68 Ah, dar ar putea monta bateriile în orice loc din maşină i-ar place.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Așa e, plus mai vin cu precizarea că ambele baterii trebuie să fie ABSOLUT IDENTICE, atât la caracteristici, cât și prin gradul de uzură. Practic, trebuie cumpărate două baterii noi, identice, preferabil chiar din același lot de fabricație.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ati inteles ce are nevoie cashonly. Daca pune o instalatie audio, a 2-a baterie nu se leaga pur si simplu in paralel. Ca si la Salvari, pompieri, etc. Au 2 baterii. A 2-a este pentru girofare, lumina in interior, audio,anexe, care nu trebuie sa consume din bateria pentru pornirea motorului. Trebuie un separator care incarca cu prioritate bateria de pornire, apoi cea secundara. Anexele nu trag curent din bateria motorului. Daca bateria motorului este consumata, poti lua curent din cea auxiliara.

   Cam asa ceva:http://www.e-acumulatori.ro/cabluri-de-pornire-si-accesorii-acumulatori/separator-automat-de-incarcare-baterii-12-24v-samlex-cod-bsw-160-dual.html

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motivul pentru care se folosesc baterii auxiliare pentru consumatori mari, nu de ieri, de azi, de 100 de ani încoace, stă în construcţia bateriei cu acid. Care, după cum ar fi zis un mare primar român de sector, e complexă şi prezintă multe neajunsuri.

Adică: o baterie cu plumb-acid, indiferent că are acidul în formă lichidă, AGM sau gel, se încarcă foarte lent (o baterie de 60-70 Ah poate sta la redresor şi 12 ore dacă e descărcată complet), nu poate fi descărcată prea des sub 50% din capacitatea ei, fiindcă se degradează, iar dacă e o baterie clasică, nu deep-cycle (plăci mai puţine şi mai fragile, acidul în formă lichidă etc) e mai bine să fie descărcată maxim 30%.

Asta înseamnă că producătorul e obligat să monteze o baterie de 3 ori mai mare şi mai grea decât ar fi necesar, fiindcă necesităţile tuturor consumatorilor electrici puşi la un loc nu trebuie să treacă de 30% din capacitatea ei totală.

Contraexemplu: o baterie cu litiu de 250g poate asigura pornirea motorului la nevoie (ca un robot de pornire), e cât un telefon mobil mai mărişor şi poate fi ţinută în buzunar. O baterie racing Varley cu litiu are 1,7 kg şi înlocuieşte bateria stock cu plumb de 15 kg. Dar are şi ea problemele ei: costă 4000 RON, faţă de 250-350 RON, şi nu poate fi încărcată la temperaturi sub -10°C. Dacă e încărcată în astfel de condiţii, se separă litiul în forma metalică şi se depune pe anod, iar bateria moare curând. Din pricina asta nu se pot folosi la maşinile de şosea în climat temperat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Astazi am cumparat o baterie noua Exide Premium 64Ah EA640 la pret de 300Lei cu montaj inclus si bateria veche  (tot un Exide Premium 47Ah am avut) la schimb, bateria e fabricata in luna Noiembrie 2016. 
Garantie 24 luni fara verificare din 6 in 6 luni cum incearca unii sa prosteasca cientii!


16522638_1354410327924245_2145761701_n9a



Si pentru cine este interesat cum vede anul si luna de fabricatie, pe rama bateriei este pansonat un cod din cifre si litere, prima cifra este anul de fabricare ("6" in cazul meu) si a doua trebuie sa fie o litera ("K" in cazul meu), restul codului NU mai conteaza ....si faci alfabetul:
A=Ianuarie
B=Februarie
C=Martie
D=Aprilie
E=Mai
F=Iunie
G=Iulie
H=August
I=Septembrie
J=Octombrie
K=Noiembrie
L=Decembrie


Deci bateria pe care o am eu e din 2016 Noiebrie....sper sa fie de folos si altora!




16558404_1354410421257569_249302986_n017



PS: PS: Mai nou la Varta SIlver pe fundul bateriei sunt ca un fel de 2 ceasuri, unul arata luna si altul anul de fabricatiei, asta tot pentru cine este interesat!

Modificat de mariuscbn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

De curiozitate, are cineva idee despre costul unei baterii OEM pentru masina din semnatura? Masina are Start/Stop.

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cu Start Stop? Daca da, costa aproximativ 1100 lei la reprezentante si este 68Ah de tip AGM(probabil Varta), costa unul marca consacrata circa 650 lei in magazine) 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

240 de euro am dat eu pe ea..Varta.. am schimbato acum 3 luni la reprezentanta vw..

Modificat de MariusPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in ianuarie 2017 am schimbat o si eu. a rezistat eroic cea din fabrica din 2009.

am pus originala exact la fel cum a iesit masina din fabrica. a costat 1500 roni. cu tot cu montaj si introdusa in reteaua masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin deconectarea bateriei si conectarea din nou a beteriei, neavand codul radioului, trebuie initializate diferite module cu VCDS-ul ? Imi va cere codul pentru radio, daca radioul este cel original de la bun inceput pe masina? Masina este cea din semnatura, clapeta de acceleratie NU este cu cablu, este controlata electronic. Cheia o va recunoaste dupa reconectarea bateriei? Este o cauza cresterea consumului (nici vorba de etrieri blocati, filtre, ulei original 5l  - G052195M4 ulei cu valabilit.lunga-motor 5W30 schimbate de mine personal, clapeta de accelaratie a fost reinitializata) la deconectarea bateriei sau conectarea la masina cu VCDS?

Modificat de ovidiu_vr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU cere cod, nu trebuie reinitializate module.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Urmeaza sa schimb termostatul DSG si va trebui sa dau jos de pe masina bateria. In afara de aspectele de mai jos mai trebuie sa fiu atent si la altceva in urma acestei operatiuni?

Untitled.thumb.jpg.588684d7741d6bdfd2b74d889edc2492.jpg

Multumesc.

 

L.E. Multumesc @F l o r i n

Modificat de identitate78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, stai linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna dragi colegi. N-am mai postat demult pe forum dar cum am o problema mare cu acumulatorul masinii a venit momentul sa cer ajutor aici. Are cam un an bateria ...maxim 2 ani de la data fabricatiei. Masina a stat pe dreapta cateva luni nemiscata iar acum 2 zile cand am vrut s-o pornesc aproape moarta...de fapt s-au stins si luminile in bord cand am dat la automat iar din telecomanda greu am inchis masina. E normal asa ceva ? Am incercat sa-i dau curent de la alta masina dar de-abia a invartit ...foarte slab. Sa inteleg ca trebuie s-o incarc pe redresor oricum, dar intrebarea este de ce s-a descarcat aproape de tot in cateva luni ? Bateria este o Varta Silver de 74 Ah...ce caracteristici trebuie sa aiba redresorul s-o incarce cum trebuie ? Multumesc.

Modificat de z_a_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal ca s-a descarcat pentru ca orice masina are un consum in stand-by si orice baterie se autodescarca chiar daca este depozitata. Pune-o pe redresor. Ca sa poti porni cu cabluri de la o alta masina, cablurile trebuie sa fie foarte groase si scurte, ca doar iti trebuie sute de Amperi.

   Pe viitor daca masina va fi folosita tot asa rar, mai bine baga bateria in casa si incarc-o odata pe luna la redresor. Chiar daca este in casa, tot pierde 10-20% pe luna prin autodescarcare.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hibridul meu a ajuns la a 3-a lună de când funcționează. Am înlocuit bateria moto de 10Ah cu una Varta, tot AGM, de 12Ah / 215 CCA, nouă, cu garanție, și i-am adăugat o conductă prin care să îi vină aer de răcire din exterior. Tot ansamblul cântărește 6 kg, față de cele 15-17 kg ale unei baterii de 60Ah cu plumb. Dacă bateriile racing cu litiu ar fi fost puțin mai accesibile ca preț, s-ar fi putut scădea la 4 kg.

La ITP nu s-a prins nimeni că în cutia bateriei e altceva decât ar fi vrut fabricantul.

Pentru Broscuță, unde bateria e aproape de centrul de greutate al mașinii, avantajele unui astfel de hibrid sunt prea mici. Dar și acolo un set de condensatori ar fi de ajutor. Electromotorul Broscuței, oficial de 0,8 kW, e unul clasic, fără reductor. Electromotorul de 1.8T are un reductor planetar în interior, care îi permite să producă un cuplu motor suficient pentru pornire, dar să cântărească numai 3,3 kg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu stiu daca postez unde trebuie, dar am observat o chestie ciudata la bateria mea. Bateria este un Moll Kamina Start de 74 Ah, cumparata in decembrie 2015. Tot timpul a motorul a pornit la prima cheie cu ea, inclusiv la -13 grade, dar ultimul timp am facut doar drumuri scurte si weekendul trecut am zis sa pun masina pe redresor sa se mai incarce.

Am dat jos bateria la vreo ora dupa ce am pornit motorul pentru scurt timp si am pus-o pe redresor, fara sa pornesc incarcarea. Redresorul indica 12.4 V. Am masurat tensiunea si cu un multimetru si tot atat a indicat. Conform articolului acestuia aceasta inseamna o incarcare de 75%. Am dat drumul la incarcare si peste 1 ora mi-a aratat ca e incarcata complet, incarcarea s-a oprit si tensiunea la borne era de 12.8 V.

Redresorul e unul cumparat de la Lidl, de genul acesta Stiu ca nu e cine stie ce, dar l-am folositd e mai multe ori si si-a facut treaba. Iarna asta l-am imprumutat si unui prieten care avea bateria descarcata aproape complet (11.9 V tensiunea la borne), nu mai putea porni masina cu ea, si a resuscitat-o astfel incat o foloseste si acum. De aceea am o oarecare incredere in redresorul asta :)

Acum urmeaza partea ciudata :) Am pus bateria inapoi pe masina, fara sa mai pornesc motorul. Am lasat masina peste noapte afara, la o temperatura de 2 - 3 grade cat au fost weekendul trecut. A doua zi dimineata am verificat din nou voltajul la borne si indica iar 12.4 V. Masina a pornit f usor, ca intotdeauna. E posibil sa se fi descarcat singura cu 25% intr-o noapte ? Sau e din cauza ca a stat peste noapte la temperaturi scazute ? Am fost din 6 in 6 luni la verificat pt garantia bateriei si niciodata nu mi-au spus ca as avea vreun consumator. De atunci am verificat in fiecare dimineata tensiunea bateriei si tot 12.4 mi-a indicat, si de cat s-a mai incalzit 12.5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Starea bateriei dupa tensiunea in gol este orientativa. Poate sa aibe 12,8 si sa nu porneasca ba chiar sa nici nu invarta. Poate sa aibe 12V si sa mearga perfect. Gradul de uzura a bateriei se masoara cu un aparat care pune un consumator mare pe ea.

   Eu zic ca ai o baterie buna. Eu am si masina noua care are 6 luni, cu baterie AGM. Am masurat-o si avea 12,4 V. Am pus-o la incarcat pana la peste 13V, dupa o zi iarasi are 12,4V. Masina are start-stop, functioneaza, deci masina considera ca bateria este incarcata ca altfel deconecta start-stop-ul. Asa este ea. Am si masina veche, unde bateria are 12,8V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria mea Varta B36 (44 Ah) în al treilea an de funcţionare arată mai puţin de 12,5 V în gol şi poate avea voltaj între 12,38-12,50 V. Dar învârte fără probleme, şi dacă e conectată la redresor se aprinde imediat semnalul care arată încărcarea completă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut,

am puteti ajuta si pe mine cu cateva lamuriri legate de baterie, care pare ca nu vrea sa ma mai tina mult.

Am un Seat Leon 1p 1.6TDI cu baterie originala(sau inlocuita cu OE) cod: 000 915 105 DG (12V 72Ah 380A DIN 640A EN/SAE).

M-a lasat de 2 ori: o data am pornit-o folosind cabluri si a doua oara(probabil din cauza unor cabluri defecte) nu a pornit si am pus-o pe redresor.

Dupa toata experienta asta am verificat ce zice si VCDS-ul legat de baterie si nu imi pare a zice de bine: 48Ah(nu mai stiu cum se numea parametrul asta), aging 57%.

Ma bate gandul sa o schimb, dar :

1. Nu prea stiu cu ce - si din cauza multitudinii de baterii cu specificatii apropiate dar nu chiar exacte. De ce ar trebui sa tin cont din cele 3 specificatii?

2. Daca pun una care are fix aceleasi specificatii, trebuie sa mai fac ceva din VCDS(am gasit ceva pe eMag care pare identica si din comentarii pare sa fie produsa de Exide)

3. Trebuie instalata neaparat intr-un service pentru a beneficia de garantie - inclusiv verificare alternator?

4. Masina fiind cu Start-Stop si in plus facand drumuri scurte in oras este mai ok sa caut una AGM - am vazut ca asta nu este AGM, in cazul asta ce trebuie facut in VCDS.

 

Multumesc,

Cristi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!