Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

eo zic mai intai sa verifici instalatia electrica din experienta iti spun ca varta sunt cele mai bune baterii de pe piata mult mai reusite ca bosch si de aia inclin sa cred ca ai ceva probleme !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum cam un an am uitat masina cu contactul pus si cu toate cele pornite... Nu a mai pornit si am ajutat-o cu curent de la alta masina. Dupa asta am observat ca doar iarna pornea putin mai greu, adica ramaneau martorii abs si esp aprinsi 2 sec.

Dupa ce a trecut iarna nu a mai facut nici o problema. Acum vreo 2 sapt, la munte am ascultat muzica destul de mult si dimineata iar nu a mai pornit. Am pornit-o la fel cu curent de la alta masina.

Iar nici o problema, pana cand ieri, dupa ce a stat pe avarii cam 15 min, a pornit foarte greu. Am desfacut bornele acasa si am observat ca pe una din ele si langa ea era un praf alb ca sarea acolo. Am curatat si am pus totul la loc. O sa revin cu informatii in cateva zile.

Precizez ca bateria are un cerculet care este verde(banuiesc ca acolo indica daca mai este buna...cum trb sa fie acel cerculet cand e pe duca)

Aste pareri si sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cerculetul verde de care vorbesti se numeste "Ochi magic" si pe masura ce bateria isi pierde din calitati "ochiul magic" se ingalbeneste si masina nu va mai porni.

Praful alb de care vorbesti se depune de obicei pe borna de plus si are trei surse:

1. scurt minor pe un circuit

2. electricitate statica (electroni liberi rezultati din frecare la mers, cu praf, datorita sarcinii negative se depun pe borna de plus).

3. borna captatoare nestrinsa

Pentru a scapa de praful alb se curata bornele bateriei si bornele captatoare si se aplica un strat de MIERE DE ALBINE.

Sper ca esti multumit de raspuns.

Multa bafta in continuare. :lol:

Modificat de anorganix
Eliminare bug care declansa un comportament ce era vazut de NOD32 ca virus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum cam un an am uitat masina cu contactul pus si cu toate cele pornite... Nu a mai pornit si am ajutat-o cu curent de la alta masina. Dupa asta am observat ca doar iarna pornea putin mai greu, adica ramaneau martorii abs si esp aprinsi 2 sec.

Dupa ce a trecut iarna nu a mai facut nici o problema. Acum vreo 2 sapt, la munte am ascultat muzica destul de mult si dimineata iar nu a mai pornit. Am pornit-o la fel cu curent de la alta masina.

Iar nici o problema, pana cand ieri, dupa ce a stat pe avarii cam 15 min, a pornit foarte greu. Am desfacut bornele acasa si am observat ca pe una din ele si langa ea era un praf alb ca sarea acolo. Am curatat si am pus totul la loc. O sa revin cu informatii in cateva zile.

Precizez ca bateria are un cerculet care este verde(banuiesc ca acolo indica daca mai este buna...cum trb sa fie acel cerculet cand e pe duca)

Aste pareri si sfaturi.

Probabil praful alb aparuse ca borna nu era bine stransa.

Totusi porneste in continuare mai greu...martorii abs si esp mai raman aprinsi cam 2 sec dupa pornire. Precizez ca pornirea o fac corect, dupa ce se sting toti martorii. Este bateria dusa avand in vedere ca cerculetu este verde sau mai poate fi si alta cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general nu este bine sa asculti muzica (CD sau caseta), apoi sa inchizi masina sa pleci linistit in casa. Bateria se incarca numai cind motorul este "in sarcina " nu la relanti.

Daca folosesti CD-ul sau casetofonul un timp mai idelungat este bine ca dupa asta sa mergi cu masina 10-20km ca bateria sa isi revina.

Icearca si te rog sa ne spui ce ai facut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am ascultat muzica mai mult timp si fara sa fie pornit motorul am mers foarte multi km.

A facut figuri dupa ce am lasat avariile 15 min. Acum vad ca dupa ce am mers mai mult vad ca pare totul ok dar eu zic ca bateria e pe duca.

Modificat de marywss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Porneste destul de greu si dupa ce am mers mai multi km(la prima cheie dar se chinuie ceva). Dupa ce merg ceva timp porneste norma,l foarte usor, dar dupa ce sta ceva timp prima pornire este grea. Merita sa mai fac ceva sau este sigur bateria dusa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Alta. Nu merita sa ramai cu ea in drum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general nu este bine sa asculti muzica (CD sau caseta), apoi sa inchizi masina sa pleci linistit in casa. Bateria se incarca numai cind motorul este "in sarcina " nu la relanti.

Daca folosesti CD-ul sau casetofonul un timp mai idelungat este bine ca dupa asta sa mergi cu masina 10-20km ca bateria sa isi revina.

Icearca si te rog sa ne spui ce ai facut

eu stiam ca bateria se incarca la ralanti si nu in sarcina.

in sarcina sistemul electric este folosit destul de intens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune aparatul de masura si ai sa te convingi ca nu este asa cum spui.

Modificat de catalin_1967
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

msn2 si la relanti poti sa ai consumatori, mai mari sau mai mici. Toti consumatorii unei masini se alimenteaza, in orice moment, de la acumulator. Alternatorul produce destul curent pentru a acoperi consumul de curent electric al unei masini, conditia fiind ca acumulatorul sa nu fie pe "duca" sau "dus".

Eu pe masina mea am Varta de 5 ani si nu da, inca, semne de oboseala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat bateria, si e clar , e dusa, trb alta. A tinut saraca 7ani, e cea originala.

Pretul la varta de 80 A este de 430-450 ron.

A mai cumparata cineva baterie de asta in ultimul timp? Stiti preturi si pentru alte firme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am bateria originala de 44Ah, masina este noua, dar produsa in ianuarie.

Se simte ca nu are capacitate si cu prima ocazie o sa o schimb cu una mai mare.

In mod normal o baterie de masina folosita in traficul urban este incarcata cam 60% din capacitate, pentru a fi in buna stare ar trebui incarcata o data pe luna corect pe un redresor, mai ales ca vine iarna si consumul de curent creste, la fel si autodescarcarea datorata temperaturilor scazute.

Cand voi schimba bateria o sa cumpar una cu gel, sunt mult mai rezistente chiar daca pretul de achizitie este ceva mai mare.

Modificat de BALTAZAR2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am bateria de 8 ani. Este originala a masini. Varta long life, cu ochi magic. Intradevar a avut viata lunga. Acum nu stiu ce sa iau. Am citit pe aici ca nici varta , nici bosch, nu mai sint ce au fost. Ma gindesc la o TOPLA, parca sint sirbesti. Am auzit multe cuvinte de lauda ,la adresa lor. Sa merg pe aceasta baterie, pareri..? Astept.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu m-am hotarat ce baterie sa cumpar. A mea cea originala este varta de 80Ah si 640 A la pornire. Ideea e ca o varta noua de 80Ah are 740 A la pornire.

Este vreo problema???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma mi-a facut rost un prieten de o baterie varta de 74 Ah si are 680 A la pornire, deci mai mult decat cea veche. M-a costat 250 ron dar este d-aia cu bornele invers si nu mai cade bine capacul ala care acopera bateria dar am zis ca merita pt o reducere de peste 150 ron.

Stie cineva care este exact diferenta intre o baterie de 74 si una de 80. Este vreo problema ca am pus una de 74???? Cum s-ar manifesta mai exact?

Modificat de marywss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cineva stie ca diferenta dintre una de 74 Ah si una de 80 Ah este de EXACT 6 Ah :ceuameni:

Ai avut reducere la $$$ dar si la Ah. Manifestarea ar fi sa nu te tina tot atat cat una calculata pe consumul masinii (de ex. cea originala), dar diferenta nu e mare. Fiecare gandeste si dupa buget, dar mai bine luai similara (cea de care ai zis, dar cu curent mai mare la pornire -acolo chiar nu era nici o problema, aveai de castigat, dar si de pierdut-din buzunar)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am consemnat un record. Bateria originala a masinii - Banner, a decedat si am schimbat-o cu o Caranda. Recordul consta in faptul ca bateria veche avea stantata pe ea anul 1999. :D

A dat semne de mai mult timp, iar in ultimele zile se aprindeau becurile de la ABS si ESP dupa pornire si se stingeau imediat (am mai auzit ca asta ar fi un semn), iar electromotorul dadea impresia ca daca trebuie sa mai invarta o tura se opreste.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine a picat bateria originala dupa 2 ani jumate, impreuna cu o bujie :blah: . am fost cu ea la dealer si mi-au montat o Varta ( parerea mea, sunt mai bune decat Bosch). Daca aveti timp da-ti un search pe google pt. TUDOR sau EXCITE - companii internationale care produc doar baterii....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine a picat alaltaieri bateria. Era Tudor de 64 de amperi fabricata in 2002(am fost placut surprins). Am inlocuit-o cu un Excite de 68 amperi. Sper sa fie ok.

off topic: am pus voltmetrul pe baterie la relanti, cu consumatorii mari porniti si imi statea pe 14,18V. E ok? Imi incarca alternatorul?

mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da iti merge alternatorul si inca foarte bine poti sta linistit :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine a picat alaltaieri bateria. Era Tudor de 64 de amperi fabricata in 2002(am fost placut surprins). Am inlocuit-o cu un Excite de 68 amperi. Sper sa fie ok.

off topic: am pus voltmetrul pe baterie la relanti, cu consumatorii mari porniti si imi statea pe 14,18V. E ok? Imi incarca alternatorul?

mersi.

Se pare ca face toti banii (nu fac reclama). Lucrez in domeniul achizitiilor si am un distribuitor care coercializeaza aceste tipuri de baterii. Am incercat cateva tipuri in compania la care lucrez si se pare ca sunt net superioare celor Bosch.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus baterie noua. ROMBAT TORNADO de 75 AH, si 740 a la pornire :angry: E super, lumina la faruri a crescut, cea veche fiind foarte slaba. Porneste instant. Bateria originala avea 8 ani. Am ales varianta cu cea romineasca pt ca la celelalte masini am avut bosch si varta, de care nu am fost multumit. Am mers pe mina electricianului, care mi-a indicat tornado, pt curentul mare la pornire(740ah).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva, daca in momentul in care schimbi bateria iti cere codul la RCD?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, il cere. Si, avand in vedere ca il recunoaste computerul (ca doar schimbi numai bateria, nu si HU), ar trebui sa porneasca si fara a se introduce codul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!