Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

marius1982.11

M-a lasat si pe mine bateria sambata. Vineri a fost OK, sambata a fost dead. A pornit doar cu cabluri. Am lasat si redresorul pe ea vreo 5 ore dar fara niciun efect. Cand dau sa pornesc se reseteaza totul in bord si porneste alarma. Mentionez ca a functionat fara niciun fel de probleme pana cu o zi inainte, chiar si in iarna nu am avut niciun fel de simptome. Ce s-a intamplat de m-a lasat de pe o zi pe alta ? Era o Varta Silver de 74 Ah cumparata de vreo 5-6 ani. Intentionez sa merg tot pe Varta Silver, are curentul ala de pornire mare. Acum studiez cam la ce scoruri se invart :)

Exact asta am patit si eu cu un Rombat dupa 5 ani de functionare. Pur si simplu intr-o buna dimineata s-a stins lumina in bord cand am invartit cheia de tot.

La mine s-a "mancat" puntea dintre 2 celule si nu mai avea putere sa invarta electromotorul. Am constatat asta cand am pus redresorul pe ea, fasaia tare in celula respectiva. Asta a fost. Si acum am rombat si nu ma pot plange, insa au ajuns aproape ca varta lal pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Trebuie sa cumpar o baterie auto si vreau sa cumpar una Originala de pe masina(bmw, mercedes) din 2010-11, cele Caranda nu ma tin mai mult de 2 ani! Oare merita o baterie sh originala in favoarea uneia noi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O baterie BUNA nu se vinde, daca nu are probleme. Eventual daca e sub necesarul masinii, dar nu cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca nu merita. Dai niste bani pe o baterie SH si e ca o loterie, poate te mai tine, poate nu. La cea noua macar ai garantie 2 ani si stii o treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Ce sa aleg dintre Varta Silver Dynamic 77 Ah si Bosch S5 tot 77Ah pentru masina din profil? La pret sunt cam tot pe acolo. Fac deseori drumuri scurte prin oras si masina sta nepornita si mai multe zile consecutiv, deci vreau sa iau ceva care sa reziste cat mai bine in timp in aceste conditii.

 

Merci

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banner made in Austria. Din cele doua recomandat este Varta dar nu este mare diferenta de Bosch ,oricum nu mai sunt ce au fost,a ramas  renumele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Banner am acum pe masina. Nu stiu de cati ani e bateria caci era pe masina cand am cumparat-o acum 2 ani. Azi iarna la un moment dat nu am mai putut porni masina cu ea si era in garaj. Am pus-o pe redresor si am trecut iarna cu ea. Recent am fost la un electrician si a verificat-o si la pornire tensiunea scade pana la 9 volti...ceea ce inseamna ca e cam pe moarte si la iarna iar voi avea probleme.

Cum peste o luna urmeaza sa plec din tara cu masina pe o perioada lunga ma gandeam sa schimb bateria inainte de a pleca sa nu am treaba cu ea.

M-am interesat si de Rombat Premier de 75 Ah..dar este numai cu 60 ron mai ieftina decat Varta Silver sau Bosch S5.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai Bosch si varta sunt unul si acelasi lucru.... JOhnson Controls

varta Black = Bosch S3

varta Blue = Bosch S4

varta Silver = Bosch S5

 

post-17228-0-57914700-1403899899_thumb.j

credeti ca e coincidenta ?

 

Deci se alege marca cu pretul mai bun, ca oricum e aceeasi baterie pana la ultimul strop de acid.

 

Banner a scazut mult la calitate, la fel si Exide.

 

Acum sunt oferte bune la unele baterii originale , OE, De exemplu in reteaua peugeot sunt bateriile originale FIAAM, la preturi foarte bune (un FIAAM de 72 Ah cu 640A EN a costat 290 lei).

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic in situatia ta sunt si eu,sigur cand va veni frigul o sa ma lase,am bateria originala de 61A cam micuta dar face la iarna 7 ani.Am sa iau una de 70-72 A dar cred ca un Banner sau o Varta Silver.


Andrei dar din ce an sunt ? Daca sunt stocuri vechi de 1-2 ani nu este o afacere prea mare.Ai detalii despre ele ?


Andrei ,daca sunt din stocuri vechi de 1-2 ani nu faci mare treaba ? Ai ceva informatii despre vechimea lor,ca ar merita cumparata una de pe acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

in craiova unde pot gasi firme cat mai diverse la baterii? stiu doar de zona podisor dar oare au gama diversa? 

as vrea mica, germana daca se poate si cat mai "ieftina", de genul moll. daca n-am ce alege cred ca ramane varta blue.

 

 

 

bateria originala(2005) varta de 44Ah a murit zilele trecute de nu mai clipeste nici ledul de la inchidere. stand nepornita de ceva timp si ultimele drumuri foarte scurte in cartier. incarcata la sfarsitul iernii(posibil ca mi-a completat ala cu apa de robinet daca are importanta). la ultima pornire n-a dat niciun semn de ceva rau.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Cu cateva posturi mai sus ceream o parere despre inlocuirea bateriei. Electricianul la care am fost a masurat prima data  capacitatea bateriei sau ceva de genul asta cu ceva aparat (nu era un multimetru obisnuit) cu motorul oprit si a zis ca e ok bateria. Pe urma a masurat tensiunea la pornire si a zis ca daca scade la 9 volti inseamna ca e cam dusa bateria si la iarna ma va lasa de tot. Am vazut si eu tensiunea la pornire.

 

Puteti sa-mi confirmati  si voi faptul ca e pe duca bateria daca tensiunea scade la 9V la pornire? Vreau sa ma asigur ca electricianul nu a zis numai asa sa ma faca sa cumpar o baterie de la el, ca si el vindea baterii. De pornit, porneste ok acum. Cum ziceam azi iarna m-a lasat de tot odata, dar am pus-o pe redresor o noapte si ulterior nu am avut probleme. Recent am descoperit si ca becul in torpedou imi ramanea aprins tot timpul si ma gandesc ca e posibili ca si asta sa fi deteriorat bateria in timp. Nu stiu de cand facea asa, de cateva zile am rezolvat si problema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cumparat baterie, nu m-am mai dus in oras dupa moll, am luat din cartier varta black 56 Ah (480A) la 195 lei fara baterie veche la schimb, ar mai fi dat 15 lei inapoi.

 

asta e bateria noua: http://www.varta-automotive.com/en-gb/products/automotive/black-dynamic/556-400-048

 

din pacate as fi vrut mai mica, de 45 AH si curent de pornire 400 A, era mai usoara si oricum era mai "mare" ca varta originala fiind 44Ah si 360A. as fi preferat pe cea mica si cu 2,5 kg mai usoara.

 

DAR, bagand masina si motorul pe calculator a zis ca varta nu da garantie la aceasta masina decat pt baterii de la 55 Ah sau mai mari.

 

pe baterie era lipit un "buzunar" pe care e lipit numele magazinului si scrie "ziua pornirii :11.06" , iar mai jos scrie "2014 06 10 05:43:57 pm". asta inseamna ca au primit-o pe 10 luna trecuta si au testat-o pe 11?

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pacat ca nu ai luat un Blue, nu cred ca era diferenta mare la bani si era mult mai buna...oricum, sa ai noroc sa te duca ani buni fara probleme. Si pe mine m-a lasat recent bateria, acum vara, a intrat in scurt dupa vreo 5-6 ani de utilizare fara probleme, si iarna asta pornea masina la sfert cu ea. A fost Varta Silver, am luat la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

varta blue era 255 lei, nu mai stiu exact daca avea 55 Ah dar aproximativ. am citit pareri si unii spun ca sunt dupa black, din "experienta" lor. teoretic da, asa ar fi cum zici. plus un vanzator la un magazin de piese auto mi-a raspuns ca n-au sesizat clientii lui vreo diferenta intre cele 2 in utilizare.

 

asta e acum, macar 2-3 ierni sa tina si in functie de cum se va comporta urmatoarea va fi (sau nu) moll sau alta clar facuta in germania sau vest. 

 

e suspect pretul mic, si eu sunt curios cat  de "varta" va fi. maine o montez si o duc sa-mi stampileze certificatul.

 

momentan a veche deschide usile dar nici plafoniera nu sta aprinsa decat o secunda.  :dry:

 

observ ca in afara de varianta mea C14 mai exista o varianta C15 si nu gasesc nicio diferenta intre cele 2 baterii.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puteti sa-mi confirmati  si voi faptul ca e pe duca bateria daca tensiunea scade la 9V la pornire? Vreau sa ma asigur ca electricianul nu a zis numai asa sa ma faca sa cumpar o baterie de la el, ca si el vindea baterii. De pornit, porneste ok acum. Cum ziceam azi iarna m-a lasat de tot odata, dar am pus-o pe redresor o noapte si ulterior nu am avut probleme. Recent am descoperit si ca becul in torpedou imi ramanea aprins tot timpul si ma gandesc ca e posibili ca si asta sa fi deteriorat bateria in timp. Nu stiu de cand facea asa, de cateva zile am rezolvat si problema asta.

Acum vara nu prea ar trebui să scadă sub 10 V. Acum porneşte bine, dar prin toamnă-iarnă când vor scădea temperaturile, dacă o să pornească greu sau deloc ştii ce ai de făcut. Posibil şi din cauza becului ăla bateria să fi avut de suferit mai ales că s-a întâmplat iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am montat-o, la service imi zisa sa pornesc motorul, o masura doar pornita si arata 14.0 V si trecu in certificat. nu aveam nimic aprins/pornit, doar motorul la relanti. sper ca e ok. acum ma asteapta la 6 luni sa masoare, dar poate fi si 5 sau 7 ca intrebai. :)

 

de pornit, parca ceva mai usor sa zic fata de ultima data.

 

abia intra in cutie, la fix pe latime, iar pe lungime intra doar firul de la borna + in spatiul ramas.

 

faza amuzanta, n-am dat la magazin vechea baterie pe 15 lei in schimb cand sunai la service imi raspunse patronul, il intrebai daca primeste pe cea veche si cat ofera, ii spusai ca e de 44 Ah si-mi zise sa spun baietilor cand ajung ca a zis el ca sa-mi dea 20 de lei pe ea.

baietii o vazura mica si cica 15 lei face, intrebai daca sa sun din nou patronul sa mai intreb o data si scoasera imediat 20 de lei. :)

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca pe capacele de plastic care protejeau bornele scrie ca sunt din 11-2013. 

 

de la unul din ele(cel de la borna +) se poate desprinde un capacel micut de genul cu care se astupa orificiul de aerisire. dar nu am vazut vreun orificiu la baterie si nimeni nu mi-a zis nimic de vreun capacel sau sa fac eu ceva la baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

porneste mai repede, clar. alta viata. bujiile sunt inca cele originale.

plus nu mai variaza sunetul motorului cand cobor/ridic geamurile! cred ca de ani de zile face asa, trebuie sa mai testez, nu-mi vine sa cred ca nu se mai cunoaste cand le misc.

 

borna + vreau s-o mai cobor 2 mm, cred ca va trebui cu ciocanul usurel, nu prea vrea ea in general sa coboare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta sa largesti putin borna de la cablu separat,nu este indicat sa bati in ea pe baterie  este sensibila si e posibil sa o deplasezi in jos , sa-ti curga eloctrolitul pe langa ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine foloseste baterie MACHT?ceva detalii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce baterie recomandati pentru pentru 1.9 tdi care este folosit in regim de taxi, porniri dese, mers prin oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta sa largesti putin borna de la cablu separat,nu este indicat sa bati in ea pe baterie  este sensibila si e posibil sa o deplasezi in jos , sa-ti curga eloctrolitul pe langa ea.

am bagat surubelnita in crapatura din capat si astfel a mers mai jos, sub muchia arcuita a bornei +.

 

intr-adevar nu mai "tremura" motorul cand misc geamurile si probabil placebo luminile par mai intense noaptea in mers. 

pornirea foarte rapida, cea mai rapida din fata blocului. :)

 

 

am citit recent ca ar creste consumul de carburant daca bateria are probleme, alternatorul stresandu-se sa o incarce.

dar cu cat % creste consumul? cati cai consuma in acest caz alternatorul? am inteles ca fortat la maxim(bateria descaracta poate face asta?) ar putea consuma 2 cai(doar atat?), este adevarat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca alternatorul genereaza curent mult mai mult decat ai tu consumul la masina,nu este mare stresul pentru el sa incarce bateria ,numai daca este moarta de tot si nu tine curent,dar aia nu se mai poate spune ca o este baterie corespunzatoare.Este adevarat ca o baterie noua in parametrii schimba total pornirea si mersul usor al motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Transformând CP în W, obţinem 2CP=1590W.

Un altenator de 90A la capacitate maximă debitează 1080W.

Deci un randament de 67%, adică eşti pe aproape (eu ştiam de un randament de aproximativ 60%).

Dar în ce situaţii soliciţi altenatorul la capacitate maximă? La 14,4V cât dă alternatorul, indiferent de cât de descărcată ar fi bateria, mai mult de 10-15 A nu cred că o să consume adică 0,3 CP, precis se va simţi la demaraj :)) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!