Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

fulmen este facuta de exide, la fel ca si tudor, orbital sau centra, si inca ceva, imi place ca ai punctat cadai curent cu motorul oprit, dar sa sti ca asa este indicat, cu motorul pornit se pot intampla multe chestii nasoale in plus iti forteaza foarte mult alternatorul, deci cand dati curent unei alte masini asa este corect sa se procedeze, cu motorul oprit si imediat dupa ce a pornit masina defecta sa se inlatureze cablurile....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi n-a mai pornit masina. bateria e cea originala si stand nemiscata de ceva timp, imi piuie de cateva ori si licare in bord semnul franei de mana desi nu e trasa, pe urma  ramane aprins epc, check engine si martor airbaguri, la automat nici macar o data nu invarte. ma gandesc sa o duc iar la incarcat. 

 

e normal sa piuie si sa fie aprins asa bordul la contact pus?

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut eu Moll m3 k2 de 44Ah pe Polo... era din 2001 și a stat pe mașină pana în 2013 când a murit de tot. Am pus în locul ei Bosch S5 de 55 Ah.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca este buna la ceva husa din panza pentru baterie?

Mie unu mi se pare cam inutila, din moment ce nu are fund si mai are si gauri pentru cabluri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la modelele mai noi au pus o carcasa de plastic, asa ca nu-i bai :D

totusi bateria are o husa dintr-o pasla, si apoi vine carcasa de plastic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut. Eu am schimbat bateria si voiam sa stiu daca mai pun husa sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la modelele mai noi au pus o carcasa de plastic, asa ca nu-i bai :D

totusi bateria are o husa dintr-o pasla, si apoi vine carcasa de plastic

 

... si la modelele mai noi, au revenit la husa..... :winter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intru si eu in randul colegilor care si-au schimbat bateria.

pe 1 feb 2014  a pornit masina la a 3-a cheie f lunga si am decis sa inlocuisc bateria originala a masinii veche de peste 10 ani (iunie 2003 e fabricata masina).     bateriaveche.jpg 

am luat varta sylver 77ah,  baterienoua.jpg

am 2 intrebari:

1. nu am tara de provenienta ci doar  importatorul din piatra neamt si firma producatoare. vanzatorul  spune ca e facuta la craoiva ca acum TOATE varta se fac doar la craiova si in turcia. codul de bare e de germania  (incepe cu 401).    o fi adevarat ?

2.  am vazut de-a lungul timpului ca varta a avut mai multe tipuri de a imprima data de fabricatie ?    cum "decodez" data de fabricatie.         bateriedata.jpg           eu vad  scris asa   CAC310832 0153   si pe randul al 2-lea   536073                 vanzatorul a spus ca e august 2013       si ca varta scrie invers codul    

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact adiilie, secretul se află în grosimea plăcilor. De aceea v-am recomandat mereu să alegeți bateria cu CEL MAI MIC curent de pornire, deoarece are plăcile mai groase. Chiar și cel mai mic curent de pornire disponibil la bateriile de pe piață e mult mai mare decât cel necesar pentru a porni un motor, fie el și V10. Marketingul ne omoară bateriile.

 

Un bemveist (ceea ce deja îl face suspect pe un forum de VW :dry: ) a studiat modurile în care poţi reduce greutatea bateriei fără a afecta posibilitatea de pornire la rece.

 

Concluziile lui au fost cam aşa:

 

- în condiţii normale, ai nevoie cam de 1 A / cubic inch pentru a porni un motor pe benzină. Fiindcă la rece performanţele bateriei scad, ar trebui să fie cam 2 A / cubic inch ca să poţi fi sigur. CCA e calculat la -18°C. Deci pentru un 1.8T sunt suficienţi 216 CCA.

 

- nu se montau din fabrică baterii AGM înainte de 2006. BMW nu le-a folosit până la E90 restilizat.

 

- voltajul necesar pentru a încărca o baterie AGM diferă de cel pentru o baterie obişnuită cu acid. Bateria AGM poate înlocui o baterie clasică, dar invers nu se poate.

 

Astfel încât bateriile "racing" de 15-18 Ah şi cu greutate de 7-8 kg pot asigura pornirea când e vorba de un motor în stare bună şi care nu are nevoie de o acţionare prelungită a electromotorului. De descărcat ele se descarcă atunci când sunt legate la un consumator mic pentru mult timp (spre exemplu când asculţi muzică mult timp cu motorul oprit).

 

Chiar atât de departe nu ne permitem să mergem când e vorba de fiabilitatea unei maşini de şosea. Însă putem alege baterii din comerţ, cu 300-400 CCA şi greutate redusă, care să intre în compartimentul bateriei pe aceleaşi prinderi. Adică la 1.8T / 1.9TDI trebuie să aibă neapărat lăţimea 175mm şi înălţimea 190mm, doar lungimea poate diferi, să aibă marginea / "buza" de jos proeminentă şi poziţia polilor 0.

 

Exemple:

 

Stock ------------------------------------------------- 60 Ah ------------------------------------------ 480 CCA --------------------- ~15,0 kg

 

Varta Blue B35 ----------------------------------- 42 Ah ------------------------------------------- 390 CCA ---------------------- 10,3 kg

Varta Blue B36 ----------------------------------- 44 Ah -------------------------------------------- 420 CCA --------------------- 10,3 kg

Varta Black B19 --------------------------------- 45 Ah -------------------------------------------- 400 CCA --------------------- 11,43 kg

Varta Silver C30 ---------------------------------- 52 Ah -------------------------------------------- 530 CCA ------------- 12,65 - 13,1 kg

Banner UniBull ------------------------------------ 47 Ah -------------------------------------------- 390 CCA --------------------- 12,7 kg

 

La platforma Golf IV / Leon I / Octavia I greutatea bateriei e importantă fiindcă bateria se află în faţa punţii faţă, adică în exteriorul ampatamentului, ceea ce influenţează distribuţia greutăţii. 4-5 kg în plus sau în minus aici înseamnă altceva decât 4-5 kg în cabină sau portbagaj.

 

Dacă ne-am permite setul de condensatori de la Maxwell (0,63 kg, +200 A la pornire), i-am putea monta în paralel cu o baterie de amperaj foarte mic (15-18 Ah cu 150-250 CCA) şi astfel am înjumătăţi greutatea din compartimentul bateriei faţă de configuraţia de fabrică.

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema la condensatorii Maxwell pe langa pretul exorbitant de aproximativ 500 euro la un set de capacitate buna pentru durata de viata de 10 ani in medie, e distributia egala a incarcarii pe fiecare condensator ei fiind in serie, si limitarea curentului de incarcare pentru a proteja instalatia de incarcare a masinii si acumulatorul a acesteia. Deci nu stiu la cine se renteaza investitia cand s-au vazut baterii de fabrica ce au tinut atata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. 131 EUR. Mai precis 646 RON, la TME.eu. Set de 58 F / 16,2 V, curent de pornire 200 A timp de 1 secundă.

 

2. Fără echilibrare. Tipul cu filmuleţul (laserhacker) arată că voltajul e aproximativ egal la fiecare din cei 6 condensatori, cât timp sunt legaţi în serie manual, prin cositorire. Modelul la 646 RON e gata asamblat de Maxwell.

 

3. Curentul de încărcare e limitat de sistemul electric al maşinii. Alternatorul nu dă mai mult de 14,6 V, şi de obicei tensiunea e stabilizată la 14,1 V pentru a proteja ECU-ul. Voltajul maxim al setului de condensatori e de 16,2 V, deci ei sunt mai puţin solicitaţi la 14,6 V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca erau asa smecheri, erau demult montati pe diverse autoturisme.

 

Tot bateria clasica Pb acid ramane de baza inca multa vreme ( in diversele forme evolutive AGM, EFB, etC)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Montaţi în locul bateriei de către un producător de serie probabil că nu au să fie niciodată, fiindcă un condensator singur nu face nicio brânză. Nici măcar Tesla nu îi foloseşte, bateria lor e formată dintr-un număr de acumulatori Li-ion legaţi în serie şi paralel.

 

Diferenţa înte baterie şi condensator stă în modul de încărcare şi descărcare: o baterie se încarcă relativ lent, pe parcursul a mai mulţi kilometri, şi poate furniza un amperaj rezonabil pentru mult timp, dar reacţionează prost la sarcini mari (acţionări ale electromotorului la rece). Un condensator se încarcă rapid şi se descarcă 100% aproape instantaneu.

 

Sistemul electric al unei maşini de la 1900 încoace are un singur consumator mare (electromotorul) şi mulţi consumatori mici, aproape nesemnificativi. Deci producătorul va monta o baterie supradimensionată ca să fie sigur că va exista curent de pornire şi la temperaturi polare şi la acţionări repetate ale electromotorului şi în orice altă împrejurare, în schimb atunci când maşina e în mers bateria devine o greutate inutilă. Un condensator pe de altă parte descarcă 200 A într-o fracţiune de secundă, acţionează foarte bine electromotorul, e foarte uşor, dar nu poate funcţiona ca rezervă de putere pentru nişte consumatori mici atunci când alternatorul nu merge.

 

Astfel încât soluţia ideală e baterie uşoară de amperaj mic pentru buna funcţionare a sistemului electric plus set de condensatori pentru pornire, dar nu o foloseşte nimeni fiindcă o astfel de combinaţie costă de 4 ori mai mult ca o baterie cu plumb cu acelaşi amperaj. Aşa cum niciun producător mare nu foloseşte baterii exotice Li-ion sau Li-polymer, fiindcă un client sănătos la cap şi care caută o maşină obişnuită pentru şosea nu ar plăti de 10 ori mai mult pe o astfel de baterie faţă de aceea cu plumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am dus bateria la  incarcat la un magazin de piese auto si la predare a pus 2 fire cu "ceas" digital si arata 13.2 . este bine?

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nautilius - despre acel montaj de incarcare gasesti destula info pe net, nu am timp sa caut, ideea de baza e de a limita curentul de incarcare pentru a proteja sursa de incarcare, de ex. nu cred ca ai curajul sa conectezi acesti condensatori pe bateria masinii fara sa-i incarci in prealabil, ori pusca bateria fiind aproape in scurt si chiar vei topi cabluri, aici in filmulet se vede cat de simpla e conectarea fiindca in interior acea baterie are montajul de incarcare se vad acele fire subtiri curentul de incarcare fiind mic, plus nu omori celelalta baterie/i:

 

http://www.youtube.com/watch?v=S-Gq4zTUU3Y

 

astfel nici nu arzi de ex. puntea de redresare la alternator in caz ca motorul e pornit

 

plus ca fara montajul de incarcare nu se incarca simultan ci pe rand, adica fiind in serie primul se incarca la maxim si apoi urmatorul, dar abia dupa ce se incarca toate se stabilizeaza tensiunea egal pe fiecare, in timpul incarcarii ei atingand tensiunea maxima ceea ce le scade viata, nu zic de la mine am studiat zile intregi dupa ce adilie a postat despre ei

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam aşa e. Dar tipul de la laserhacker.com nu s-a încurcat cu montaje, a pus doar cablu de pornire de 200 A la una din variante. Şi la cealaltă o baterie de automodel de 7,4 Ah legată cu un cablu subţire, care la prima vedere nu ar duce mai mult de 40-50 A. Fără să i se topească. Poate vor muri condensatorii în viitor, dar pe moment funcţionează.

 

Japonezii fabricau de ani de zile un mic montaj cu condensatori de capacitate mică pentru stabilizarea voltajului, care se monta pur şi simplu în paralel cu bateria, la borne. (La maşinile VAG e inutil, fiindcă există deja un sistem aasemănător de stabilizare integrat în ECU. Indiferent ce s-ar întâmpla la bornele alternatorului, dacă mergi la drum întins cu VAG-COM conectat, arată 14,1 V la ECU, fără variaţii.)

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Există mai multe scheme de echilibrare a condensatorilor legați în serie... am pus eu un link câteva pagini mai în urmă. Cu o minimă îndemânare se poate face... 6 condensatori de 350 de farazi cu tot cu circuit încap în compartimentul bateriei dacă se pune o baterie mai mică și după aceea poți sa dai curent și la alți novoiasi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

PS Toate discuţiile despre baterii uşoare şi înlocuirea lor cu condensatori au sens când e vorba de platforma Golf IV / Leon I / TT I / Octavia I, fiindcă aici bateria se găseşte la extremitatea compartimentului motor, în afara ampatamentului.

 

La maşinile la care bateria se află în interiorul ampatamentului (Golf V / VI, Leon II / III, TT II, Octavia II, Audi A4 etc) eliminarea sau adăugarea a 5-10 kg prin utilizarea de baterii grele sau uşoare nu influenţează manevrabilitatea.

 

(Băieţii ăia de la VAG plătiţi cu câteva mii de euro pe lună ştiau mai bine ca noi de ce au mutat din 2005 încoace bateria în interiorul ampatamentului :) )

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai trebuie luata in considerare si caldura cand bateria e langa motor, din ce am citit scurteaza viata acestor condensatori...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine se gandeau de la inceput s-o puna mai in spate si pe dreapta! mie imi patineaza foarte usor roata dreapta la plecarea de pe loc cand sunt singur, cu pasager in dreapta mai greu si mai rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe marginea drumului este mizerie de obicei. Pe mijlocul lui- mai putin. Asa ca e oarecum normal sa iti patineze, ca roata din drepta nu are asa multa aderenta.

 

ONTOPIC:

Am pe masina un jeg de Varta Black de 70A, sigur nu e bateria originala (asa am luat masina). Vara trecuta am facut-o muci, deoarece am ascultat mult la radio si am folosit si un invertor, pentru a avea curent la laptop. Canbd sa plec seara, ciuciu. A pornit foarte greu, dupa ce mia- dat curent un vecin cu BMW si baterie de 80A, cu niste cabluri luate de la altcineva. S-a mai incarcat ea vreo 600 km (drumul spre casa), insa iarna facea figuri, asa ca am imprumutat un incarcator destept, cu procesor, iar bacteria si-a revenit. Stiu ca Varta Black e o baterie slaba, calitate indoielnica, insa pana nu pica de tot nu o schimb. Pornirile sunt usoare indiferent de temperatura exterioara, chiar si la -19 grade o ia lejer.

Cum se scoate: trebuie o cheie de de 10 (sau  fi de 11, nu mai retin), eu desfac prima data borna negativa, asez cat mai ferit apoi bornele, cu o cheie de 13 (tubulara, magnetica- luata de la dedeman- un Unior) se scoate surubul care fixeaza jos marginea bateriei, apoi se prinde vanjos de maner si si scoate monstrul. Se monteaza inapoi in ordine inversa.

 

Atentie: folositi o tubulara magnetic apentru a scoate surubul de jos, ca sa nu il cautati in scut. Eu am luat tubulara de nevoie, ca am mers pana la magazin (45 km) cu bateria nefixata. Am avut o surubelnita flexibila (luata tot de acolo, cu un an in urma) si treaba a mers foaaaarte lejer. Nu e nevoie de tubulara magnetica daca dati jos tubulatura filtrului, insa merci, nu am avut chef, prea mult timp pierdut.

 

Sper sa le fi fost unora de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma prindeam daca era vorba doar de marginea drumului. am spus ca nu mai patineaza cu pasager in dreapta. roata are mai putina apasare si "simte". doar daca intentionez sa plece cu scart atunci patineaza amandoua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Ideea că Varta Black sunt nişte jafuri nu e tocmai adevărată.

De fapt multe firme de microbuze şi firme de curierat care au dubiţe folosesc Varta Black (fiindcă sunt ieftine - când ai 50 de maşini în firmă, o diferenţă de 50 de lei la fiecare baterie se simte) şi totuşi nu se plâng că n-ar merge.

Diferenţa între Varta Black, Blue şi Silver nu o face calitatea bateriei, ci amperajul la rece.

Astfel, Varta Black sunt făcute să aibă amperajul minim conform cerinţelor producătorului maşinii, Varta Blue au un amperaj cu 110% mai mare şi Varta Silver un amperaj mai mare ca Blue.

Spre exemplu, pentru 1.8T se recomandă de producător o baterie cu 60 Ah şi 480 CCA. Dar cel mai apropiat model Varta Blue, D24, are 60 Ah şi 540 CCA, iar modelul echivalent din gama Silver are 63 Ah şi 630 CCA.

Deci într-un climat polar, cu mulţi consumatori electrici pe maşină, cu alternatorul în stare mai puţin bună şi ştiind că nu facem drumuri mai lungi, ca să se încarce în mod optim bateria, vom alege baterii cu cât mai mulţi CCA, ca să avem o rezervă de curent la nevoie.

În climat mai puţin solicitant, unde nu folosim consumatori electrici cu motorul oprit, ştim că alternatorul e în stare perfectă, putem alege o baterie mai mică şi mai uşoară, cu CCA minim necesari, pentru o bună manevrabilitate.

2. @jag: ştii unde e bateria la BMW E90? Dreapta spate :-)

Trimis de pe al meu GT-P3110 folosind Tapatalk

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si cel cu BMW-ul mi-a dat curent de la bateria din portbagaj, abia au ajuns cablurile. Toooot zic ca-mi iau niste cabluri nesimtite de la dedeman sa imi fac eu singurel un set de urgenta. Ca astea cumparate sunt niste infectii ordinare, cu sectiune minuscula.

 

 

ZIc de varta black ca e mai jaf deoarece sunt cele mai ieftine din gama si mai multi spun despre ele ca nu-s prea stralucite. Alternativa cica ar fi Caranda optima, daca nu ma insel.

Modificat de Lucian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!