Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Verifică încărcarea.

Becul de la plafonieră nu consumă foarte mult, dar fiind încărcată în prealabil pe redresor bateria a rezistat.

Nu cred că bateria este de vină. Dacă faci drumuri scurte şi multe într-o zi şi aia poate fi o cauză şi în cazul ăsta o încărcare din când în când pe redresor nu strică.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact adiilie, secretul se află în grosimea plăcilor. De aceea v-am recomandat mereu să alegeți bateria cu CEL MAI MIC curent de pornire, deoarece are plăcile mai groase. Chiar și cel mai mic curent de pornire disponibil la bateriile de pe piață e mult mai mare decât cel necesar pentru a porni un motor, fie el și V10. Marketingul ne omoară bateriile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adilie - am vazut si eu treaba respectiva si chiar e treaba foarte buna ca ar proteja total bateriile la pornire, acei condesatori (double-layer sau super-capacitors cum le mai zice) se zice ca ar tine 10 ani, au nr ridicat de cicluri de descarcare ceea ce nu ar fi o problema, problema ar fi pretul exorbitant deocamdata ca altfel deja aveam planuri pt. un diesel clasic din familie, si o alta problema mare e ca nu se incarca bine decat printr-un montaj electronic: http://www.discovercircuits.com/DJ-Circuits/supcapvoltlim.htm

 

reader - poti sa argumentezi afirmatia: "alegeți bateria cu CEL MAI MIC curent de pornire, deoarece are plăcile mai groase" de ce e asa si nu invers ?

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la rezistenta in timp a condensatorilor... Maxwell zice ca tin 500k cicluri sau 10 ani, la temperaturi cuprinse intre -40C si +65C (temperaturile mai mari scad durata de viata 1500 de ore la +65C, dar la noi nu e cazul).

De cumparat se gasesc aici:

- cei mari, de 3000 de farazi http://ro.mouser.com/search/ProductDetail.aspx?qs=TvYXSR6pz/1WUj0IwfQPeA==

- cei mici, de 350 de farazi http://ro.mouser.com/ProductDetail/Maxwell-Technologies/BCAP0350-E270-T11/?qs=SLym9Mzz6zOkA1n1aMfE2Q==

- gata asamblat de Maxwell, 58 de farazi http://ro.mouser.com/ProductDetail/Maxwell-Technologies/BMOD0058-E016-B02/?qs=ljcHIlmXGrbhsbyf4oouFg==

Site-ul tipului din clipul original unde arata si noile modificari - http://laserhacker.com/?p=323

Si o schema de echilibrare a condensatorilor legati in serie aici (trebuie adaptata la tipul si numarul de condensatori): http://www.instructables.com/id/Lets-learn-about-Super-Capacitors-A-Practical-G/step7/Balancing-Your-Series-Banks/

Ultimul clip despre treaba asta -

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e o idee de ignorat, dar solutia actuala nu mi se pare fiabila pe termen lung.

Gama de temperatura pentru condesatoarele mentionate mi se pare mult prea mica. In compartimentul motor se ajunge in mod sustinut la 60C si peste, ceea ce in mod garantat le scade viata considerabil. In plus, ma gandesc ca si la pornire acele condensatoare se pot incalzi.

 

Pretul este si el alta problema, 9euro x 6buc=54euro=240lei, cat o baterie destul de buna. Daca condensatorii ar tine pe viata, investitia n-ar fi atat de mare, dar eu un sceptic asupra fiabilitatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sergiu, curentul de pornire mai mare se obține îngrămădind mai multe plăci în aceeași carcasă, deci este logic că trebuie să ai plăci mai subțiri, altfel nu ar încăpea. Din această cauză acumulatorii vechi, având curenți relativ mici de pornire, țineau 10+ ani, pe când cele noi țin mult mai puțin, nu rare sunt cazurile când problemele apar după doar 2-3 ani.

 

Am citit asta undeva mai demult, am căutat dar nu am mai găsit sursa, așa că accept că e posibil să fie eronată afirmația de mai sus. Poate are cineva argumente mai bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, o baterie cu 3 ierni la activ si pe frigurile astea poate sa se descarce in mai mult de 15-16ore.

 

Coroborat si cu drumuri scurte - dupa cum zice si colegul de mai sus.

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Sorin

Drumuri ...ce sa zic,fac naveta la munca,31km la dus si tot atat la intors.Eu zic totusi ca ar fi suficient pentru incarcare.Am fost la doi electricieni unul a zis ca incarca 13.9v celalalt 14.1v .Din ce am citit pe site fabricantilor incarcarea normala este de 14.2+/-0.2 deci as fi aproape in parametri.

 Eu am fost mirat ca atunci cand nu a pornit nu am avut consumatori iar acum cu becul (chiar daca este mic)atat aprins a pornit.Eram convins ca e bateria dar acum nu stiu ce sa mai cred!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13.9/14.1 cu consumatorii porniti?

Cu bateria incarcata, masoara tensiunea cand pornesti masina. Daca e sub 11V se zice ca e dusa bateria...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu bateria incarcata, masoara tensiunea cand pornesti masina. Daca e sub 11V se zice ca e dusa bateria...

Cu conditia ca la oprirea motorului (dupa un drum mai lung) sa se masoare bateria si sa fie incarcata. Ca daca nu functioneaza bine incarcarea sigur nu o sa aiba 11V inainte de pornire. Se poate eventual scoate o borna la oprire sa se elimine si un eventual consumator ascuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Sorin

Da cu faruri si climatronic pornit.

Ce-mi spui tu Crispus,sa pun aparatul de masura pe baterie si sa pornesc motorul?Si in acel moment tensiunea sa nu scada sub 11 V!Am inteles bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba nu, pui voltmetrul la bornele acumumatorului si masori tensiunea inainte sa pornesti motorul. Poti sa nu-l mai pornesti dupa daca nu ai de mers nicaieri...important este sa fie dupa o stationare mai indelungata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este bine să monitorizeze tensiunea şi pe timpul cât învârte demarorul. Aşa poţi evalua cât de cât starea bateriei. Mi s-a întâmplat cu bateria  veche să aibă 12,6 V după o noapte cu -10 grade şi pe timpul pornirii a scăzut la 6 V (a pornit foarte greu la a doua cheie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare si sa aveti un nou an fericit si fara necazuri! Am schimbat vechea baterie (Varta fabricata in sapt.50 din 2000) cu una Moll de 56 Ah. M-am tot ,,ciondanit'' cu colegii pe la munca, deoarece multi mi-au spus ca tot Varta trebuia sa imi cumpar de 60 Ah. Baietii de la magazin au spus ca nu e problema din cauza ca am motorul mic. Sunt chiar asa importanti acei 4 Ah? V-am scris sa va intreb daca am gresit, sunt pe langa mecanica rau de tot.Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. 

 

Am acum pe masina o baterie Winner, modelul asta > http://www.winnerbatterien.de/autobatterien/Autobatterien/bis-80-Ah/WINNER-Premium-Autobatterie-62Ah-Pol-links::237.html Am incercat sa gasesc pe ea data manufacturii dar n-am reusit, nici n-am dat-o jos ca n-aveam chef sa stau sa caut coduri, etc.

 

Sincer nu am auzit niciodata de firma asta. Pana acum, de doi ani si ceva de cand eu masina din semnatura a functionat ok, a pornit fara probleme inclusiv iarna trecuta cand m-am intors dupa vreo 2 saptamani si ceva , o lasasem intr-o parcare pe langa aeroport. Ce-i drept nici iarna nu-i prea grea aici. 

 

Acum vreo 3-4 luni am uitat odata farurile aprinse si s-a dus bateria, am pornit-o cu cablurile unui coleg insa si nu au fost probleme. Vad ca incet incet insa da ceva semne de oboseala, adica parca nu mai pleaca chiar la sfert mereu. E si vina mea, stiu ca merg uneori saptamani la randul numai drumuri scurte, de 1-2 km, de 4 ori pe zi, multe porniri, probabil nu are timp sa se incarce bine. 

 

Oricum, cred ca o sa caut o Varta sau Bosch la primavara-vara sa o schimb.

 

60Ah ar fi OK pentru motorul din semnatura? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru benzinare, este ok si o baterie cu amperaj mai mic. Eu la diesel am de 70A (nu stiu ce curent initial are), insa misca bine agregatul. Recomandarea mea este sa iei ceva de minim 60A, sa fii atent la garantie si sa ti-o monteze cei de la magazin sau unde ai recomandare, ca sa nu te doara capul. Mie mi-a zis cineva ceva: bai, nu mai lua mama bateriilor, de nu stiu cate milioane. Ia o Caranda (ca are cica pret decent), pune undeva bine garantia si daca ai probleme- pac, alta! Pe garantie, fireste. Pe masina am o Varta black (stiu, un gunoi, dar asa am cumparat tractorul), m-a lasat in vara, cand am ascultat muzica si am folosit invertorul pentru laptop, i-am dat curent de la un BMW de 80A si a pornit (greu, la a cincea incercare, parca, lasata cateva minute intre tentative). Pana acasa (500 si ceva de km) nu am oprit-o, vad ca nici acum nu face figuri si motorul poneste la sfert. Nu stiu nici ce varsta are bateria, nu am cautat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, adevarul e ca au evoluat destul de mult bateriile din ziua de azi. Oricum, probabil depinde foarte mult si modul de exploatare. Daca e intretinuta bine si nu e chinuita, mai ales intr-un climat cald, nu e vreo minune sa tina peste 10 ani. Un vecin are o Yaris din '00 cu bateria originala, ceva marca japoneza :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer aş fi preferat să nu fi evoluat şi să mă ţină şi bateria nouă pe care tocmai am luat-o tot 11 ani ca şi cea veche :10[1]: .

Am luat tot o Varta, Varta blue cu aceleaşi specificaţii ca şi cea veche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt la a 3-a iarna cu varta blue pe golf, so far so good avand in vedere ca prin toamna mi-a murit releul de pe alternator si am secat bateria cat m-am invartit cu ea

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Pe acumulatorii Varta,se mai stanteaza data fabricatiei? Daca da,cum se interpreteaza aceasta?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Identificarea termenului de fabricare a acumulatorilor auto Varta, dupa culoarea inscrisa pe baterie:

Galben - Trimestrul 3 2010
Albastru deschis - Trimestrul 4 2010
Verde - Trimestrul 1 2011
Rosu - Trimestrul 2 2011
Violet - Trimestrul 3 2011
Alb - Trimestrul 4 2011
Gri - Trimestrul 1 2012
Portocaliu - Trimestrul 2 2012
Galben - Trimestrul 3 2012
Albastru deschis - Trimestrul 4 2012
Verde - Trimestrul 1 2013
Rosu - Trimestrul 2 2013
Violet - Trimestrul 3 2013
Alb - Trimestrul 4 2013
Gri - Trimestrul 1 2014
Portocaliu - Trimestrul 2 2014

Sau prin decodificarea codului ce se afla intre polii baterie, dupa cum urmeaza: sunt 2 coduri, unul mai scurt, unul mai lung. Data de fabricare se afla in codul cel lung. Codul incepe dupa cum urmeaza:

- daca incepe cu litera C - Ceska Lipa, Cehia - locul de fabricare;
- daca incepe cu litera H - Hanovra, Germania - locul de fabricare;
- apoi urmeaza 3 coduri;
- dupa aceea este iar una din literele de mai sus (C sau H);
- dupa litera, daca vine 2 (care inseamna anul de fabricare) - 2012, daca este 1 inseamna 2011, daca vine 0 inseamna 2010;
- dupa an, este scrisa luna: 04 - aprilie, 05 - mai, 06 - iunie, etc;
- dupa luna este scrisa ziua: 3 - a 3-a zi din luna, etc.

Ultimele 2 cifre din cod, formeaza codul ce este atribuit unui agent din fabrica unde a fost fabricata bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut o baterie Varta de 74 Ah...Blue...a tinut cam 3 ani si un pic. Acum am tot o Varta Blue dar de 80 Ah...sunt la a doua iarna cu ea si merge bine. Nu prea fac drumuri in afara orasului din nefericire pentru ea. Oricum...nu am forjat prima baterie si mi s-a parut ca a tinut cam putin 3 ani (mai avea 70% din capacitate cand am schimbat-o). Originala avea 7 ani si mai mergea...dar am zis sa pun noua ca vine iarna. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!