Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

dupa cele citite pe aci nu recomand bosch, doar varta, banner, topla.

eu am rombat  premier si ma declar multumit. a tinut 5 ani fara probleme.

ca si experienta personala, daca invarte mai greoi(chiar si acumulator nou nout), nu e neaparat de la beterie, poate sa fie de la electromotor. Am schimbat periile si parca e alta masina la pornire.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totunu, varta black nu se fabrica in urma cu 9 ani. Din varta black singurul lucru bun este autocolantul cu sigla varta.

 

marius, nu recomanzi bosch dar recomanzi varta. Bosch Silver si Varta Blue sunt una si aceeasi baterie, vandute sub branduri diferite.

 

Secretul e sa alegeti bateria cu capacitatea recomandata de fabricantul masinii si cu un curent de pornire cat mai MIC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curentul "nominal" trebuie sa fie mai mic - de exemplu in jur de 70Ah la diesele de 1.9, si CCA-ul cat mai mare. Iar la benzinare de 1.6 - max 55Ah

 

Astfel se va incarca mai bine bateria pe drumurile scurte. O baterie mare aproape ca nu va ajunge niciodata sa fie incarcata cat trebuie si se va uza rapid.

 

Ca si exemplu - pe Alfa pe 2.5 V6 benzina - am baterie de 55Ah si vreo 500 si un pic A CCA. Porneste binemersi, si dupa 3 saptamani de stat, si iarna pe ger. Si se simte ca "invarte" rapid demarorul. Baterie de vreo 4 ani vechime. In orice caz se comporta mai bine ca Varta de 74 care a cedat in prima luna si jumatate de friguri iarna trecuta... Avand mai putin de un an.

 

Uitati-va si cu ce baterii vin OEM masinile. Si cat rezista acele baterii. Pe G5 de 1.6 de ex am vazut baterii oem de 45 sau 48 (nu mai tin minte exact).

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totunu, varta black nu se fabrica in urma cu 9 ani. Din varta black singurul lucru bun este autocolantul cu sigla varta.

 

marius, nu recomanzi bosch dar recomanzi varta. Bosch Silver si Varta Blue sunt una si aceeasi baterie, vandute sub branduri diferite.

 

Secretul e sa alegeti bateria cu capacitatea recomandata de fabricantul masinii si cu un curent de pornire cat mai MIC.

am  tinut minte postul tau, insa ieri am vazut varta black in selgros. sa fie de 9 ani?

ce dovezi ai tu ca bosch si varta ar fi acelasi lucru? nu ca as intentiona sa achizitionez vre-una din ele, doar asa, de curiozitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus că varta black nu exista cu 9 ani în urmă, este un model lansat de câțiva ani, deci tu nu ai cum să fii schimbat bateria originală varta black, de 9 ani vechime. Pentru că pur și simplu în 2004 nu exista modelul BLACK de la Varta.

 

Iar la a doua întrebare, am citit în mai multe locuri, cred că nu te așteptai să găsești un comunicat din partea Bosch sau Varta. Am dat o căutare pe goagăl după cuvintele "bosch silver varta blue is the same", te invit să faci la fel și vei găsi multe linkuri pe această temă :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bosch nu are nicio legatura cu Varta.... Varta este fabricata de Johnson Controls http://www.varta-automotive.ro/ro-ro/the-brand/johnson-controls/, Bosch.... de Bosch.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citisem mai demult o chestie pe site-ul astora de la johnoson controls - cand mi-a crapat ultima Varta si voiam sa vad cine sunt astia:

 

"Lead acid batteries sold under private label brands as well as our own VARTA®, Heliar®, LTH® and OPTIMA® brand names. Major OEMs and aftermarket retailers include Daimler, General Motors, BMW, Ford, Toyota, Hyundai, Kia, Volkswagen, SAIC, Bosch, Walmart, Halfords, Interstate Battery System of America, Advance Auto Parts, and AutoZone."

 

si inca una de pe site-ul JC - avand in vedere ca si bosch si varta se lauda cu acel power frame:

 

"Our patented PowerFrame® grid technology improves the quality and performance of automotive batteries and reduces emissions because of its structural integrity which minimizes corrosion and grid fractures, while optimizing the flow of electrons. Implementation of PowerFrame earned us the EPA’s “Clean Excellence Award."

 

link: http://www.johnsoncontrols.com/content/us/en/products/power_solutions/power_solutions_presskit/about_power_solutions.html

 

Nici Bosch din pacate nu mai e ce a fost...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus că varta black nu exista cu 9 ani în urmă, este un model lansat de câțiva ani, deci tu nu ai cum să fii schimbat bateria originală varta black, de 9 ani vechime. Pentru că pur și simplu în 2004 nu exista modelul BLACK de la Varta.

 

Iar la a doua întrebare, am citit în mai multe locuri, cred că nu te așteptai să găsești un comunicat din partea Bosch sau Varta. Am dat o căutare pe goagăl după cuvintele "bosch silver varta blue is the same", te invit să faci la fel și vei găsi multe linkuri pe această temă :)

 

ma asteptam la asa ceva, da :), parerile nu prea sunt relevante, sunt doar pareri.

Imi cer scuze, intelesem eu gresit ca nu se mai fabrica de 9 ani. Intr-adevar si pe a mea era varta cand am luat-o(SH) in 2005 dar nu era neagra, era alba cu ceva eticheta normala, nu era neagra. Din pacate nu o mai am

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu vei găsi niciodată un comunicat din care să reiasă că se vinde același acumulator sub 2 branduri. Totuși am găsit ceva ce poate să vă dea de gândit, Johnson Control este furnizor de echipamente OEM pt Bosch (sper că am înțeles bine)

 

Lead acid batteries sold under private label brands as well as our own VARTA®, Heliar®, LTH® and OPTIMA® brand names. Major OEMs and aftermarket retailers include Daimler, General Motors, BMW, Ford, Toyota, Hyundai, Kia, Volkswagen, SAIC, Bosch, Walmart, Halfords, Interstate Battery System of America, Advance Auto Parts, and AutoZone. sursa: http://www.johnsoncontrols.com/content/us/en/products/power_solutions/power_solutions_presskit/about_power_solutions.html

 

Pe toate forumurile se discută că Bosch Silver și Varta Blue este una și aceeași baterie, acum dacă voi așteptați comunicate, nu aveți decât să nu credeți. Este ca și cu Dumnezeu, dacă vrei, crezi, dacă nu vrei, nu crezi. 

 

Aleluia!

 

LE: mulțumesc mad_kat, am pus același citat, m-am grăbit să-i răspund lui Marius. Dacă nici FAPTUL că atât Bosch, cât și Varta folosesc și promovează marca înregistrată  POWER FRAME, atunci adio și nu am cuvinte.  :)

Modificat de reader
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu mi-am schimbat ieri bateria,o Varta de 70 Ah,din anul 2003,luna septembrie,cu una Rombat tot de 70Ah.Sper sa tina la fel de mult. :icon_confused:post-88072-0-82612000-1384261457_thumb.jpost-88072-0-39567600-1384261680_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur asa o sa fie,,,,,, :winter:  daca te va tine mai mult de 4 ani, e bine.... acum parca sunt facute dupa o reteta care tine numai 3 ani...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica fix ce am scris si eu mai sus ? !

Da =)) cam așa a ieșit =)) crezi, nu crezi, citatul l-am găsit pe gooooogle înainte de a citi postul tău (am căutat "johnson control bosch")

 

Ar fi totuși o mică diferență, tu ai scris "mai sus", iar eu "mai jos" :)

 

Sorry & sen-Q.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aveam salvate linkurile de acum vreo luna - doua - cand faceam research ce baterie sa imi iau. Varta stiam ca sunt proaste deja, si am fost intrigat sa gasesc laudarosenia cu power frame si pe bosch. Atunci am facut legatura intre cele doua ;)

 

@hunter - am povestit prin topicul asta de cati ani "trag" de un Rombat. Si aproape numai pe masini pentru care teoretic e "prea mica" a fost pusa. Poate ai si tu norocul meu.

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, acum ce le-or furniza sau pt ce, ramane de vazut - atata timp cat prea putine Bosch au rezistat mai bine ca Varta..... eu merg numai pe Varta - nu s-a intamplat sa-mi moara niciuna, pe care am cumparat-o.

 

despre Rombat... putem naste o polemica care tine mai mult decat traim noi.... eu sustin ca sunt prea scumpe, pentru ce ofera.

 

oricum, cea  mai buna baterie este cea care iti porneste masina, iarna... indiferent de marca ei.

 

p.s = si degeaba cumparam o baterie buna, daca masina are probleme pe circuitul de incarcare, consumatori ascunsi, etc.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru masina din semnatura ce fel de baterie sa aleg?  pe sticker din portbagaj am codul      J1S    -    Battery 265 A (55 Ah)  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

varta silver 54Ah cod C30 in jur de 300 lei

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 2010 cand am schimbat bateria aveam un Varta Blue...., cred ca avea peste 60Ah. Am luat un Bosch Black S3 56Ah 480 A pornire, am mers fara probleme 3 ani si 8 luni (chiar si iarna pornea fara probleme masina) insa mi se pare ca a tinut prea putin, acuma cred ca i-a venit timpul sa o schimb si nu ma pot decide intre Varta Blue Si Varta Silver. Am inteles ca Silver ar fi varianta de top a celor VARATA (Silver > Blue > Black) si m-am gandit sa aleg SILVER dynamic 554 400 053 ( 54Ah - 530A pornire, cod C30). Este ok sa trec de la 56Ah (cat aveam cu Bosch) la 54Ah ? As zice ca 54Ah ar fi suficient din moment ce atata timp nu am avut probleme deloc cu acel Bosch de 56Ah.

Astept sfaturi si pareri.

 

Multumesc anticipat.

 

http://www.varta-automotive.com/en-gb/products/automotive/silver-dynamic/554-400-053

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia-o care e mai ieftină, orice baterie te ține 4-5 ani dacă nu abuzezi de ea și dacă măcar o dată pe lună ieși la un drum mai lung (100+ km). O baterie este cu atât mai trainică cu cât are curentul de pornire MAI MIC (are plăcile mai groase). Marketingul a omorât durata de viață a bateriilor, lumea neștiutoare vrea să cumpere acumulatori având curenți de pornire uriași, de parcă ar avea de sudat, nu de pornit un motoraș amărât.

Modificat de reader
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faceam minim 1-2 drumuri pe saptamana de 50-60 km si uite ca nu m-a tinut nici 4 ani. Nu am abuzat deloc de ea singurul consumator extra fiind un subwoofer (cu amplificator) pe carea vara il aveam in masina si iarna il scoateam. Inafara de durata de viata scurta eu sunt multumit de baterie, nu am avut probleme sa nu-mi porneasca sau alte chestii indiferent de sezon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu crapa din cauza capacitatii mari de pornire. Ci pentru ca pur si simplu nu-s facute cu simt de raspundere, nu e in interesul prodcatorilor sa tina, si sa ramana cu produsele noi nevandute.

 

Sunt destule exemple de baterii cu capacitati mari bune. OEM-ul turcesc (Mutlu) de pe Meganul 1.5dci a lu' socramiu intra in a 7-a iarna - si abia saptamana trecuta s-a descarcat pentru ca electronica frantuzeasca a decis sa dea drumul la lumini cu motorul oprit si cartela scoasa (are senzor de lumina si era pe auto). Este de 72Ah si 700A CCA.

 

edit: capacitatea mare poate fi o cauza "indirecta" de fapt. Am zis si pe o pagina anterioara. Daca se pune pe o masina o baterie mult mai mare ca si amperaj decat poate incarca alternatorul - aceasta nu se va incarca niciodata cat trebuie, si se va uza rapid.

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin "orice baterie" m-am referit la mărcile consacrate (incluzând aici și rombat), oricare dintre produsele enumerate de tine sau chiar Rombat Premier sunt bune și te țin cel puțin 4-5 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.....

 

edit: capacitatea mare poate fi o cauza "indirecta" de fapt. Am zis si pe o pagina anterioara. Daca se pune pe o masina o baterie mult mai mare ca si amperaj decat poate incarca alternatorul - aceasta nu se va incarca niciodata cat trebuie, si se va uza rapid.

Nu cred că asta este o problemă. Diferenţa de curent de încărcare de la un acumulator de 60 Ah la unul de 90 Ah este de 3A. Cum să fie asta o problemă pentru un alternator de cel puţin 90A cum este pe diesel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa specifici ca o baterie se poate incarca cu un curent de minim 10% din capacitatea sa. Adica o baterie de 60Ah se va incarca cu un curent minim de 6A, ca sa nu fie neclaritati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate şi la un curent mai mic doar că durează mai mult.

Am cumpărat un încărcător de la Lidl (este destul de deştept pentru vreo 70 lei cât costă)şi am măsurat tensiunea şi curentul imediat după o pornire a maşinii (ca să fie mai descărcat acumulatorul). Tensiunea: 14,4V (deci echivalentul a ce se întâmplă pe maşină, de asta nici nu am mai scos dopurile). Curentul: aprox 3,5A. După asta am pus în serie un bec de 12V ca să se încarce mai lent, curentul a scăzut cam la 2A şi după vreo oră când m-am uitat încărcarea era completă şi intrase în regim de conservare a sarcinii (tensiunea era pe la 13,5V, iar curentul vreo 30mA, nu-mi mai amintesc exact valorile dar erau pe acolo).

Cam astea sunt valorile la o baterie destul de obosită care necesită schimbare. La o baterie nouă probabil că va urca curentul spre Q/10, dar nu cred că va ajunge acolo la încărcarea pe maşină unde tensiunea maximă este în jurul a 14,4V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!