Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Ceva cam ca in filmuletul asta se intampla - si nu la sub 0 grade ci la temperaturile de zilele astea... Uitati-va la becurile de abs si esp cum se aprin cat timp merge demarorul...

 

 

edit: asta iarna pe ger, dupa o noapte de stat bateria avea undeva la 12.3V. De atunci masina a mai mers aproape 10k km

 

edit nr2: am mai zis - simptomul asta e de baterie insuficient incarcata - la ambele Alfe de le-am avut / am. NU inseamna baterie pe moarte, doar cu tensiune prea mica. Nu imi dau seama cat de "sensibila" e bora la treaba asta, pentru ca, de exemplu - la cealalta masina, toata iarna se aprind alea la pornirile la rece, insa porneste fara emotii.

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@soila, asa a fost si cand am cumparat masina, asa a ramas si cand i-am schimbat bateria la 2 saptamani de cand am cumparat-o.

Baterie BOSCH Silver (5 stele...) cu amperaj mare la pornire...

 

Am vazut filmuletul de mai sus, dar la mine nu stau atat de mult aprinsi, ci cam jumatate din timpul celor din filmulet :)

 

Probabil nici bateria care am cumparat-o de noua, nu a fost stralucita. Nu am cumparat-o la cutie sigilata si nici nu am vazut asa ceva in vre-un magazinde piese :P dar cine stie de cand e fabricata si vanduta ca noua dupa 1 an :) Nici eu nu m-am uitat pe ea.

 

Se fac numai manevre in depozitele de la Autonet si Autotal... Asa ca fiti atenti cand cumparati ceva, dar asta e alta poveste.

 

Am pus multimetru pe ea si atunci in Ianuarie 2012 si peste cateva luni, prin vara cred, si arata destul de bine.

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci masurat dupa aproape trei zile de stat. 12.21V. Slabut, exista riscul sa nu ma scoata din iarna...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tind sa cred ca ECU daca sesizeaza tensiune/curent mic de pornire, taie alimentarea la consumatorii importanti, sa aiba cu ce sa mai invarta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modulul confort sufera sigur cand e putin curent in baterie..ori restrictionat de ECU ori nu are destul cat sa functioneze normal..la fel cum se poate intampla si cu alte sisteme. Pe Rosstech am citit asta, cand se umpluse de erori tot sistemul de inchidere centralizata pe frigurile de iarna trecuta. Tot ecu taie alimentarea la unele componente la care sesizeaza defectiuni/pierderi de curent (daca te joci prea mult la geamurile electrice le dezactiveaza ptr o perioada).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici vorba de asa ceva la Golf/Bora. La alte modele. da.

 

tind sa te contrazic, mai ales ca acum vreo luna am avut releul dus de pe alternator, si am mers cu masina din baterie

 

la un moment dat se aprindeau martorii esp+abs, nu-mi mai mergea radio-ul, ventilatia parca era moarta

 

dar masina mergea bine mersi, deci curent primea fara probleme bobina de inductie, pompele de benzina, ECU.. etc

 

masina mergea rotund, nu intrerupt ca si cum ar fi tensiune slaba.. cand m-am oprit si am masurat-o in parcare, aveam 10.4V pe borne

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu toate modulule functioneaza cu o tensiune mai mica decat cea normala... adica sun 12v.

 

altfel, radio, clima, etc... se alimenteaza direct, nu au treaba cu ECU - nu le comanda el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai da, dar radio-ul de exemplu nu are un pin care comunica cu ECU ? altfel cum isi ia mereu codul memorat in ECU ?

 

la fel clima, nu comunica cu ecu ? ca sunt alimentate cu 12v permanent asta e normal, dar intrebarea era daca ECU cumva poate "omorâ" din consumatori cand e tensiune mica :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin are dreptate, unele module din masina nu tolereaza bine tensiuni <12V. Chiar si radioul - pe cealalta masina il am pus pe direct, nu prin contact, si daca bateria e mai slaba, la actionarea demarorului se stinge, si apoi cand porneste motorul se reaprinde.

 

Probabil ca si centrala de ABS este la fel de sensibila la tensiune mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai da, dar radio-ul de exemplu nu are un pin care comunica cu ECU ? altfel cum isi ia mereu codul memorat in ECU ?

 

la fel clima, nu comunica cu ecu ? ca sunt alimentate cu 12v permanent asta e normal, dar intrebarea era daca ECU cumva poate "omorâ" din consumatori cand e tensiune mica :)

 

codul nu il are memorat in ECU... ci in can gateway, care la generatia asta, se afla in ceasuri.

 

clima comunica cu ECU..... dar nu este comandata de el - ci comunica - pentru a afla viteza masinii, a optimiza parametrii la pornirea AC-ului, etc....

 

crede-ma, nu are legatura la modelele astea...... mor modulele cand nu sunt alimentate....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce parere aveti de acumulatorii vw din pachetele economice? baietii de la magazinul de piese mi-au zis ca ar fi produse la nivelul tehnologiei de la vremea respectiva, cei din service mi-au zis ca sunt produse low cost si ca nu recomanda. la pret sunt apropiate de varta silver, dar totusi sunt piese OE montate la reprezentanta.

pe masina am tot un acumulator OE dar nu sunt convins ca e cel montat din fabrica acum 10 ani

 

LE: am coborat acum in garaj sa verific. este bateria OE din fabrica produsa de varta in mai 2003 (cod 385) 80 Ah 380 A 640 A EN. masina a fost produsa in iulie 2003, deci bateria are mai bine de 10 ani de functionare

post-67184-0-87127600-1381397313_thumb.j

Modificat de z e n i t h
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat si eu la alea, cautandu-mi baterie. Insa nu am incredere ca sunt la nivelul OEM-urilor. Probabil sunt niste Varta Black, in cel mai bun caz, cu etichete de OE...

Plus ca economia nu prea o vad... Baterie de 44Ah si 200A (probabil vreo 400A EN) la 325ron. In conditiile in care mi-am luat Exide de 75 si 730A cu 365ron...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In vara, cand sa plec de la mare, incepe sa clantane ceva la baterie. Incerc de cateva ori, ciuciu pornire. Iau curent de la un BMW de 2 litri, baterie de 80 A, dupa cateva minute a pornit la sfert, dupa 3 incercari ratate (nu lasam sa se incarce destul, iar firele erau slabe). Nu am mai oprit masina 6 ore jumatate, pana acasa. Nu am mai avut probleme de atunci.

Totusi bateria o simt oarecum slabita, imi moare radioul la pornire. Insa porneste usor motorul, fara probleme. E o Varta black de 70 Ah (nu retin ce curent de pornire are), de minim un an. O sa o verific cu multimetrul, maine dimineața.

Intrebarea este: o mai tine si iarna asta? Masina va sta in garaj.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

varta black sunt slabute... daca vor fi friguri mari, e posibil sa nu mai porneasca dimineata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corectie: langa baterie (blocul de sigurante). Nu ma lasa sa editez.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu detin o baterie Bosch S5 100Ah pe masina din poza, incape la limita cu mici ajustari. Cea veche m-a tinut 4 ani, foarte multumit, nu mi-a picat alternatorul (e de 120A). Am optat pt bateria asta din cauza sistemului audio care mananca mult curent :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dezamagit de Rombat Premier 85A.

 

Experienta mea pe scurt: prima baterie Premier a murit in cateva luni si a fost schimbata cu alta care se descarca singura si nu pastreaza incarcarea, acum a ajuns la 50% (adica 12,38V masurati inainte de pornire) in regim de functionare normal, (alternatorul incarca 14,25V) in aceleasi conditii de functionare in care Varta a rezistat 9 ani.

 

Detalii: in urma cu 1 an (oct.2012), a cedat acumulatorul original Varta Black care a mers 9 ani pe VW Golf TD si am luat Premier 85A.

Iarna a fost ok dar in primavara bateria a murit: scurt interior, constatat de reprezentanta si am primit alta baterie noua in loc. Bateria noua avea 12,7 si am pus-o pe redresor cateva ore pana curentul de incarcare a scazut si bateria a fost la capacitate cu 12,85V, pentru ca am vrut sa fie pusa in stare perfecta. Din pacate in cateva saptamani de exploatare normala (primavara cu temperaturi pozitive) tensiunea ei a scazut la 12,55V si apoi 12,5V, iar acum dupa 6 luni este la 12,38V. Am verificat iar incarcarea: 14,25 V si nu sunt consumatori dupa ce inchid masina (intensitatea scade la zero dupa cateva secunde de la inchidere). Ma astept ca in curand, odata cu racirea vremii, sa nu mai asigure pornirea.

 

Concluzie: calitate proasta, cel putin in cazul celor 2 baterii folosite de mine.

Regret sa afirm asa ceva, am sperat ca acest produs romanesc merita incurajat, insa prima baterie a tinut 6 luni si a fost schimbata fiind constatat scurt-circuit intern, acum a doua e tot mai slaba dupa 6 luni de utilizare. Este adevarat ca garantia este de 2 ani, insa sunt satul de masurat si plimabat baterii.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe masina din semnatura am avut un moll k2 de 44Ah care m-a lasat pe neanuntate. Mi-am luat o baterie bosch s5 de 52Ah dupa care m-am apucat sa citesc pe forum... nu mai sunt asa de sigur ca am facut o treaba buna cu cei 330 de lei cat m-a costat. Sa-mi cumpar niste cabluri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit. Daca bateria cumparata nu a stat prea mult in magazin te va tine cel putin trei ani. Mai ales ca ai motor mic.

Abia dupa aceea te poti gandi la cabluri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[2. Al doilea lucru care te interesează la o baterie e greutatea - s-ar putea să nu îi dai atenţie, dar la aceiaşi Ah greutatea variază foarte mult de la un producător la altul. Spre exemplu, la 60 Ah, Varta Blue are 14,6 kg, o Banner Running Bull AGM 16 kg, Varta Start-Stop Gel 17,7 kg şi Optima Yellow Top 21,7 kg! A înlocui o Varta cu o Optima e ca şi cum ai atârna în botul maşinii un pietroi de peste 7 kg.

 

3. O diferenţă de 5 Ah nu contează foarte mult atunci când e vorba de baterii de bună calitate, cu CCA suficient. Adică dacă ai de ales între o baterie de 74 Ah şi una de 80 Ah, cu CCA peste ai bateriei originale, şi diferenţa de greutate e semnificativă, 1,5-2 kg sau mai mult, e preferabil să o alegi pe cea mai uşoară.]

Cred ca problema greutatii este inteleasa oarecum,gresit!Greutate,inseamna dimensiune suplimentara,materiale consumate suplimentar(pasta de pe placi),toate insemnind un pret mai mare.La prima vedere nu se observa unde este cistigul si in ce consta diferenta,exceptind greutatea.Producatorii de baterii,obtin un CCA cit mai mare,apelind la un compromis,adica fabricind placi foarte subtiri,sa incapa cit mai multe intr-un spatiu cit mai mic si normal o greutare redusa.Dupa cum se stie in timpul utilizarii,pasta activa sufera un proces de desprindere(uzura) de pe placa si se depune la baza bacului.Bateriile cu greutate si dimensiuni majorate, sunt facute cu placi groase,care inseamna rezistenta in timp(fiabilitate),adica pertotal,sunt mai calitative fata de cele mai USOARE.Multi citesc acea cifra a CCA,dar nu stiu cit de mult este "fortata",comparativ eu ma gindesc la un tuning de motor dus catre extrem,caz in care o serie de componente devin vulnerabile.

Modificat de geo000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E adevărat, de asta bateriile grele (Banner şi Moll) au în general o viaţă mai lungă decât Varta.

 

Dar viaţa mai lungă a bateriei e în cele mai multe cazuri un moft - o baterie bună trebuie să ţină minim 4 ani şi de obicei ţin 5-6 ani, una mai solid construită şi mai grea ar putea ţine 8-10 ani. De multe ori nu rezistă maşina în ansamblu 10 ani. Dar în cei 10 ani, mai ales dacă ai obiceiul să conduci mai sportiv, e preferabil să ai o greutate mai echilibrată a maşinii...

 

(Nu mai suntem pe vremea Daciei 1310, când se puneau baterii supradimensionate, de 60, 70, ba uneori chiar şi de 80 Ah, cu adaptări făcute în toate felurile şi de toţi meşteşugarii de bloc, "ca să fii sigur că porneşte iarna". Dacă ai nevoie de 70 Ah ca să porneşti motoraşul de 3 parale al Daciei, fie calitatea bateriei era foarte românească şi nu avea cei 70 Ah în realitate, fie calitatea tuturor pieselor în mişcare era la fel de românească, fie ambele variante erau corecte. Fiindcă lucrurile erau cum erau, ceva mă face să cred că ambele variante erau corecte :lol: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe vremuri se faceau baterii bune si in romania.  Oltcit-ul meu din 1985 avea acumulator romanesc ( nu mai retin ce marca era, probabil Acumulatorul). Din 1985 pana in 1995 nu a facut probleme. 

Conta mult ca alternatorul avea releu electronic si incarca bine, nu il fierbea ca la Daciile cu releu mecanic reglat dupa ureche, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Pentru un golf 4, 1.4 AXP - 75 cp, full electric (4geamuri, trapa, scaune incalzite, subwoofer) ce baterie imi recomandati? Personal m-am orientat spre un Bosch S4 60 Ah (Inaltime: 242 mm Latime: 175 mm Lungime: 175 mm).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!