Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Am avut o Varta Silver, dupa experienta neagra cu Varta Black care a tinut un an si doua luni, asta luata in toamna a tinut nici mai mult nici mai putin decat vreo 9-10luni. Sunt niste nemernici, sper sa fiu eu doar ghinionist... Clar elementii din ele sunt de doua parale! Bateriile au fost luate de noi de la magazinul de pe Stefan cel Mare, nu mai am incredere in Varta, poate doar facute in DE... Ce baterii recomandati, nu mai stiu pe care sa le incerc?! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc la trei variante mari si late: Moll, Banner sau Exide!

Modificat de Razvan_SPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut o Varta Silver, dupa experienta neagra cu Varta Black care a tinut un an si doua luni, asta luata in toamna a tinut nici mai mult nici mai putin decat vreo 9-10luni. Sunt niste nemernici, sper sa fiu eu doar ghinionist... Clar elementii din ele sunt de doua parale! Bateriile au fost luate de noi de la magazinul de pe Stefan cel Mare, nu mai am incredere in Varta, poate doar facute in DE... Ce baterii recomandati, nu mai stiu pe care sa le incerc?! :)

Eu nu stiu cum ai avut tu ghinion cind eu am cumparat de la ei "BUMBAS"  o varta blue dinamic din 2008 pentru un pejo care si acum este pe masina si functioneaza impecabil + ca am mai luat una pentru alfa romeo  la fel nu am probleme Ai incercat sa o pui pe redresor? Poate cauzele sint altele si nu calitatea bateriei -faci drumuri dese si scurte in oras cu multi consumatori?alternatorul incarca bine?nu ai pierderi pe la borne? traseu cablaj alternator/baterie l-ai verificat?? Eu am varta black din fabrica my 2008 si functioneaza ireprosabil poate tu ai fost mai ghinionist :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat, masina nu are absolut nici o problema... Bateria a fost pusa si aprox. 10ore la redresor dupa toata isprava si e moarta definitiv(am zis ca poate cine stie este de vina doamna ca face drumuri prea scurte cu masina), dar nici vorba, bateria respectiva de 54ah nici nu a mai reusit sa mai invarta macar odata.  :lol:

PS: Intradevar, mai exista baterii Varta dar provenienta lor cred ca isi spune cuvantul, eu unul totusi nu mai am incredere absolut deloc in acest brand cu toate ca am una pe Passat facuta in Germania cred de 74ah care este extrem de buna de aproximativ 3-4ani achizitionata de la Midocar.

Modificat de Razvan_SPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incep sa cred ca ai cam fost pacalit,am mai auzit cazuri cind omul de buna credinta se duce la magazin cumpara baterie si dupa 1 an cade pentru ca atunci cind a cumparat-o nu a verificat data fabricatiei bateria avind 3 ani .... OFF eu sint patit cu un set de anvelope pentru ca nu stiam unde sa ma uit Ma tentat pretul SUPER REDUCEREEEE ,MEGA MOKAZIEEEEE etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca si la magazinul lor(reprezentanta Varta) fac treburi de genul acesta, chiar nu te contrazic... sincer imi amintesc sa fi avut doar un sticker lipit cu data de intrare in depozitul lor, atata tot!

Modificat de Razvan_SPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva nu se leaga.Imposibil sa ai parte de asemenea surprize cu 2 baterii Varta.Black,adevarat este mai ,,de vale'' calitativ,dar cu Silver nu trebuia sa ai surprize si sa tina macar 2 ani.

Da o fuga cu ea la garantie (daca ai facut garantia...daca nu ai facut garantia... e vina ta),si rezolvi treaba fara nici un fel de problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut garantia dar nu am timp sa pierd vremea pe la Fabrica de Paine pentru parafele lor, asa ca nu multumesc si bineinteles ca este vina mea, doar traiesc in Romania iar clientul este respectat pana scoate banul. Provizoriu am un Bosch S3, ratacit prin garaj de vreo 60ah care invarte destul de bine momentan. Vreau o parere avizata despre bateriile Moll(M3+K2 sau Kamina start/start classic).

Modificat de Razvan_SPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

1. Bateie Varta neagra (originala) a tinut 9 ANI - ultimul an cu 2 incarcari pe redresor

2. Rombat Premier 85 A - a cedat dupa prima iarna (cumparata in septembrie, decedata in iulie). A mers inpecabil pana a aparut un defect interior, probabil intrerupere, deoarece masina cateodata pornea normal iar alteori, chiar daca motorul era cald se stingea si bordul cand dateam contact, fara ratari si simptome de baterie slaba. La inceput nici nu mi-am dat seama dupa cateva ore de la incheierea incarcarii se stabiliza la 12,9V. Am suspectat cablurile, contactul, demarorul... era bateria.

 

Rombat Premier 85A fiind in garantie, am fost la service si mi-au schimbat-o cu alta care insa probabil ca e mai veche si suflatata deoarece chiar dupa o incarcare pe redresor (am masurat 12,9V la cateva ore dupa incarcare) a cazut dupa cateva porniri inapoi la 12,7V cat avea cand mi-au dat-o de la service.

Pe site-ul Rombat tensiunile corespunzatoare incarcarii de 75% si 50% sunt mai mici decat cele de pe Wikipedia pentru acumulatori.

Incarcarea e verificata si e buna: 14,4V. Consumatori suplimentari, defecte nu sunt, curentul scade la zero dupa cateva secunde de la oprirea masinii.

Deoarece bateria este in garantie nu pot umbla la capace (sunt din cele elastice, fara surub) sa vad densitatea pe fiecare element.

 

Fiind vara si bateria noua, nu imi pare in regula valoarea de 12,7V care scade dupa pornire la 12, 67V. Ce parere aveti?

Modificat de totunu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completare la postul anterior, unde am sters din greseala o parte din text:

 

La inceput nici nu mi-am dat seama ca de vina este bateria, am suspectat si am controlat cablurile si demarorul, simptomele fiind de circuit intrerupt putea fi chiar si contactul. Am observat insa ca desi tensiunea de incarcare era buna, bateria ramanea descarcata cam la 12, 5V iar pornirea nu mai era posibila, practic cand dadeam la cheie se stingea si bordul. Am incarcat bateria pe redresor la 12, 9V (masurare dupa cateva ore de la incheierea incarcarii) si masina a pornit normal la sfert de cheie. Dupa ce am facut mai putin  de 1km, am oprit si cand sa pornesc din nou: nimic. Inclusiv s-a stins si bordul. Din nou incarcata bateria, pleaca normal, m-am dus direct la firma care fac sevice pentru Rombat si diagnosticul a fost ca bateria e gata si mi-au dat alta noua.

 

Bateria noua a scazut dupa inca o zi cu cateva drumuri scurte in oras la 12,60V. Pe site-ul Rombat scrie ca la 12,55V bateria e la 75% din incarcare. Este inacceptabil ca vara prin oras, in cateva zile de la incarcarea completa pe redresor, bateria sa scada un sfert din puterea totala.

E posibil sa fie totusi demarorul defect si sa am la pornire un consum mult mai mare decat normal?

Modificat de totunu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu stiu cum de au picat la voi dar eu sint foarte multumit si nu am avut niciodata probleme Pe skodilak am varta black OE 61Ah  iar la servici sint la  a 3 -a generatie de varta blue dynamic Ramin fan varta ,important este ca pe borne si papuci sa se aplice vaselina siliconica si la cumparare sa se verifice data fabricatiei ca poate este facuta acu' 3 ani

 

1. Foarte multe baterii ale unor maşini moderne pică "inexplicabil" după 4-5 ani de mers numai în regim de oraş (drumuri scurte, nu au timpul necesar încărcării) şi după mers pe drumuri cu denivelări mici şi frecvente (piatră cubică, plăcile de beton pentru şinele de tramvai, asfalt ras cu răzătoarea pentru a se turna un nou strat etc), vibraţiile fac să se desprindă câte o placă din interior.

 

Multe becuri cu filament au cedat în acelaşi mod caraghios în anii 2004-2007, când era puzderia de şantiere din Bucureşti şi abundau drumurile în curs de asfaltare, cele asfaltate prost cu bitumul turnat pe piatră cubică etc. Fără motiv aparent, cădea filamentul becului XtremePower sau NightBreaker după o lună.

 

2. Bateriile AGM sau gel sunt mai puţin sensibile la vibraţii (sunt în schimb foarte sensibile la variaţiile de tensiune ale alternatorului), şi din acest motiv sunt recomandate pentru utilajele de construcţii.

 

Au în schimb alte 2 dezavantaje:

 

- Sunt de 4-6 ori mai scumpe decât echivalentul lor cu electrolit lichid (800-1400 RON);

- Sunt grele. Mult mai grele. La aceiaşi Ah, o Varta Blue are 14,6 kg, o Banner Running Bull AGM 16 kg, Varta Start-Stop Gel 17,7 kg şi Optima Yellow Top 21,7 kg! A înlocui o Varta cu o Optima e ca şi cum ai atârna în botul maşinii un pietroi de peste 7 kg.

 

 Ştiind că o Varta Blue trebuie să ţină măcar 5 ani în bune condiţii de utilizare şi că nu costă mai mult de 300 RON, e preferabil să câştigi ceva la greutate şi, ceea ce e mai important, la distribuţia greutăţii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si pe mine m-a lasat bateria originala odata cu gerul asta napranic.Imi pare rau ca n-am bagat apa distilata in ea si sa incerc s-o reincarc, dar era complicat (cumpara compresor, apoi vezi daca mai tine curentul, etc).Banuiesc ca daca ma uitam din timp la nivelul de acid din ea si as fi completat, mergea si-acum.Chiar cand mi-a dat un vecin curent, am pus cablurile, m-am urcat in masina si a pornit la sfert, insa m-am panicat de ger si de imposibilitatea de a ma misca imediat cu masina.Asa ca, comoditatea costa!! sad3.gif... Noua baterie este tot o Varta Silver Dynamic F18 de 85Ah si 800EN fabricata in iunie 2011.Cea originala de fabrica avea 80Ah, insa banuiesc ca nu-i strica in niciun fel acei 5Ah in plus.Producatorii spun verzi si uscate, ca e super-tehnologie, bla-bla-bla, insa cat cea originala ma indoiesc ca va tine.La PBN o baterie OEM pentru masina mea este 1000 de lei.Destul de sarata!

 

1. "Cei 5 Ah în plus" nu contează foarte mult, ceea ce te interesează în primul rând la o baterie e amperajul la rece (CCA, sau Cold Cranking Amps), care trebuie să fie mai mare sau egal cu cel recomandat de fabricant. Spre exemplu, la Leon 1M, bateria originală are 60 Ah şi 480 A (CCA).

 

2. Al doilea lucru care te interesează la o baterie e greutatea - s-ar putea să nu îi dai atenţie, dar la aceiaşi Ah greutatea variază foarte mult de la un producător la altul. Spre exemplu, la 60 Ah, Varta Blue are 14,6 kg, o Banner Running Bull AGM 16 kg, Varta Start-Stop Gel 17,7 kg şi Optima Yellow Top 21,7 kg! A înlocui o Varta cu o Optima e ca şi cum ai atârna în botul maşinii un pietroi de peste 7 kg.

 

3. O diferenţă de 5 Ah nu contează foarte mult atunci când e vorba de baterii de bună calitate, cu CCA suficient. Adică dacă ai de ales între o baterie de 74 Ah şi una de 80 Ah, cu CCA peste ai bateriei originale, şi diferenţa de greutate e semnificativă, 1,5-2 kg sau mai mult, e preferabil să o alegi pe cea mai uşoară.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exemplu:

 

Varta Black E9 ------------------ 70 Ah / 640 CCA ------------------------ 16,4 kg

Varta Blue E11 ------------------ 74 Ah / 680 CCA ------------------------ 17,3 kg

Varta Silver E38 ---------------- 74 Ah / 750 CCA ------------------------ 17,4 kg

Varta Silver E44 ----------------  77Ah / 780 CCA ------------------------ 18,3 kg

Banner Uni Bull ------------------ 80Ah / 700 CCA ----------------------- 18,5 kg

Varta Blue F17 ------------------  80Ah / 740 CCA ----------------------- 18,8 kg

Banner Power Bull --------------- 75 Ah / 680 CCA ---------------------- 19,0 kg

Banner Running Bull -----------  80 Ah / 800 CCA ----------------------  24,0 kg

Optima Yellow Top --------------- 75 Ah / 975 CCA ----------------------  27,0 kg

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De dimineata am avut surpriza ca masina sa nu porneasca :( Am o Varta Silver si nu cred sa aiba mai mult de 3 ani, maxim 4.

Dupa Varta Blue care m-a tinut vreo 4 ani si Silver tot pe acolo, am decis ca urmatoarea nu va mai fi Varta. Ma gandesc la Banner PowerBull sau Exide Premium. Banner am vazut ca ar fi facute in Austria, Exide nu mi-e clar unde sunt facute.

 

Ceva parere despre cele doua? Vreun motiv sa aleg vreuna in detrimentul celeilalte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc!

 

De dimineata am avut surpriza ca masina sa nu porneasca :( Am o Varta Silver si nu cred sa aiba mai mult de 3 ani, maxim 4.

Dupa Varta Blue care m-a tinut vreo 4 ani si Silver tot pe acolo, am decis ca urmatoarea nu va mai fi Varta. Ma gandesc la Banner PowerBull sau Exide Premium. Banner am vazut ca ar fi facute in Austria, Exide nu mi-e clar unde sunt facute.

 

Ceva parere despre cele doua? Vreun motiv sa aleg vreuna in detrimentul celeilalte?

Mai adaug o varianta pe lista: Moll M3 plus K2, cea mai scumpa dintre cele mentionate anterior.

 

1. Banner PowerBull

2. Exide Premium

3. Moll M3 plus K2

 

Toate par sa iasa bine in ultimele teste de baterii, usor in fata bateriilor Varta si Bosch. Pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma am ales Exide Premium EA640. Banner-ul nu era pe stoc iar Moll mi s-a parut prea scump. Sa vedem ce stie sa faca si cat tine.

Mi-am luat si un incarcator Ctek pentru mentenanta, poate asa mai lungesc viata bateriilor de acum inainte.

 

Varta Silver pe care am avut-o pana acum a picat dupa doar 2 ani si 11 luni :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai fost norocos, silverul meu a tinut 9-10luni iar black-ul un an si vreo luna! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate ca nu utilizati corect consumatorii, adica in timp ce motorul e oprit lasati aprinse diverse. porniti motorul cu luminile aprinse si altele, la fel dupa oprire. altfel nu inteleg, doar daca e contrafacuta varta.

 

varta mea(originala, neagra ca si culoare) din 2005 de 44ah inca merge si a vazut si porniri scurte in oras destule dar si perioade mari nepornita.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intereseaza sa cumpar o baterie pentru un diesel de 1.8, pana acuma stiu ca trebuie sa fie de minim 70, dar nu stiu ce sa aleg intre Rombat si Varta si care ar fi modelele acestor producatori care sunt recomandate la un diesel clasic care porneste mai greu ?

 

de asemenea mi-ar placea daca m-ati lumina cum se verifica data de productie la aceste 2 marci.

 

Daca mai aveti idee de alte marci fiabile de bateri asa mai low cost astept opiniile dumneavoastra.

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

La un golf 4 1.4 16V bateria masini,ca pana acum cred ca nimeni nu a schimbat-o este de 66 Ah si 500A.Cum pana acum cateva zile a mers bine de 2 zile face figuri mari nici nu mai reusesc sa o pornesc.Am gasit un bosch de 56 Ah la 200 lei cu bateria cea veche la schimb.
Ce ziceti,are ceva daca pun una de 56 Ah fata de cea de pe masina care este de 66Ah.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la motorul tau, nu e o problema. Oricum, o baterie mai mare, te ajuta - in general - sincer, nu as merge pe Bosch - as cauta si pe la Varta....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare pentru cei mai priceputi in electrica G4/Bora.

 

Iarna trecuta la temperaturi foarte joase (sub -5 grade) dupa cateva zile de stat - se aprindeau scurt cat timp dadeam la automat la pornirea motorului becurile de ABS si ESP. Treaba asa a facut-o si azi-noapte - 7 grade pe termometrul masinii - dupa ce in weekend am facut 250km in doua etape (deci teoretic s-ar fi incarcat bateria)

 

Simptomul asta l-am avut la Alfa (si diesel si benzina) cand aveam bateria slaba.

 

La Bora e la fel? Daca deja la temepraturi pozitive face sa ma astept sa ma lase peste iarna bateria? Macar sa stiu sa iau de acum bateria, mai ales ca am gasit ceva oferte bune la Exide.

 

Acum pe masina am o Varta albastra - dupa spusele fostului proprietar are 3 ierni la activ.

 

Offtopic - nu m-am descurcat cu search-ul sa gasesc dimensiunea maxima de baterie pentru tdi (lungime inaltime latime) :(

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa mi se aprind mie cateodata acesti martori, atunci cand pornesc masina. In proportie de ~ 65-75 % / luna.

Am mai zis asta undeva, dar nu am avut nici o problema pana in prezent. Totodata cumnatul meu, are acelasi VW Golf 4 - AXR din 2006 si la el se intampla la fel :vaidecapulmeu: Poate calculatorul verifica astea atunci cand cheia este invartita in contact. :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum sa verifice calculatorul acei martori cand se da la automat :D numai cand pui contactul se verifica, trebuie sa se stinga instant, si sa se aprinda numai daca se foloseste functia de ABS sau ESP, sau exista defecte...

 

aveti baterii imbatranite.. puneti un multimetru pe ele, daca aveti sub 12.4 volti cu masina oprita.. e baterie slabita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!