Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Am vazut si eu ca ambele sunt marci ale Johnson Controls, insa din ce am citit pe aici conteaza foarte mult daca bateria e din gama inferioara, medie sau varf de gama.

Pe de alta parte capacitatea mai mare a Energizer-ului s-ar putea traduce printr-o durata mai mare de viata (scaderea performantei in timp ar fi vizibila ceva mai tarziu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cautand baterie noua am gasit urmatoarele oferte:- Varta Silver Dynamic E44, 77 Ah, curent pornire 780 A, pret final 370 lei

- Energizer Plus 96 Ah, curent pornire 800 A, pret final tot 370 lei (tva cadou plus 10% reducere la predarea bateriei vechi)

(Energizer-ul e la Metro, nu pot sa pun link direct pe metro online fiindca pointeaza aiurea catre un Rombat; Energizerul se gaseste la paginile 8-9 ale catalogului).

 

Varta Silver este varf de gama, iar Energizer Plus este un soi de mid-range. In schimb Energizerul are capacitate + curent de pornire mai mari.

Maine fac rost de o legitimatie Metro, ce ziceti, sa iau Energizer-ul? Sau astept pana luni-marti si iau Varta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, vad ca vorbesc singur pe-aici... :P

Deci.

Am fost la Metro si am vrut sa iau Energizer-ul de 95 Ah, insa bateria este prea lunga pentru Passat B6 (353 mm lungime). Asadar am luat urmatorul model in jos disponibil, adica Energizer Plus 74 Ah, curent pornire 680 A. Pretul final este 312 lei (dupa predarea acumulatorului uzat). Era ultima bucata.

Totusi diferenta de curent de pornire este MARE (680 A) fata de Varta E44 care da 780 A.

Inca nu am montat Energizer-ul.

 

Intrebare: cum se verifica data de fabricatie pentru Energizer? Am urmatoarele serii/coduri scrise pe baterie:

C5C381861 1234

534470

EP74L3

574 104 068 UK096
 

Inteleg ca 1234 inseamna saptamana 34 din 2012?

 

merci

 

 

later edit: din lista de baterii compatibile cu Passat B6 2.0 TDI 170 CP de pe configuratorul Energizer deduc ca dimensiunea maxima (lungime) este de 315 mm.

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sunat la Energizer UK si am aflat care este codificarea datei de fabricatie. Folosesc aceeasi metoda ca in cazul Varta si Bosch. Se urmaresc cifrele 4-6 din seria stantata pe acumulator. La Energizer seria nu este tiparita pe eticheta ci este punctata direct in plasticul capatului superior al bateriei (langa stickerul cu restul informatiilor), de aceea este mai greu de observat.

Codificarea este urmatoarea:

 

pentru anii 2000-2009:

 

 

 

x81    Ianuarie 200x
x82    Februarie 200x
x83    Martie 200x
...    
x89    Septembrie 200x
x90    Octombrie 200x
x91    Noiembrie 200x
x92    Decembrie 200x
 

 

 

pentru 2010-2019:

 

 

x01    Ianuarie 201x
x02    Februarie 201x
x03    Martie 201x
...    
x09    Septembrie 201x
x10    Octombrie 201x
x11    Noiembrie 201x
x12    Decembrie 201x
 

 

 

Culmea este ca eu am 381, ceea ce inseamna... ianuarie 2003 (wtf ?!?!??)

Totusi inclin sa cred ca am citit eu gresit 381 in loc de 301. O sa verific diseara exact ce cifra e pe pozitia din mijloc.

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SHARPShooter

Dupa mai mult de 12 ani de folosinta mu mai pot prelungi viata batteriei, ma bate gandul care e mai bun sa iau Energizer sau Varta Silver?

Si la ce pret poate varia de la magazin la magazin? Sau are cineva un sfat de unde se cumpara mai ieftin?

Codificarea datei de fabricatie sa fie de ex 3 (2013), 5 (mai) 20 (azi)   asa 352xxxxx?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumparat zilele trecute u golf 4, 1,4 benzina si am mers la RAR pentru autentificare. Cand au scos mecanici de acolo masina, au scos-o impingand-o spunand ca nu mai are curent (pana acolo a mers bine), apoi am imprumutat curent de la cineva si am ajuns acasa. Doua zile am pornit ok masina, dar fara sa fac kilometrii si apoi din nou aceiasi problema, nu mai porneste.

 Acum probabil trebuie sa imi iau o baterie noua, insa nu stiu exact cati Ah ar trebui sa aiba pentru un golf IV 1,4. Nu m-am uitat la vechea baterie inca, sa vad cat are ea, insa parerile sunt impartite,adica 44 sau 55 Ah.

 Ce parere imi dati referitor la asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RudyArt eu am schimbat bateria in toamna cu un Rombat Premier de 55 ah,cea veche fiind o Varta din 2004 de 44 Ah.deci..........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, dintre toate variantele cred ca ma opresc si eu la 55 Ah, insa tu ai avut timp de 8 ani Varta de 44 Ah,te-ai intels bine cu ea, adica nu a facut probleme 8 ani? care este durata medie de viata la o baterie Varta de 55 Ah?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie astia de la reprezentanta Rombat Bv mi-au zis undeva la 4 ani durata medie de utilizare.Iar cat despre Varta aia asa am luat masina cu ea din Germania,ma indoiesc ca ceea ce gasesti Varta pe piata din Romania te va tine 8 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

corect.... dar nici nu imi pare normal ca un Rombat nou, sa nu te treaca iarna... caz pe care il cunosc, masina fiind o Octavia2 si fara probleme la instalatia electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varta cu care a venit masina m-a tinut 6 ani.

Varta cumparata din RO m-a tinut 2,5 - 3 ani.

Avum am trecut pe Fulmen si sunt multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bun Fulmen, am si eu pe golf din 2007 si merge brici dupa 5 ani jumate. Fac 90% drumuri scurte prin Bucuresti (1-2 km). Am pus-o pe redresor o singura data acum vreo 2 ani cand am omorat-o in urma "penei prostului" (dupa cum stiti ALH nu are pompa in rezervor...).

Din pacate preturile pt. Fulmen au crescut cam mult

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci este clar, varta produse pentru Romania tin undeva la jumatate din durata normala a uneia produse pentru Germania, asta daca ai noroc! Dar ce sa-i faci tre sa ne luam si baterii! Eu cred ca imi iau Varta, maine merg sa vad!

Stie cineva sa imi recomande in Iasi de unde sa incerc sa cumpar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varta pentru romania sunt sub orice critica.

In iarna asta m-a lasat Varta de 70Ah cumparata cu 10 luni in urma. Prima data dupa ce nu pornisem masina de 2 saptamani. Pusa pe redresor, dupa nici o luna a cedat iar, asina nepornita atunci de nici o saptamana. A cedat la modul nasol, ajunsese la 6V

 

Inlocuita cu un Rombat de 55Ah aflat la a 4-a iarna, baterie care este si acum pe masina, si cu care pornea binemersi si pe ger.

 

Este de vorba aici nu de Bora ci de cealalta masina - 156-le V6. Pentru care clar rombat=ul de 4 ani e prea mic, insa isi face treaba mai bine decat varta mai mare, si noua.

Instalatia masinii este ok, nu fura curent, si incarca in parametri.

 

Judecati si voi acum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa intelegem ca ai lasat masina 2 saptamani in iarna nepornita, si ai vrut sa porneasca la sfert ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V6 ala benzinar ar fi trebuit sa porneasca cu ramasitele de curent din baterie.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot nu sunt convins ce anume sa iau, Rombat sau Varta? dar macar cati Ah ar trebui sa fie deajuns pentru un golf 4 de 1,4 benzina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia una cat mai noua lasa firma ca e cam irelevanta la noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa intelegem ca ai lasat masina 2 saptamani in iarna nepornita, si ai vrut sa porneasca la sfert ? :)

O baterie noua n-are voie sa faca asa ceva. Ori a avut pe masina consumatori, desi e putin probabil avand in vedere ca Rombat-ul de doar 55Ah a facut fata, ori bateria a fost cu probleme.

 

O baterie are rata de "auto-descarcare" (self-discharge) de 3-40% / luna. Nici un motiv sa nu porneasca.

De la Varta as fi avut mai multe pretentii.

 

Eu am pe masina o baterie Energizer (facuta dupa aceeasi licenta ca si Varta) si mi-a pornit fara probleme dupa mai mult de 2 saptamani...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum de au picat la voi dar eu sint foarte multumit si nu am avut niciodata probleme Pe skodilak am varta black OE 61Ah  iar la servici sint la  a 3 -a generatie de varta blue dynamic Ramin fan varta ,important este ca pe borne si papuci sa se aplice vaselina siliconica si la cumparare sa se verifice data fabricatiei ca poate este facuta acu' 3 ani

Modificat de rayn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Tot nu sunt convins ce anume sa iau, Rombat sau Varta? dar macar cati Ah ar trebui sa fie deajuns pentru un golf 4 de 1,4 benzina?

 

grav atunci.... greu de comparat Rombat cu Varta... indiferent de ce se spune, deocamdata nu se pot compara....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se pot compara in sensul ca Varta este mai buna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Florin, sunt la a 2-a rombat, nu sunt de parerea ta. sunt comparabile..zic eu. Intr-adevar nu 8 ani..dar zi-mi tu orice baterie varta care tine 8 ani pe un tdi, after market.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa intelegem ca ai lasat masina 2 saptamani in iarna nepornita, si ai vrut sa porneasca la sfert ? :)

O baterie noua n-are voie sa faca asa ceva. Ori a avut pe masina consumatori, desi e putin probabil avand in vedere ca Rombat-ul de doar 55Ah a facut fata, ori bateria a fost cu probleme.

 

O baterie are rata de "auto-descarcare" (self-discharge) de 3-40% / luna. Nici un motiv sa nu porneasca.

De la Varta as fi avut mai multe pretentii.

 

Eu am pe masina o baterie Energizer (facuta dupa aceeasi licenta ca si Varta) si mi-a pornit fara probleme dupa mai mult de 2 saptamani...

 

Da, am lasat masina 2 saptamani nepornita. Nu e problema in mod normal la o baterie noua.

Consumatori nu are, chiar daca e masina italiana. Masurat de mine cu multimetrul si imediat dupa incuiere si la ceva timp etc.

 

V6-le de 2.5 are in carte specificat baterie minim de 60Ah. Varta era de 70 sau 72. Rombatul era cel calciu-calciu, cu curent de pornire maricel - de vreo 500 si un pic.

 

Alt exemplu de baterie mai buna decat varta: OEM megane 2.2 - Mutlu (turcism) - in a 4-a iarna masina a pornit dupa aproape 3 saptamani. Nu credeam nici eu ca se poate, venisem deja cu bora si cu cablurile pregatit sa ii dau omului curent :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!