Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Am urmarit topicul si m-am decis pana la urma sa imi iau rombat premier 74Ah pentru masina din semnatura. Bateria s-a potrivit perfect in spatiu si la clemele de prindere. Chestia este ca pentru garantia ATENTIE am fost INVITAT sa revin la verificarea incarcarii la fiecare 6 luni fara nici un cost in plus. Cei de unde am luat bateria sunt reprezentanti Rombat in Bacau; oameni de "moda veche" dar mi-am facut treaba.

Modificat de aditz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am luat un Bosch S5 75Ah 750A.

Sincer sa fiu nu m-am uitat la dimensiunile vechii baterii(Varta blue 70Ah 630A) si cand am pus-o pe asta noua am observat ca nu e la fel de inalta ca asta veche(175 mm fata de 220 cea veche) si nu ajung cablurile bine la borne.

S-a lovit cineva de problema asta? Daca da, dati-mi si mie un sfat, va rog. ( in afara de luat alta baterie :)) sau rupt carcara bateriei :-s)

Modificat de maxi8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un lucru simplu, pune sub baterie o bucata de celuloza, Cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit si la asta, dar nu mai pot fixa bateria asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posteaza o foto cu interiorul si prinderea bateriei si gasim o solutie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si inlocuiesti si surubul original cu unul mai lung...cat sa compenseze acea diferenta...

Sent from LWR-itza using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De cand am luat masina din Germania, are acest acumulator Exide Premium *** EA602.

Stie cineva cum sa verific cand e fabricata....m-am tot uitat pe ea, dar nu gasesc nimic. "Viata" inca are, am masurat-o, dar mi-ar prinde bine sa stiu ce varsta are:)

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Pentru o Skoda Superb 1.9 TDI, bateria originala are, daca nu ma insel, 72Ah si 640A. Credeti ca e vreo problema daca o inlocuiesc cu una de 70Ah si 640A (Bosch S3)?

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, nu e nicio problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa aproximativ 4 ani si jumatate, m-a lasat si pe mine bateria. As opta pentru VARTA Silver Dynamic E44 77Ah pentru Skoda Octavia 2 1.9 TDi BXE. E overkill sau merita ? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Pe masina din semnatura (vezi poza), bateria cu care a fost echipata masina (61Ah) este - 205# 1J0 915 105 AD    #1#302140322#040209  *205 BA21924NR8D*= (asta-i codul QR citit de pe ea).

Am observat ca iarna care a trecut a inceput sa invarta mai greu la -10 grade. Ma gandesc sa o inlocuiesc anul asta sa nu ma prinda iarna viitoare nepregatit.

Problema mea - masina are o protectie "un ciorap" care este pentru dimensiunea - 242x175x175mm. Daca o sa iau una mai lunga (Varta recomanda 72/74/77Ah - 278x175x175mm) trebuie sa renunt la protectia cu care a venit echipata masina. Cum eu gandesc ca neamtul nu a pus acolo protectia asta degeaba ma intreb daca e bine sa trec la o materie mai lunga (puternica) 70-74 Ah sau sa cumpar una de 61Ah? Ce-mi recomandati?

 

post-22188-0-92380300-1364099778_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IA una mai mare si schimba ciorapul ala cu altul mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema, nu stiu sigur inca daca e de la baterie sau de al alternator si nici n-am apucat sa le verific cu multimetru, dar ma gandeam ca poate stie cineva sa-mi zica din proprie experienta.

Din cauza switch-urilor defecte de la usi n-am realizat ieri ca am lasat faza scurta pornita in parcare in jur de 2ore pe timp de zi iar cand am pornit masina a pornit normal. Dupa pornire a inceput sa-mi clipeasca bordul (on/off) si la fel si luminile interioare care sunt active cand am farurile aprinse (butoane comanda geamuri, onglizi etc) - in timpul asta farurile si stopurile aveau lumina continua. La 1 minut dupa pornire mi-a aparut si avertizarea 'ALTERNATOR WORKSHOP' - inca nu sunt convins daca problema mea e de la bateria descarcata sau pe moarte sau de la alternator.

In mers (20-25km de la pornire) au fost tot felul de situatii, de cele mai multe ori la relanti clipeau din nou bordul si luminile din interior. Daca aveam 2-3km de mers fara sa stau la stop clipeau mult mai rar sau deloc.

Cand am ajuns la destinatie am testat sa vad daca porneste mai greu masina dar din cateva incercari n-au fost probleme, a pornit normal si cu prima ocazie o sa fac o masuratoare pe baterie cu motorul oprit si apoi pornit, dar ma intreb daca e de la alternator sau eroare din bord legata de alternator workshop poate sa fie si de la baterie.

 

Pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana nu masori curentul pe baterie.. restul parerilor sunt inutile :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IA una mai mare si schimba ciorapul ala cu altul mai mare.

Unde gasesc "un ciorap" mai mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu un update, am masurat voltajul pe baterie si a rezultat asa:

- baterie la rece dupa ce a stat o noapte nepornita: 12.6V

- motor pornit, fara consumatori: 14.6V

- motor pornit, AC la maxim pe rece, faza lunga, incalzire oglinzi + dezaburire: 12.7V (min) - 13V

- baterie dupa un drum, imediat dupa oprirea motorului: 13.06V

Am mai facut 40km azi si problema nu s-a mai manifestat in nici un fel, totul a fost absolut normal.

Nici cureaua de accesorii nu bate, nu scartaie, merge normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12.6 e ok.

14.6 poate fi putin cam mare, dar depinde asta de cat de bun ai multimetrul.

12.7 - 13 e foarte putin, iar 13.06 e oarecum irelevant...

 

Cu sau fara consumatori, cu motorul pornit ar trebui sa fie peste 13.5V si sub 14.4V...

 

 

Cea mai probabila cauza cred ca e o dioda dusa / grup de diode... Eu asta as verifica prima data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai repede releu incarcare - carbuni - colector.....

 

la garantii - la baterie - daca nu ai incarcare 14.0-14.4v - nu iti acorda garantia.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tensiunea de incarcare, si pentru acordarea garantiei, se masoara la ralanti, cu faza scurta aprinsa si aeroterma pe 1-2. Nu cu dezaburire sau alt consumator mare pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D da... tensiunea de incarcare... m-ai prins, nu stiam....

 

Ultima masina care a venit ca nu incarca cum trebuie, a fost o Octavia 2 - baterie Rombat de 4 luni - cand s-a dus cu ea la garantie... pus baterie de proba si trimis cu masina la service - au masurat cu toti consumatorii si avea 13.7v - 14.3 v fara (era foarte bine).... au zis ca nu pot inlocui bateria, intrucat alternatorul nu ii incarca cu trebuie - 14.0v  - sau 14.4v fara. Asta ca sa acopere ei, un produs prost pe care il vand.....

 

oricum, asa ne trebuie, daca ne complicam cu Rombat, pt o diferenta de nici 100 lei fata de Varta... sau mai putin, fata de un Banner...etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din pacate sunt fript cu Varta si foarte multumit de Rombat. Varta "neagra" in caz ca (,) conteaza.

 

Mai e o treaba gasita de mine la niste masini coreeano-turcesti: In functie de temperatura exterioara si de cat de descarcata/incarcata e bateria - curentul de incarcare poate fi si de 13.5-6 V, fara sa fie nimic defect. Motiv pentru care maimutele de la garantii nu schimba baterii, chiar daca scrie clar in manualul de service al masinii ca e normal... :(

 

Nu stiu daca la VAG-urile de generatia asta exista asa o functie...

 

edit: Florin, nu te corectam, ai spus ok tu - voiam sa accentuez ca masurarea se face cu o parte din consumatori - nu cu toti posibili ai masinii si muzica blana :D

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea este ca tot ce este peste 13.7v cu consumatori - este ok. Doar ca acum e moda la garantii - sa fie minim 14.0v.... cu consumatori.

 

Asta i-a zis unui prieten, cand a mers cu Rombat Premier - dupa 4 luni - la garantie... ca nu mai pornea masina cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi incarca 14,5 fara consumatori si tot nu am rezolvat nimic cu cei de la Rombat! Am pus-o pe redresor 12 ore si acuma vad ca merge! Bateria e luata in August 2012 si acum in februarie dupa ce a stat 2 zile nepornita si-a dat duhul! Mai am garantie un an si ceva! Daca iar imi face vreo figura bateria cred ca le dau foc! :D Acum imi pare rau ca nu am luat altceva gen Varta, Banner! Bateria e Rombat Premier 60Ah.

Modificat de flaviusmaff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Se pare ca trebuie sa inlocuiesc bateria de pe Passat, o Varta OEM care tocmai a implinit 6 ani. Bateria indica 12.02 V dupa 4 zile in care masina a stat parcata dupa un drum de 250 de km (in care a avut timp berechet sa se incarce).

Acum vreo 10 zile m-am jucat aprox. 30 de minute cu VCDS-ul pe masina cu contactul pus si cu RNS pornit si ventilatia uitata pe 2 liniute si masina nu a mai pornit. Am masurat tensiunea: 11 V. I-am dat curent de la un Hilux 3.0 diesel al cumnatului si a pornit instant dupa 5-6 minute de incarcare (cu Hilux-ul la relanti).

Acum vreo 3 saptamani i-am refacut nivelul de electrolit (au intrat aprox. 800 ml de apa distilata in cele 6 compartimente) si am pus-o la redresat. La 3 vreo ore dupa redresare bateria dadea 12.9 V, ceea ce m-a facut sa cred ca "mai merge", insa se pare ca pana aici i-a fost.

Cautand baterie noua am gasit urmatoarele oferte:

- Varta Silver Dynamic E44, 77 Ah, curent pornire 780 A, pret final 370 lei

- Energizer Plus 96 Ah, curent pornire 800 A, pret final tot 370 lei (tva cadou plus 10% reducere la predarea bateriei vechi)

(Energizer-ul e la Metro, nu pot sa pun link direct pe metro online fiindca pointeaza aiurea catre un Rombat; Energizerul se gaseste la paginile 8-9 ale catalogului).

 

Varta Silver este varf de gama, iar Energizer Plus este un soi de mid-range. In schimb Energizerul are capacitate + curent de pornire mai mari.

 

Dati-mi va rog o mana de ajutor in a alege dintre cele 2 modele.

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am ales Energizer. O am doar de 1 an, asa ca nu pot sa-ti zic cat tine :D. Motivul principal a fost ca are 3 ani garantie fata de 2 ani la celelalte, Mi-am zis ca macar 3 ani n-am treaba cu ea.

Unii ziceau ca si varta si energizer sunt facute dupa aceeasi licenta (johnson controls).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!