Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

eu recomand sa mergi pe aceleasi detalii tehnice ( amperaj etc ) cu o baterie romaneasca . nu varta bosch etc deoarece acestea sunt mai scumpe stau mai mult in magazine si sunt reincarcate periodic .

atentie la dimensiuni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

al meu bosch dupa doar 2 ani a "bubuit".....am trecut la un fiamm (nu am mai auzit), k marime e exact cat un rombat d 45 Ah, luat de la un x5 3.0 diesel predat la leasing si pot sa spun k da in motor k "in branza"....a mai avut/folosit/auzit cineva asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiamm mi-a recomandat si mie un electrician auto . Am fost zilele trecute pentru ca a inceput sa imi dea si mie semne de oboseala bateria(cred si eu 9 ani de viata a bateriei din fabrica.. a ramas si electricianul uimit). Acum nu stiu ce sa fac... As vrea sa aud niste pareri despre Varta ... Pentru ca Fiamm este produs italian din cate mi-a zis electricianul....

Voi ce parere aveti ? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie, valoarea curentului de pornire este invers proportionala cu longevitatea bateriei! Nu cautati neaparat curentii mari de pornire, oricum aveti de pornit niste motorase (mai ales 1,4 porneste si cu baterii AA), nu aveti nevoie de curent pentru sudura!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu bosch silver s4 are curentul de pornire 540A, asa a avut si cel vechi dat jos de pe masina.

merita ? tocmai am cumparat si montat una exact ca a ta.

O baterie bine intretinuta trebuie sa aiba si viata lunga. Bineinteles ca se poate duce si intr-o luna ..daca asculti muzica, cu motorul oprit ... pozitiile aprinse sa te vada lumea ca esti "coco" si ca ti-ai pus leduri gen xenon si ar mai fi multe care sunt tratate cu indiferenta(lasat ventilatorul pornit si cand pui contactul iti mananca din baterie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveam Varta de 60Ah din fabrica dupa 9 ani... :D

Am schimbat pe Bosch S5 63Ah sper sa ma tina macar 1/2 ca aia veche...390 cu bateria veche la schimb.

Am mers pe asta deoarece am vazut ca este recomandata pt masina cu ceva mai multi consumatori...am un sfert de portbagaj "audio"...asa am luat-o... :coffee_lol: si parca nu l-as da jos se aude binisor cu el...

Plus ca pe masina veche tot Bosch... dupa 3 ani asta iarna la -20grd am pornit ragalia unui vecin Mondeo diesel de 2l parca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merita ? tocmai am cumparat si montat una exact ca a ta.

O baterie bine intretinuta trebuie sa aiba si viata lunga. Bineinteles ca se poate duce si intr-o luna ..daca asculti muzica, cu motorul oprit ... pozitiile aprinse sa te vada lumea ca esti "coco" si ca ti-ai pus leduri gen xenon si ar mai fi multe care sunt tratate cu indiferenta(lasat ventilatorul pornit si cand pui contactul iti mananca din baterie)

Eu zic ca merita, mai alea ca si-a scos banii aducandu-ma 150km fara incarcare, dupa care a murit. A fost raincarcat si merge brici din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca la pornire conteaza doar curentul de pornire, atunci de ce se recomanda ca pt diesel sa fie cat mai mare (Ah)?

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. ca la diesel in conditii potrivnice (frig, combustibil prost, bujii arse, compresie scazuta) chiar ajuta sa cuplezi demarorul mult timp.

La benzinare daca n-a pornit in 5-6 secunde de invartit, nu mai porneste, dar la diesel chiar poate ajuta sa o invarti mult. Creste incet temperatura in cilindri si cu ea compresia si conditiile de aprindere.

In manualul meu e recomandare sa nu tii demarorul mai mult de 30 secunde dintr-o incercare. :icon_cool:

(niciodata n-a fost nevoie de mai mult de 4 secunde pana acum, dar poate merg in Siberia intr-o iarna.... )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot cautat pe forum si am ajuns aici, in speranta ca voi primi un raspuns.

Azi dimineata din cauza frigului, surpriza mare, nu a mai pornit. In alte cuvinte m-a lasat bateria. Saraca dadea rateuri de vreo 2 sapt dar m-am incapatanat sa nu o schimb.

Puteti sa-mi dati un sfat in legatura cu ce baterie sa pun pe un :

Golf 4 Variant din 2000 ( 1.9 TDI 90CP motor ALH ) ?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Bateria Varta, de 74 Ah , avand 680 A curent de pornire la rece, ar fi o solutie.

La 420 ron are un raport destul de bun calitate / pret.

Vad ca esti din Iasi, altfel te invitam la noi la depozit in Bucuresti, daca erai interesat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe ce criterii da producatorul valoarea Ah maxima a bateriei? au masurat locul unde e montata sau altfel?

am inteles ca nu se arde nimic oricat de "mai mare" ar fi bateria, dar intreb ca sa stiu exact cum sunt facute aceste recomandari maxime.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe ce criterii da producatorul valoarea Ah maxima a bateriei? au masurat locul unde e montata sau altfel?

Te referi la producatorul bateriei sau la producatorul autovehiculului? Ce intelegi prin "au masurat locul unde e montata"?

am inteles ca nu se arde nimic oricat de "mai mare" ar fi bateria, dar intreb ca sa stiu exact cum sunt facute aceste recomandari maxime.

Gizas!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma refer la producatorul masinii, de exemplu la a mea e recomandarea intre 44-60 Ah, iar bateria e montata intr-o cutie a ei. si ma intreb daca au pus limita maxima de 60Ah fiindca mai mare n-ar incapea in acea cutie.

n-am inteles la ce te refereai cu "gizas" :icon_bounce:...mai ales din moment ce astia dau o capacitate maxima iar eu nu stiu pe baza a ce.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

JAG producatorul masinii recomanda capacitatea bateriei pe considerente de incarcare in sarcina in special la pornire.

Curentul consumat in situatii estreme se poate masura si/sau calcula. Pe baza asta se recomanda curentul pe care trebuie sa-l poata debita bateria la un moment dat.

Teoretic bateria poate fi mai mare decit se recomanda, dar fizic vorbind poate sa nu incapa in locasul destinat, iar motivul major in a nu-ti lua o baterie mult mai mare decit recomandata este curentul de incarcare al alternatorului care a fost calculat pt o anumita capacitate a bateriei...

cu cit e mai mare bateria curentul de incarcare e mai mare. Daca se incarca cu un curent mai mic, nu ajunge sa se incarce la max. se sulfateaza, si in timp se duce'n... si pierzi si garantia de multe ori...

Vezi in cartea tehnica a masinii cese recomanda uita-te pe bateria veche, si poti cumpara una egala sau putin mai mare cu datele culese. De ex in loc de 44-60Ah poti lua de 61 sau 63Ah nu de 75Ah...si nici de 35Ah aia e pt motocicletele ceva mai mari :)

PS daca esti la "furat" in domeniu macar ia de buna ce zice producatorul masinii nu incerca sa intelegi/judeci de ce au facut asa si nu altfel...sau apeleaza la un electrician auto eventual la specialistul de la o reprezentanta acumulatori de ex Bosch sau Varta. Ei stiu ce se pune pe o anumita masina.

Eventual apelezi la site-urile lor:

http://www.varta-automotive.com/index.php?...g=en&range=

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar motivul major in a nu-ti lua o baterie mult mai mare decit recomandata este curentul de incarcare al alternatorului care a fost calculat pt o anumita capacitate a bateriei...

cu cit e mai mare bateria curentul de incarcare e mai mare. Daca se incarca cu un curent mai mic, nu ajunge sa se incarce la max. se sulfateaza, si in timp se duce'n... si pierzi si garantia de multe ori...

Alternatorul nu produce curent pt.incarcare si/sau pt.consumatori.El produce un curent,care difera in functie de turatia alternatorului;bateria isi ia curentul necesar pt. incarcare,paralel cu ceilalti consumatori.Cu cat bateria este mai descarcata,curentul necesar pt.incarcare este mai mare si scade pe masura ce se incarca.Curentul maxim il ia cand bateria este complet descarcata(teoretic trebuie sa fie max.10% din capacitatea bateriei),ceea ce e mai rar si e bine de evitat pentru viata bateriei(dar atunci nu vad cum mai porneste masina...)Daca consumatorii(curentul pe care-l consuma)+incarcarea bateriei depaseste curentul maxim produs de alternator,atunci bateria va avea de suferit la durata incarcararii(fiind mai mare in acest caz,curentul de incarcare fiind mai mic).In rest se poate incarca orice baterie;(una de capacitate mai mare va avea doar nevoie de un timp mai lung pentru o incarcare completa,dar avand o capacitate mai mare va avea si o rezerva mai mare de curent pana sa ajunga la o descarcare completa.Oricum din motive de spatiu(dimensiunile bateriei la capacitati mai mari cresc) nu se poate monta o baterie cu o capacitate mult mai mare decat cea pusa de producator.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi lucru am spus si eu, ca la calcularea alternatorului a fost luat un anumit curent de incarcare necesar pt baterie.

Teoretic ai dreptate cu incarcatul, se poate incarca orice baterie daca nu consumi din ea in acel timp...ai nevoie de timp mai mare de incarcare la acelasi curent. De aia se regleaza la redresoare curentul de incarcare funcitie de capacitatea bateriei...

Du-te la orice reprezentanta serioasa de acumulatori si vezi ce spun cei deacolo...apropo de inlocuirea bateriei de producator cu una mult mai mare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la alternator scrie (A) 70/90 si presupun ca al meu e de 70 fiindca a fost export pt romania :icon_thumright: .

pe site la varta imi recomanda 2 baterii de 60(blue) si de 63(Silver) Ah, cea originala e de 44Ah, probabil o sa iau mai mare dar cat mai apropiata ca pret, cel mai probabil in jur de 50 Ah.

a fost nepornita in ultimele zile iar azi eschiva mult la prima pornire, pe urma prin oras porni ok.in weekend o testez cu a unui vecin, aproape noua(1an) si mult mai mare(70-80Ah ma astept sa fie), daca porneste ca in tinerete clar doar bateria e de vina.

dar in legatura cu asteptarea pana se sting martorii in bord, daca bateria e slabita se recomanda sa dai la automat din prima fara sa mai asetpti martorii sa se stinga?o ajuta sau dimpotriva?

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi, dupa 8 ani de viata, am schimbat si eu bateria de fabrica a masinii. Am pus o Varta de 74 Ah care sper sa ma tina macar jumatate din viata celei originale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Am un golf 4 1.9 TDI. Cand dau la automat mi se inchid usile si dupa pornirea motorului imi da alarma de emisii gaze si ramane martorul de motor aprins.Este posibil sa fie din cauza bateriei caci este cam slaba sau alceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posed un Golf V din 2004, motor 2.0, 140 CP si sunt fan VW (Golf2, Jeta model american si Golf 5). Am o MARE problema cu bateria. Se descarca in max 3 saptamani chiar daca merg cu masina in fiecare zi celputin 10 km.

Am fost pe tester la dealer autorizat VW de doua ori si totul este OK, am cumparat baterie noua (Rombat) si s-a descarcat dupa 1 luna, am schimbat alternatorul si altele ....

Acum 2 zile am cumparat 74A si o testez in perioada urmatoare.

STIE CINEVA SA-MI SPUNA POSIBILE CAUZE ??????

MULTUMESC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista un consumator (ascuns).Adica cind motorul este oprit trebuie verificat daca ai consum de curent.Daca nu ai atunci se verifica daca nu ai consum mai mare in timpul functionari (exemplu: ventilatorul merge permanent).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva cu ce tip de baterie vine motorul 1.9 TDI din fabrica ? Ah .. A la pornire ? Si cu ce anume as putea sa o inlocuiesc ? Initial ma orientasem spre o Varta de 85AH si 800A la pornire dar citind ultimile pagini m-am cam sucit !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista un consumator (ascuns).Adica cind motorul este oprit trebuie verificat daca ai consum de curent.Daca nu ai atunci se verifica daca nu ai consum mai mare in timpul functionari (exemplu: ventilatorul merge permanent).

Care este consumul standard cu motorul oprit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!