Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Salutare!

Apelez si eu la parerile si experienta voastra. Vreau sa inlocuiesc bateria si nu prea stiu ce varianta sa aleg.

Bateria actuala: Varta, 70 Ah, 570 EN [A], LxWxH = 278x175x190.

Variantele: tot Varta, in poza atasata.

Credeti ca 85 Ah cu 800 A e prea mult mai ales ca e putin mai lunga si mai putin inalta decat celelalte?

Daca as merge pe ceva asemanator ca valori cu ce am pe masina as elimina prima varianta si as ramane cu:

70 vs 74 (care este avantajul valorii mai mari?)

760 vs 680 (din ce am citit, aici avantajul e clar, mai mult curent la pornire).

E adevarat ca e important curentul la pornire insa si alimentarea "consumatorilor" mi se pare la fel de importanta.

Eu as cam fi tentat sa merg pe varianta 74 Ah cu 680 A. Sincer actuala baterie (din dec. 2002) s-a descurcat bine la pornire desi are 570 A.

Astept pareri. Va multumesc!

Salut,

Atentie ca vorbesti de baterii Varta din clase diferite.

Astfel , in timp ce bateria de 74 Ah (680 A) este din clasa BlueDynamic, cea de 85 Ah (800 A) este din clasa SilverDynamic iar cea de numai 70 Ah (dar cu 760 A) este din clasa UltraDynamic (AGM).

Ca si diferenta, in timp ce primele doua clase sunt cu acid sulfuric, ultima este cu gel, fiind si cea mai scumpa.

Varta a dezvoltat doar doua tipuri de baterii cu gel dupa tehnologie AGM, de 70 Ah si de 95 Ah.

Sper sa te ajute pentru o alegere in cunostinta de cauza.

Personal consider ca bateria de 74 Ah (680 A) este cea mai nimerita (pret, tehnologie) pentru inlocuirea celei OEM.

Modificat de ofil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns ofil, chiar mi-ai mai deschis ochii. :D Chiar nu stiam ca ULTRA dynamic sunt cu gel.

Cele 3 variante imi erau recomandate pe site-ul varta unde exista o cautarea a bateriei pe baza masinii (marca, model, motor).

Iata si linkul poate mai are cineva nevoie. Aici, varianta in limba romana a paginii respective.

Facand o cautare strict dupa dimesiuni (278x175x190) si capacitate (minim 70Ah cu 650A la pornire) am obtinut rezultatele:

ULTRA dynamic - 12V 70Ah 760A - 166 EUR

SILVER dynamic - 12V 77Ah 780A - 107 EUR

BLUE dynamic - 12V 74Ah 680A - 95 EUR

Preturile le-am gasit, cu google, intr-o lista de preturi a unei firme din Cluj. Astept in continuare pareri. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri cand sa pornesc ...pauza...se aprindea tot prin bord dar nu avea putere sa invarta electromotorul.....am chemat un prieten , am luat curent de la el, a pornit imediat.....zic hai sa ma duc la service sa vad ce e cu bateria....vine nea mecanicul o masoara el si cica...gata domle e dusa...nu vezi ca e din 2002 originala Moll, cat vrei sa te tina....si mi-a schimbat-o cu una Rombat , garantie 2 ani, de 80 , cica cu putere mai mare la pornire...am dar 300 de lei....credeti ca m-am tepuit cu rombat ???? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

300 lei ? :vaidecapulmeu: Mi se pare enorm pretul, eu pe Varta mea de 74Ah am dat 320 lei si garantie tot 2 ani. Sper sa ai noroc si sa fi nimerit un exemplar bun, eu sa nu mai vad Rombat pe masina mea :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa nu exageram... la baterii nu prea conteaza Varta, Bosch, Rombat... pretul pt o baterie de 80 se invarte la pretul de 300 lei, adica nu conteaza marca in sine pt a stabili pretul ci amperajul ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare...am si eu o mica nelamurire...pe masina am bateria din fabrica Varta...cum face figuri,(o inteleg dupa 6 ani),as vrea sa o schimb...dar nu prea stiu cu ce...

pe ea scrie in felul urmator

1JO915105AE

12V 340A 70Ah Din

570 A EN/SAE

de cat sa o iau?de 340A sau 570A?merci frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa ceva scrie si pe a mea. Insa curentul de pornire la rece este 570A. Deci sa-ti iei ceva cu minim 570A.

Daca vrei tot Varta la un pret de bun simt, iti recomand Varta Blue Dynamic 74 Ah, 680A.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei producatorul face niste calcule cand proiecteaza o piesa sau o baterie.Daca tu ai sa alegi o varianta mai ieftina si mai slaba nu vei avea decat de pierdut deoarece se va deteriora mai repede si vei da iar bani si ai sa ajungi la concluzia ca "esti prea sarac ca sa te imbraci ieftin".Pune macar echivalentul bateriei care o ai acum si cel putin 5 ani nu te mai doare capul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

pentru mine conteaza.am luat o baterie ROMBAT 75AH in vara 2008. cum a venit timpul rece(sub 0) in cateva zile am fost nevoit sa apelez la redresor, nu am mai pus-o pe picioare nici dupa o cursa de 200 Km. putere slaba pe timp rece incomparabil cu VARTA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

perfect de acord

asa am patit si eu

rombat de 75 nu m-a tinut nici un an jumate

azi dimineata iara surpriza

nu a vrut sa o ia deloc

iarasi redresor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca scrie si unde scrie anul de fabricatie pe baterie?

Pe a mea nu am vazut decat sigla VW. Nu am observat vreo marca ceva.

Masina este din 2001. De aceea vreau sa aflu anul de fabricatie al bateriei.

Se poate sa tina o baterie atat de mult? Vad ca porneste bine, nu am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu tine atat o baterie,mai ales no name cum e a ta,daca nu scrie nici o marca.Am vazut o baterie Canadiana care este garantata 10 ani!(in cazul in care te intereseaza pot cauta link-ul sa-l pun in post,numai ca garantia este in Canada!)aici la noi,tin maxim cam 5-6 ani,n-am auzit mai mult.Pe a mea tot no name care mi s-a dus,avea aplicata o eticheta cu anul fabricatiei.Am o baterie Rombat din 2003,este gravat pe corpul bateriei data fabricatiei.Deci depinde de la o marca la alta.La unele se poate deduce dintr-un cod marcat pe ele.

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

azi a cazut si bateria mea de pe skoda: akuma de 70ah

dupa 2 ani si 2 luni! cam putin, de fapt ff putin in conditiile in care nu am alarma, nu sub, nu consumatori fara motor pornit.

ca sa o scot am pierdut aproape 45 min datorita prostiei inginerilor cehi care au gandit ca e nevoie de 3 chei diferite pt a o urni din loc.

pt asta le dau nota 4.

si celui care a strans piulitele cu cuplu dat la max ii urez "sanatate" :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ne spui ce baterie avea-i pe masina si te-a tinut atat de putin;pe un alt topic s-a discutat despre baterii si cred ca ar fi util sa stie lumea de ce sa se fereasca,in caz ca e ca e slaba calitativ,sau daca e de marca consacrata inseamna ca nu e chiar asa de "consacrata".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi nu ai citit mai sus : akuma este bateria care echipeaza skodele pe original.

A mea are 5 ani si nu da semne de oboseala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry,era scris cu litera mica si credeam ca i s-a dus bateria "acuma" dar ca a scris cum mai scriu unii cu "inflorituri" :tuktuk: .In plus nici n-am auzit de marca asta,n-am citit decat aria Golf IV si cum astea sunt la Skoda...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehe, ca tot veni vorba de baterii, saptamana trecuta am fost si eu nevoit sa schimb bateria, dupa ce mi-a fost "imprumutata" fara obligatie de inapoiere intr-un service ce-a veche (originala) si in locul ei mi-a fost pusa una pt benzinare (66Ah cu norma 510A) :(

1 luna m-a tinut aia de benzinare pana a dat in primire de la alarma masinii

Mi-am luat intre timp o VARTA de 74Ah cu norma 680A si garantie 2 ani si toate "bubele" au disparut, situatia revenind la normal, iar masina porneste usor :cool:

Oricum, dupa experinta asta, tura viitoare cand mai las masina in vreun service, de nu-i fac poze si la joja de ulei, ca poate asa scap de "imprumut fara dobanda" :lol:

:) safe

Riddler

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Helow !

Tocmai am intrat in posesia unei baterii noi, pe garantia celeilalte...avea 1 an si 9 luni.

Era descarcata rau si m-a lasat odata.

Am fost cu ea la service, a lasat-o o zi pe redresor, iar cand m-am dus s-o "ridic", a pus un ventilator (drept consumator) pe ea, iar in 15 secunde s-a oprit ventilatorul !!! Era decedata complet !

So....baterie noua :icon_thumright:

Monbat Maintenance 75 A, 720 Ah .

BAFTA !!!

Modificat de Electronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...)

Monbat Maintenance 75 A, 720 Ah .

(...)

poate vrei sa zici ca era invers, 75Ah cu norma 720A :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am auzit ca e posibil sa faca fite calculatorul de bord daca pui baterie mai mare .. e adevarat ? eu am Varta de 70 A si ma gandeam sa pun tot o varta sau fullmen (am auzit ca sunt bune) de 75-80 A sa zicem.

Ce ziceti ?

Modificat de Dreadfull
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nimic daca pui o baterie de un amperaj mai mare,poti folosi mai multi consumatori fara sa se descarce prea curand;alternatorul le incarca oricum indiferent de amperaj,dar de obicei acestea sunt mai mari ca dimensiune.Presupun ca si la tine suportul bateriei e bine delimitat ca spatiu si nu poti pune o baterie mai mare.Daca poti,norocul tau.Daca e sa ai ghinion,poti avea si cu Varta si cu Rombat,Fullmen sau ce-o fi.Eu am avut de 2 ori pe masina Rombat si m-au tinut cate 6 ani fiecare.Varta sau Bosch au un pret relativ apropiat de Rombat de ex.;iti imaginezi ca nu sunt originale din Germania la asa pret ci de undeva din UE sau China :icon_thumright:

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dreamfull: eu mi-am pus o varta de 74Ah si are acelasi dimensiuni ca cea de 72Ah :cool: (adica 278 mm lungime, 175 mm latime si 190 mm inaltime)

A ta banuiesc ca are inaltimea mai mica, adica 175 mm, asa ca masoara si tu locasul si vezi ce dimensiuni ai :D

Oricum nu conteaza Ah-ul ala asa mult, conteaza norma (adica sa fie peste 600A) in cazul motoarele TDI si peste 550A in cazul motoarelor pe benzina :D

Se cam stie ca motoarele otto au altfel aprinderea, e mai usoara, deci si puterea bateriei nu trebuie sa fie prea mare.

Depinde si ce dotarii are masina, si cat consumatori are :P

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cu cat capacitatea bateriei e mai mare(Ah) si curentul de pornire(norma cum zici) e si el mai mare.Intre 74Ah si intre 72Ah poate sa nu fie diferenta de marime,da intre 60Ah si 80-85Ah fii sigur ca e diferenta de marime.Colegul cand se referea la o bateria mai mare (ca amperaj) cred ca se referea la o diferenta mai mare intre ele nu de 2Ah.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sebastian Rusu

Salutare,

Am avut niste probleme cu bateria in iarna. Nu mi-a pornit de 2 ori masina. Dupa fazele astea am inceput sa o tin in garaj si toate bune. A doua oara cand nu mi-a pornit m-am uitat la ea si nu mai avea lichid. Am bagat am 1.5l apa distilata in baterie. Bateria e de 80Ah. Acum imi porneste bine, nu mai am probleme. Oare trebuie sa o schimb? Imi zicea cineva ca nu mai tine curentul daca am bagat atata apa in ea? Stie cineva ce e de facut?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am avut niste probleme cu bateria in iarna. Nu mi-a pornit de 2 ori masina. Dupa fazele astea am inceput sa o tin in garaj si toate bune. A doua oara cand nu mi-a pornit m-am uitat la ea si nu mai avea lichid. Am bagat am 1.5l apa distilata in baterie. Bateria e de 80Ah. Acum imi porneste bine, nu mai am probleme. Oare trebuie sa o schimb? Imi zicea cineva ca nu mai tine curentul daca am bagat atata apa in ea? Stie cineva ce e de facut?

Multumesc

1.5 l de apa e cam multicel, daca nu ti-a cazut pasta atunci poti sa-l folosesti inca o vreme fara sa ai probleme, eu asa am patit la motocicleta sezonul trecut (doar vara umblu cu ea :icon_thumright: ) drept dovada ieri am scos-o dintre "molii" si a luat-o din prima (mi-am invatat lectia si acum verific din 2 in max 3 luni nivelul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!