Jump to content

Caldura doar cu motor turat


Helloween
 Share

Postare recomandată

termostatul deschide la un anumit punct....din acel punct caldura nu are cum sa fluctueze de asa natura incat sa fie o diferenta sesizabila la turatii diferite ale motorului.

Pompa de apa iese din discutie...acum 2 ani un vecin cu bfq...avea pompa apa defecta...la turatii mari fierbea motorul la turatii mici nu erau probleme.Ventilatoarele nu porneau pentru ca fluxul de apa nu era constant pe traseu.Pompa de apa nu facea fata la turatii mari si la demontarea ei...sa dovedit ca turbina era desprinsa de axul pompei.

Eu suspectez faptul ca instalatia nu este aerisita corespunzator sau ca ceva impiedica lucrul asta.Ia de la un coleg un buson de vas de expansiune imprumut si vezi daca fenomenul persista.In nod normal la toate masinile caloriferul de caldura este punctul unde se strange tot aerul din instalatie in cazul problemelor vis-avis de aerisire,pentru ca este situat cel mai sus fata de nivelul restului componentelor.Face presiune in momentul cand scoti busonul de la vasul de expansiune cand motorul este oprit....se aude un fas?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, face un fas cand desfac capacul. Nu e normal sa faca asa? Adica nu lucreaza sub presiune? Banuiesc ca incalzindu-se apa oricum isi mareste volumul.

Aaaa te refereai ca fiind lichidul rece nu trebuie sa fie presiune in instalatie.

Pai si cum se aeriseste? Sau supapa aia sa nu lase aerul sa iasa?

Dar chiar daca n-ar lasa aerul sa iasa, instalatia tot ar trebui sa se aeriseasca, atata doar ca se opreste aerul in vas.

Sau gresesc undeva? Sa fac aerisirea cu capacul desfacut? 

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cele din urma am mai clatit odata caloriferul (nu a mai iesit mizerie din el dar asa ca sa fiu sigur), am curatat vasul de expansiune (mai degraba l-am clatit sa fiu sigur ca nu e ceva pe acolo), ce am constatat la vas este ca al meu nu are nimic in el (adica am vazut la altii ca au ceva plastice pe acolo inauntru, al meu e doar vasul si sonda, nimic altceva inauntru). In fine, am incercat si supapa de la capac, la inceput a fost intepenita, am miscat de ea si pana la urma a inceput sa-si fac jocul.

Cert este ca acum si-a revenit caldura, baga foarte bine, tot se mai raceste un pic la relanti dar aproape insesizabil. Ce sa mai lungesc vorba, acum merge ca inainte. Nu stiu ce sa spun despre cauza anomaliei prezentate la inceputul topicului dar tind sa cred ca si supapa aia de la capac a avut ceva de vina (plus ca acum nici nu mai fasaie cand desfac capacul).

Multumesc tuturor pentru sfaturi, idei si lamuriri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Circuitul de racire e presurizat, supapa aceea are rol de a se deschide la o eventuala presiune marita care ar dauna integritatii circuitului de racire. 

Fasaitul este normal daca deschizi busonul cu motorul cald, daca la tine nu mai fasaie vreai sa spui ca nici nu mai etanseaza? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu... vroiam sa pun ca nu mai fasaie cand e motorul rece.

Inainte fasaia cand desfaceam capacul si era motorul rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai el fasaie si la rece cat timp inca mai e presiune in sistem

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapa aceea are rol dublu, cum spuneam "descarca" presiunea datorata incalzirii antigelului, si daca dupa racire mai este nevoie de aer permite intrarea acestuia pana la egalizarea presiunii cu cea atmosferica. Daca Eu ma duc acum la masina (sta de ieri in parcare) si deschid dopul de la vasul de expansiune nu se intampla nimic. Daca s-ar auzi un fasait m-as gandi ca supapa din dop nu isi indeplineste a doua sarcina.

 

Orice presiune ar fi in sistemul de racire, aerul trebuie sa stea doar in vasul de expansiune, inca nu inteleg cum influenteaza eficienta caloriferului.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei, despre asta vorbeam si eu. Asa cum spune Ionel, acum se comporta altfel fata de cum facea inainte. Adica la rece nu mai e presiune in vas si pare-se asa e normal.

E drept ca pana sa schimb termostatul nu am umblat la vas (n-am avut motive). Dupa ce am schimbat e posibil sa fi prins aer pe instalatie dar nu mi-am facut griji tocmai ca stiam ca se aeriseste singura, numai ca de cate ori umblam la vas, era presiune in el. Dar nu mi-am dat seama ca ar putea fi ceva anormal. De aceea nu mi-am explicat disfunctiile circuitului de apa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa dai de stire daca ai rezolvat intr-un fel problema pt ca si la mine este la fel, cand ma opresc si stau pe loc cu masina pornita aerul suflat se raceste treptat pana nu se mai simte cald deloc, am obs 2 chesti: furtunul care se duce la termostat este rece iar atunci cand dau drumul la caldura merge si ventilatorul de la radiator asta nu stii dc este normal sau nu.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris mai sus ca la mine e rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

V-am mai scris si la pagina 1 busonul de vina cu supapa schimbati busonu ))))) nu mai faceti experimenta cu spalatul etc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

t4 2.5 tdi 88ps

Salut , La multi ani ! Am si eu o problema , mi-a facut cineva distributia ieri (30 12 2013) . Am schimbat si pompa de apa si antigel, filtre  tot . Ieri l-am dus pe mecanic cu masina acasa si nu am sesizat nimic ciudat dar azi cand am mers cu ea am observat ca dupa turatia de 3000 de rotatii si in sarcina si oprita si turata in gol incepe si bolboroseste apa in borcan(mecanicu a zis ca a facut el aerisirea, a tinut-o turata vreo 10 min la 3000-4000 de ture). Sa nu fie aerisita cum trebuie sa fi ciupit garnitura de chiulasa sau sa fie devina capacul de la borcanul de apa ca azi am cam alergat-o tare. Masina este octavia tour 1.6 mpi  bfq cod motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La multi ani!  Daca inainte n ai avut probleme ,n ar trebui sa apara dupa schimbul pompei de apa .Ea se aeriseste singura in mers ,mai verifica si completeaza nivelul la rece,dureaza un timp pana iasa tot aerul..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

t4 2.5 tdi 88ps

Sal. inainte nu am avut probleme, vorba ta poate nu s-a aerisit deocamdata cum terbuie. Oricum maine dau pe la mecanic sa-l iau un pic la rost. Acul nu trece nicicum de 90 sta fix si de incalzit motorul se incalzeste ca inainte, nu mai repede sau mai incet.Caldura baga, totul ca inainte numai ca se aude din interiorul masinii cum bolboroseste cum trec de 3000 de ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare,

 

Am si eu aceeasi problema Octavia 1.6 BFQ, am dezbatut-o pe celalalt topic, la relanti nu baga caldura, cand accelerez usor se aude o bolboroseala in spatele bordului si imediat vine si caldura, semn ca antigelul circula, masina e din 2010, 57000 km, exclus pompa dusa sau ceva infundat, are toate piesele din fabrica. A incercat cineva cu buson nou la vasul de expansiune si s-a remediat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,ai rezolvat problema cu caldura la relanti ? Am si eu o octavia 1.6 si am aceeasi problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce am intrebat si eu daca a rezolvat cineva, deci nu am rezolvat, ca sa dezghet masina stau si o ambalez, mama ei de skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine ma ajuta mult un carton pus peste masca. Dupa cca. 5 km in oras se simte motorul ca mege mai bine, ramane grila din bara descoperita ptr aerisire, motor 1.4 tdi pd.

Estetic este urat...dar foarte folositor!

Modificat de pain_killer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa-mi arati si mie in cartea masinii unde se descrie aceasta operatiune de aplicare carton la masca.Ce faceti voi este o incalzire fortata a motorului intr-un timp mult mai scurt decat normal prin acoperirea fluxului normal de aer.Mergeti mai mult de 5 minute si masina se va incalzi.Urat si estetic si mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa iti arat in cartea masinii.....ce uamenii...ce specie de carticica :-(

Si la reprezentanta Skoda gasesti la vanzare capace din plastic conturate perfect pe mastile de aerisire.

Dar banuiesc ca nu scrie in manual....

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia voastra nu rezolva problema care se discuta aici. Problema e ca nu avem caldura la turatii joase - relanti chiar daca apa ajunge la 90 grd pe ceasul din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

on topic

Am avut un citroen xantia acum ceva vreme si aveam aceiasi problema.Am fost la o gramada de service-uri si au curatat caloriferul si alte chestii legate de circuitul de caldura insa nu s-a rezolvat.

In final problema era de la garnitura de chiulasa.Era ciupita in partea dinspre circuitul de apa si sufla presiune pe instalatie,aerul ajungand in partea cea mai de sus a instalatiei,adica radiatorul de caldura.Baga caldura doar turata si pe langa asta,la pornire,pana se incalzea motorul,scotea un fum albicios ca un abur pe teava de esapament.

Eu sper sa nu fie asta insa trebuie verificat.Vezi daca iti creste presiunea in vasul de expansiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi sa bage presiune pe instalatia de racire am avea furtunurile tepene ceea ce nu se intampla, majoritatea care ne plangem avem motoare AVU/BFQ, cred ca iese din discutie garnitura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca daca majoritatea cu aceste motorizari avem aceeasi problema, este defect de proiectare, am si un prieten cu aceeiasi masina (octavia tour motor 1.6 BFQ) dar cu climatronic si la fel ii face. Doar sa incerce cineva cu alt buson la vasul de expansiune cum zice un coleg mai sus, probabil o fi fost vreun lot cu probleme. Daca apa ajunge la 90 si nu da caldura nu vad scopul obturarii cu un carton, acest lucru il faci daca ajunge greu la 90 ca o masura temporara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cartonul iese din discutie, @poe pe langa masina din semnatura ai si o O1 la care nu ai caldura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!