Jump to content

 Funcționarea acestui site este susținută de cele 3-4 firme ce afișează bannere între posturi. Ar fi o plăcere pentru noi dacă ar fi adăugat site-ul nostru în lista de excepții ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult susținerea acestei comunități. Promitem și veți vedea că nu avem reclame intruzive și nici deranjante. Mulțumim! :) 

Helloween

Caldura doar cu motor turat

107 postări în acest subiect de discuţie

Helloween

Asa cum am numit si titlul topicului, de cand a venit frigul mi-am dat seama ca nu prea am caldura in masina. Am observat asta in momentul in care asteptam pe cineva in masina cu motorul pornit si incepuse sa mi se faca frig. Apoi am realizat ca daca turez motorul a inceput sa bage caldura dar nu cum functiona inainte. Este o temperatura potrivita. Inainte nu puteai tine prea mult mana la grilele de ventilatie (daca era caldura la maxim)

Mentionez ca prin iunie am schimbat termostatul (e motor BFQ si e termostat electronic) cu unul echipare originala Behr. 

Ce am uitat sa spun este ca la bord apa urca pana la 90 si acolo intepeneste, nu are oscilatii.

Am scanat si nu e nicio eroare.

Am tot cautat prin forum dar nu am gasit ceva asemanator, am gasit pe le sectuinea "passat" ceva dar acolo rezolvarea era prin aerisire pe la nu stiu ce gaurica la furtunas. Sa fie si la Skoda asa ceva? E drept ca nu am facut nicio aerisire dupa ce am schimbat termostatul (am ctit pe aici ca se aeriseste automat).

Care credeti ca ar fi cauza?

Modificat de Helloween

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
v@sy

Probabil pompa de apa are pale rupte si nu asigura un debit suficient prin calorifer sau calorifer partial infundat.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Helloween

Si cum se pot verica astea?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
MRC

Daca pompa are pale rupte, pe langa faptul ca nu asigura debit bun caloriferului, nu asigura debit bun nici in motor/radiator, iar asta ar fi dus la supraincalzirea motorului. Pe langa asta, cred ca ar fi scos ceva zgomote palele alea rupte.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
GABIVVX

auzi bolboroseli de apa in bord cand motorul este la relanty?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
andrei_221

pot fi mai multe cauze.  calorifer din bord infundat, furtun strangulat. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Helloween

Nu se aud borboloseli. Am pus mana pe furtunele de la radiator. Turul e cald iar returul rece (asta cand pe bord am 90 grade). La furtunele care intra in habitaclu cred ca spre calorifer, turul (cel care la intrare are o ramificatie cu un furtun mic) este cald iar returul este un pic cald, aproape rece (calau). La vasul de expansiune vine ceva apa din furtunasul mentionat mai sus (daca are vreo relevanta)

Modificat de Helloween

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dexterino

In cazul asta m-as gandi la radiatorul mic de sub bord, "caloriferul" care pare a fi infundat partial. Astfel nu se asigura debitul de antigel  necesar prin el si nici caldura nu ai. Din pacate, daca e caloriferul e vinovatul si se ajunge la demontare, se scoate tot bordul pana ajungi la el. Chiar am vazut aici pe forum un tutorial pentru asta. Pana la demontare, ai putea sa scoti furtunurile ce intra in habitaclu, in locul lor  pui altele mai lungi si bagi apa si aer comprimat in incercarea de a desfunda circuitul. Poate ai noroc. Pompa de apase  pare ca e intreaga din moment ce motorul nu se supraincalzeste.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
GABIVVX

trebuie facuta o clisma caloriferului.

Desfaci furtunele de tur - retur si bagi apa cu presiune dar nu foarte mare sa spargi caloriferul.Operatiunea se face si pe tur si pe retul de mai multe ori.Trebuie vazut daca iese mizerie si sedimente din calorifer.

Asta este cea mai simpla solutie....dar sunt destul de rare cazurile de calorifer infundat la o masina care a mers numai cu antigel.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Helloween

Va multumesc foarte frumos de promptitudine!
Tinand cont ca a venit frigul o sa terbuiasca sa fac operatiunea asta cat de curand. O sa va tin la curent cu ceea ce am facut ca si altii sa gaseasca o rezolvare in cazul asta.

Oricum orice sfat e bine venit si de acum incolo.

Mi-e groaza ca e spatiu cam ingust acolo unde o sa ma leg la furtunasele acelea. Daca aveti ceva idei de a usura operatia mi-ar fi de mare folos. Sper ca sambata sa execut operatiunea. Macar asa elimin din necunoscute.

Modificat de Helloween

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Helloween

Revin cu intrebarile.

Astazi am facut "clisma" radiatorului. Nu a fost nimic in neregula... a iesit un pic apa tulbure dar nu ceva de speriat, debit are, ce sa mai tura-vura, nu este infundat. 

M-am cam chinuit la desfacut furtunele, mai exact la cel de retur (cu ala am inceput). Nu am stiut sistemul de prindere si m-am caznit sa desfac furtunul de la colier. Abia dupa ce am desfacut furtunul am vazut ce usor era de desfacut. Pentru cei care nu stiu, pe tevile de la calorifer se prind furtunurile prin niste "stuturi" care au niste sigurante din sarma din partea de jos a fiecarui "stut". Practic tragi de siguranta in jos si apoi tragi de el si iese foarte usor.

In fine, dupa clisma parca sa zic ca se incalzeste un pic mai bine dar tot asa face, adica baga aer mai cald doar cand cresc turatia spre 2000.

In vasul de expansiune am vazut ca daca accelerez, curge mult mai tare lichidul din furtunasul subtire de deasupra. E normal sa faca asa?

Si daca nu-i infundat caloriferul, ce altceva as mai putea incerca? 

Sa fie pompa de apa? E schimbata odata cu distributia, are 35 000 de km.

Modificat de Helloween

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
lucian.1950

Daca cantitatea de caldura depinde de turatia motorului, cauzele pot fi, in ordinea asta : termostatul / pompa de apa

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
emilvef

Mai de graba pompa de apa ,ce pompa ai pus?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
dic

Daca ar fi pompa de apa vinovata, vara nu s-ar incinge motorul?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
calin.g

Schimba termostatul,daca nu ai caldura trebuie sa speli bine caloriferul ,nu face bine transferul de temperatura,are celulele colmatate,chiar daca trece apa ,nu trece bine adica cu viteza .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
1.9 TDI 131cp

capacul de la vas are o supapa aia e de vina . sigur  

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
dic

Si care ar fi explicatia cu supapa?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Helloween

Termostatul este schimbat din vara chiar primavara cred si am pus echipare originala.

Care e faza cu supapa? 

Pompa de apa nu stiu ce tip e pentru ca nu am schimbat-o eu. E schimbata de fostul proprietar cand a schimbat distributia. Eventual l-as putea intreba ca-l cunosc destul de bine.

Dar cu supapa chiar sunt curios ce poate fi!

Modificat de Helloween

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
dic

Am impresia ca termostatul face toata treaba, el actioneaza cu doua supape pe circuitul mare si pe cel mic, fiind comandat electronic n-ar fi de mirare ca doar dupa 3000 de ture/min ECU sa ii "spuna" sa dea drumul si la caldura. E doar o ipoteza. Nici eu nu am caldura la relanti.

Problema s-a mai discutat si in http://vwforum.ro/topic/39513-incalzire-interioara-slaba/  fara sa se gaseasca o rezolvare. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Helloween

Deci sa inteleg ca e normal sa faca asa? Nu trebuie sa o urc la 3000, deja dupa 1500 incepe sa se incalzeasca binisor.

Parca iarna trecuta nu facea asa...

Este adevarat ca dupa clatirea caloriferului baga aer la temperatura mai mare, dar cum spuneam si in postul anterior, la relanti scade temperatura...

BFQ si AVU sa fie cu blestemul pe ele? Citisem ca sunt foarte fiabile ca motoare dar sa fie o normalitate ce se intampla cu caldura?

Modificat de Helloween

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
GABIVVX

acul in bord sta la 90 mereu dupa ce motorul este incalzit bine?

Modificat de GABIVVX

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Helloween

Sigur ca da. Neclintit! Daca oscila ma gandeam si eu ca ar fi termostatul... dar asa chiar nu stiu ce sa mai cred.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
jag

n-am testat situatia asta dar in general nu-mi place ideea sa fie ceva asa incins la bord incat sa nu tin mainile. cum e vremea acum daca setez la 20,5 grade e suficient.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
dic

N-a zis nimeni sa fie incins, dar nici sa scada temperatura aerului la gurile de ventilatie daca stai prea mult la semafor. Ar fi bine daca ar spune pe acest topic doar cei cu AVU/BFQ cum le merge incalzirea.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Helloween

Nici eu nu merg cu caldura la maxim dar cautam o rezolvare la situatia data. Oricum, eu nu am clima.

Chiar asa Dic, am vazut ca si la tine face la fel.

In alta ordine de idei, mai devreme am vorbit la telefon cu un mecanic, chiar inginer mecanic si zice ca totusi ar fi din termostat. Ca nu ar deschide cand trebuie dar sa nu ma sperii. Pot merge si asa cu masina. Atata timp cat temperatura la motor este in regula si cat timp nu inghet in masina mi-a spus sa merg asa. Si cand o sa schimb distributia o sa fiu sigur daca e de la pompa de apa, dar el tot termostatul il baniueste. Ca ar deschide mai tarziu.

Deci, colegi cu AVU si BFQ, vorba lui Dic, cum va merge caldura?

Modificat de Helloween

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri