Jump to content

Turbosuflanta 1.8 aspirat 90cp stock?


adrianviperdodge2012
 Share

Postare recomandată

adrianviperdodge2012

Salutare,pentru inceput vreau sa precizez ca nu aberez cu ce voi spune:doresc sa imi supraalimentez motorul(1.8aspirat,golf 3,1992,cod motor ABS,90cai fabrica,acum are traseu gol).Turbina in cauza este una Garrett de pe un Opel Frontera,anume gt1849v.Precizez ca aceasta este in stare perfecta.Stiu ca poate suna nebunesc dar fiind montata pe un 2.2 diesel ,ma gandesc ca suporta la limita temperatura gazelor de evacuare.Care ar fi sansa sa pot face o astfel de transformare?Inca ceva,motorul este monopunct,injectorul ala in cazul in care motorul ar trece de 120-130 cp(cu remap),ar putea baga cantitatea suficienta de benzina?Sa presupun ca ar merge tot sistemul,ar exista riscul ca internele sa faca POC?stiu ca in jurul a 145-150 cp internele ar ceda.....cel putin la motorul asta...apoi pompa de benzina ar trebui schimbata ,dar aici intram in alte detalii..:)

Orice indicatii sunt binevenite,rog amatorii de senzatii tari sa trateze subiectul ca atare.

 

:D

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
adrianviperdodge2012

it's turbo time !!post-90714-0-12089100-1387955221_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum duci evacuarea spre turbina? Esti sigur ca ala e locul potrivit pentru ea?

 

Turbina e cu wastegate presupun, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianviperdodge2012

Evacuarea o duc pe partea cu cureaua de distributie,ambele de fapt ,e cu wastegate,da :D .Pe 27 sper sa fac tevile complet si flansele  de evacuare(flansele la ulei sunt facute deja) .Evacuarile o sa le izolez cu banda termo de 2.5 mm,pe care am cumparat-o,am totul pregatit :) sa speram ca o sa mearga.

 

Locul nu e tocmai potrivit ,dar pe galerie mergea fixata,numai ca jonglarea ei in spatiul ala era foarte dificila si m-am gandit sa o aduc in fata,in cazul in care se intampla ceva cu turbina in timp sa fie mai la indemana ,alta varianta nu prea aveam.

 

turbina e un Garrett t34  42 trim,din specificatii promite 270-280hp.Daca imi aduce o herghelie de 30-40 cai sunt fericit :))

Modificat de adrianviperdodge2012
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai grija, ca o sa se incinga ca naiba in zona aia ... si cureaua de accesorii e la o distanta destul de mica de evacuare. Si daca ma uit bine, teava de la evacuare trebuie s-o treci pe langa distributie si iar nu e bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianviperdodge2012

teava din galerie o sa imi treaca pe deasupra busonului de la ulei,fix pe langa admisie,iar evacuarea din turbo o sa se duca pe langa cureaua de accesorii si cea de distribuite :in desen este asa :

1-admisie(albastru)

2-evacuare motor(rosu inchis)

3-evacuare turbo(portocaliu)

totul o sa fie izolat cu banda termo si azbest si o sa o fac pe cat posibil si estetic proiectul

 intercooler nu pun pana la primavara pentru ca temperatura exterioara este destul de scazuta,asa ca nu prea are nevoie de aer si mai rece

Ca tot veni vorba ,Craciun fericit tuturor! :santa:

post-90714-0-65621700-1387986353_thumb.j

Modificat de adrianviperdodge2012
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Craciun fericit!

 

Cum ziceam, teava aia care trece pe langa distributie nu o vad asa bine.

 

Aerul poate sa intre si cu -20 grade, el tot e cald la iesirea din turbina. Pune-i intercooler, e mai bine!

 

PS: azbestul e cancerigen!

Modificat de MRC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianviperdodge2012

Legat de intercooler:cam asa e cu temperatura cum spui tu,dar una e sa ai temp exterioara de -10 grade si una e sa ai temp de +15.Sa cumpar unul universal si sa ii fac adaptare sau ce as putea pune?ma gandeam la un fmic...sa apara frumos sub grila.De logan stiu ca la 100 de cai ai mei de acum,valoarea este mare pt cat duce ic-ul stock.ce altceva sa incerc(dar sa nu sara de 150-200 euro daca se poate :)) ) ??

 

iar despre azbest,stiu ca e cancerigen ,o sa vad ce pot improviza sa iasa treaba si buna si frumoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar merge si unul de Golf 4, SMIC. Sau na, daca ai face rost de un FMIC de ARL ar fi si mai frumos :). Am eu unul de ALH, daca te interseaza, da-mi PM.

Modificat de MRC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cam cata presiune vrei tu sa bagi in motorul tau cu raport de compresie 10:1 ? eu cred ca deja la 0.1bar injectia monopunct nu mai face fata :tuktuk:  

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianviperdodge2012

Pai la 0,5 bar as vrea sa ajung macar.Posibil sa modific softul sa imi bage benzina cu presiune mai mare decat aerul.

 

Mrc ,ai PM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

presiunea de benzina o ridici din  hardware (pompa, regulator) nu din soft

sper ca te-ai documentat bine, din punctul meu de vedere, cu raportul ala de compresie si cu un "turbo" , la prima acceleratie ai sa-ti cauti pistoanele prin baie  :icon_confused:

 

scuze 

sarbatori fericite !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianviperdodge2012

Daca ar fi asa cum spui,ar insemna ca neamtul care a facut motorul a scos din motor tot ce se putea mai bun si nu ar mai suporta nici 3-4 cai in plus,ar insemna ca internele sunt solicitate la capacitate maxima la fiecare suta de metri pe care o parcurge masina.E acelasi motor ca cel de 1.8 8v 75 cai ,doar ca are raport compresie 10:1 nu 9:1.

Eu de proiect nu ma las oricum,dar in cazul in care merge(si sper din tot sufletu' sa mearga)chiar la o presiune de 0,2-0,3 bar si la relanti si in forja fara probleme,o sa ma apuc sa schimb mai multe la partea de MOTOR

Modificat de adrianviperdodge2012
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 cu cat raportul de compresie e mai mare cu atat creste riscul de auto aprindere .nici cele mai moderne motoare supraalimentate pe benzina nu au mai mult de 9,5:1 .intotdeauna cand se transforma un aspirat in turbo, primul lucru care se face e micsorarea acestuia . autodetonarea e influentata de forma camerei de combustie, forma capului pistonului, inaltimea de squish, presiunea de supraalimentare, amestecul aer/benzina ..... aaa, motoarele TB merg cu un amestec A/F mai bogat -> de aici nu cred ca injectia ta nu "duce" prea mult  .

 de asta eu ti-am recomandat sa te documentezi inainte de a te apuca de modificari .

 inernele motorului rezista fara probleme pentru puterea la care vrei sa ajungi .

 nu ma lua ca pe "Gica contra" ,vreau doar sa te ajut  :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianviperdodge2012

deci vin cu vesti proaspete si incredibile,dupa cateva zile petrecute numai pe sub ea,i-am dat asta seara o prima cheie si se pare ca rezultatul este fantastic

fara wastegate pus ,motorul urca in ture foarte rapid in comparatie de cum era inainte,furtunele se umfla imediat la o presiune masurata pe ceas de 0,6 bar <3  :X si repet  FARA WASTEGATE

 

astazi de dimineata am stat nemancat,si am tot lucrat la ea,rezultatul este acesta:post-90714-0-82096700-1388186830_thumb.j

 

 

alimentarea la ulei este provizorie,am pus-o doar ca sa ii dau cheie,la fel si evacuarea din turbina catre tobele pe traseu :X

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant proiectul. Numai că nu sunt lămurit cum o să gestionezi amestecul de carburant neavând MAF şi nici posibilitatea montării unuia. Nu de alta dar amestecul va deveni destul de sărac şi de aici apariţia detonaţiilor ceea ce este distructiv pentru motor.

În plus atunci când motorul este aspirat pe admisie se formează vacuum care este folosit pentru regulatorul de presiune combustibil şi pentru servofrână. Acum dacă este presiune pe admisie mă gândesc că cele 2 sisteme nu vor mai funcţiona corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cativa colegi pe forum care si-au scos MAF-ul. MAFless tuning se numeste. Cu o resoftare e posibil sa se rezolve problema amestecului... sau daca nu se poate resofta, se schimba calculatorul.

 

Se poate pune o pompa electrica de vacuum si nu vor fi probleme.

 

Totul se poate rezolva, acum depinde cati bani esti dispus sa investesti.

Modificat de MRC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianviperdodge2012

Pai uite cum sta treaba:inainte(pana sa modific motorul cu turbo) relantiul statea la 800-850 RPM la cald si la 1100RPM la rece.

Aseara o singura pornire a avut loc si evident era motorul rece:relantiul statea la 2200-2300RPM ,la cald a coborat pe la 900-950RPM.

Prea probabil sa isi regleze el ce cantitatile necesare.

Am avut pe ea filtru aer stock si imi consuma normal 6-6,5 % la un 90-100kmh

Cu filtru sport pus direct in admisie ,fara niciun fel de traseu,la aceeasi viteza imi consuma si 8-9 % .Traseul era acelasi ,vant nu era mai deloc in nicio situatie...de aici s-ar putea spune ca si-ar regla el cantitatea de benzina dupa cat aer trage.REPET ,E PROBABIL. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Na că am spus o prostie referitor la regulatorul de presiune, mă gândeam la cele multipunct. La tine este în corpul clapetă şi s-ar putea să nu depindă de vacuum, dar nici nu-mi dau seama pe ce principiu funcţionează.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianviperdodge2012

Stiri de ultima ora  :))  ,am iesit cu ea pe drum la un mini test si dupa 500-600 m a inceput sa imi arunce ulei (ce cred eu pana acum ca este cauza:flansa scurgerii de ulei),o sa ma uit la ea din  nou luni dimineata.M-am intors in garaj cu ea si vad ca trage destul de bine ,dar imi trebuie NEAPARAT wastegate-ul(pe care din pacate il am la Bucuresti),incepe sa fluiere turbina (sa faca presiune ) de pe la 3600+ RPM cu clapeta de presiune inchisa.Relantiul vad ca doar cand este motorul rece sta la 2000RPM+,dupa ce se incalzeste motorul revine la 850-900 RPM ,ceea ce este foarte bine din punct de vedere mecanic. :D la cald vad ca se comporta la fel relantiul ca inainte,deci nu sufera prea tare motorul(din ce se vede la prima strigare)

Se cunoaste diferenta de presiune pe care ar trebui sa o faca wastegate,se schimba si sunetul motorului si presiunea,evident.

 

Numai bine

Modificat de adrianviperdodge2012
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evita sa mai mergi fara wastegate, se creeaza o presiune prea mare si nici nu stii ce poate pocni. 

 

Presupun ca pentru inceput vrei sa controlezi presiunea cu o valva mecanica, care sa deschida wastegate-ul cand ajunge la o presiune maxima safe, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum adica nu ai wastegate-ul ? iti lipseste plamanul ? acum supapa cum e ? libera ? blocata deschis ,inchis, intre ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianviperdodge2012

Acum supapa este deschisa,nu am montata pe ea nicio tija,nimic.Clapeta care face presiune sta libera "de capul ei",nu sta blocata pe inchis  sa imi faca presiune in continuu.

Modificat de adrianviperdodge2012
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai un pic, tu ai wastegate incorporat in evacuare, nu? Adica clapeta aia e incorporata in evacuare.

 

Daca e asa, aia sta inchisa tot timpul, din cauza presiunii din evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

paiii... cu clapeta aia libera nu ar trebui sa faca presiune deloc   :tuktuk:

 

MRC 

supapa e tinuta inchisa de catre actuator (pneumatic sau electric )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!