Jump to content

HALDEX - Intretinere & Probleme (Tiguan 5N & 5N2)


Andrei Buzatu
 Share

Postare recomandată

Buna ziua,

Ma ajutati si pe mine, va rog, cu codul uleiului de Haldex pe care ar trebui sa il achizitionez pentru un VW Tiguan 2.0 TDI, 4motion, din 2021?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare, mă ajutați și pe mine cu o nelămurire. Am răsfoit toate paginile aici și în mare sunt despre Tiguan. Am căpătat și eu eroarea pe haldex, i-am schimbat uleiul la reprezentanta, pentru că așa m-au sfătuit primul pas sa vad daca are pilitura. Nu a avut și l-au schimbat. Bineînțeles că nu au făcut si procedura cu testerul, decât gravitational. Acum eu nu știu dacă modelul meu are sau nu filtru. Ei nu mi-au zis nimic de filtru și i-am sunat ulterior confirmandu-mi că nu are. Un magazin de piese local îmi spune că are după vin-ul meu. După numărul de erori ulterior apărute mai am vreo șansă să încerc procedura de schimbare filtru, daca are, curățare pompa, verificat ecu de coroziune? N373 se poate curata intru-un fel? După investigările mele acesta s-ar fi stricat după o proasta mentenanță având bonurile de de la fostul proprietar și ar fi achiziționat ulei de transmisie 75w90 la 50 lei și filtru de ulei diferențial 280 lei. Mașina este din profil, Passat B6 2010 CBBB. Atasez si eroarea. Mulțumesc.IMG-20250328-WA0030.thumb.jpg.fe648696e866e6ad0f4641d61703647e.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@puma_k1ngciteste atent tot topicul (nici macar nu e asa de mare) si gasesti raspunsurile la toate intrebarile tale. 

Schimbul uleiului nu prea are relevanta fara schimbul filtrului si curatire... dar din nou, citeste atent topicul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
On 8/9/2022 at 12:17 PM, Vlad-Mihai said:

Salut,

 

Zilele trecute, in urma unei ridicari pe elevator pentru o inspectie vizuala am observat o picatura de ulei care pare ca se scurge de la sistemul Haldex. Nu e o scurgere mare, ca nu am gasit nimic in parcare pe jos, e ceva minor pe care as vrea sa il inteleg si dupa sa vad cum il pot corecta. Am schimbat recent (acum 2 luni) intr-un service pompa de ulei si uleiul Haldex, dar nu si busoanele si filtrul de ulei. Atasez poza ca poate va puteti da seama de unde curge. Am in plan sa fac o noua revizie completa, ulei+filtru si busoane, dar mai dureaza putin.

 

Multumesc anticipat!

Vlad

haldex_leak.jpg

 

On 8/9/2022 at 3:55 PM, Doomy said:

Pare ca vine de mai sus de la filtru , s-a folosit capacul nou cu O-ringuri noi la filtru?  dar geru de spus din poza fara ivestigatie amanuntita.   Ca idee nu are voie sa fie deloc ulei in zona aia ! 

 

Va salut, in cazul meu, Passat 2013, 2.0 TDI 177cp, 4Motion, servisat la timp, dupa ultimul schimb de ulei si filtru haldex, Borg Wagner ambele, la vreo 2-3mii km si vreo 2 luni distanta am avut scurgeri ulei similare ca mai sus, pare-se ca pe la capacul de la filtru (filtru nou, BW, oringuri noi, suruburi noi, etc, cum zicea Doomy). Singura explicatie ar fi ca, pe interiorul incintei unde se introduce filtru, au fost facute niste zgarieturi mai pronuntate, probabil cu surubelnita de catre mecanic cand a facut revizia (pun foto mai jos).

Probabil ca acum, oringul care vine in exterior, si care "calca" pe zona cu acele zgarieturi nu mai etanseaza bine (sau asta e explicatia mecanicului, desi mie mi se par destul de mici... in fine). 

Intrebarea este, daca ati mai intampinat asa ceva, si ce tip de "improvizatie" as putea sa fac, ca sa nu fiu nevoit sa schimb haldexul (carcasa) cu totul. In primul rand pentru ca timpul si costul de manopera este foarte ridicat, si in al doilea rand pentru ca e foarte greu sa gasesc doar carcasa de achizitionat SH la un pret rezonabil si atunci ar trebui sa cumpar tot Haldexul SH. Costuri totale cu tot cu manopera si ulei filtre noi etc, merg spre 1000 de EUR.

Ar putea fi umplute cu ceva zgarieturile respective, sau ar tine un silicon gasket negru rezistent la ulei aplicat pe zona unde vine oringul?

 

Va multumesc!

@Doomy, daca esti din Bacau, eu ajung destul de des prin zona cu treaba (de 5-6 ori pe an cel putin) poate ne gasim la o cafea sa ne cunoastem. Nu stiu daca acest forum permite sa schimbam date de contact intre noi fara sa incalc politica forumului...

Zgarieturi filtru haldex B7.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,cum pot proba sau testa daca haldexul mai este functional,pe diagnoza nu da nici o eroare dar pe asfalt ud fata patineaza ,martor abs se aprinde ,si la plecare in forta cu rotile putin virate pierde aderenta? Urmeaza sa fac schimb ulei si as vrea sa fiu sigur ca functioneaza.Multumesc

Modificat de philip67
mai multe informatii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal nu ar trebui sa patineze pe asfalt, dar asta depinde si de starea anvelopelor. Daca sunt foarte uzate si / sau vechi ar putea fi o cauza.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut,

 

În primăvara am postat și eu eroarea mecanica pentru N373, câteva posturi mai sus, la Passat B6, pe care oarecum am ignorat-o având destule probleme la motor, fara vlaga să mă mai documentez despre aceasta problema la haldex. Acum mai bine de o luna, 4x4 nu a mai vrut să mă lase în pace și am sesizat că am scurgeri de ulei. Am fost la verificat, pompa plina ochi de ulei pe carcasa exterioara, dar totuși nu părea fiind de la ea ceea m-a îndreptat către filtru. Negasind mecanic nici în orașele învecinate pentru reparația problemei mele, am inceput sa răscolesc internetul și am ajuns la un service local unde am incercat sa remediem. Am golit ulei, scos pompa afara plina de mâl efectiv, scos filtru. Nu am vrut sa mă opresc doar acolo încercând chiar sa desfac ECU haldex sa vad ce se petrece și la electrovalva. Aici a intervenit dezastru. Șurub jos desfăcut, cel de sus înțepenit. Tăiat în 2 pentru a introduce șurubelniță nu a vrut chip să cedeze. Șurubul a fuzionat pe corpul ecu-ului. Neavând ce face, am pus filtru nou Borg Warner, curatat pompa și sita acesteia, am pus 550ml ulei, rulat teste din pompa după care am mai completat 100ml. Nemulțumit fiind de cantitate am luat mașina o tura am plimbat-o și au mai intrat 60 ml. Acum nu știu dacă la B6 intra mai puțin ca la Tiguan, dar nu vad unde pot intra 800ml. Am crezut că am scăpat măcar pentru moment de scurgerea de ulei. Doar că la scurt timp am văzut iar scurgeri, și de aici a continuat stresul, căci eu trebuia neapărat să scot șurubul fiind convins că de la electrovalva pleacă problema. Am plimbat-o la alt mecanic unde a tăiat capul șurub tot fail și am mai completat ulei căci eu tot pierd, altul a ingaurit cu burghiul și s-a oprit de neputința. Între timp de atâta disperare m-am apucat sa dau banii pe n373 de pe site-ul din Slovacia, 4x4 parte, piesa noua, plus garnitura de tabla de la ECU căci sigur se va deteriora la desfacere. Azi alt mecanic..reușește cu succes sa îndepărteze șurubul, dar incep primele îndoieli. Cu multimetru pe pinii pompei setat pe ohm a ieșit rezultatul 1.4, deja îndoieli. Dau electrovalva afara, chiar curata. Astup cu gura primele 2 orificii și suflu..surpriza nu iese aer. Montez electrovalva noua, completez cu ulei. Același rezultat..eroare persista, pierderea persista. Acasă cu un ouput test aud pompa cum nu am auzit-o până acum..zgomotoasa. înainte de curățare se auzea mașina fiind pe elevator și mecanicul langa ea, după curățare a auzit-o lucrând mai fin. Efectiv nu știu ce să ii mai fac. Sa mai cheltui alți 200 de euro sa schimb și pompa? Dar de la ce pierde ulei? Mulțumesc.😔🥹

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • EEXCALADE
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!