Jump to content

1.2TSI vs 1.4


Bogdan_wrc
 Share

Postare recomandată

Subiectul asta devine atat de enervant.

 

 

mda, multumesc de interventie..dar este foarte pe langa. motivele ar fi..prea multe...

1.2 consuma mai mult decat e necesar, deci oricum iese din calcul. asta ar fi..doar pe scurt un motiv.

si faptul ca vreau masina noua..mai ales pt cineva care are nevoie de o masina de incredere, mai ales ca imi permit masina noua... este peste intelegera ta, vad. 

oricum, discutia nu se traduce in versus dintre caii putere,  nici macar intre cuplu. o optiune este disponibilitatea acelui cuplu, dar poate vei intelege cand vei conduce MULT o masina care-l are. si cat te ajuta.

banii fiecaruia, face ce vrea cu ei. ma bucur ca mai sunt si oameni care se multumesc cu 64 de cai, am mers ci eu cam 100 000 cu 64 (SDI) si sunt f ok. chiar de ajuns uneori. dar repet...aici nu este vorba de cai. de aia am scos din discutie optiunea de 105 cai. 

 

Mi-as dori f tare sa ramanem on topic. 1.2TSI de 90 VS 1.4 MPI de 86. NU avioane, nu OZN, nu consumuri de TDI...nu sfaturi financiare (daca nu au legatura directa). Stiu ca multi au alte probleme dar aici vorbim de alegerea asta. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    27

  • Rave

    15

  • bogdanpiatra

    12

  • bgd_b92

    9

Alegerea ta pe ce vrei sa dai banii. Nu e vreo problema cu asta. Si, da, mi-e imposibil sa vad avantajul.

 

Revenind cu picioarele pe pamant, dai multe mii de euro dar discutia sta in fiabilitatea unui ansamblu de piese de cateva sute? Si despre benzina de 95? Ok, nici un stres. Ia-l pe ala de 1400 cm3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiabilitatea nu se masoara in euro. ci in timp pierdut. si asta poate avea implicatii mai mari. 

am zis de benzina, doar ca sa aduc in discutie reducerea diferentei de consum dintre cele 2...nu ca ar fi un index de luat in calcul major.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi de dimineata am cam forjat putin masina mea, 1.4 86 cp aspirat simplu si iti spun ca se descurca de minune...accelereaza foarte bine pana la 120km/h ( treapta 3 ) si chiar si mai departe...cuplul este unul bunicel, care se simte chiar de pe la 2300 ture ( daca o calci maxim ) in treapta 2, iar in 3 trebuie sa cam treci de 2800 rpm ; Eu unul sunt super multumit de masina mea si de motorizare, la date tehnice este similara cu motoarele 1.6 105 cp din gama vag ( 0-100 in 11.8 secunde, cuplu maxim 132nm / 3800 rpm ) ; cel TSI clar este un plus..dar avand invedere fiabilitatea indoielnica a motoarelor "noi" TSI, eu zic sa alegi mpi ; oricum, TSI sta foarte bine la date tehnice..doar pe hartie !! in realitate, nicidecum nu beneficiez de putere de la 1800-2000 rpm ( cuplul maxim indicat de ei ) ...si la consum...chiar pot spune ca au fost nesimtiti cu ce au declarat...pe mine nu m-a nemultumit motorasul asta, ultima masina inaintea asteia a fost un fiat bravo 1.4 T-jet 150 cp care pot spune ca rupea asfaltul...dar eu mergand 95 % urban, chiar nu aveam unde sa beneficiez de puterea lui...

Un motor TSI totusi este mai pretentios decat un MPI, deci scoate din calcul economia...daca privesti din prisma consumului, ambele stau cam la fel ; ar mai fi benzina 99+ la TSI fata de 95, ulei + consumabile neaparat schimbate la timp, stilul de mers al unei doamne ( pentru a nu distruge turbinica ), problema fiabilitatii lantului...si poate or mai fi ; 

 

Eu sincer, as alege 1.4 86 cp fata de 1.2 TSI...( zicea cineva mai sus ca la impozit este diferenta de cateva zeci de lei...poate de cativa lei...) , daca vorbeam de eventuala comparatie intre 1.4 86 cp si 1.2 TSI de 105 cp, as fi facut un compromis si as fi ales 1.2 105 cp ; dar asa, diferenta in oras va fi oarecum insesizabila, si nu prea o vad eu pe mama ta facand slalomuri printre masini si alte chestii de genul..

 

p.s : a mea e si cipata  :beer:

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere singura cheltuiala cu 1.2 TSI este schimbul distributiei. Si daca e sa ii dau dreptate lui bogdanpiatra ala o sa tot apara si sa apara, ok...

 

In cazul asta eu o sa tot schimb cate o distributie la 30.000 Km. Asta inseamna 2.000 de lei odata la 2 ani pentru mine care fac 15.000 Km pe an. Eu ma astept sa pierzi pe putin 1.000 de euro la schimbul asta, pentru ca Polo pierde foarte mult in primul an, mai adaug si consumul crescut si deja poti sa schimbi vreo 2 distributii de banii aia, adica ai vreo 4 ani acoperit. Asta dupa cei 3 ani cat masina mai are garantie...

 

O alta chestie care mie imi place la 1.2, desi bogdanpiatra crede contrariul, este fix previzibilitatea motorului. Singura problema e lantul care se manifesta cu mult timp inainte sa faca ceva rau la masina, asa ca se poate rezolva fara dureri de cap. Asta e motivul pentru care eu stau atat de linisitt...

Ca exista diverse care prezinta diverse probleme, gen master-blaster, pot intelege atata timp cat nu se generalizeaza. Este un motor turbo, la toate firmele de masinii se mai intampla sa se strice unul-altul. Daca ai noroc sau ghinion nu prea mai tine de toate motoarele aici... Poti sa ai ghinionul sa iei un 1.4 si sa vina cu o buba...

 

Mai sunt cativa, gen bogdanpiatra, care au masina de la inceputurile ei si au prins cam toate bubele de nastere ale motorului si acum au rams cu un gust amar fata de motorul asta; si a ramas marcat, cum e si normal, cred ca si eu ma cam saturam daca treceam prin ce-a trecut el; dar nu e dracul chiar atat de negru...

 

Dar iarasi ma repet, in cazul tau, eu sunt pro schimb si pro cumparat 1.4. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am ibiza 1.4 86 cp aspirat. daca m-ai pune sa aleg, la orice ora as merge pe TSI...

 

Pai te cam contrazici :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma astept sa pierzi pe putin 1.000 de euro la schimbul asta, pentru ca Polo pierde foarte mult in primul an, mai adaug si consumul crescut si deja poti sa schimbi vreo 2 distributii de banii aia, adica ai vreo 4 ani acoperit. Asta dupa cei 3 ani cat masina mai are garantie...

. :)

mai zic o data, ca doar am zis-o de 3-4 ori, si de vreo 2-3 doar tie. nu se pierde nimic la schimbul asta dpdv financiar. adica dpdv al costului achizitiei masinii. este treaba mea, reducerile mele...castigul meu. LE PUNEM 0. 

deci uita de calculele legate de valoarea masinii de noua si vandute dupa 1 an.  

+ nici cea nou nu va fi vanduta dupa 1 an.

ca sa nu mai zic...ca teoretic diferenta de bani se reflecta..ca am masina mai noua..produsa in "2014". deci peste ~x ani, o voi da mai scump. 

 

vorbim de fix acelasi pret (+-500e care desi motorul de 1.4 e mai ieftin, se adauga mai multe optiuni, pt a ajunge la nivel de "highline"). 

reviziile cred ca sunt mai ieftine la 1.4, dar nesesizabil. 

 

deci hai sa uitam complet de costurile directe. revizi, consum, , intretinere, achizitie. nu cred ca mai sunt alte costuri. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg ce atatea pareri si opinii.Omul are 1.2 tsi stie ce problem au aceste motoare stie cum merge,e masina noua din 2012.

Motorul de 1.4 mpi e generatie mai veche,trecut de bolile copilariei,consuma mai mult decat 1.2 tsi si e mai lenes decat 1.2 tsi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 desi bogdanpiatra crede contrariul, este fix previzibilitatea motorului. Singura problema e lantul care se manifesta cu mult timp inainte sa faca ceva rau la masina, asa ca se poate rezolva fara dureri de cap. Asta e motivul pentru care eu stau atat de linisitt...

:)

Am mai spus ca la mine al doilea lant a reinceput la 4000 si merg cu el acum la 28000 de la schimbare, cu zgomot aleatoriu la pornire dar mult mai diminuat ca la lantul original! Ce sa fac, sa-l schimb la fiecare revizie?

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LE PUNEM 0.

Atunci nu ai motiv sa nu faci schimbul. Sfatul meu, daca poti sa iei de undeva o Ibiza/Polo 1.4 sa o duci pe mama ta sa o conduca. Daca ea zice ca e ok, aia e. Pana la urma degeaba ne racim noi gura pe aici degeaba, ei trebuie sa-i placa, nu?

 

Am mai spus ca la mine al doilea lant a reinceput la 4000 si merg cu el acum la 28000 de la schimbare, cu zgomot aleatoriu la pornire dar mult mai diminuat ca la lantul original! Ce sa fac, sa-l schimb la fiecare revizie?

Si eu am aproape 20.000 Km de la schimb si nu a mai facut zgomot... Dracu stie ce sa mai inteleaga. Cert e ca daca al meu o sa faca iar zgomot o sa-l schimb. Nu o sa astept sa vad daca nu cumva imi pica motorul sau nu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai sunt cativa, gen bogdanpiatra, care au masina de la inceputurile ei si au prins cam toate bubele de nastere ale motorului si acum au rams cu un gust amar fata de motorul asta; si a ramas marcat, cum e si normal, cred ca si eu ma cam saturam daca treceam prin ce-a trecut el; dar nu e dracul chiar atat de negru...

Dracul nu a fost chiar atat de negru: 2 softuri , soft plus actiunea saiba si EVIDENT LANTUL!

Dar gustul amar e lasat de profesinalismul si tratamentul Skoda si VW(acum intretin masina in reteaua VW care asigura garantii si pentru skoda) patronati de Porsche.

Eu m-am luptat aproape 11 luni pentru schimbarea lantului( din Decembrie 2010 pana in Octombrie 2011) cu filmari proprii, cu atentionare si inscrierea in fisa de service la fiecare revizie, etc, etc.), cu argumente acum ca zgomotul e prea mic ca sa constituie un defect, desi spun eu de ce nu a facut 4000 de km , etc, etc.

Daca Porsche si compania s-ar comporta decent, nemteste, atunci si la achizitionarea unui motor cu posibile probleme grijile nu ar mai fi atat de mari.

Vad ce pe aici se prelungeste tare mult, si vreau sa nu mai intervin, ca ...

Atata mai spun, cand intr-un sac sunt ceva mere stricate eu unul nu as mai alege mere din acel sac sa le tin in beci pentru iarna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mama nu va simti MARE diferenta intre cele 2 motoare. probabil 1.2TSI i se va parea mai usor de condus, dar printr-o margine mica. O sa merg eu cu 1.4 si ma voi decide.

Dar cel mai mare factor de decizie o reprezinta fiabilitatea. in general, si in special pt ca inainte de 1.2TSI a avut un tanc de 1.9SDI care nu a avut nimic stricat timp de 10 ani si 155 000km ( doar un sensor la pedala de frana). si mi se pare aiurea sa vreau sa fac un pas in progres si sa ma trezesc ca dau inapoi...cu o masina cu probleme.

 

ok, deci m-am cam lamurit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre un motor cu probleme deja cunoscute, rezolvabile pe garantie, dar cu drumuri, nervi si alergatura (aproape ca la un amarat de sh) si un motor cunoscut deja ca fiind fiabil si fara probleme majore...

 

Nu mi se pare asa grea alegerea.

 

Mie unuia - daca as avea atatea probleme cu un motor - mi s-ar taia complet orice chef sau placere de a merge cu acea masina...

 

Edit: Am condus 1.4 pe Golf IV (e drept varianta cu mai putini cai de pe vremea aia) si pe ibiza. Masina nu are reprize fulminante, insa pentru oras e mai mult decat ok. Ibiza l-am condus si extraurban, si inca sunt aici sa povestesc - deci supravietuiesti si intr-o depasire doua...

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ibiza de 75 cp din 2005 am avut si eu, acum am de 86 cp. Poate diferenta la ochi de doar 11 cp nu spune multe..dar este cu totul alta masina..are cuplu mai bun si diferenta de putere chiar se simte..plus ca este un motor de generatie mai noua, mai silentios si mai elastic, si la fel de fiabil.

Si mie mi se pare o decizie usor de luat. Cum am zis, la 105 cp merita compromisul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e sa accepti motor MPI, cel mai bum Polo pentru o femeie in Romania este un Suzuki SX4 :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A rugat de "N" ori sa ramanem pe subiect, deci nu il intereseaza alta masina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers aseara vreo 20km prin oras cu un Ibiza 1.4 MPI din 2010-2011. Trage f ok, urca in ture decent, posesorul se plangea de consumul cam 8-9 in oras, dar e ok. deci voi ramane la 1.4.  Nu are zvacul lui 1.2, mai ales pana pe la 3000rpm, dar aleg 1.4 pt ca inclusiv cand am vb cu experti (a se citi oameni pregatiti in motoarele astea de catre fabricant) mi s-a zis ca 1.4 e tanc dpdv al fiabilitatii.. si scopul masinii cere 1.4 in acest versus. 

la 1.2 mai erau probleme, mai apar (se pare) si nu are sens sa ma risc. \

multumesc all pt pareri, lasam topicul deschis pt alte persoane interesate.

 

Da, nu voi trece la alta marca. m-am uitat si la noul clio, suzuki, vechiul (2011) Aklasse..si nu ma incanta. la clio doar culorile si 1.5DCI imi faceau cu ochiul, dar la o privire mai atenta nu e chiar asa misto interiorul, si paleta de culori pt motorul asta e mica. si cea de optionale. IAr restul nu-i plac viitoarei posesoare. Nici fabia, si nici Ibiza.

So...2nd Polo it is. am pous niste intrebari si pe topicul de achizitie, dar cred ca am decis si culoarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur de alegerea facuta,eu la acel moment nu am cautat decat pe forumurile externe iar decizia am luat-o repede,fara prea mari ezitari.Toate cele bune !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut de noua seat ibiza 1,4 86cp de care am fost foarte multumit, am avut 96000km cu 0 probleme la motor! doar schimburi de ulei si filtre a vazut masina.

Deci pentru ceea ce vreai tu iti recomand motorul de 1,4 86cp!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

captur nu-mi place, nu-mi inspira incredere per total (exceptie motorul), deci iese din calcul. ca sa nu mai zic ca depaseste bugetul. 

raman la Polonic.

daca vroiam ceva mai ridicat cautam cross polo 9N3

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

felicitari pt alegere

Iti urez de pe acum sa o stapanesti sanatos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, sa alegi culoarea maro metalizat, Toffebraun, e super deosebita si rara !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de culori vorbim aici

http://vwforum.ro/topic/71753-achizitie-polo-sfaturi-inainte-de-cumparare/page-9

dar nu mi se pare ca se potirveste cu interiorul negru, si deja in Ploiesti sunt vreo 3 culoarea aia. hot orange era mai rara. 

90% voi ramane pe alb simplu cu plafon negru si geamuri spate inchise la culoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!