Jump to content

1.2TSI vs 1.4


Bogdan_wrc
 Share

Postare recomandată

Dupa parerea mea e o mare tampenie sa alegi in 2013 un motor de conceptie si performante demne de anii 80-90. Nu exista termen de comparatie intre cele doua nici in ceea ce priveste consumul nici in ceea ce priveste performantele. Nu mai exista problema cu lantul de distributie la modelele fabricate din 2011 incoace. Asa ca poti sa il iei linistit. Nu asculta de useri gen bogdanpiatra care duc cruciade impotriva TSI-ului pe toate topicurile pe care le gasesc. Am condus Polo-ul nou de 1.4 si e un motor care consuma mult si cu un randament mic.

Atata timp cat imi pronunti numele ma simt dator sa iti raspund! Rog moderatorii sa observe ca flame-ul nu il incep eu!

 

1.Eu pur si simplu mi-am spus parerea, super obiectiva, mai mult chiar sustinuta de cativa(se pare ca destul de multi) participanti la discutie. Ce pana mea vrei de la mine, ma!? Ca sa nu spun, ba! Nu am jignit, nu am spus nimic neadevarat, etc, etc.

2.Ar fi multe de obiectat de cele scrise pe acest forum de unii romancieri, care sustin tsi-ul, dar uita exact ce spunea Bogdan intr-unul din posturi: E frumoasa rau garantia de 4 ani, dar daca trebuie sa beneficiezi de ea in Austria, parca ti-a stricat concediul?

3. "Modelele fabricate dupa 2011 incoace" ------dai din gura ca sa te afli in treaba, chiar unul din userii acestui forum cu masina din a doua jumatete a anului 2011 i-a schimbat distributia !!!! Citeste bine, prietene. Si mai sunt si vreo doua jetta cu distributii schimbate tot din 2011.

4. Faptul ca 1,2 pe lant se cam scoate incet incet din fabricatie(da, .......vanzarile la ibiza, toledo si rapid sunt fulminante.......) si faptul ca la 3 ani de la scoaterea acestui motor(in 2009) marele concern renunta treptat la el, cheltuind milioane pe ceva complet nou, e o mare garantie a fiabilitatii lui( probabil ca s-au saturat de distributii schimbate in garantie si post garantie, si mai grav de motoare schimbate). In plus marele concern renunta treptat si la 1,4 tsi pe lant(de fapt nu stiu daca se mai poate comanda vreun model cu acest tip de motor, de altfel, fiabil si el daca ii schimbi distributia pana in 90000 de km, daca nu risti la fel ca 1,2 tsi) proiectand un alt motor pe curea.( PS romancerii sa nu imi spuna de platforma MQB, ca daca motoarele erau super ok nu se cheltuiau alti bani , ci se montau aceleasi motoare).

 

Sorry de off, imi cer scuze de poluare, inca o data succes in achizitionare, si sfatul meu, NU TE LEGA LA CAP, DACA NU TE DOARE!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    27

  • Rave

    15

  • bogdanpiatra

    12

  • bgd_b92

    9

Si un lant de distributie se schimba in 2-3 ore :) Dureaza mai mult sa inregistreze zgomotul facut de masina, ca sa il poata trimite la fabrica si aia sa le dea acceptul pentru schimbul in garantie.

Si asta doar pentru ca Porsche Romania nu se risca sa schimbe pe banii lor ca sa-i recupereze ulterior de la nemti...

 

Dar oricum, problema asta e mai mult a ta asa ca e mult mai simplu sa schimbi masina, daca nu vrei sa te legi la cap cu d-astea, si gata. Mama ta oricum nu o sa observe diferenta la motor.

Mama mea inca mai conduce fostul meu Passat VR5 Syncro, poate te-ai mai impiedicat de el prin Ploiesti, o prostie de motor din punctul meu de vedere dar ea e foarte multumita... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bgd_b92 discutia se poarta intre 1.2TSI de 90, si 1.4MPI de 86, DAR intre 1.2 de 90 si cel de 105, stiu ca diferente hardware nu ar fi, doar la ECU.

 

Bogdanpiatra, hai sa pastram totusi nivelul de discutie. inteleg ca esti nemultumit de 1.2, dar da-mi niste linkrui actuale sa vad daca mai sunt probleme. 

 

garantia de 4 ani e valabila in RO, fiind data de importator. normal, sunt 2 ani. daca dupa 3 (sa ziceam) ani ai probleme, le repari la dealer, le platesti si-ti recuperezi banii de la importator. eu asa stiam...

 

rave, lantul nu-l poti schimba tu, nici intr-o service autorizat, fara piesa comandata anterior..d-apai ca pe-o bobina in parcare. cand avea fusco pe drum catre Hungaroring probleme cu bobinele, ajunsesem sa le schimbam aproape din mers..in parcare..saream imediat.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bogdanpiatra. Exagerezi ca de obicei, nu e vorba sa nu spui, e vorba ca pe absolut ORICE discutie legata de acest subiect, esti prezent sa arunci cu noroi. In rest tine cont de faptul ca aici nu vorbim cu "ba" si cu "ma". Stim cu totii ca esti o "victima" a TSI-ului insa in ceea ce te priveste, obiectivitatea e ultimul argument pe care poti sa il aduci in discutie.

 

Scuze de off.. 

 

Bogdan_wrc, distributia prezinta un zgomot specific care se manifesta in general din timp in cazul in care apar probleme, nu poti spune ca te surprinde pe drum in concediu si gata instant s-a rupt lantul.

Modificat de luciteck
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate MPI-urile de la 95 incoace sunt de tip secvential. E posibil si inainte, nu stiu.

Din studiile mele un MPI consuma mai mult cam cu 50% in oras decat un SDI/TDI de aceeasi putere.

Daca nu o forjezi si ai simtul piciorului usor, poti ajunge la doar 30% fara pbme. Eu am golf 1.6, deci teoretic ar trebui sa fie mult mai flamand ca un Polo 1,4 si in Bacau obtin fara pbme 8.3 in oras, doar in trafic unde mai mult stau obtin 10-11. Maximul l-am scos iarna, cand odata am facut 5 km in 40 de min si am avut consum de 13. Mai mult sincer nu am vazut pe BC.

Bine, daca mergi 1-2 km si pana la plecare mai stai si vreo 3-4 minute pe loc poti ajunge si la mai mult dar astea nu se pun.

 

In afara pot spune ca pot fi comparabile, personal desi multi nu ma cred, obtin 5-5,5 fara pbme, mers perfect in limite normale, cu depasiri doar daca trebie musai. Dar orasul e pbma, banuiesc ca acolo se vor papa marea majoritate a kilometrilor.

 

Deci, chiar daca fata de SDI ar fi ceva procentaje in defavoarea motorului 1,4, sa fim seriosi, nu e un consum de speriat lumea si pana la urma atat timp cat masina isi va face treaba eu zic ca se poate trai cu acest compromis.

 

Personal, prefer un aspirat oricand un turbo ca masina strict de familie mica, sotie, mama.

Voi duce dorul aspiratelor, pt mersul pe drumurile Romaniei, nu in Germania unde ai unde sa mergi cu viteza f mare, un aspirat oricand il prefer unui turbo.

Dar aici ma refer la motoare pana in 2000 cmc, peste deja aspiratul la noi are dezavantaje fiscale mari raportat la ce ofera.

 

Spun aceste lucruri pt ca mie unul mi-a demonstar ca apriratul e un motor ieftin de intretinut, iertator cu regimurile mai subturate de mers si f fiabil.

 

Plus, ca se preteaza extraordinar unui GPL daca consumul e un factor f. deranjant.

 

Dar, conteaza si cat vrei sa tii respetiva masina, daca o vinzi pana in 100.000 zic eu ca orice motor fara pbme de fabricatie ar trebui sa duca, fie el turbo sau aspirat, Deja avantajul aspiratului dupa acesti km zic eu ca ar conta.

 

Dar, cei de la VW nu te pot lamuri daca e acelasi lant cu pbme si pe masinile de dupa 2011, 2012 incoace? 

Pt ca, daca ar fi lantul ce-l pun pe TSI-urile cu pbme eu zic ca ar trebui sa fie cat de cat safe.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi sunt destui care privesc lantul ca fiind cea mai mare problema a vietii lor eu sunt mai linistit de fel. Chiar privesc lucrurile destul de relaxat.

 

Lantul face un zgomot destul de urat la pornire, zgomot care devine din ce in ce mai des cu cat nu e schimbat mai mult timp. Si perioada asta e destul de lunga. Asa ca ai timp sa te duci la reprezentanta, lasi masina si o iei peste 2-3 zile cu distributia schimbata si un schimb de ulei fara sa te coste ceva. Asta daca e in garantie.

 

Daca nu mai este masina in garantie tot ma astept sa primesc o reducere substantiala prin kulanza, chiar daca suma totala e oricum mica la vreo 2.000 de lei. Si dupa acest schimb am garantie 2 ani atat la piesa cat si la manopera.

 

Exceptand persoanele complet atehnice, cam oricine poate sesiza ca motorul face un sunet mai ciudat la pornire asa ca evita momentul in care sare distributia de la punct si motorul crapa. Asa ca desi este o problema de fiabilitate, este una care este sesizata si reparata usor si ieftin, asa ca nu-mi fac probleme legate de ea... Si ma jur ca nu pot intelege cum merg unii mii de kilometri in timp ce motorul face foarte urat la pornire fara sa reclame nimic la reprezentanta...

In cazul tau, pentru ca vorbim de motorul mai mic, sunt de acord cu schimbul, mai ales pentru ca masina o sa fie condusa de o persoana mai linistita care nici nu o sa simta diferenta de cuplu si nici nu are nevoie de ea. Daca vorbeai de motorul de 105CP atunci nu eram de acord cu tot cu lantul lui problematic. Pur si simplu ofera mult mai multe decat poti economisi scapand de problema distributiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lantul meu (al doilea) face zgomot de la 4000 de km de la schimbare! Acum am 28000 de km de la schimbare! E schimbat in Octombrie 2011, dupa aparitia  inovatiei  despre care scria un mare ceh de la fabrica skoda. Deci zornaie de 24000 de km, fost la reprezentanta vw si au spus ca nu face suficient de tare ca sa fie schimbat. Drept e ca zgomotul acestui lant e mult diminuat fata de primul, si face mai rar. Deci nu mi-l schimba deocamdata , ca sustin ei zgomotul nu e suficient de concludent, si sa stau linistit ca masina e in parametri. Din surse vw se pare ca si la vw, nu doar la skoda lantul al doilea se mai aude. De aici ce sa inteleg? Ca e normal, sa il schimb singur ca urmatorul sa faca la fel si vw sa nu recunoasca sustinand ca zgomotul nu e concludent?

E o problema doar partial rezolvata, ca altfel nu schimbau ei motorul asa de laudat cu distributie pe viata.

 

Bogdan, parca Dun are masina din 2011? sau nu? Pai ?

 

Lucica frate, spune tu ce vrei, nu imi pronunta numele, si atat, suntem prieteni! Exact ce am scris acolo nu avea ce sa te deranjeze, mai ales ca daca citesti mai jos vei vedea ca sunt si altii care ma aproba!

 

Bogdane, avand in vedere ca sunt multe lucruri in favoarea tsi-ului ia tsi! Asculta-l pe rave si lucica si ia un motor modern, nu unul de care sa uiti. La urma urmei argumentele lor sunt superobiective! De fapt de asta vw traieste si traieste bine! Nemtii sunt doar la ei, la noi suntem romani! 

 

Si ma opresc! Ca degenereaza de tot! de fapt, parerea mea ca e o greseala sa ceri pareri pe forum pentru cumpararea unei masini! Ca prea se baga toti obiectivii in seama!

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si dun ce probleme are cu lantul? ca nu am urmarit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa ii povestesti mamei tale despre probleme/ avantaje, sa faca un drive test cu fiecare si sa isk aleaga ia :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, a schimbat si el unul in garantie.

Masina din 2011 nu-i asa? Si parca tot el zicea ca nu asa de multumit de zgomotul celui de-al doilea!

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De zgomote nu tin minte sincer, dar da e 2011, desi nu vad ce legatura are anul fabricatiei. Eu am aproape 20.000 Km de la schimb si nu am niciun zgomot la pornire...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultimul update pe problema asta l-am dat aici.

Masina este produsa in saptamana 39 din 2011.

Modificat de Dun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa ii povestesti mamei tale despre probleme/ avantaje, sa faca un drive test cu fiecare si sa isk aleaga ia :D

1.2 TSI a avut. de aia compar consumul doar intre cele 2 fara vechiul SDI.

asta ar fi al 2lea Polo 6R. 

 

dun, multumesc. deci..renunt la 1.2

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De zgomote nu tin minte sincer, dar da e 2011, desi nu vad ce legatura are anul fabricatiei. Eu am aproape 20.000 Km de la schimb si nu am niciun zgomot la pornire...

Pai spunea Lucica ca alea din 2011 au scapat de probleme! Deci saptamana 39 din 52 de sapatamani ale anului inseamna chiar catre sfarsitul anului 2011! cam asta ar fi legatura cu anul fabricatiei.

Forumurile nemtesti , rusesti si englezesti incepusera sa abunde de zornaitul lantului de la sfarsitul lui 2010(cand de altfel l-am remarcat si eu). In Mai 2011 un oficial ceh de la skoda mentiona intr-o adresa (am adresa respectiva) ca s-a facut o inovatie care rezolva problema distributiei. Ar fi trebuit ca vw sa fi rezolvat problema, dar iata ca o masina produsa in saptamana 39 e la fel, iar cu distributia schimbata in probabil 2013 ( parca Dun, nu?) tot face ceva nazuri! La skode s-a schimbat la destul de multe masini si cel de-al doilea lant(cica al treilea model si ultimul) si sunt cazuri in care a reinceput la 2000 de km sa zornaie si al treilea. Deci incredere in ce?

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa transformam topicul asta intr-unul pro sau contra 1.2 TSI asa ca o sa mai spun un singur lucru si apoi o sa ma opresc.

 

Pe mine nu ma deranjeaza ca am schimbat un lant de distributie in garantie, mai ales ca nu am platit nimic. Si nici nu simt ca as trai cu sabia deasupra capului doar pentru ca e posibil ca lantul sa faca iar zgomot si sa trebuiasca iar schimbat. Si daca face ce? O sa-l schimb si p-asta, probabil cu o reducere din partea fabricii sub kulanza...

In toate masinile pe care le-am avut pana acum am bagat mai mult de 1.000 de euro anual in reparatii, pe langa revizii. Cu asta sunt in al 3-lea an si m-a costat nimic pana acum. Din punctul meu de vedere momentan sunt pe plus... :)

 

Oamenii sunt diferiti. Unii, ca mine pot trai cu mici cheltuieli anuale. Altii, ca tine sau Bogdan prefera sa cheltuiasca mai mult lunar dar sa stea linistiti in ce priveste motorul. Fiecare are dreptate in felul lui si nu-l poti contrazice... In rest, noi sa fim sanatosi...!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i vorba de cheltuiala. Vad pe aici multi care isi aduna bonuri de benzina, viteze medii, consumuri in oras, etc, etc!

Obiectiv, nu pot spune un consum in oras la masina mea mai mult de 3-4 zile, pentru ca nu urmaresc! Cat consuma, consuma, stiu ca nu am ce sa-i fac sa consume mai putin.  Nu notez consumurile decat cand merg in concediu, asa mai mult de curiozitate, consumuri pe care le-am postat pe forum!

In rest nu contabilizez.

Mare nemultumire a acestui motor e ca e imprevizibil. Tocmai cand mai citesc ca si master_blaster are alte probleme. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdanele mai las-o cu Lucica ca nu ne tragem de sireturi. Vinde-ti cazanul si ia-ti un MPI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doua jetta 1,2 TSI fabricatie iunie 2010 si iulie 2010, prima are 47000km cealalta 27000km ambele cu lantul original. Singurele zgomote sunt 1-2 secunde la pornire si se intimpla complet aleator; sunt zile cind se aude si la prima pornire si pe parcursul zilei si dupa trec saptamini fara sa faca vreun zgomot (nici macar dimineata la rece).

 

ref la subiectul topicului, pina acum nu am auzit pe nimeni care sa mearga o perioada (citeva sute de km) cu TSI si sa-si doreasca sa se intoarca la MPI. Fiabil sau nu un TSI ofera o senzaie de condus perfecta. Un singur motor mi-a mai placut atit de mult, un diesel biturbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine mah xorx, ..si cand eram si eu 90% convins..vii si-mi dai calculele peste cap. :)))

eu as fi intors catre MPI, doar pt fiabiliatea lantului. am spus-o si o repet. nu ma intereseaza cuplu la turatie mai mica, sau faptul ca e tehnic mai nou, atata timp cat stau cu inima in sah ca poate pica lantul. 

daca le-as fi luat strict dpdv al motorului, clar as fi ales 1.2TSI, si nu as fi mai deschis topic.

 

Rave, iar aduci vb de costuri. ce chetuiesc mai mult lunar? consumul de +1% il cam amortizez din faptul ca ii pot pune de 95 benzina. Care e cam cu 50 bani mai ieftina decat cea de 99/100.  Deci la 10L mai castig cam 1L. 

Singura diferenta de cost ar fi la impozit, dar si aici...vorbim de cateva zeci de ron anual. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subiectul asta devine atat de enervant.

 

Daca bine am inteles, the original poster vrea sa dea ceva de genul 14 000 de euro pe-o masina noua si discutia sta in jurul a 300 de euro dati pe o distributie. Poate. Posibil. Nimeni nu stie.

 

In Romania nu as da in veci 14 000 de euro cumparand o masina noua ca sa stiu ca peste 1 un an valoreaza 10 000, peste 2 ani 7 000, etc. Si m-ar durea sufletul la fiecare groapa, idiot care se baga peste mine si femeie (caci numai cu ele am avut probleme) care uita sa tina frana apasata in rampa, la semafor.

 

Si cand voi pleca si lucra in strainatate, cu familia, pe o suma decenta de bani tot mi-as lua un second hand. Daca ar fi sa mi se strice definitiv, asta e, iau altul si viata merge mai departe. Momentan cu Second Hand-ul meu merg bine din 2009 si nu da semne ca ar fi ceva in neregula. Doar sunetul pe care l-am descris in thread-ul aferent si care acuma, ca am umplut masina cu ulei, nu mai apare. Zgomot care a aparut dupa o... Minune! Schimbare de distributie. Pe care nu am vrut-o ci care mi-a fost bagata pe gat.

 

Cu 64 de cai putere ai mei ma descurc excelent in Romania, chit ca nu ma omor sa ma plimb de la Ana la Caiafa, si m-am descurcat bine si in Croatia, taram al huliganilor soselelor, ca sa nu mai vorbesc de Ungaria unde eu eram "The one who knocks" pe autostrada. Asa ca 86 sau 90 de cai putere consider deja lucruri SF. Ia ala de 1400 cm3 ca sunt sigur ca pana in 120 km/h scoate pana in 5%. Si ma indoiesc ca o entitate feminina se omoara dupa nM sau kW sau ca in depasire tre' sa mearga cu a III-a la 5500 rotatii pe minut.

 

Jeez©

---

 

P.S. Voi astia din sud mai aveti o dara de autostrazi. Oricum, ce e 120, ce e 140 km/h? Adevaratele probleme pe care le-am avut erau iesirile de pe autostrada si aia 10 - 20 de km pana la destinatie. Kilometri pe autostrada trec repede si la 120, dar ultima parte pe drumuri nationale, numaram din suta in suta de metri.

Modificat de redguard
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doua jetta 1,2 TSI fabricatie iunie 2010 si iulie 2010, prima are 47000km cealalta 27000km ambele cu lantul original. Singurele zgomote sunt 1-2 secunde la pornire si se intimpla complet aleator; sunt zile cind se aude si la prima pornire si pe parcursul zilei si dupa trec saptamini fara sa faca vreun zgomot (nici macar dimineata la rece).

 

 

Eu as spune sa nu mai stai si sa mergi la o verificare! Sunt exact lanturile cele mai problematice!

Fiecarea face ce vrea!

 

 

Bogdane , eu merg preponderent cu 95 Mol sau Socar , si periodic Petrom 99.

 Nu zice nimic masina la benzina de 95.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!