Jump to content

1.2TSI vs 1.4


Bogdan_wrc
 Share

Postare recomandată

De ce as alege eu 1.2 TSI in favoarea 1.4 aspirat mai ales daca este condus de o femeie...pentru ca:

1. la TSI ai cuplu mai mare si la o turatie mult mai joasa. De aici rezulta un condus mai relaxat fara schimbarea treptelor de viteza asa des (30 Nm la o turatie mult mai joasa fac diferenta clar mai ales ca ii ai disponibili la o turatie mica. 1.4 ca orice motor aspirat la 1700-2000 rpm zici ca e stricat, nu trage deloc :) )

2. valoare mai buna la revanzare peste x ani. Cat vreti sa pastrati masina?

3. consum mai bun in oras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    27

  • Rave

    15

  • bogdanpiatra

    12

  • bgd_b92

    9

Bogdane, am condus 145.000 km o masina cu aceasta motorizare, insa cu 75 CP. Ti-o recomand pentru mama ta, e clar ca 1.2 TSI nu poate oferi fiabilitatea oferita de un motor aspirat, chiar daca s-au rezolvat problemele legate de lantul de distributie, turbina. Eu in 145.000 km am schimbat 2 bobine de inductie.

Da, 1.2 TSI are cuplu mai mare si e repartizat altfel, pe langa asta sunt sigur ca si consumul e mai mic. Insa vad ca te macina problema cu fiabilitatea, asa ca 1.4 e motorul pe care trebuie sa-l iei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Ma repet totusi, daca nu pierzi multi bani la schimb si nu te deranjeaza diferenta de dotari, HL are unele chestii in plus fata de CL care nu se pot comanda, atunci schimba-l. Diferenta e foarte mica intre cele doua motoare si daca asa o sa dormi mai linistit noaptea... de ce nu? :D

ce nu se poate pune pe CL ca sa fie ca la HL? eu l-am configurat si are totul. incalzire in scaune, (putea avea si klima), pachet iarna, pachet confort, volan piele..singurele care nu se pot sunt scaunele cu profil sport. dar nu ma omor dupa ele. jantele riverside, janta aliaj de rezerva, RCD 310...deci nu stiu ce ar lispi.

 

Multumesc de reviews. cei cu 1.4 ce scrie pe usa/in carte tehnica cu privire la benzina? merge si de 95? eu cred ca da. pt ca nu e un motor nou. ca vrem noi sa-i punem >98...asta e alta poveste, eu intreb daca se poate de 95.

 

da..deja balanta inclina pt 1.4 chiar daca vor mai merge 3pers cu ea, chiar daca e mai gurmanda cu 1%,..

dar in we dupa ce merg cu motorul asta pe ibiza, ma decid. daca e chiar asa nasol la cum trage...ma lipsesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scaunele difera, unele elemente "cromate" prin interio, altele la exterior, chestii de design in mare. Dotarile adevarate se pot comanda si pe CL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce pot sa-ti spun... pe Dealul Negru sau la urcare cam pe orice panta, la 60 km/h in treapta a patra masina e lesinata, cu pedala la fund nu accelereaza aproape deloc. Eu am fost multumit de motorizarea asta in 95% din situatii, cea de mai sus fiind una din situatiile in care m-a nemultumit. Din punctul asta de vedere e posibil sa nu fii foarte incantat, dar in conditii normale, chiar si pe autostrada, motorizarea este decenta, iar consumul e ok, in Bucuresti 10,x%, iar in afara nu am reusit sa sar de 7%.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, scrie doar 95 in carte.

Cat despre consum, mie imi ia 8.5-9 in buc si 6 afara, dar o mai calc in limitare cand am ocazia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ultima revizie pe care i-am facut-o lui 9N3 am fost la Valcea. La intoarcere l-am presat pe unu' cu un Passat pana la intrarea in Pitesti.

Conteaza foarte mult tehnica si greutatea mica din masina - eram singur. Daca il duci dincolo de 3.500-4.000 rpm motorul MPI face si el niste chestii interesante. Nu va face niciodata ce face 1.2TSI 105CP, dar poate nici nu intereseaza asa ceva.

 

Si repet: un DSG i-ar da alta fata motorului astuia.

 

Cat priveste benzina eu nu am pus decat 95 si nu am avut nici o treaba cu el.

Modificat de Dun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce pot sa-ti spun... pe Dealul Negru sau la urcare cam pe orice panta, la 60 km/h in treapta a patra masina e lesinata, cu pedala la fund nu accelereaza aproape deloc. 

Cu orice motor pe benzina de cilindree normala nu urci dealul Negru cu 60 cu a 4. 

Zilele trecute am mers cu cineva cu o fabia de 1,2 htp de la Pascani la Piatra Neamt. Rar a scos-o din viteza a 5a! Si facea ca dracu motorul, dar ma abtineam sa ii spun, desi au fost destule rampe. Maine poimaine poate se lauda pe forum cu masina lui sportiva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca daca masina aia a rezistat 145.000 km fara probleme majore, inseamna ca nu mi-am batut joc de ea, ce am spus eu era doar un exemplu. 1.4 16V trebuie turat, altfel n-ai nici o sansa sa faci depasiri intr-un timp rezonabil. Bineinteles, ca la orice motor, orice crestere brusca de turatie genereaza consum de carburant. Totusi, vorbim de o masina care va fi condusa de o femeie, care nu isi doreste performante de la un motor, ci apreciaza fiabilitatea. Un alt lucru de luat in seama si pe care nu l-a precizat nimeni, 1.4 se incalzeste iarna mult mai repede decat 1.2 TSI.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm remarca cu incalzitul repede dimineata,iar despre benzina,nu am pus decat de 95 si merge perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi, cred ca si cu S3ul la 60 in a4a urca greu daca-i apas pedala. dar ii voi explica sa o tureze mai mult. intelesese bine pt 1.2TSI, dar venind dupa diesel vreo 10 ani...tre sa-i reamintesc.

oricum....deci consumul e  +1%, dar papa de 95. sa vad cumt rage prin oras...si daca e ok, raman pe 1.4

 

acum o sa mut discutia pe topicul de achizitie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune si tu un link catre respectivul topic aici, ca sa stim unde ne mutam atentia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane, personal nu cred ca pt familia ta un consum cu cca 1-1.5 l in plus ar fi o pbma financiara. Asa ca, e doar o chestie psihologica cea legata de consum.

Dat fiind faptul ca primeaza lipsa de pbme, respectiv fiabilitatea in fata performantelor, mergi fara regrete pe 1.4.

 

Personal la fel as proceda pt mama, respectiv pt sotie. 

 

Iar ca regula, fiind proprietar de aspirat, daca vrei ceva vana, sub 3000 de ture nu ai ce discuta. Cred ca acest lucru se poate transpune oricarui aspirat.

Dar astea sunt cazuri mai rare, iar exploatat cum trebuie fara pbme face fata intr-o depasire.

Plus ca oricand exista posibilitatea retrogradarii, nu te pune nimeni ca o calci blana initr-a 4-a cand ai 2000 de ture.

 

Acum nu cred ca mama ta e genul care sa faca slalom printre tiruri, astfel incat sa-i trebuiaca raspuns prompt si rapid in acceleratii, astfel incar nu se pune pbma lipsei unui caracter cu adevarat sportiv.

 

Insa, faptul ca nu are turbina si daca se merge relaxat, o plaja de 1500-2500 de ture in oras e perfecta pt un consum decent si nu in ultimul rand pt rafinament.

 

Spor in decizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea e o mare tampenie sa alegi in 2013 un motor de conceptie si performante demne de anii 80-90. Nu exista termen de comparatie intre cele doua nici in ceea ce priveste consumul nici in ceea ce priveste performantele. Nu mai exista problema cu lantul de distributie la modelele fabricate din 2011 incoace. Asa ca poti sa il iei linistit. Nu asculta de useri gen bogdanpiatra care duc cruciade impotriva TSI-ului pe toate topicurile pe care le gasesc. Am condus Polo-ul nou de 1.4 si e un motor care consuma mult si cu un randament mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muraru Dan, venind de pe Ibiza SDI, care consuma cu pipeta, si pt ca masina va face 15-20 000km pe an, nici nu vreau sa o sochez cu consumul :)) dar calcule pot face, pt ca este o masina mica, fara pretentii unde consumul este un factor.

Plus ca nu e o masina de familie. este o masina fix doar pt mama. ca rar...vor mai marge 2-3 persoane, e adevarat..dar 75% din timp, masina va merge cu sofer..si cam atat.

 

luciteck, tocmai asta am pus in balanta de la inceput, dar fiabilitatea primeza. de aia am decis sa iau pareri de la mai multa lume. sa vad daca fiabilitatea TSI si-a revenit, si sa vad daca mitul consumului crescut la aspirat persista. 

 

vad ca inca sunt useri care se plang, desi au facut schimbul dupa 2012. nu zic (,) ca au 100% dreptate...dar am  rezervere. Mai ales ca pe G7 s-a pus curea. Si am impresia ca si al meu, produs in Oct 2012 incepuse sa faca probleme. nu stiu sigur, pt ca in primavara l-am predat mamei. si vara nu face. si avea putini km cand am mers cu el. 15000.

nici TSI nu e motor de conceptie 2013, e cam de prin 2005. doar 1.2TSI e de conceptie...2010. iar ca performante...1.4 nu e chiar de anii 80-90. avand in vedere ca orice aspirat are cmc mai multi pt a ajunge turbo, nu inseamna ca e vechi ca si conceptie. la cuplu si la putere, este perfect comparabil cu 1.2TSI. am postat cifrele mai sus. 

doar pt ca e 1.4 nu tre sa-l bagam in colt.

vestitul golf V R32 are V6, dar tot MPI. si l-as alege. 

 

ce mai primeaza, faptul ca pt mine un aspirat va fi mai fiabil la multi km decat un turbo. vorbim de utilizare identica. Si scopul masinii asta nu este sa fie varf de gama tehnologic. ci sa fie fiabila. 

Am recitit cam tot topicul legat de consum benzina la 6R, si vad ca la consum sunt comparabile..doar 1.4 cu 1% mai mult, relativ. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MPI e un motor de conceptie din anii 80-90, asa cum spune si wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Multi_point_injection#Multi-point_fuel_injection

 

"Fuel injection is a system for admitting fuel into an internal combustion engine. It has become the primary fuel delivery system used in automotive engines, having replaced carburetors during the 1980s and 1990s."

 

Eu ti-am spus parerea mea, pentru ca am condus ambele motoare. Te inteleg insa ca nu performantele conteaza fiind o masina pentru parinti. Sa te astepti insa la un consum mai mare, si la mai putine optiuni (relevante sau nu) fiind vb de un CL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se vede ca nu ai citit tot. l-am configurat asa incat sa aiba tot ce are HL. mai putin scaunele sport, si culoarea gurilor de ventilatie. am pus si link unde am inceput discutia despre optionale. daca tu gasetsi ceva ce are HL si nu am pus eu...astept (klima nu vreau).

 

fuel injection nu inseamna multipoint injection. fuel injection este pasul urmator dupa carburator. MPI este Multiport injection. sau Multi Point Injection, cu 16V. adica pasul urmator..dupa fuel injection. nu este injectie simpla. 

 

Multiport fuel injection injects fuel into the intake ports just upstream of each cylinder's intake valve, rather than at a central point within an intake manifold. MPFI (or just MPI) systems can be sequential, in which injection is timed to coincide with each cylinder's intake stroke; batched, in which fuel is injected to the cylinders in groups, without precise synchronization to any particular cylinder's intake stroke; or simultaneous, in which fuel is injected at the same time to all the cylinders. The intake is only slightly wet, and typical fuel pressure runs between 40-60 psi.

Many modern EFI systems utilize sequential MPFI; however, in newer gasoline engines, direct injection systems are beginning to replace sequential ones.

 

oricum, fiind un motor aspirat, simplu, normal ca este de conceptie mai veche ca TSIul. dar doar pt ca e de conceptie veche nu inseamna ca e si prost, si mai ales nu inseamna ca daca iau masina pt cineva care o va folosi normal, trebuie sa fie varf de tehnologie. Se pare ca aici e discutia.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cele de mai sus reiese ca iti doresti MPI in loc de TSI avand argumente pro MPI.Alegerea iti apartine si 1.4 MPI e bun (mai putine probleme decat 1.2 tsi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut TSI, si mi-a placut...dar am ajuns la concluzia asta ca iau 1.4, dupa multe reviews. daca n-ar fi problema cu lantul, atunci 1.2TSI as alege. dar asta..parca pune totul in spate. 

mai ramane doar sa ma interesez cat de reala este problema actuala.

 

cine are 1.2TSI >ian 2012, cu >20 000km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am sub 20.000 (14.000)  si fara probleme cu lantul (fabricatie Nov 2011 / 2012 talon). Sper sa ramana asa. Poate ar trebui un poll pe tema asta ca si eu sunt curios :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al meu avea 16 000km, fabricat in oct 2012 (2013 pe talon), dar vara se pare ca nu face probleme lantul. de aia sunt curios de cineva care a trecut de 20 000km cand era rece.  

 

daca as fi convins ca problema s-a rezolvat, as lua in serios 1.2. Daca as fi sigur ca problema nu e rezolvata, atunci luam 1.4 fara sa mai fac topic :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

100% sigur nu e nimeni. Orice propietar de 1.2 TSI trebuie sa fie pregatit ca odata s-ar putea sa fie nevoie sa schimbe iar distributia.

E un lucra pe care, vrand-nevrand, trebuie sa-l accepti cat timp ai masina... cam ca bobinele de 1.8T si oamenii care mergeau cu ele in portbagaj :p

 

Cine nu vrea sa faca asta poate sa schimbe masina, cum faci tu acum :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar dupa cativa ani, au schimbat bobinele si nu mai fac probleme. mie mi-au facut recall acum 2 ani. dupa 10 ani de la fabricarea masinii. 

dar deja aparusera multe modele de bobine care rezolvau problema.

si totusi asta era o problema minora. in cel mai rau caz le schimbai intr-o parcare in 5min. 

100% ar fi daca vad nmasini care nu mai au probleme, dar multumitor as fi si daca vad 2-3-5 masini cu >20-30 k km fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lucitek : tu nu ai 1.2 tsi 105 cp ? aici discutia parca e despre 1.2 tsi 85 cp sau ma insel?  :icon_confused:

eu zic ca odata ce nu sunt prea multi nemultumiti care se vinde, problema poate a fost rezolvata; ganditi-va totusi ca VW`urile sunt masini care se vand si care fac totusi km..deci daca ar mai fi persistat problema cu siguranta erau mai multi pe forum care isi exprimau nemultumirea...stiti cum e, cei care sunt multumiti nu au de ce sa scrie pe forum...ceilalti..imediat arunca cu rosii chiar si pentru un bec  :001:

 

 

Eu zic sa cauti si pe siteurile de afara sa vezi daca mai sunt probleme...acolo se fac 20-30k / an

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!