Jump to content

B6 Mananca Ulei?


dintzauru
 Share

Postare recomandată

salut,

de vreo 10 zile am facut revizia si azi verificand nivelul uleiului am observat pe joja ca este cu aproape 1 cm peste maxim ( motor rece pe suprafata dreapta ), ce ar trebui sa fac? nu e prea mult? o fi pus aia la service in batjocura....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 344
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • GRooVe

    23

  • alxrro

    14

  • Riddler

    13

  • dintzauru

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu trebuie sa iti faci griji.

oricum mai tarziu o sa trebuiasca sa completezi.

nu trebuie sa te sperii " dca tu nu ai grija de masina, atunci are masina grija de ea si anume " lasa sa ma mai ung si eu, ca tot scratai " :blink:)))

:unsure: Am experiente neplacute cu bidoanele de ulei (scump) care nu se mai inchid etans dupa desigilare si au scurgeri...mai bine nu! :D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, nu prea e bine sa ca nivelul uleiului sa fie peste limita maxima admisa ca pot aparea alte probleme :blink:

Cred ca s-a mai discutat pe aceasta tema, fie aici, fie in aria dedicata, Uleiuri si Carburanti.

@23-SER: chit ca va trebui in viitor sa completeze, tot nu e indicat sa mearga cu un surplus de ulei :P (parca si in carte e preceizat ceva pe tema asta)

@mihaid2003: incearca cu o siringa si un furtunas mai subtire, sa introduci prin locasul jojei si sa "tragi" afara surplusul, facand verificari pana nivelul ajunge unde trebuie

Cu surplusul de ulei, "scos" din motor, pune-l intr-un recipent, ca in viitor va trebui sa-l bagi la loc in caz ca-ti va consuma :D

Pe viitor, explicale domnilor de la service-ul unde iti faci revizia, ca capacitatea baiei de ulei difera in functie de codul motorului (spre exemplu, la BKC e de 3.8 litri si la BLS e de 4.3 litri ambele motoare fiind 1.9 TDI) :unsure:

:D safe

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

de vreo 10 zile am facut revizia si azi verificand nivelul uleiului am observat pe joja ca este cu aproape 1 cm peste maxim ( motor rece pe suprafata dreapta ), ce ar trebui sa fac? nu e prea mult? o fi pus aia la service in batjocura....

... nu e bine sa fie peste maxim. La Passat-ul meu vechi (model 90) mi-a fortat simering-ul de la fulie si a inceput sa scape ulei. Mi-au zis ca bine ca am scapat numai cu atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Am experiente neplacute cu bidoanele de ulei (scump) care nu se mai inchid etans dupa desigilare si au scurgeri...mai bine nu! :(

Sa-mi fie cu iertare ca bag un :blah: dar este 100% adevarat ce a mentionat antevorbitorul meu in legatura cu bidoanele de ulei dupa desigilare.

Sincer o perioada am considerat ca acest lucru e un feature si nu un bug, gandindu-ma ca acest lucru e special conceput pentru a nu se crea presiune in recipient putand defeni inflamabil la presiune superioara+temperatura (?...). Indiferent de ce ulei am cumparat am observat ca acest lucru este aproape o constanta, in sensul ca nu se poate strange etans.

Dupa ce mi s-a varsat jumatete de litru de ulei in portbagaj afectand puternic si iremediabil covorasul (a facut valuri ce nu au mai putut fi scoase indiferent de mijloace) asigur cu mare atentie uleiul in portbagaj... Nota 2 design-erilor. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt riddler " nu am citit in carte daca scrie sau nu despre acest consum " dar, am citit pe forum si amvazut cu ochii mei, in ce stil " barbar - sens figurat " papa b6-le. si acest lucru, nu este numai la mine, ci la o " haita de oameni ".

daca ai vreun prieten la un service de VW sau Audi, te rog, dute si intreabal, sa iti arate si tie, Obligatiile pe care le are un sofer auto " cred ca in special cei de B6! " in legatura cu Verificarea Ulei-ului.

" la fiecare Alimentare cu combustibil, noi, soferi, avem datoria de a Verifica Nivelul de Ulei din Motor ". DECI " vorba romanului " - cum ne-ar sta la toti posesorii de B6, sa ne uitam de fiecare data cand alimentam, sa Verificam Nivelul de Ulei din Motor si sa vina altu cu o Dacie de prin 1985 si ala sa alimenteze si apoi sa plece, fara sa verifice ule-iul???

imagineaza-ti un singur lucru " cum ar fi, daca ar fi " intr-un Peco sa alimenteze vreo 6 B6 -uri si dupa ce alimentarea a fost facuta " toti sa ridice capotele si sa verifice Nivelul de Ulei " !!!

:icon_thumright:

am fi de rasul curcilor. eu ma intreb " oamenii destepti de la VW RO, oare citesc in treacat acest forum? "

nu trebuie sa iei in nume de rau ceea ce am scris aici, dar crede-ma ca vorba romanului e mare " legile sunt facute ca sa fie incalcate "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@23-SER: nu vreau sa ma bag in polemici cu tine pe tema asta, dar...

pt riddler " nu am citit in carte daca scrie sau nu despre acest consum " dar, am citit pe forum si amvazut cu ochii mei, in ce stil " barbar - sens figurat " papa b6-le. si acest lucru, nu este numai la mine, ci la o " haita de oameni ".

(...)

Stiu, ca motorul meu, cat si al tau, poate si al altor colegi cu TDI-uri consuma ulei, prin natura lor, ca doar sunt TDI PD-uri, dar asta nu inseamna ca merita sa generalizam, ca doar Passat-ul B6 "haleste" mai mult ulei decat altele.

Deci respectivele obligatii nu se aplica doar mie, sau noua cei cu B6, ci TUTUROR soferilor :)

Nu cred ca exista vreun producator de masini care sa nu stipulezi prin carte si vreun consilier service ai respectivei marci sa nu sfatuiasca vreun client ca din cand cand e bine sa mai verifice nivelul de ulei, daca sunt scurgeri, etc. ;)

(...) "la fiecare Alimentare cu combustibil, noi, soferi, avem datoria de a Verifica Nivelul de Ulei din Motor " . DECI " vorba romanului " - cum ne-ar sta la toti posesorii de B6, sa ne uitam de fiecare data cand alimentam, sa Verificam Nivelul de Ulei din Motor si sa vina altu cu o Dacie de prin 1985 si ala sa alimenteze si apoi sa plece, fara sa verifice ule-iul???(...)

Asta e UNIVERSAL VALABIL pt fiecare masina si intra iarasi in atributiile noastre de propietari asupra respectivului autoturism.

Ca nu facem noi asta este alta treaba si tine mai mult de comoditate, lene, lipsa de timp, etc. :D

O sa incerc sa-ti scanez o pagina dintr-un manual de la un Renault Megane 1, sa vezi ca si acolo este intalnit EXACT aceiasi fraza :cool:

(...) nu trebuie sa iei in nume de rau ceea ce am scris aici, dar crede-ma ca vorba romanului e mare " legile sunt facute ca sa fie incalcate "

Nici nu o iau in nume rau, ca doar ti-ai exprimat o parere personala pe care eu ti-o respect :D

Idee e ca pe baza respectivului "principiu", s-a dezvoltat un fel de trend local de genul "lasa ca merge...." si de-aici si diferentele intre noi si alte tari :P

Crede-ma ca nu e nimic de ras sau "de rasul curcilor" cand te trezesti ca ti-ai calat motorul pt ca nu ai verificat uleiul si nu ai observat ca nivelul a scazut.

Oameni "destepti" de la Porsche RO, NU au obligatia sa ne verifice noua uleiul ca noua ne este lene sau suntem mai comozi, ei doar iti zic odata, hai de 2 ori dar doar atat, daca ai bagat la cap bine, daca nu si mai bine.

In final, ca sa inchei, vreau sa precizez ca si eu sunt comod iar cand alimentez la vreun peco nu verific NICIOADA uleiul :lol:

:Driver: safe

P.S.: Oricum de verificat il verific, dar cu alta ocazie si in alte circumstante ^_^

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor, va intreb: atatia senzori si

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are senzor de nivel , e pe baie de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor, va intreb: atatia senzori si „beculete” la bord la ce sunt bune daca tot manual trebuie sa verificam uleiul si, culmea, la fiecare alimentare? O masina atat de „electronizata” n-ar fi normal sa „te traga de urechi” cand ai uleiul sub nivel?

Tocmai de aia cartea zice sa NU care cumva ne lasam pe "barba" senzorului :rolleyes:

P.S.: Eu oricum nu o sa fac completarile decat cand vad senzorul in bord, ca sa nu-l devina prea comod ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer mai grav mi se pare nu ca au gresit cei de la VW ci ca s-au gasit oameni care sa le cumpere stiind ca au aceasta problema. De aceea exista forum, sa ne informam. Si daca din 2006 se stia lucrul asta, nu e oarecum curios si ciudat sa se gaseasca oameni in 2009 sa cumpere astfel de masina, chiar si la mana a doua???

Iar in ceea ce priveste consumul de ulei, sa stiti ca se intampla si la alte marci si motorizari. Un exemplu va pot da eu cu masina de serviciu, un Mondeo 2L benzina din 2003 care la 11.000 km mi-a aprins scurt becul rosu de ulei la bord, noroc ca eram cu ochii pe bord chiar in momentul ala. Am ajuns la destinatie si am lasat-o pana dimineata, si am verificat la rece, joja pur si simplu uscata. Am adaugat 3 litri de ulei si a ajuns la 80% pe hasura.

Apoi am analizat cauze si am gasit 2:

1. s-a pus ulei 5W 30 care pentru un benzinar care apropie 300.000km e cam subtire, mai ales pe timp de vara

2. soferul care conduce masina de fapt atunci cand nu am eu chef sa conduc a rulat cu 200 km/h cu cateva zile inainte.

Asadar, ulei nepotrivit, exploatare nepotrivita, vara.. , sunt factori care pot determina consum de ulei la orice masina.

La masinile personale (numai VW) nu am completat mai mult de 500 ml la 10.000km niciodata, dar ma comport normal cu masinile si respect intocmai intervalele si consumabilele recomandate de producator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Consum ulei in 15.000 Km - 2 l 5W30.

I-am facut revizia si am schimbat uleiul inainte sa plec din tara, iar in 3000 km mi-a mai mancat cam 500g (trebuie sa specific ca cei 3000 km au fost facuti numai pe autobahn), iar viteza a fost cea practicata in zona :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pronet, sincer mi se pare enorm consumul tau de ulei. Eu am 17200 km si nu am completat nici un gram, si am mers si eu peste 5000 km pe autobahn, pe alocuri a stat tempomatul chiar pe 200 fix. Pe joja a scazut cam 2 mm de la ultima linie de sus, mai are nitel si intra in zona hasurata, momentan este putin deasupra. Revizia o voi face la 20.000 dar cred ca nu voi fi nevoit sa completez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DosarPenal si mie mi s-a parut mare consumul de ulei, dar din discutiile avute la 3 reprezentante VW (2 din tara si una din afara) am inteles ca motoarele care echipeaza Passat-ul mananca ulei (vorbesc aici de PD nu de CR). Nu mi-au spus-o explicit, ci mai voalat - "se incadreaza in limitele producatorului". Ideea este ca 5w30-ul este mult mai subtire ca 5w40. La urmatorul schimb o sa incerc sa-i pun 5W40 si o sa vad cum se comporta. Cei de la reprezentanta mi-au sugerat acelasi lucru - sa schimb norma de la 507.00 la 505.01.

p.s. E normal ca un PD sa manance ulei mai mult ca un CR - e alt motor.

Modificat de pronet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am deocamdata 6000 km si nu am completat niciun gram de ulei. Pe joja nu a scazut deloc. Poate sunt norocos sau poate faptul ca am fost foarte grijuliu in perioada rodajului isi spune cuvantul. Sper sa nu am probleme cu consumul de ulei nici pe mai departe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 21.000 momentan si am completat cam 1l si jumatate. Cam mult dar asta e :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pronet, mare grija daca dai inapoi la norma, asta daca ai DPF pe masina. Treaba sta cam asa din cate am inteles eu, normele mai noi de ulei sunt prevazute pentru masini cu DPF iar in cazul in care prin ardere/consumare acest ulei ajunge in esapament creaza mai putine probleme decat cel mai vechi. Parerea mea este sa pui ulei mai nou, ultimul pe care-l stiu este SLX Long Life 3 profesional powerflow sau ceva de genul, recomandat de VW. Am vazut pe undeva ca ar fi iesit si un Castrol B4 sau ceva de genul, ca si urmasul lui SLX dar nu mai gasesc pagina unde scria, era ceva tare oficial, o sa intreb prin octombrie cand merg la revizie in germania. Am un vecin cu B6 PD de 2 l si 140 cai si a schimbat DPF la 40.000 km ca nici nu mai pornea masina, ai mare grija ce ulei bagi, pentru ca ala care se consuma, repet, ajunge in DPF !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DosarPenal eu nu am DPF pe masina, asa ca pot trece usor pe 5w40. Uleiul folosit pe masina este Castrol Edge Long Life3 professional powerflow (standard mai nou ca SLX-ul).

Multumesc oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de cand am masina am completat 1L la 15.000 km. Acum mai am 3000km pana la revizie si trebuie sa ii completez ultimi 250ml din bidon. Uleiul e cel Castrol 505.01.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Astazi am facut prima completare - la 7.700 km parcursi am adaugat 250 ml de ulei. Desi toata lumea spune ca PD-urile consuma ulei mie mi se pare o treaba urata - este a 10-a mea masina si pana acum la niciuna nu am completat ulei (si au fost si Dacii)... Pastrand proportiile ar veni cam 32,5 ml la o mie de km. Din ceea ce au postat alti colegi cred ca ar trebui sa fiu bucuros...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehe victor_blackedition. Asa a fost si la mine la prima completare, nervi!!! Motorul consuma ulei si n-avem ce-i face. Eu am acum 23.000 km, adica 8000 dupa revizie si am completat o singura data si dupa ultima verificare a nivelului (ieri), cred ca va fi si ultima data pana la revizia de 30.000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

folositi castrol edge si nu aveti probleme. am 10,000 si pana acum nici un strop nu am completat.

tot asa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim de sfat in privinta marcii uleiului... :vaidecapulmeu: Era totusi bine daca ai fi citit cele 13 pagini anterioare. In cealalta privinta, a consumului de ulei, nu ne-ai precizat ce motor ai. Daca este CR te mai credem, daca este PD mai bine te-ai abtine de la afirmatiile acestea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 1.9TDI motor BXE am aproape 10.000km facuti si nu am completat deloc, am folosit Catrol Edge Turbo Diesel 5w-30 si filtre Mann, nivelul uleiului il am fix pe linia unde se termina zona hasurata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde exact la zona hasurata? sus sau jos? daca e jos trebuie completat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!