Jump to content

B6 Mananca Ulei?


dintzauru
 Share

Postare recomandată

Salut! Inca nu am un Volkswagen Passat ,dar vreau sa-mi iau unul Highline , de 2.0l , 140cp , negru , iar problema mea este ca mai la toate Passat-urile am vazut fum (nu abur) , e adevarat negru , si am facut si o asociere cu unele zvonuri cum ca ar manca ulei la inceput (in rodaj) , si nu stiu ce sa mai cred. Am inteles de la cineva ca ii mananca si un litru la mie. Pai ce e tractor? Lamuriti-ma va rog! Eu am un Peugeot 2.0l de 90 cp si nu scoate si nu mananca ulei. Sa fie mai bun cel de Peugeot? Va rog convingeti-ma sa-mi cumpar un Passat. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 344
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • GRooVe

    23

  • alxrro

    14

  • Riddler

    13

  • dintzauru

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Consumul de ulei maxim admisibil inainte de o reparatie capitala a unui TDI este cam 1 L / 1000 km. Asta e ce zice nenea ala. Doar ca a confundat limita de reparatie cu limita admisibila in mod normal.

Apoi cam toti privesc consumul de ulei ca un lucru rau. Depinde cum e consumat acel ulei, de exemplu daca e "mancat" datorita canalurilor longitudinale din blocul motor PD atunci e chiar benefic pentru motor (ii lungeste viata). La dacii (ca de, mai trebuie sa moara multa lume pana cand ne ies aceste mentalitati din cap) cand incepea sa manance ulei (mai serios) era terminata. In unele cazuri e chiar pe dos. Plus ca in rodaj orice motor poate consuma mai mult decat in rest.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg , si asa si este : toate motarele mananca de fapt un pic de ulei. Dar eu , sa presupunem ca nu stiu unde este joja. Ce fac ma duc la service din 1000 in 1000 de km sa completez uleiul? Sau daca nu ma duc si calez motorul cine e devina? Eu? Cred ca si Loganul consuma mai putin...

scuze...off topic...cum sa fac sa nu mai fiu "doar inscris"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu ai cum sa calezi motorul pentru ca ai martorul in bord care te anunta, ca ai un nivel scazut

si uite un exemplu de consum de ulei: 1l la 9000-10000 de km(e consumul meu pe un condus sportiv,adica scimbat peste 3500)

ca sa scabi de doar inscris tre sa bagi posturi :)

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa scabi de doar inscris tre sa bagi posturi :(

:) Da... da nu aiurea !!!

Citat:

Depinde cum e consumat acel ulei, de exemplu daca e "mancat" datorita canalurilor longitudinale din blocul motor PD atunci e chiar benefic pentru motor (ii lungeste viata).

@ andrei: acuma scuza-ma daca intrebarea mea este una stupida... dar cum as putea sa-mi dau seama daca uleiul "mancat" de masina mea este "mancat"datorita canalurilor longitudinale din blocul motor... dupa cum ziceai tu, sau ca mananca ulei ca trebuie segmentat?

scoate fum alb?... ca asa auzisem pe ici pe colo ca daca masina mananca ulei scoate fum alb pe esapament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum as putea sa-mi dau seama daca uleiul "mancat" de masina mea este "mancat"datorita canalurilor longitudinale din blocul motor... dupa cum ziceai tu, sau ca mananca ulei ca trebuie segmentat?

Pai tu nu ai nevoie :lol: :lol:

Dar in cazul asta se face un test de compresie ("se ia compresia"). Simplu. Exista niste intervale de valori admise si un interval de diferente intre cilindrii admise. Se compara si se trage o concluzie.

Referitor la sursele de consum de ulei, luati in calcul si turbina (Loganul nu are din'aia decat pe DCI) si CCV-ul (nici din'asta nu cred ca are golanul) si mai luati in calcul si faptul ca in rodaj ORICE motor consuma mai mult decat in restul vietii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat-ul meu are 184.000km si manaca cam 300-400grame de ulei la 10.000km,atat completez intre schimburi care le fac la 10.000km.Si merg si normal si sport cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu nu ai nevoie :P :P

dece zici ca nu am nevoie? :D :D

eu nu stiu cam cat manaca masina mea ca numa de vreo 2000 de km i-am facut schimbul si mai am prostul obicei de a NU ma uita prea des la nivelul uleiului... dar sper sa-l schimb :D .

:D oarecum offtopic, dar fiind vorba de ulei aici vreau sa-l intreb pe andrei ca poate stie cam cati km este garantat castrol txt 505.01? ca aia de unde l-am luat au zis ca e 15 mii si ca ar fi mai bine sa-l schimb la 12 - 13 mii... dar nu sunt asa de sigur de spusele lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal! La Passat-ul nou consumul de ulei este mai mare(l-a doi preteni li s-a aprins martorul de la ulei-nici ei nu se prea uitau)dar cind masina face 15-20 miikm atunci nu mai maninca ulei aproape deloc.Eu am un passat model "vechi" 12 -2004(nu stiu dc. s-au mai facut si anul trecut)si mi-a consumat pina la 23000km aproape 2 litri..fara sa se aprinda in bord uleiul..Eu cred ca nu 2-3 l de ulei te impiedica sa iei un PASSAT :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci ti se pare normal ca o masina de 27000 de euro sa manance ulei...nu banii sint asa o mare problema. Numai ideea sa ma uit in fiecare zii la nivelul de ulei...o sa zica vecinii ca ma uit dimineata sa vad daca mai motorul acolo...!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca acest consum de ulei e atat de important atata timp cat nu afecteaza nimic , am vazut mai sus vorbindu-se de motorul hdi de pe peugeot de 90 de cai , am testat si eu un 307 cu motorul asta si nu mi s-a parut asa elastic sau sa-l simt ca trage cu adevarat bine...in fine, e un motor bun (cu toate ca am 3 prieteni in Franta ca si-au vandut 307-ele ca au avut toti aceeasi problema...tachetii), insa am mers si cu un vw cu tdi de 90 de cai si parca era mai vioi , daca la schimbul de ulei sa zicem lipsesc 600 de ml de ulei nu vad ce e rau in asta, in fond masina nu il arde datorita uzurii...poate ca e mai bine asa , ramane ca timpul sa arate daca faptul ca motoarele tdi vag consuma asa mult ulei e un lucru benefic sau nu....e pacat sa ne dam cu parerea si sa zicem "rusine vw"....zic eu ca trebuie sa fii un mare dar mare specialist in motoare sa te pronunti in felul asta...

Precizez ca sunt fan Peugeot , posesor de Renault , si mai nou posesor de Octavia 2, TDI 2.0 si cu DSG si ma mai pricep la motoare(chiar mai mult dar nu e cazul topicului de fata) si stiu ce e un common rail sau un PD....daca eram ferm convins ca sunt motoare proaste nu faceam greseala sa-mi iau TDI-PD...

Putini stiu ca e foarte posibil ca uleiul din fabrica pentru rodaj sa fie un ulei mai "subtire"....de aceea se si arde mai usor...asta nu e un dezavantaj......daca si dupa cca 15, 20 de mii masina mananca ulei la greu cu ulei normal sa zicem atunci e o problema.....insa pana atunci.....sorry....istoria VW in motoare diesel nu ne permite sa dam verdicte asa usor.....un produs (motor) nu iese pe piata cu belele asa mari....nu cred ca a facut vw greseala asta...in fine fie HDI , dCI, TDI...motoarele diesel si-au aratat performanta si fiecare dintre ele e bun la ceva in felul lui....

offtopic.gif motorul de renault cand a fost nou (benzina 2ooo cmc...150 cp etc puterea maxima la 6000 rpm) a consumat 3 litri de ulei in 10000 de km (rodaj), apoi maxim 100 de ml la 10000 km si sa schimbi vitezele numai la 6000 de ture e ceva zic eu....asa ca nu trebuie sa fim ingrijorati de consumul de ulei...

Continui sa cred ca cei de la VW nu s-au scrantit la cap sa faca motoare asa proaste.....brusc si deodata smile.gif)...istoria si traditia nu le da voie sa faca asta.... blink.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dintzauru, mai multe despre problema ta, si a mea ... poti citi in topic-uri cum ar fi "Consum de ulei la 2.0 tdi", sau in alte topic-uri pe care le poti gasi usor cu butonul search.

Problema asta s-a intors cam pe toate partile pana acum si era de fapt oarecum lamurita ... cu exceptia comportamentului 2.0TDI dupa cateva bune zeci de mii de km.

Nu trebuie sa te uiti in fiecare zi la nivelul de ulei decat daca faci peste 2500-3000 km/zi. :D

E suficient sa urmaresti aprinderea avertizorului de culoare galbena ... si atunci sa pui ulei dintr-un bidon pe care oricare dintre noi e normal sa-l purtam in portbagaj.

Si foloseste cu incredere informatiile deja existente pe forum ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Inca nu am un Volkswagen Passat ,dar vreau sa-mi iau unul Highline , de 2.0l , 140cp , negru , iar problema mea este ca mai la toate Passat-urile am vazut fum (nu abur) , e adevarat negru , si am facut si o asociere cu unele zvonuri cum ca ar manca ulei la inceput (in rodaj) , si nu stiu ce sa mai cred. Am inteles de la cineva ca ii mananca si un litru la mie. Pai ce e tractor? Lamuriti-ma va rog! Eu am un Peugeot 2.0l de 90 cp si nu scoate si nu mananca ulei. Sa fie mai bun cel de Peugeot? Va rog convingeti-ma sa-mi cumpar un Passat. :D

Uleiul nu este "ars" in asa de mare masura incat sa provoace fum, el este mai mult "pierdut" pe la turbina si in intercoller.

Totusi, sunt unele motore(VAG) care nu consuma sau consuma foarte putin ulei.

P.S.: Daca intr-adevar o masina consuma ulei si va produce fum din cauza aceasta, acesta va fi alb si nu negru...Fumul negru este obtinut in urma unui amestec mai bogat in camera de ardere, si are loc cu precadere in momentul cand se decelereaza si apoi se accelereaza brusc.

Este ceva obisnuit remarcat si pe modelele noi ale grupului VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca acest consum de ulei e atat de important atata timp cat nu afecteaza nimic , am vazut mai sus vorbindu-se de motorul hdi de pe peugeot de 90 de cai , am testat si eu un 307 cu motorul asta si nu mi s-a parut asa elastic sau sa-l simt ca trage cu adevarat bine...in fine, e un motor bun (cu toate ca am 3 prieteni in Franta ca si-au vandut 307-ele ca au avut toti aceeasi problema...tachetii), insa am mers si cu un vw cu tdi de 90 de cai si parca era mai vioi , daca la schimbul de ulei sa zicem lipsesc 600 de ml de ulei nu vad ce e rau in asta, in fond masina nu il arde datorita uzurii...poate ca e mai bine asa , ramane ca timpul sa arate daca faptul ca motoarele tdi vag consuma asa mult ulei e un lucru benefic sau nu....e pacat sa ne dam cu parerea si sa zicem "rusine vw"....zic eu ca trebuie sa fii un mare dar mare specialist in motoare sa te pronunti in felul asta...

Precizez ca sunt fan Peugeot , posesor de Renault , si mai nou posesor de Octavia 2, TDI 2.0 si cu DSG si ma mai pricep la motoare(chiar mai mult dar nu e cazul topicului de fata) si stiu ce e un common rail sau un PD....daca eram ferm convins ca sunt motoare proaste nu faceam greseala sa-mi iau TDI-PD...

Putini stiu ca e foarte posibil ca uleiul din fabrica pentru rodaj sa fie un ulei mai "subtire"....de aceea se si arde mai usor...asta nu e un dezavantaj......daca si dupa cca 15, 20 de mii masina mananca ulei la greu cu ulei normal sa zicem atunci e o problema.....insa pana atunci.....sorry....istoria VW in motoare diesel nu ne permite sa dam verdicte asa usor.....un produs (motor) nu iese pe piata cu belele asa mari....nu cred ca a facut vw greseala asta...in fine fie HDI , dCI, TDI...motoarele diesel si-au aratat performanta si fiecare dintre ele e bun la ceva in felul lui....

offtopic.gif motorul de renault cand a fost nou (benzina 2ooo cmc...150 cp etc puterea maxima la 6000 rpm) a consumat 3 litri de ulei in 10000 de km (rodaj), apoi maxim 100 de ml la 10000 km si sa schimbi vitezele numai la 6000 de ture e ceva zic eu....asa ca nu trebuie sa fim ingrijorati de consumul de ulei...

Continui sa cred ca cei de la VW nu s-au scrantit la cap sa faca motoare asa proaste.....brusc si deodata smile.gif)...istoria si traditia nu le da voie sa faca asta.... blink.gif

sint convins de treaba asta si oricum imi voi lua in vara un tdi de 140 cp si sper doar sa nu am un ghinion, si sa nu dau banii degeaba...oricum multumesc tuturor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebarea unuia care a completat la 2.0TDI jumatate de litru de ulei la 700km:daca tot sunt facute sa consume ulei nu doar in rodaj (a mea avea 16000 si rupea bidoanele de ulei),convertorul ala catalitic chiar nu are de suferit?ce ma fac eu daca din cauza uleiului se distruge exact cand iese masina din garantie,adica mult mai devreme decat ar trebui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu TDI-urile (cele pana in 2004 cel putin) nu au nici o modalitate de a verifica eficienta catalizatorului. Pentru ele dpdv al ECU nici nu exista. Stiu insa ca s-au mai schimbat lucruri importante la ultimele TDI-uri si e posibil ca si BKD-ul asta sa aiba chestii schimbate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la un Touareg R5 TDI mi-a zis dealerul sa fie in masina un litru de ulei...preventiv pt ca o sa consume ceva pina la prima revizie

Deci e generala treaba :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la un Touareg R5 TDI mi-a zis dealerul sa fie in masina un litru de ulei...preventiv pt ca o sa consume ceva pina la prima revizie

Deci e generala treaba :)

si inca sustineti ca sint motoare bune? La trabant se amesteca benzina cu uleiul. :) Oare la Passat benzina mananca ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fine ,tu vrei sa te convingi ca nu merita sa iti iei singur ?sau vrei sa te convingem noi? ca sigur nu o vom face, asa este normal si toata lumea a zis ca pana la prima revizie este ceva semnificativ in rest nu are probleme .Daca crezi ca trebuie sa te uiti pe joja nu e nevoie .Mergi si tu normal ca asa se merge pana la 1500 de km cum spune dealerul un pic de rodaj si apoi pana la 10 sau 15 mii mergi cum vrei si completezi numai daca ea cere adik daca se aprinde becul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fine ,tu vrei sa te convingi ca nu merita sa iti iei singur ?sau vrei sa te convingem noi? ca sigur nu o vom face, asa este normal si toata lumea a zis ca pana la prima revizie este ceva semnificativ in rest nu are probleme .Daca crezi ca trebuie sa te uiti pe joja nu e nevoie .Mergi si tu normal ca asa se merge pana la 1500 de km cum spune dealerul un pic de rodaj si apoi pana la 10 sau 15 mii mergi cum vrei si completezi numai daca ea cere adik daca se aprinde becul .

spun asta ptr ca nu vreau sa dau 28000 degeaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

De bune ce sunt motoarele TDI-PD de-aia a renuntat VAG la ele. Exact motivul pentru care erau cumparate masinile astea. Ca din cate stiu eu VAG nu prea a inventat nimic altceva. Daca i-ai fi spus cuiva prin 2003 ca VAG va renunta la motoarele PD ti-ari fi zis ca esti dement

Oare de ce BMW nu renunta la nimic si nici nu am auzit vreodata ca motoarele astora (diesel sau benzina) sa aiba probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a scris destul de mult si concluzionat care este principalul motiv al reorientarii VAG catre CR. pretu de dezvoltare, mai putin faptul ca papa ulei.

cat despre BMW ar fi culmea sa renunte la ceva cu surle si trambite, ei renunta automat la ceva de conceptie mai veche chiar prin dezvoltare, inlocuind vechiul cu noul, ca sa zic asa. de exemplu, studiaza putin motoarele diesel de la BMW incepand din 2000 incoace si trage tu concluziile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Masina mea are acum 27.000 km si nu mai mananca ulei deloc

Se pare ca pe masura ce se "aseaza" motorul, nu mai ai consumul de la inceput (care m-a speriat si pe mine)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

La mine se incadreaza in recomandarile din manual. Adica pana acum la 2.000 km mi-a luat cam 200 ml ulei, motorul fiind in primii 3.000 km inca in rodaj. Daca motorul merge bine , nu ma deranjeaza si un mic consum de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Octavia 2 cu motor 2 litri, 140 caluti, deja aproape 7000 KM (masina luata acu` 3 luni) si dintr-un bidon de 1 litru am pus 2 sau 3 degete...uleiul sta pe minim si nu misca...sunt super incantat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!