Jump to content

Parere montare Oil Catch Can (Separator Ulei)


RTR
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Ma gandesc sa montez asa ceva pe masina: http://www.ebay.com/itm/RED-ALLOY-OIL-CATCH-TANK-SDi-TDi-VR-VRS-SPORT-/290580308641?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43a7efa2a1

 

Si cateva video-uri: http://www.youtube.com/watch?v=TEGxDMXAsmA

                               http://www.youtube.com/watch?v=azWPYzWA398

 

Vreau sa il montez ca sa scap de un fum albastrui care banui ca apare de la faptul ca epuratorul arunca ulei. Astfel sper sa il colectez si sa scap fara o segmentare.

A mai montat cineva asa ceva?

Ce parere aveti? Oare imi rezolva problema? 

Merci!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Slabe sanse. Si la mine arunca ulei si nu imi scoate fum albastrui. Ce ulei folosesti?

edit:Ca sa nu cumperi asa ceva degeaba scoate furtunul de la epurator si prelungeste-l pana undeva pe scut. Apoti gaura in tubuluatura turbo astup-o cu ceva si vezi daca iti mai scoate fum albastru.

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu, nu e de la uleiul ce condenseaza in admisie prin CCV acel fum. Spre exemplu eu am curatat EGR-ul, l-am facut bec si dupa doua zile am desfacut iar furtunul de la intercooler la EGR, ce sa vezi: dare de ulei, cu toate astea, nu am pic de fum de nicio culoare.

Ma batea si pe mine gandul sa montez o astfel de instalatie dar m-a descurajat pretul lui Mann Pro vent. Asta de pe Ebay pare o chinezarie dubioasa,dar pana la urma e un simplu rezervor - decantor,nu stiu ce s-ar putea defecta,insa sigur ceva se va intampla. Nu cred ca as da banii pe asta, Pro Vent e prea scumpasa ca... m-am potolit. cred totusi ca problema la tine e in alta parte. Poti sa scoti furtunul de la CCV si sa-l prelungesti, sa coata vaporii pe sub masina,sa mergi cu el asa cateva zile pentru a verifica teoria conform careia fumul se datoreaza acelui ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Merci pentru raspuns. Treaba sta asa.

Am decuplat furtunul care vine de la intercooler parca si merge in EGR si furtunul care iese din epurator de asemenea.

Am mers 10 minute cu masina asa ca sa se curete tot si nu mai scotea fum.

Am bagat la loc furtunul de la EGR care by the way avea ulei in el si am mai mers inca 10 minute si scotea foarte putin spre deloc fum. Dar intre timp din epurator mi-a improscat o gramada de picaturi pe capacul motorului.

Iar cand am bagat la loc si furtunul de la epurator am avut din nou acel fum albastru.

Asta imi spune faptul ca acel ulei din epurator trece in admisie si arde. De asta zic ca as incerca sa il recuperez.

Am uitat sa mentionez Masina Golf 4 TDI 1.9 AJM 116CP Pompe duze - deci ulei mai gros nu cred ca pot pune. Am folosit initial Castrol Edge dar de 20k Km folosesc Valvoline de Pompe duze (schimb o data la 10.000km). Daca stiti cum as putea sa il ingros ar fi grozav. Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie mare, s-ar putea sa ai mult ulei in intercooler,care ajunge in admisie impins de turbina.Scoate din nou doar furtunul de la CCV si observa din nou fumul. Daca dispare e clar o cantitate prea mare de vapori de ulei recuperati in CCV,si poti monta un Catch Can. In schimb,daca ramane la fel fumul, se datoreaza uleiului din intercooler. Asta e foarte periculos, intrucat poate aparea fenomenul de engine runaway,practic motorul se hraneste numai din uleiul din admisie,il arde, si se accelereaza singur la maxim,si daca nu e oprit, se caleaza. In cazul asta,ar fi bine sa scurgi uleiul din intercooler,sa cureti tot traseul de la filtrul de aer pana la EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in acel epurator de pe capac este o pasla care face exact ceea ce urmaresti,schimb-o mai des.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Update la tot ce am zis mai sus.

Astfel dupa recomandari am mers o zi cu un furtun direct din epurator pana afara sub scut....aproape 0 fum. Superb! Inainte de asta am dat jos intercooler-ul si l-am curatat....apropo daca il curatati cu solutii inflamabile lasati-l sa se aeriseasca, eu nu am facut asta si la prima cheie s-a dus in 5500 de ture direct...ziceai ca sunt pe NOS.... :))

 

Apoi m-am interesat de acel catch can...sunt cam praf pentru ca trebuie modificate, nozzle-urile alea sunt prea mici si sufoca motorul....astfel am facut un shopping spree prin magazine si am luat urmatoarele:

 

1. Filtru pentru pompe cu sita de inox 120microni - 30RON -Dedeman- zona de gradina - parca e facut pt ce aveam nevoie :)

2.Set 10 coliere metaline 6.9 RON din Mr. Bricolage - cel mai ieftin pana acum;

3. 2m de furtun de gradina (diametrul interior de 20) ce rezista la indoire si pana la 60 de grade - nu sunt multumit dar asta e tot ce am gasit - daca stiti de unde sa cumpar special auto si negru va rog sa imi spuneti; - 10lei-2m - DEDEMAN

4. Fiting-uri de Cupru- 2 coturi si ceva imbinari tot pe 20-22 mm - undeva la 10 lei

Total : 56.9RON  Mult mai ieftin decat de pe ebay  :)

 

Rezultatul il vedeti in poze. Ma gandesc sa scot acea sita de inox si sa umplu tot cu bureti de bucatarie de inox, sa aiba la ce sa adere vaporii de ulei. Am vazut asta in multe DIY pe tot netul. 

Aseara am terminat tarziu si am facut doar un scurt test. Nu e la fel de bine ca si cu un furtun scos afara...dar asta e stilul Dacia 1300 si nu vreau sa il practic....

Voi mai face ceva teste si va tin la curent ....oricum fumul s-a diminuat de la 100% la 20% prin acest sistem.

Voi face poze la primele drenaje...apropo filtrul are si capacel jos daca vrei doar sa drenezi...superb :)

Astept pareri! O zi faina!

 

image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

pareri ceva dupa ce ai parcurs ceva km cu treaba asta.s-a strans ceva ulei in separator?

Sunt pe cale sa adopt si eu aceeasi metoda,numai ca am fost la dedeman si am cautat la temice, sanitare.

Acm am vazut topicul asta si maine am sa ma duc la zona de gradina :icon_bounce:  :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu strang ceva intre  jumatate si un litru de ulei la 15000 de km  si este exact ce  trebuie sa completez.

 

Vezi ca pe BMW X5 are un epurator  destept , si nu e scump, si are si tub ptr scurgerea uleiului ce se aduna, daca insisti putin il poti face uleiul sa se reantoarca in baie fara probleme.

 

asa arata:

 

si costa 23.90 euro

 

@ RTR

parerea mea = 10 puncte!

 

pune spalatoare metalice  sunt mai eficiente decat sita deoarece racesc mai rapid vaporii ptr a condensa, si tie nu iti trebuie sa filtrezi ci sa racesti.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciao,

 

Eu incerc sa fac aceeasi treaba la AJM-ul meu.

Incertitudinea mea la acest tip de epurator (fata de ALH de exemplu) este data de faptul ca oricat te chinui sa pui teava ai parte de o panta de cadere spre epurator la inceput de traseu.

Am considerat ca acest lucru poate fi bun ca se condenseaza vaporii de ulei si se duc inapoi spre epurator...

Dar acelasi lucru se poate intampla si cu apa din aer si nu cred ca e la fel de bine sa se duca apa condensata inapoi in motor.

In designul initial teava are cadere spre admisie , dar pe acolo e greu sa bagi o teava mai ales ca admisia se incalzeste destul de tare...

 

Ar fi interesant de vazut poze cu adaptarea de BMW pe PD-urile noastre.

 

Florin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin,

 

Eu initial sunt in faza de prototip, deci am inceput in vara anul trecut, si am facut epuratorul dintr-un tub de aluminium cu un diametru de 70 - 80 mm si o lungime de 300mm  tevile intra ambele un capatul tubului.

 

Teava care vine de la motor este montata excentric si se prelungeste la interior pana la jumatatea tubului terminandu-se cu un cot ptr a da gazelor o miscare circulara.

 

Teava care duce la  admisie  este montata central si nu se prelungeste la interior .

 

Intre  teava  de intrare  si iesire sunt pozitionate spalatoarele de vase.

 

Pozitionarea epuratorului o am si eu aproximatix ca RTR, din pacate datorita lungimii de 300 mm nu am pozitionarea perfect verticala, dar spre uimirea mea  eficienta lui este excelenta.

 

Inainte de a instala acest epurator eu aveam un consum aprox  de 750ml  adica la schimb puneam 750 intr-un bidon de 1 l si restul pana la 5 l in motor, e  de asta vara am mai facut un schimb si in acesti 15000km am golit epuratorul de 2 ori  cam 2 -300 de ml de fiecare data,  si am completat la motor cei 750ml.

 

Deci inca nu am instalat epuratorul de BMW, dar acesta este telul meu, sa il montez cat mai aproape de  tubul admisiei  ptr a utiliza furtunele cat mai scurt posibil, de al monta intr-o pozitie verticala, si  de a cupla scurgerea uleiului direct la baia motorului.

 

NU stiu cum e la Bora  dar la Sharan distanta dintre motor si perete caroseriei imi permite acest lucru fara nici o problema, ca  il voi fixa de motor, ori de caroserie nu am decis inca , dar cred ca voi opta ptr varianta de al fixa pe motor ptr a nu solicita furtunele la trepidatiile ce pot aparea intre caroserie si motor.

 

Ceea ce iti pot spune despre nelamurirea ta asupra condensului  de pe tuburi,  eu la mine nu am constatat condens, si deoarece am tuburi transparente se vede destul de clar  ca nu apare condens.

 

Cu pozele mai dureaza pana la vara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu la fel ca si colegul RTR.

-filtru pentru pompe cu sita de inox -30 lei Dedeman ,

-furtun 1 m -15 lei,

-4 coliere--- 4 lei

Aproape 50 lei.Intr-o ora am fost gata.Acum vreau sa monitorizez cat ulei se strange si in functie de asta vreau sa-i atasez un aerositor frana pe fundul capacului filtrului si sa ma duc cu un furtun in suportul jojei(ele sunt foarte apropiate si are panta propice) pentru ca uleiul sa se reintoarca in baie.

 

 

post-98189-0-61971000-1394036742_thumb.j

post-98189-0-02641200-1394037265_thumb.j

post-98189-0-38729500-1394037265_thumb.j

post-98189-0-68837300-1394037265_thumb.j

post-98189-0-99247200-1394037265_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De curiozitate a desfacut/sectionat cineva capacul de la motor care are incorporat in el epuratorul.

Nu ar merge lasat intr-o solutie de curatat si apoi spalat bine si suflat pe interior?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

 Am construit si eu epuratorul lui rtr si la inceput nu functiona si am sa va spun si de ce ......gazele care vin din motor si intra in epuratorul inprovizat trebui directionate catre fund si asta nu se intompla niciodata in filtru de picurare de la dedeman daca nu i faci o mica modificare,deci scoti sita rosie din interior bagi un furtun pe orificiul prin care vin gazele de la motor si acest furtun trebui sa coboare un pic mai jos de jumatate iar apoi umpli filtrul epurator de sus in jos pina la nivelul acestui furtun cu bureti bucatarie inox astfel incit gazele intra in filtru coboara se lovesc de fundul filtrului apoi urca catre capac si sunt nevoite spre drumul lor catre orificiul de iesire sa treaca prin bureti de inox si astfel apare condensul uleiului....sper ca m am facut inteles

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

v as pune si poze dar nu pot ca sunt pre mari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-le edit si micsoreaza-le cu paint.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • 6 months later...

Am facut si eu azi un epurator Dedeman. Sper sa tina. Daca are cineva alta idee de pozitionare sa imi zica. Merci.

post-72374-0-67113300-1425923114_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte tare ideea lui RTR!  Desigur, cu modificarea mentionata de ioanidis84.

 

Eu am vrut sa ies ieftin, folosind un filtru pt aer comprimat, proiectat sa faca exact ce avem noi nevoie, insa la 80+ lei la Mr. Bricolage, fara stuturi si celelalte auxiliare, m-am lasat pagubas. Ebay ofera acel filtru la 18$ deci tot vreo 80 de lei. Asa ca am folosit o conserva de 400g, furtun pt apa, coturi, reductii si teava de cupru si am improvizat un catch can, in care am pus un perete despartitor intre in si out ( tecile intra la 90 de grade una fata de cealalta, l-am umplut cu bureti metalici de vase, nu cred ca sunt din inox, si as mai pune ceva sita pe tevi, ca sa nu cumva sa plece bucati de burete spre turbina. Deocamdata, am cam 200Km cu instalatia, n-am verificat daca s-a strans ulei, dar o voi face zilele astea. 

 

Bieinteles, solutia mea e una provizorie, pana la schimbul de ulei, in vara. Dupa ce trag concluziile, cumpar un catch can de pe Ebay si-l adaptez,sau il fac din teava de Al sau inox. Imi plac cele de pe Ebay... capac demontabil, stuturi de care vrei, poti sa astupi portul din admisie si sa ventilezi, printr-un filtru de 5$,  in atmosfera gazele (de acord ca nu e legal in unele tari...)

 

Epuratorul ciclonic de la BMW X5, costa aftermarket 115 lei a Al Padrino, m-am interesat. Marca Autoteile. Arata OEM, si cu nuste furtunuri negre si un reciient sub el, ai rezolvat treaba. Readucerea uleiului in baie e mai greu de rezolvat insa posibila. Dar nu e doar ulei, e si apa, iar uneori se face o marmelada sinistra in recipient... nu as risca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
catalinmiti

Azi am cumparat tot ceea ce trebuie pt acest proiect, cu exceptia furtunului. Am gasit un singur tip, transparent care nu rezista la caldura. Voi ce furtun ati folosit? as vrea unul negru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalinmiti

Am gasit la Hornbach furtun foarte bun, galben

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Ceva feedback-uri mai recente legate de cum rezista aceste separatoare de ulei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am montat anul trecut in martie dupa cum vezi si in postarea mea.Cam de 2 ori intre schimbul de ulei,adica la 5000 km golesc recipientul, strangandu-se aproximativ 250 ml ulei.Tubulatura pana in admisie e curata(o pelicula foarte fina de ulei exista,dar zic eu normala}.Precizez ca am curatat intercooler, turbo nu are joc la mana, egr anulat.

 

Eu sunt multumit ca am scapat de demontarea barii fata pentru a tot da la 1 an jos intercoolerul sa-l curat(nu-mi placea ideea sa stiu ca am ulei acolo.....)  :icon_bounce: .Acum doar desfac capacul recipientului si gata.

 Sper sa-ti faci o parere.

 Mai asteapta sa spuna si altii care si-au montat si iei o decizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

eu il am de aproape un an si jumatate si merge foarte bine....i am facut o mica modificare intre timp deoarece se stringe cam mult ulei si nu am timp sa l golesc mereu ,i am pus im partea de jos un furtun in care se  sa se poata strange o cantitate mai mare de ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut băieți acest separator ulei rezista la Temp mare. ?fb7b91432ae955015f7a72fa23680c56.jpg

E un filtru calcar pt boilere si mașini de spălat !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!