Jump to content
Mmarius

Probleme electrice Sharan

Recommended Posts

dark_ang3l

Cum topicul ,,info sharan,, nu mai e deschis,m-am gandit sa postez aici.

As vrea sa spal compartimentul motor la sharan.motor 1.9 tdi,ASZ.

Am un karcher,si lance spumare,plus bidonas pt spuma activa.cum motorul e plin de mizerie si praf stranse in aproape 10 ani,as vrea sa il curat putin.

Risc vreo problema daca il spal cu karcherul cu spuma activa,sau detergent auto?trebuie sa izolez ceva,sau pot da peste tot cu jetul de apa fara grija?o sa dau si capacul de protectie al motorului jos,ca sa pot spala blocul motor bine.

Ce parere aveti,e ok sa folosesc jetul cu presiune si spuma activa/detergent auto pt spalarea compartimentului motor?mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
danny1006

Salut,am si eu o mica problema,am dat meniul din germana in engleza dar la temperatura imi arata tot grade F si nu Celsius,ce pot face?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dark_ang3l

La vw cu climatronic simplu,stiu ca puteai sa alegi grade C sau F din meniul secret al climatronicului.la sharan nu am reusit sa intru in meniul mufele,nu merge combinatia ca la golf 4 sau bora.banuiesc ca schimbarea gradelor se poate face doar cu vcds/vag-com.

 

Cat despre intrebarea mea,am desfacut capacul ala de protectie al motorului,am dat si buretele acela care vine pe motor la o parte,ca sa verific mufele p,sa fiu sigur ca pot spala motorul linistit.

Am descoperit un lucru foarte neplacut,nu stiu cat e de grav,dar masina merge. Cablul acela unde vin fisele de bujii,e imuscat rau,e cam crapat,mi-e teama sa nu pateasca ceva in caz ca dau cu apa.

Stie cineva daca se poate schimba tot cablul acela sau cum se numeste,pe care vin fisele bujiilor?care o fi pretul estimativ?nu stiu cum se numeste,ca sa stiu ce sa caut...o sa incerc sa fac cateva poze,sa vedeti cum e pleznit.aveti idee,in eventualitatea schimbarii,se potriveste de la orice motor 1.9 tdi,sau trebuie sa fie special pt ASZ?

Edited by dark_ang3l

Share this post


Link to post
Share on other sites
latzy

Am rezolvat problema, in sfarsit, cu incarcarea, mai ramane doar oscilatia in relanti fara consumatori, am pus un alternator de 150 ah, am inlocuit cablul pana in caseta, deoarece se incalzea, cu unul de 25 mm patrati, dupa care am observant ca se incalzeste cel care pleaca din caseta in habitaclu, am suplimentat acel cablu cu inca unul de 16 mm patrati, impartind consumatorii intre cablul initial si cel adaugat de mine. Am realizat ca toti consumatorii cuplati la acel cablu, nu puteau sa absoarba suficient amperaj,  daca ar fi fost pusi in functie toti deodata. In starea dinaintea interventiei la instalatie, cu acelasi alternator, aveam in panoul de sigurante si pe vag-com 13,8-13,9 v( cu clima, ventilatoare in blana, faza lunga), iar in baterie un pic mai mult, dupa modificari, am un voltaj egal, atat in baterie cat si in panou si pe vag-com: 14,22 in relanti, nu se mai incalzeste niciun cablu si la pornirea termocuplei pe viteza 2 nu se mai observa asa scadere de intensitate la luminile interioare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adrianf

Bravo,ceva poze cu lucrarea?

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

De unde ai luat cablul ala de 25 mm ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
latzy

N-am făcut, dar pot să fac, numa ca nu știu cum să le pun aici, am mai încercat și nu merge, cablul îl am mai de mult, am parcat odata, din greșeală, la o fabrică de instalații auto, în Polonia, lângă un tomberon plin cu resturi de cabluri și mi-am luat câteva bucăți sa-mi fac cabluri de curent și astea sunt ce mi-au rămas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dark_ang3l

Baieti,o mana de ajutor,daca se poate,va rog?

Am nevoie de chestia aceea ce se fixeaza pe bujii si contine pipele de bujii,nu stiu cum se cheama.a mea este impuscata,a crapat si imi e teama sa nu cauzeze vreo problema.

De asemenea si buretele care vine pe motor,e practic distrus si as vrea sa il schimb.

Stie cineva un cod sau numele piesei despre care vorbesc?

Atasez si 2 poze pt a vedea despre ce e vorba.

Vreau sa spal compartimentul motor cu aparatul cu presiune.e ok,pot face asta fara sa intampin vreo problema,trebuie sa protejez vreo piesa? Ce sa folosesc,spuma activa sau detergent auto sau detergent de vase ca sa umi degreseze motorul si celelalte piese,ca e plin de mizerie.imi e si rusine cand ma duc la service si ridic capota de ce mizerabil e motorul...

IMG_20150905_173654.jpg

IMG_20150905_173648.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
latzy

Nu te stresa ca n-au nimic, acela e doar îmbrăcământul cablurilor ce merg la bujii, bujiile nu lucrează decât la temperaturi negative, așa ca poți spăla motorul liniștit, dacă vrei poți să cumperi instalația completă, dar nu cred ca are rost, cât despre burete, o sa-l găsești greu și este scump și la mine îi copt, s-a farimitat tot, dar...

Share this post


Link to post
Share on other sites
dark_ang3l

M-ai mai linistit latzy.si buretele meu e foarte deteliorat si lasa numai mizerie cand pui mana pe el si se faramiteaza.ce parere ai,daca nu il mai pun deloc?banuiesc ca rolul ui e doar sa protejeze de praf.

 

L.E. Asa am sa fac Andrushel,maine izolez cablul cu banda si spal motorul.pe alternator nu pun nimic.

Va multumesc tuturor pt informatii si ajutorul acordat!

Edited by dark_ang3l

Share this post


Link to post
Share on other sites
adrianf

Eu nu am buretele si nici capacu de plastic,fiecare cum vrea.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

Buretele e acolo ca sa mai atenueze zgomotele produse de motor(izolatie fonica),si la mine s-a macinat pana s-a rupt de tot.Incearca sa izolezi cu o banda adeziva tubul ala unde e crapat/spart.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
latzy

Da, PD-ul fiind motor gălăgios, dar îi bine să fie acolo, dacă l-a lăsat fabrică, m-ai ales Iarna când e nevoie să se mențină temperatura de functionare (o altă problemă la mașina asta). Se zice ca mașina e ca și omul, trebuie sa-si păstreze tot ce are din fabrică pt ca nu-i nimic în plus.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alex Suciu

Poti sa il speli linistit.Eu unul nu am avut probleme, ii la a 4 a spalatura pe anu asta si nu are nimic

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
adrianf

Buna,la sharan unde se afla releu ce comanda ventilatoare de racire?

Share this post


Link to post
Share on other sites
latzy

În spatele centralinei, desfaci partea de panou din stânga, cea cu comutatorul de lumini, după care scoti panoul cu centralina, cu totul din suporti și îl apleci în față, ca sa-ti fie mai ușor ,scoți și mufele din centralina, apoi ai 4 șuruburi cruce care țin centralina, apoi ai doar cleme, vezi tu, trebuie să fie unul din releele albe.

Nu știu exact care, dar unul din astea trebuie să fie.

post-127155-0-71407400-1441613199_thumb.

Edited by latzy

Share this post


Link to post
Share on other sites
adrianf

Hm,pe internet arata altfel,nu cred sa fie acolo,undeva prin compartimentu motor dar nu-l vad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
latzy

La mine nu-i la motor niciun releu, al tău ce tip e, nu-i 7m?

Share this post


Link to post
Share on other sites
adrianf

E 7m layzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
latzy

Eu nu știu de alte relee în compartimentul motor, poate vreun distribuitor sau variator, pt ca are 2 viteze. Dar ce problemă ai, nu-ti răcește sau...

Share this post


Link to post
Share on other sites
adrianf

Au mers ventilatoarele vreo 2-3 ore,cu masina inchisa,sinbata am venit noaptea vreo 20grade afara,ploaie....si in cluj cind am oprit ventilatoarele au mai mers vreo 3-5 minute si nu cred ca trebuiau sa porneasca la gradele deafara si la viteza de deplasare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
latzy

Cum cu mașină închisă, nu înțeleg. Pai or mers ca ti-o mers clima și după ce oprești motorul n-au voie să mai meargă.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adrianf

Cu masina inchisa,adica am ajuns la destinatie,am coborit din ea si am plecat,dupa 3 ore am revenit si ventilatoarele functionau(la calduri mari daca cupleaza inainte sa opresti motoru ele mai functioneaza vreo 2-3 minute,eu asa stiu)

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

ce an este masina, ce cod motor ?

 

sa incerci sa scoti mufa la termocupla sa vezi daca mai face....

Edited by F l o r i n

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

La mine daca am oprit motorul se opresc si ventilatoarele ,indiferent la ce treapta erau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri