Jump to content

Ateliere de sablat si cromat


tipatescu
 Share

Postare recomandată

Cre'ca'i scump frate bicarbonatu' asta..... Macar sa vad eu instalatia facuta, clasic, pe nisip. Vreau sa fac containerul de nisip dintr-un boiler electric, sper sa tzina la presiune- de fapt o sa fac o proba la 12 bari, cu bomba pusa dupa coltz :icon_cheesygrin: , daca nu face bau la 12 o sa tzina la 6...8 bari la cat o sa sablez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    32

  • tipatescu

    13

  • tonic

    11

  • Fikat

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

ok... si intrebarea mea: un atelier de sablat table exista?

in viitorul foarte apropiat (1-2 saptamani max) as avea de sablat o capota fata si una spate de split, sectiunea de split, usile, probabil si alte repere de tabla (daca nu cumva si masina complet, carapacea si sasiu) pe care nu le vreau inapoi terminate de nisip, valurite si subtiate. (adica sablare cu nisip finutz sau alte chestii....nu cu biloaie de fier.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cat de curand o sa am si shasiul. Deci:

- compresorul l-am terminat de asamblat, grohaie ca un pluton de purcei

- motorul l-am procurat, trebuie doar sa-i schimb fulia pt o curea cu alta de doua (o am si p'aia)

- 4 butelii de aer de 40 litri, total 160, sunt

- niplaraie, reductor la 6 bari, filtru decantor sunt

Mai am de demontat un shasiu, de gasit 2 curele, de facut legaturile intre aparate, de gasit un presostat (sau pun un regulator de autobuz daca nu gasesc imediat) si cam atat. Si de facut un mic tablou de comanda cu contactori pt pornire stea/triunghi, dar cred ca asta e deja moft...

Cam asta este- si dupa 3 jumate poti veni la mine la serviciu si sablezi ce vrea mushchiu' lu' talica.

Am si pistol de sablat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am demontat si un shasiu pt compresor. Initzial am vrut sa-l spal in gaz dar cum avea jeg de 2 degete pe el l-am rashchetat apoi l-am lasat la fiert in soda peste noapte, iar dimineatza era surprinzator de curat, avand in vedere ca in cuva de soda de f'o 10 m3 daaaca or fi fost cateva chile de soda, asta inainte sa fiarba 30 de motoare, 70 de cutii si f'o treij'de puntzi.

Maine il modific (are elemente de prindere pe vehicul inutile si care il ingreuneaza/maresc) si cu oleaca de noroc maine seara o sa pot pune poza cu dihania asamblata. Mai am de gasit 2 curele pe dimensiune (din 8 compresoare niciunul nu mai le are) siii... cam gata.

Sapt'a'viatoare in principiu aim in biznis :beer:

Pana la urma.... gasim un loc? La job e oarecum mai delicat..... In extremis putem pune compresorul in busul meu si trag cumva un fir de curent, dar e..... mai greu :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aflat care e treaba cu www.cromari.ro , e un cromaj prin vopsire, mi se pare util pentru ornamentele din plastic sau piese de caroserie vopsite care aveau mici portiuni cromate, cum sunt mastile la antebelice, sau piese foarte distruse, recompuse , care nu pot fi finisate decat cu chit.

Partea buna e ca si sableaza.

Modificat de AUTOMOBILIA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sablari numai fac, am vb eu azi cu ei...

de cromat cromeaza cu vopsea....si mi au cerut pt o janta pe 15 pregatit si vopsit 150 de euro... :vwrullz:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dihania mea e gata! :angry: Din pacate am demontat-o inainte sa fac poza :icon_thumright: De ce am demontat-o? Peeentru ca virgula compresorul are 65 kg, de-abia il iau doar pe el in bratze (am imbatranit si eu ;) ); shasiul 20-25, motorul cam 50- deci singura modalitate de transport, daca nu ai inca 2-3 oameni pe care sa-i tzina, e pe bucatzele. Fiecare bomba de aer mai are si aia 15-20 kg.....

Pana "nasc" si un tanc profi de sablare, cred ca ar merge f bine si cu pistolul pe care l-am luat mai demult de la PGM Trading.

Inca astept propuneri de amplasare. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei despre ei

"Suntem o echipa de tineri entuziasti care, pornind de la succesul activitatii de placari cu metale pretioase (aur, argint, platina) demarat in 2004, am promis pietei de tuning auto & moto ca prezenta noastra se va intari o data cu achizitionarea echipamentului de cromare"

Poate ti-o facea cu platina .... :blah_:

Ref sablarea by Mishu, eu zic sa faci o incinta inchisa, cu manusi, altfel iti trebuie echipament special, unde mai pui ca nu te primeste nimeni sau te reclama vecinii, ca doat e praf la greu , iti nenorocesti si plamanii ...

Modificat de AUTOMOBILIA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca astept propuneri de amplasare. :(

ar fi o posibilitate la mine la tzara, am un hambar, am 380, am nisip garla pe raul din apropiere...deci..singurul impediment distanta de 220 km de buc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mmmda, problema ar fi ca e prea departe de masinile mele :)

Cred ca imediat ce fac o proba de lucru pe trifazic trec la phase two: motor de Trabi, pt independentza energetica :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa nu mearga cu nisip de rau ...

Am facut eu niste experimente cu sablarea -

Compresor 50L capacitate rezervor, motor 3HP, compresor cu 2 pistoane, 8.5 Bari reali ...

Am improvizat o incinta de genul asta: http://www.problast.com.au/images/mini_bench_data.jpg ( cu recirculare a nisipului )

Pistolul de sablat era ca asta: http://www.expresstools.co.uk/images/produ...ain/sea1595.jpg

Nisipul era "normal" de constructii, ... cernut cu o sita de faina ( am pierdut o dup-amiaza intreaga sa il cern ... :icon_thumright: )

Am reusit sa sablez o scrumiera... dar FOARTE GREU si foarte LENT ... :(

La ceva mai mare, gen tambur de frana, jetul de nisip pur si simplu nu reusea sa treaca de rugina :( ... NOT GOOD ...

Banuiesc ca si nisipul are un rol aici - recomand o instalatie bazata pe recirculare (cu incinta ca cea din poza ) , si nisip sau "bobite" cumparate - cred ca sunt mult mai eficiente decat nisipul ordinar :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar nisipul special e scump. Uite o sa ma uit mai atent la muntele de nisip de langa atelierul de sablare de la servici, desi am impresia ca e nisip clasic.

Secretul sta in presiune si debit de aer si nisip.

Oricum ce am observat eu e ca dupa 1-2-3 refolosiri, nisipul se face praf...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nisipul de sablare este de diferite dimensiuni (a particulelor) in functie de ce doresti sa faci si finetea de care ai nevoie. Implicit si duzele sablatorului (vorbesc de cel fara pistol, cu recirculare) suporta pina la o anumita marime a nisipului. Cel putin asa este la sablatoarele care sunt folosite la laboratoarele de tehnica dentara. :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vis-a-vis de pericolul "de sanatate" - nisip care intra in plamani - etc - solutia pe care am folosit-o eu in multe cazuri (experimente cu sablat, dat vopseaua si chit jos cu perie de flex...etc ) este o MASCA DE GAZE MILITARA :( - d-aia romaneasca clasica :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dihania mea e gata! ;) Din pacate am demontat-o inainte sa fac poza :) De ce am demontat-o? Peeentru ca virgula compresorul are 65 kg, de-abia il iau doar pe el in bratze (am imbatranit si eu ;) ); shasiul 20-25, motorul cam 50- deci singura modalitate de transport, daca nu ai inca 2-3 oameni pe care sa-i tzina, e pe bucatzele. Fiecare bomba de aer mai are si aia 15-20 kg.....

Pana "nasc" si un tanc profi de sablare, cred ca ar merge f bine si cu pistolul pe care l-am luat mai demult de la PGM Trading.

Inca astept propuneri de amplasare. :---------------Poti sa pui ceva poze cu instalatia de sablat sau eventual niste schite,scheme, m-as apuca si eu sa-mi fac o instalatie de sablat ca am mare nevoie de asa ceva.

Modificat de nel34
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nisipul de sablare e unul special, f corect, e f sticlos, dupa 2-3 utilizari nu mai e bun de nimic pentru ca se "rotunjeste", cel de rau e o solutie dar dupa cum spun si colegii slab eficienta, trebuie cernut de piestricele altfel la piesele de caroserie e jale, ca sa nu zic ca poat sa-ti sara in fata, asta daca nu ai masca. Nu-mi amintesc exact dar cel mai fin "nisip" de sablare se obtine din samburi de masline sau curmale, batranetea, e folosit pentru lustuirea tevilor de arme , inclusiv la tancuri, Romania importa pe vremuri vagoane intregi de ... samburi. La tehnica dentara ce utilizati ?

Modificat de AUTOMOBILIA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tehnica dentara se foloseste nisip cu granulatie intre 50 si 250 microni, de obicei in cadrul procesului tehnologic de prelucrare a metalului folosit pentru ceramica. Exista citeva granulatii intermediare de genul 100, 110, 125 microni, compozitia insa nu o cunosc. Costurile sunt undeva la 50 lei / flacon de 5 kg (12 -13 Euro)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dihania mea e gata! :lol: Din pacate am demontat-o inainte sa fac poza :D De ce am demontat-o? Peeentru ca virgula compresorul are 65 kg, de-abia il iau doar pe el in bratze (am imbatranit si eu :lol: ); shasiul 20-25, motorul cam 50- deci singura modalitate de transport, daca nu ai inca 2-3 oameni pe care sa-i tzina, e pe bucatzele. Fiecare bomba de aer mai are si aia 15-20 kg.....

Pana "nasc" si un tanc profi de sablare, cred ca ar merge f bine si cu pistolul pe care l-am luat mai demult de la PGM Trading.

Inca astept propuneri de amplasare.

Poti sa pui ceva poze cu instalatia de sablat sau eventual niste schite,scheme, m-as apuca si eu sa-mi fac o instalatie de sablat ca am mare nevoie de asa ceva.

Vezi ca am pus intr-un post precedent un link- de fapt l-am gasit dand cu Gogu DIY sandblaster.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Vreau sa restaurez o grila de lada 1200, din antimoniu, nichelata (sau cromata, nu imi dau semama) .

Are multe puncte in care este piscata, adica sarit nichelul si gaura de ~1 mm in antimoniu.

In rest arata bine. Stiu ca este un metal pacatos, greu de prelucrat si casant.

Sunt curios daca exista o solutie de restaurare.

Eu ma gandeam sa o sablez cu nisip, acoperit gaurile cu cositor (oare prinde ?), nichelata si cromata.

De gasit una noua in stare buna sunt slabe sanse.

Voi ce ma sfatuiti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Povestea cu sablarea e foarte lunga. E o meserie in sine. Pentru ceea ce va intereseaza, respectiv elemente de caroserie, jante de tabla sau aluminiu sunt cerinte specifice: in primul rand trebuie mentionate variabilele in ecuatia asta: categoria masinii de sablat, tipul diuzelor si dimensiunea lor (forma si diametrul intern), presiunea de lucru si foarte important mediul de sablare folosit (pulberea abraziva). E clar ca pentru domeniul auto este nevoie de o masina de sablat cu dimensiuni reduse si plaja de presiune mica pornind de la 2 bari, duze drepte sau venturi mici intre 1,5 si 4 mm diametru intern. La abrazivi deja se complica problema in functie de ce curatam: bicarbonat de sodiu, nisip cuartos, electrocorindon, alice metalice rotunde sau colturoase etc, in orice varianta granulatiile trebuie sa fie de la mici la foarte mici- 0,15mm pana la 0,35. Nu va speriati cand auziti de alice metalice - cele de 0.15mm granulatie sunt mai fine ca nisipul din clepsidra. OK, sa revin: evident, iesind din parametri de mai sus se poate sabla linistit dar si calitatea este alta, de exemplu abrazivi cu granulatie mare = viteza de lucru sporita dar si suprafata cu porozitate mare, deformarea tablei pana chiar si gaurirea ei, necesitatea maririi presiunii aerului pentru transportul abrazivului care si ea duce la ondularea tablei etc. Respectarea fiecarui paramentru din ecuatia de mai sus duce la costuri suplimentare: e una sa sablez cu o duza de venturi de 7 mm care imi da un spot de 15cm pe tabla si alta cu o duza de 2mm - evident o sa imi ia de trei ori mai mult timp cu duza mica; la fel si cu abrazivul- nisipul de sablare e 400 de ron tona dar bicarbonatul e 100 ron 50kg... Concluzia e simpla, daca dati de un om care are respect pentru ceea ce face veti primi exact ce veti plati. Personal am lucrat jante auto si cu 80 euro/buc dar era vorba de jante care costau 3000 lire sterline setul si s-au curatat cu gheata carbonica - tehnologie total neabraziva (jantele respective erau pentru masini de raliu si necesitau curatarea odata la 3-4 luni, daca mergeam pe abrazivi, avand un procent foarte mare de magneziu in aliaj, le-as fi dizolvat in cateva sablari). Si inca ceva: nu va jucati cu presiunea si cu instalatii improvizate! Nu va puteti imagina ce inseamna un furtun spart sau un colier sarit - la 12 bari am gasit un colier sarit la 15 de metri de la compresor, nu e de joaca, daca il 'prindea' cineva era jale... Ca tot am pomenit de compresor- umiditatea din aer si lipsa particolelor de ulei este un factor foarte important care se obtine doar cu after-coolere, dezumidificatoare si folosind compresoare cu surub, altfel mai mult desfundati masina de sablat decat sa lucrati cu ea. Bafta tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am tot studiat asta cu sablarea cu gheata carbonica. suna tentant si interesant cu atat mai mult cu cat unele scule lucreaza si la 220 din cate am vazut eu si ne fiind foarte mare ca volum poate fi mobila si de aici si un avantaj. de asemenea stiu ca ssablarea cu gheata carbonica e ecologica ca sa zic asa si deci se paote face in aer liber ( chiar indicat in cazul sablarii la interior fiind necesara ventilatie si masca de gaze).

intrebarea pe care mi-am pus-o eu si la care nu am gasit raspuns este daca cu o astfel de scula se pot face orice fel de lucrari de sabalre. prin asta inteleg si lucrari de curatare a scule industriale de ex si curatarea unui sasiu sa zic. adica se pot face lucrari si de mare finete si grosolane? face aceleasi lucrari ca si scula cu alice de dimensiuni mari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.thesamba.com/vw/forum/album_sea...1&start=280

uite p'aci ceva poze cu sablat cu gheatza uscata...

e un karmann din 51 la care prin sablaj a indepartat tot mai putin vopseaua de fabrica... pare pina acum cel mai usor si mai neagresiv mod de sablare si curatare a pieselor.. :(

342532.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai vazut poze si stiu cam ce si cum cu gheata. am intrebat omul doar pt ca am inteles ca a lucrat cu asa ceva si am crezut ca stie mai multe amanunte. intrebarile le-am pus nu doar ca sa aflu raspunsurile din pura curiozitate. :( :).

aaa... inca ceva: aici in poza nu vad sa fie legata la impamantare nicaieri la impamantare caroseria. legarea e necesara numai la sablarea in spatiu inchis?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!