Jump to content

Ateliere de sablat si cromat


tipatescu
 Share

Postare recomandată

  • 2 weeks later...
  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    32

  • tipatescu

    13

  • tonic

    11

  • AUTOMOBILIA

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sal ,

As vrea sa sablez si sa chromez si eu 5 bucati jante de aluminiu .

Care din voi a mai facut si stie ca merge pe jante de aluminiu sa tina chromarea rog sa dati un PM .

Multumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eu am vopsit electrostatic tablele la motor cu o culoare argintie. Dar ar trebui si lacuite cumva...ca daca dai cu metal si freci putin se zgarie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Polo GTI 1.6 16 V

stie cineva in Tm undepot sa reconditionez niste jante de Al?sablat + ce mai implica

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Readuc in discutie problema SABLARII. Am de reconditionat jantele de la masina ( daca tot ii iau cauciucuri noi, macar sa le incaltz pe niste jante cum trebuie ) , si caut un atelier de sablare in Bucuresti.

Am fost la cel despre care se vorbea la inceputul topicului, cel din zona Str. Aurel Vlaicu / Str. Icoanei ... si S-A DESFIINTAT :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe mine ma intereseaza ... chiar nu mai stie nimeni alt atelier ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Este un atelier care se ocupa numai de jante (sablat , idreptat , sudat ,modificat , roluit , etc. ) in incinta service-ului Automecanica din spatele Petromului de la Diham . Numarul baiatului care lucreaza acolo este 0723821598 . Va recomand cu incredere serviciile lui . Eu nu am sablat nimic acolo , in schimb mi-am dublat niste jante si au iesit impecabil . Din 2 bucati 6j14 au iesit astea de 9j14 .

post-14772-1232063345_thumb.jpg

Modificat de Christi Trabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune si tu mai multe poze cu masina incaltata asa sa vedem cat de late sunt (adica din mai multe unghiuri)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
misu ploiesteanu

ai adresa unui atelier de cromat de incredere? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un atelier care se ocupa numai de jante (sablat , idreptat , sudat ,modificat , roluit , etc. ) in incinta service-ului Automecanica din spatele Petromului de la Diham . Numarul baiatului care lucreaza acolo este 0723821598 . Va recomand cu incredere serviciile lui . Eu nu am sablat nimic acolo , in schimb mi-am dublat niste jante si au iesit impecabil . Din 2 bucati 6j14 au iesit astea de 9j14 .

post-14772-1232063345_thumb.jpg

Omul se numeste Sirius si este un MESERIAS adevarat, sudurile cu argon facute de el sunt super, e un tipicar, nu un tip din ala "lasa-ma sa te las". Eu mi-am reparat rezervoare de motociclete si altele la el si nu am ce sa-i reprosez.

In ceea ce priveste sablarea, omul are instalatie de sablat pentru lucruri mai mici, nu are forţă instalatia. De ex, el isi sableaza jantele din aliaj acolo unde trebuie sa faca sudurile ulterioare, nu face sablari in mod obisnuit, el face doar suduri, reparatii jante aliaje, etc.

Eu imi fac sablarile la un atelier din Jilava, ideea e ca nu se poate intra acolo deoarece au camere (firma e privata), dar eu il cunosc pe director si ma lasa sa bag piese la meserias fara sa ma taxeze, nu platesc decat meseriasul si ajutorii lui (oricum, nici astia nu sunt f. ieftini)--de ex, pt un cadru de motocicleta am dat 100 de lei.

Daca aveti nevoie de sablare la piese mai maricele, gen jante, bare sau alte dracii, ma gasiti la 0723565973sau pe mess la mihai_prd, nu am nevoie de comisioane sau alte dracii, singura pretentie ar fi poate 10 lei la motorina.

Cat despre cromare, singurul pe care il recomand este nenea Bratu din Pantelimon, am incercat la 3-4 insi si sunt degeaba.

Mai este atelierul CFR de pe Grivitei, se intra destul de greu acolo, fac si acolo treaba bunicica, da ma enerveaza sa stau sa plece paznicul, sa stau sa plece directorul, ş.a.m.d.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

aveti idee unde sau cu ce pot reconditiona niste praguri ornamentale de aluminiu ?

sunt pe interior si acopera pragul

au latimea pragului, si lungimea deschiderii usii si sunt cam zgariate si patate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

indreptate si polishate. aluminiul nu se cromeaza ... deci nu prea ai multe sanse. dupa polishare se vor pata iar. cel mai simplu... altele bune/noi, e acelasi lucru dificil ca si la ornamentele laterale de broasca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eventual date la perii si in final dat un strat doua de lac incolor de protectie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista vreo solutie de polishare pt aluminiu sau sa incerc cu aia pt vopsea?

am mai dat cu lac pe niste ornamente mai mic de al si e ok...se pastreaza bine in timp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am reusit sa indoi o janta de aliaj intr-o bordura si e nevoie sa o intrept. imi recomandati un atelier ceva in Bucuresti? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragalasilor, am facut rost de compresor MARE, motor trifazic, butelii de aer (momentan 120 l dar o sa mai procur). Practic tre' sa montez totul pe un shasiu (si pe ala il iau de-a gata) si gata compresorul, iar sablatorul il fac ca aici:

http://www.vintageprojects.com/metal-welding/SandBlaster.pdf

Car'va'zica, daca are cineva un loc cu curent trifazic putem incepe cat de curand sa sablam orice. Pun la dispozitie intreg echipamentul, cer acces pt piesele/masinile mele. Putem scoate si bani cu asta.

O sa mai fac un compresor cu motor de Trabi ca sa nu depind de curent- pe ala il pun la moshie si voi putea sabla pt altii, sau pun la dispozitie pe sume modice pt cine se rezolva singurel. Dar asta mai dureaza, inca nu e gata garajul.

Later edit: placutza constructorului fiind vacsita, tocmai am consultat catalogul de motoare. Motorul are 4 kW, adica exact cat avea motorul original, care a invartit compresorul 14 ani de zile. Deci instalatia tre' sa tina puterea asta!

Modificat de MishuL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit! :angry:

Pretz final: 30 RON/bucata- include tot- tarif oficial (20 si ceva), ciubuc la muncitor (5 RON/buc), alergatura si supervizare Mishu :king: .

Garantez calitatea exceptzionala a lucrarii :emthup: .

Recomand ca inainte sa indreptatzi jantele, daca e cazul, pentru ca imediat ce le luam de la sablat sa le putem grundui (daca le indreptatzi sablate fiind se murdaresc, intra grasime in pori si nu mai prinde grundul :blah_: ). De asemenea, recomand grunduirea cu un grund de calitate, apoi vopsirea. Aceste operatziuni se pot face tot de catre Mishu, saracu' :P , pt 5 RON grunduirea, 10 RON gr + vops., cu vopseaua clientului.

Ideea e ca treaba nu se va face de pe o zi pe alta ca atel de sablare e f. aglomerat- poate dura chiar si o saptamana, 10 zile....

Deci: BAGATZI! Dar bagatzi la greu, ca nu ma duc cu 2-3 jante, vreau sa merg cu duba plina, ca altfel ma fac de ras si nu mai pup, daca ii zapacesc pe-aia cu o facturica de 100-150 RON

Baza de sha de Ij, B4

2 bare la biatu se poate?fata spate de taunus 20 m ? :icon_cry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand termin instalatia mea, da; la serv, e mai greu, sunt piese mari, greu de bagat/scos pe shest, plus ca sablarea acolo e fff agresiva, se sableaza rame de boghiu de tramvai, chestii de-astea, suprafatza ramane f rugoasa, improprie cromarii lucioase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , mai postez si eu pe aici ca nu am mai intrat de mult.

Referitor la cromari si reconditionari am studiat mult procesele in ultimul timp

pt. ca planuiesc sa repar complet un vw 1500n tip 3.

Pt. cromari intradevar se fac mai multi pasi intre care sablare/curatare/slefuire ,

cuprare , nichelare si abia la sfarsit cromare deoarece cromul e poros si trece apa prin el daca

nu are substrat corespunzator. Reparatiile se fac cu cositor , din ce imi aduc aminte se fac peste

stratul de cupru. Am observat ca a scris cineva mai sus de aluminiu ca nu se cromeaza.

Nu e adevarat , aluminiul se cromeaza ca toate celelalte metale dar trebuie zincat in prealabil.

Daca acest club retro aircooled ar fi putin mai organizat si eventual mai generos s-ar putea

organiza un atelier special pt. reconditionat ieftin si bine tot ce va e mai drag.

Eu am gasit mai multe situri americane si englezesti care furnizeaza toate materialele si

instructiunile necesare pentru a realiza ceva profesional, durabil si estetic.

P.S. Poate imi ascultati sfatul cu atelierul ca am si eu de facut cate ceva , heheh.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista un club VW aircooled, sau mai bine zis nu exista un club mare si impartzial, ci doar bisericutze mai mult sau mai putzin oficiale. Si oricum un atelier "comunitar" e practic imposibil de facut, uite Tipatescu a tot insistat cu 2-3 locuri de inchiriat, f. convenabil, si.... nimeni. In general broscarii fie au bani si platesc sa le fie facuta masina (bine sau rau, e alta poveste), fie nu au si se descurca singuri, cum pot. Broscarul de mijloc, care sa aiba ceva bani sa plateasca o parte din chiria unui spatiu, si sa aiba si timp si placere sa meshtereasca (de regula banii si timpul liber sunt incompatibile) nu prea l-am intalnit.

Pana la urma, o sa se nasca atelierul meu, oferta (ajutor la constructie contra acces free) ramane in picioare, dar cum nu se inghesuie nimeni, o sa fie cu o plata modica. Dezavantajul e ca e la 60 km de Bucuresti- nu din centru, 60 km de la Cora Pantelimon... Compresor cu debit si presiune mari (sablare, vopsire, scule pneumatice), strung mic, sudura electrica, autogena si in curand MIG, polizor, bormasina mare, presa mica cu surub, presa hidraulica puternica etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , viitorul suna bine , hehe. Nu cred ca e prea departe atelierul , cine vrea sa faca treaba merge si mai departe. Cred ca atelierului ii trebuie si o mini-hala de vopsitorie. Referitor la sablat am vazut tot pe internet o metoda relativ noua de sablare cu bicarbonat de sodiu care se pare elimina doar rugina si vopseaua , putandu-se chiar regla sa dea jos un strat de vopsea de pe un altul .

Sper ca pe viitor sa existe un club aircooled unit, hehe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , viitorul suna bine , hehe. Nu cred ca e prea departe atelierul , cine vrea sa faca treaba merge si mai departe. Cred ca atelierului ii trebuie si o mini-hala de vopsitorie. Referitor la sablat am vazut tot pe internet o metoda relativ noua de sablare cu bicarbonat de sodiu care se pare elimina doar rugina si vopseaua , putandu-se chiar regla sa dea jos un strat de vopsea de pe un altul .

Sper ca pe viitor sa existe un club aircooled unit, hehe.

asa ca Mishu trebuie sa te aprovizionezi din timp cu bicarbonat (de aici , nu de dincolo, ca de te prind aia vor zice ca esti taficant si nu mai apuci sa termini atelieru')

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt aluminiu (ca si pentru piesle cromate) exista polish special, Bratu poate sa-ti lustuiasca piesele cu pasta la peria de pasla, dar ATENTIE, daca sunt subtiri se vor deforma (de la temperatura) asa ca mai bine incerci cu polish la mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!