Jump to content

Ambreiajul tine sus !


andrein
 Share

Postare recomandată

Am o intrebare legata de ambreiajul hidraulic.

Se poate slabi/mari taria pedalei de ambreiaj (atentie nu unde cupleaza ci doar forta necesara pentru a apasa pedala) daca lichidul de frana si-a pierdut din proprietati?

asa cum au raspuns si colegii, nu se poate regla "taria" pedalei de ambreiaj, acesta se regleaza singur. Poti incerca o aerisire poate se schimba ceva in bine, desi nu cred :winter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau poti incerca sa schimbi placa de presiune :icon_cool:, pentru ca ,,soarele" de la placa e principalul vinovat in treaba asta cu pedala de ambreiaj tare ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri . Deocamdata nu am probleme , slava domnului dar m-am gandit la acest lucru pentru ca urmeaza sa schimb lichidul de frana (are aproape 2 ani).

Daca tot am deschis subiectul am un prieten cu un golf 4 tdi. Cand retrogradeaza din 3 in 2 sau din 2 in 1 , atunci cand da drumul la ambreiaj se aude un scartait din cutie. Iar atunci cand accelereaza sau decelereaza maneta schimbatorului are o miscare foarte mica fata/spate (dupa caz : accelerare sau decelerare). Nu stiu daca are una cu alta vreo legatura. In rest nu sunt probleme . De la ce ar putea fi ? Timonerie , tampoane ? S-a mai confruntat cineva cu o astfel de problema ?

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti schimba ,,taria" pedalei de ambreiaj si renunta la orice incercare, care ar avea un singur rezultat : bani cheltuiti si masina stricata.

Sa-ti fac putina teorie : placa de presiune tine discul lipit de volant si datorita fortei cu care il impinge, ambreiajul transmite un anumit cuplu de la motor la roti.

Printr-o demultiplicare realizata printr-un sistem de pirghii ( la rulment si la pedala ), cu o forta redusa la pedala se infringe forta placii de presiune si se debraiaza.

Ca sa reduci forta la pedala, nu poti schimba mecanismul de ambreiaj , deci ar trebui sa reduci forta placii de presiune, deci rezultat direct cuplu redus transmis, performante slabe ale masinii, patinari ale ambreiajului in sarcina ...

Cam asta ar fi pe scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Hai noroc,

Nu am eu mari cunostinte de mecanica, dar va pot spune ce am patit eu.

Mi-am schimbat lichidul de frana la un mecanic mai in varsta si cand am urcat la volan, am avut un soc. Ambreajul meu, care de obicei era tare si tinea sus, acum era moale ca o basica sparta si tinea f.jos. I-am spus aluia sa mi-o faca asa cum era, doar nu era sa invat din nou sa-mi conduc masina. A bagat aer dintr-o roata in rezervorul cu lichid de frana, si ambreiajul s-a intarit asa cum era el la inceput.

Mi-a mai spus apoi un mecanic ca imi tine f.sus si cat de curand o sa ma lase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Eu nu pot sa inteleg de ce atat de multa lume apeleza la mecanici batrani, meseriasi ratati/betivi luati din vorba in vorba sau la intamplare, service-uri improvizate...cand in secolul asta avem atatea service-uri de unde putem alege. Plus ca unele lucururi pot fi facute mai cu grija de noi insine.

Eu asa fac. Unde nu imi plac mutrele sau ceva nu imi inspira incredere fug.

Cum sa iti bage aer din roata??? ;) Astea sunt practici de carpeala.

Dupa ce ti-a schimbat lichidul de frana trebuia sa iti aeriseasca sistemul de frana si cilindrul de ambreiaj care foloseste acelasi lichid.

PS: iar cei care stiu ca nu se pricep la mecanica sa caute un serivice serios sau sa ia un tovaras mai umblat. Asta cred ca poate face oricine. Si in orice caz, oriunde ai merge, cel mai bine e sa te documentezi inainte un pic...uite pe un forum, pe un google... Pana la urma e masina si banii fiecaruia...deci nu e de colea.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu l-am luat de pe strada. Mi l-a recomandat socrul meu, intrucat nu stiam pe nimeni, si daca te duci la un service de pe strada, iti iau pielea de pe tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci lichidul de frana / schimbatul lui poate impune schimbari in pedala de ambreiaj ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Du-te si fa undeva o aerisire ca lumea, sau repeta tot schimbul...Ca nu e o avere. Parerea mea de om perfectionist :lol:

A, si vezi ca se mai face si o aerisire electronica cu vag-com-ul, pe senzorii de ABS.

Pedala iti tinea tot asa sus si inainte de schimb?

Si...nu trebuie sa iei un service de pe strada. Dai si tu un Google, gasesti niste pareri, mai intrebi pe unu altu...aici pe forum sunt topic-uri dedicate...

Nu toate service-urile iti iau pielea de pe tine...Important e sa il alegi pe cel bun si sa nu fie nici prea scump. Iti trebuie talent si pt asta in Romania.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pedala a tinut intotdeauna asa sus. De aia, cand mi-a spus alt mecanic ca o sa ma lase ambreiajul i-am spus ca asa a fost in ultimii 2 ani, de cand am eu masina si nu o sa-l schimb decat daca cedeaza. :P Acuma, cate service-uri atatea pareri. Mi-a mai spus alt mecanic, la ITP, ca turbina e pe duca (acum un an), ca are ulei pe ea (cum te uiti de sus in jos). Apoi am aflat si am vazut ca uleiul ala e scuipat de EGR. Asa ca nu mai cred pe nimeni pe cuvant.

O sa fac si o aerisire electronica cu vag-com-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-ati starnit curiozitatea . Cum se face aceasta aerisire electronica ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Vin cu o noua precizare.

Lichidul de frana chiar poate influneta taria pedalei de ambreiaj in ciuda celor spuse mai sus. Am facut o aerisire a lichidului de frana iar pedala de ambreiaj a devenit mai tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Dupa ce am schimbat discul de ambreiaj si placa de presiune la un Passat 1.8t intr-adevar pedala tine mult mai jos si pedala de ambreiaj se apasa mult mai usor acum.volant  nu am schimbat-o pentru ca nu batea si nici nu trepida la plecarile de pe loc.Inainte ambreiajul tinea sus iar daca vroiam sa urc o bordura sau sa plec din panta, acesta patina.Daca ambreiajul tine sus e semn ca trebuie schimbat chitul.

 

P.S.  Actionarea fiind hidraulica NU SE POATE REGLA PEDALA DE AMBREIAJ!!!

Modificat de bury
mici greseli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Daca ambreiajul tine sus e semn ca trebuie schimbat chitul."

In principiu da, in practica poti sa mai mergi si cativa ani pana sa inceapa sa patineze. Si dupa ce patineaza, mai poti merge destul de mult daca nu mergi la drum lung (sa nu risti sa te lase in drum)  si locuiesti la campie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 25.05.2016 at 9:33 AM, Ebi said:

In principiu da, in practica poti sa mai mergi si cativa ani pana sa inceapa sa patineze. Si dupa ce patineaza, mai poti merge destul de mult daca nu mergi la drum lung (sa nu risti sa te lase in drum)  si locuiesti la campie.

Vezi tu si cu mersul asta mai mult nu prea merge deoarece la mine ajunsese sa frece foarte putin niturile de pe disc pe volant si daca o tii tot asa PA PA volant si 1300Ron....Si la mine tinea destul de bine adica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!