Jump to content

Motorizare 1.4 AEX


asterix 68
 Share

Postare recomandată

......calculatorul primeste valori de la diferiti senzori, si le trimite cu intarziere catre clapeta de acceleratie....

Dar dacă primeşte valorile cu întârziere? :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • florin_gti

    39

  • asterix 68

    39

  • colceriu adrian

    14

  • lupo_bv

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca scot sonda lambda din joc, la care nu m-am bagat , apropae toti senzorii de la care primeste informatii calculatorul i-am schimbat !

Merg pe primcipiul unei proaste comunicari intre calculator si clapeta !

Mai poate fi si un cablaj electric ( de comunicare ) taiat sau cu contact imperfect, insa mi-e greu sa cred asta !

Inclin sa cred ca este o buba f comuna la acet tip de motor, am citit si postat si in alte discutii pe tema nefunctionarii corespunzatoare a relantiului, si sunt multi care se plang de acest tip de defectiune ( este o problema comuna la motoarele 1.4 AEX si 1.6 AEE exact tipurile de motor care folosesc acelasi tip de clapeta si majoritatea componentelor motorului sunt aceleasi)

Am ajuns la o rascruce in care nu stiu unde sa o mai iau !


Si de ce turatia asa de mica ?

600-650 , practic la turatia asta motorul se balbaie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turaţia trebuie să fie 650-750. În afară de ce ai schimbat mai poate fi influenţată de sonda lambda şi valva de la canistra de vapori.

Dacă zici că ai găuri în evacuare şi sunt înainte de sonda lambda atunci pot fi  o cauză.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valva de la canistra carbon activ am schimbat-o impreuna cu canistra, ref la gaurile inainte de sonda lambda, putem spune ca nu sunt asa evidentiate, este mai degraba o neetanseitate intre galerie si saxofon, se vede intr-una din parti ceva negreala de la fum, ca-si-cum ar scapa pe acolo gaze .

Nu va imaginati ca sunt cratere in esapament!

Ref la turatie ......ce poate regla turatia daca marja este intre 650-750,candva 100 rot/min conteaza f mult !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am avut doua reprize foarte neplacute cu acest motor , in momentul unei depasiri, atunci cand am apasat acceleratia parca ceva ma prins de spatele masinii si ma tragea inapoi !n Nu avea putere sa depaseasca, nu se pune problema depasirii cu o treapta de viteza mult marita, eram in treapta 3, cu 3000 rot/min .

Dupa cateva minute am avut acelasi episod.

Ce trebuie sa verific ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Spuneai ca vrei sa schimbi motorul cu altul la fel de Polo dar ai incercat sa schimbi ECU (calculatorul masinii) probind cu altul daca se modifica parametrii relantiului....??...O posibila cauza pompa de benzina nu baga presiune suficienta ,releul pompei contact imperfect ,conducte de alimentare cu combustibil tur-retur infundata ,catalizator infundat si verifica daca bobina de inductie se infierbinta??Ori un blocaj la roti in cazul frinei de mina intepenite...

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca schimb ecu , nu trebuie schimbat si imobilizatorul ?

Rotile le exclud , se invart ceas!

Desi am schimbat-o ( noua ),ma gandesc sa fac o proba si o alta clapeta de acceleratie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminmedias1982

salutare ...am si eu ceva probleme cu consumul....in oras cam 10 mers normal...si afara cam 8...nu e un pic cam mare?.....tot asa se aude un zgomot la clapeta de acceleratie cand pun pe contact......un bazait ce dureaza vreo 4 sec....am desfacut si are pe corp de la clapeta ceva electronic cu fire si o mufa care daca se uda ....sa mai stropit cu apa ...se opreste motorul si nu mai porneste numa dupa o juma de ora ....motoru e 1.4 AEX...multipunct....va rog sa ma ajutati...multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spuneai ca vrei sa schimbi motorul cu altul la fel de Polo dar ai incercat sa schimbi ECU (calculatorul masinii) probind cu altul daca se modifica parametrii relantiului....??...O posibila cauza pompa de benzina nu baga presiune suficienta ,releul pompei contact imperfect ,conducte de alimentare cu combustibil tur-retur infundata ,catalizator infundat si verifica daca bobina de inductie se infierbinta??Ori un blocaj la roti in cazul frinei de mina intepenite...

Vreau sa te intreb cum se comporta la tine motorul atunci cand scoti mufa de la sonda lambda ?

Tot facand verificari am observat ca atunci cand am scos mufa de la sonda lambda motorul nu a reactionat in nici un fel !

Este normal ?

Am gasit mai demult un tabel cum si ce valori trebuie sa aiba sonda lambda, dar ciudat la test nu a dat nici o eroare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Nu am facut deocamdata experimentul acesta referitor la sonda Lambda dar in ttimpul efectuarii diagnozei are niste valori care oscileaza in jurul valorii de 0,90-1 ,asa aparea pe monitorul de la calculator.Pentru informare citeste si aici date concrete postate de colegi :

http://vwforum.ro/topic/105010-motorizare-14-aex/page-5#entry2354244

http://vwforum.ro/topic/1393-sonda-lambda/page-8#entry1260013

http://vwforum.ro/topic/1393-sonda-lambda/page-9#entry1365336

post-85877-0-78918700-1400005603_thumb.jpost-85877-0-34890300-1400005633_thumb.j

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit aseara sa imprumut o sonda lambda de la alta masina , aceiasi motorizare , am montat si defectul persista , deci sonda o scoatem din peisaj .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Poloul meu cu motorul cald imi indica 4,7 ms timp de injectie la relanti si cca 5-6 grade deschidere calpeta,dar asta variaza in functie de temperatura aerului,jegul de pe clapeta si presiunea barometrica. sonda lambda apare in grupul 2 penultima sub forma de mV, si trebuie sa varieze intre cca 0,16mV si 0,89mV de vreo 12 ori pe minut ,atunci inseamna ca sonda de oxigen e sanatoasa iar feedbackul lucreaza bine. in rest ce arata sunt malori de compensare la timpii de injectie,duty cycle-ul la canistra de carbon si niste chestii gen 00001000 care indica daca merg ok potentiometrele de pe clapeta ,dar nu mai stiu acum pe de rost in ce camp era.

si cam atat arata la motorasele astea MP9. nu prea mult doar grupul 01-09 si 00 unde sunt niste ferestre mici si multe,gasisem undeva ce reprezenta fiecare dar am uitat. oricum e suficient sa iti dai seama daca e ceva in neregula cu motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ptr a scimba un tachet care face cam urat ( tacane ), care este modalitaea de masurare ptr al alege pe cel defect .

Se masoara cu lera distanta dintre axa cu came si tacheti ?

Nu am facut acesta operatiune la masini cu tacheti hidraulici .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca se da capacul la curbutori jos, se roteste axa cu came in sensul acelor de ceasornic, se pozitioneaza suprafata de contact ( ovalul ) cu varful in sus , iar intre supapă si axa trebuie sa avem 2 mm .

Nu ma pricep prea bine la engleza dar cam asa am dedus eu !

Acum raman intr-o dilema , sa inlocuiesc doar tachetii uzati sau sa-i inlocuiesc pe toti .

Acum am doua variante noi in care pretul unuia este cam 35 ron ( firma nu prea buna ) sau unii sh, 100 ron tot setul ( e adevarat ca dupa cei sh nu cunosc istoria lor )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0.2 mm zice acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Acelasi lucru mai detaliat este descris cu amanunte la pagina 29-30 cap.,,Motorul" manual in ro....

Verificare tacheti.pdf

Daca ai la indemina un steteoscop (sau altceva improvizat) se poate verifica prin ascultare cu motorul mergind care tachet din care parte a chiulasei bate....

Primul data desfa capacul de la culbutori (in prealabil e bine sa ai o garnitura de capac noua...) apoi treci la o verificare vizuala a intregului ansamblu ,posibil si axul cu came sa fie uzat ori un tachet spart,verifica jocul in locas al fiecarui tachet in parte....

post-85877-0-57600300-1400428502_thumb.jpost-85877-0-94155600-1400428628_thumb.jpost-85877-0-45711100-1400428384_thumb.jpost-85877-0-30583700-1400428405_thumb.j

Apoi in functie de constatare treci la demontare ax si curatare /spalare tachetii originali iar in cazul cind esti nevoit sa schimbi un tachet - preferabil de la dezmembrari (originalul ramine original am gasit la dezmambrari facuti de Kollbenschmidt..) alesi cu grija sa nu prezinte uzura,ovalitate ,zgirieturi dar detalii sunt si aici pe topicul acesta

http://vwforum.ro/topic/105010-motorizare-14-aex/#entry2187968.

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da 0,2 mm scuze eu am scris gresit, pana aici am inteles cam tot ce e de facut datorita voua colegilor .

Acum intrebare de baraj.....neavand cunostinte prea mari de mecanica, pot demonta axa cu came avand distribuitorul ( delcoul ) , atasat pe ax, ma gandesc sa nu gresesc punerea la punct a aprinderii, la fel si partea cu distributia, daca pot da jos pinionul lasand cureaua pe el .

Scule nu se pune problema am tot ce trebuie , inclusiv fac rost si de cheie dinamometrica !

La noi la aex cureaua de distributie este intinsa de ,,,,,,,,?

Pompa de apa , sau intinzator !

Am citit eu ceva acolo dar nu prea am ramas lamurit .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După întrebările tale deduc faptul că nu prea ai citit cu atenţie capitolul Motorul din manual.

Dacă îţi bagi tu unghiile acolo îţi recomand să te documentezi foarte bine că s-ar putea să strici mai mult.

Referitor la clapetă, nu-mi mai amintesc dacă ai făcut ştergerea valorilor învăţate, dar îţi recomand procedura din acest post

http://vwforum.ro/topic/1456-reset-adapt-ecu-clapeta-acceleratie/?p=19604

Un coleg tot cu AEX avea o problemă cu o eroare legată de clapetă (00533- idle speed regulation; 09-00 adaptation limit surpassed) care nu dispărea deşi clapeta era adaptată şi după aplicarea acelei proceduri a dispărut eroarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am mai spus la toate scanarile nu am avut nici o eroare , am facut scanarea la 4 persoane, inclusiv pe tester profesional la midocar !

90% la mine problema se pare ca este din calculator , intentionez sa gasesc unul identic cu cel de pe masina mea ptr a face o proba .

As mai incerca si partea cu rescrisul dar acesta este mai complicata si nu se baga cam toata lumea in asa ceva !

Marea problema la mine este atunci cand asupra motorului exercita o foarta mecanica ( alternator, pompa de servo ), acesta nu compenseaza prin marirea puterii si a turatiei .Pe romaneste cand stau pe loc si actionez servodirectia indiferent de parte, motorul tinde sa moara, daca fac aceiasi operatiune cu piciorul apasat pe acceleratie turata undeva la 1000-1200 rot/ min , acesta nu mai da nici un simtom de neregularitate !

La consumator electric face aceiasi faza , numai ca acolo compenseaza cu f mare intarziere, ,daca cuplez consumatorii electrici si actionez servodirectia atunci e jale :

Daca dau cureaua de accesorii jos si actionez iar consumatorii electrici la relanti, motorul merge brici, ptr ca asupra lui nu mai actineaza nici o forta mecanica .

Tachetii sunt o alta poveste a mea pe care intentionez sa o rezolv, din ce am citit la acest tip de motor este o boala f intalnita acea tacaneala , dar nu importanta , mai mult inervanta .

Nu vreau sa fac ceva inainte de a ma ducumenta indeajuns de mult si corect ptr a face lucrul respectiv, Sunt omul care mai bine intreb de 10 ori pana fac o data !

Sunt pe acest forum si ascult sfaturile tuturor, multumindu-va in acelasi timp ptr ele !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Daca spui ca la capitolul mecanica (practica si teorie ) nu stai bine.....apeleaza la cineva care stie sigur ce are de facut : demontare,montare,reglaje,etc.

Vezi ca la pagina 1ai fotografii detaliate despre ce te intereseaza 

post-85877-0-35149100-1400495099_thumb.jpost-85877-0-85405600-1400495272_thumb.j

Delcoul se demonteaza foarte simplu...

Important este sa faci semne la demontare pentru a sti exact cum vine la loc...  :tuktuk:

 

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei sa spunem ca doar la partea auto nu stau bine desi in trecut ( mai precis acum 15 ani ), am lucrat o buna perioada de timp la fabricarea protipurilor autocare , de atunci si pana in prezent am lasat autocarele pentru avioane militare !

Am mai spus-o si o spun , mai bine intreb de 10 ori si fac odata !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

,,..ei sa spunem ca doar la partea auto nu stau bine desi in trecut ...."
Am mai spus-o si o spun , mai bine intreb de 10 ori si fac odata !"..

Si totusi care e adevarul ??  Aici spui ca totusi te pricepi ; :rules:

http://vwforum.ro/topic/61338-roata-stg-fata-inclinata/#entry1080656

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul nu e tot una cu articulatiile, sat alte parti mecanice periferice acestuia .

Cunostinge generale am ceva dar asta nu inseamna ca un medic generalist se baga sa opereze pe inima !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!