Jump to content

Sonda lambda


urzica
 Share

Postare recomandată

cred ca si eu am o problema similara, porneste foarte greu mai nou si inecat. Benzina nearsa la evacuare se simte la greu.

M-am uitat si la clapeta si se inunda destul de mult. Am scos mufa de la sonda lambda si nu s-a simtit nici o modificare.

O sa incerc sa masor si tensiunea intre pini sa vedem ce arata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am testat cum a zis Arabel si pare OK, variaza aproximativ tensiunea ca in tabel, adica:

-la intrare am 14V, la iesire am 0.05V-0.85V...deci nu cred ca e defecta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tine sunt prezente semnele senzorului de temperatura. vezi cum porneste cu el dezactivat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

cineva spunea aici ca daca vreau sa testez sonda sa ii scot mufa si sa observ daca motorul isi schimba mersul, daca nu se schimba e defecta............nu este adevarat la mine nu s-a schimbat mersul cand am sco-so si la rar mi-ai iesit gazele foarte bine deci sonda lucreaza .....asteptam alta solutie :huh:....am sonda cu 4 fire

Modificat de edypro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Multe aberatii care te induc in eroare am citit in posturile de mai sus asa ca m-am hotarat sa va impartasesc si eu cate ceva din exeprienta mea cu motoarele avand o singura sonda lambda. Nu de alta dar sunt foarte multe serviceuri in care sunt zeci de "agarici" cu 10 clase sau ingineri care in viata lor n-au citit un manual de service si care te pun sa arunci banii pe sonde lambda.

Sonda lambda prin semnalul ei transmis la ECU incearca sa realizeze un amestec optim aer/benzina. Ca amestecul sa fie optim sonda trebuie sa reactioneze foarte bine, adica semnalul ei sa fluctueze rapid in jurul valorii de 0.45 volti sau ma rog in jurul valorii de 1 - coeficient lambda. Daca pe vag-com vedeti ca semnalul sondei oscileaza cand si cand sau e blocat pe o anumita valoare atunci sonda e "moarta". Daca voltajul e blocat pe 0.45 volti atunci ori cu sonda pusa ori fara sonda e tot una deoarece 0.45 volti corespunde valorii amestecului optim.

SFATUL MEU (din experienta o zic): Decat cu o sonda defecta, al carei semnal abia oscileaza sau e blocat pe o valoare alta decat 0.45 volti, mai bine scoateti mufa de tot la sonda lambda si circulati asa. Consumul ar trebui sa fie aproximativ normal in acest caz iar performantele masinii nu ar trebui sa scada prea mult.

Simptome descoperite de mine (din exeperienta) legate de o sonda lambda defecta sau nepotrivita motorului:

1. La turatii mari (de la 3700 RPM spre 5500 RPM in treapta 2 sau 3) cand se baga pedala la fund apar anumite "ezitari" asociate cu un " tremurat" al masinii de parca motorul nu s-ar alimenta corespunzator cu benzina.

2. In alte cazuri dupa ce motorul cald sta aproximativ 30 secunde la relantiu, apare fenomenul de dat in nas la plecarea de pe loc.

Atentie: o sonda lambda nu influenteza niciodata pornirea la rece; e logic deoarece ii trebuie timp sondei ca sa ajunga la temperatura optima de functionare. Si inca ceva: poti pune o sonda lambda noua(atentie la cele universale) si sa nu fie facuta pentru respectivul tip de injectie (cod motor unic) si atunci o sa va treziti ca ati dat banii degeaba.

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ceau. Am si eu o intrebare poate ma puteti ajuta. Eu am un VW Bora 1.6 FSI motor BAD pe drum intins tot timpul mi se aprinde becul si la test imi apare sonda lambda eroare 16523 -P0139 O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor2 Slow Response. Tot timpul aceasi eroare. Nu stiu ce ar putea fi problema poate bujiile poate sonda ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, ma confrunt si eu cu o eroare la sonda lambda si anume imi da eroarea asta

00525 - Oxygen Sensor (G39)

03-10 - No Signal - Intermittent

De unde ar trebui sa incep sa urmaresc firele sa imi dau seama de defect.Presupun ca firele sunt rupte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentino_srk

sal.passat 2001 1.6 75kw cod motor alz.cred ca fortez unpik cu ntrebarea mea.sper sa primesc ceva raspunsuri si ash prefera din propria voastra experienta.de un an am acest martor aprins n bord cu gaze evacuare.mi s a aprins prima data dupa ce am mers cu 180KM/h cu a 5a vreo cativa km iar apoi n orash tot cu a 5A la vreo 60-65-70km/h.mi s a sters eroare de un colegcu tester vag com cred.dupa 2 saptamani iar am mers subturat adik am urcat un deal si am kam kinuit o iar am mers subturat si dupa cativa km iar mi s a aprins acest martor n bord.benzina am bagata numai petrom 95.acum de 2 saptamanai am bagat rompetrol efix 95masina merge bine trage cam la fel ca inainte de a mi se aprinde martorul.consum am 10% orash si afara depinde aprox 7.5-8 la 120km/h care cred ac e cam mult plus clima pe auto tot timpul.am fost la un stand itp si nu mi au iesit gazele delok.sa fie de la sonda nr 2?catalizatorul?am fost la tester.am avut atunci o eroare "efficiency below threshold" la catalizator.acum la alta testrae o am pe asta si inca una la un senzor de racire al motorului sau ceva de genu.ati putea sa mi spunetzi ce ar putea fi?repet,motoul merge si se ing=fige destul de normal zic eu.si app de catalizator, e posibil sa nu fie "terminat"kiar daca atunci nu mi au iesit gazele la itp?ms anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valentino....ca nu ti-au iesit "gazele" este o expresie foarte larga. Daca doresti un raspus cat mai aproape de adevar

fii amabil si scrie toate datele pe care le-ai masurat, apar pe listingul de la statia ITP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentino_srk

tot ce stiu e ca n loc de sub 0,20 a iesit vreo 0,80.nu mai stiu la ce se refereau aceste valori.tin minte ca era de 4 ori maii mult decat trebuia.azi m am uitat la motor n timp ce era pornit si parca avea vibratii destul de puternice.sa fie vreo bobina dusa?nush ce sa mai sp.abia astept sa o "internez".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Draga tizule, pentru a beneficia de ajutorul solicitat, incerca sa le usurezi munca celor care ti-l ofera. In concluzie, te rog sa scrii ceva mai ordonat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot ce stiu e ca n loc de sub 0,20 a iesit vreo 0,80.nu mai stiu la ce se refereau aceste valori.tin minte ca era de 4 ori maii mult decat trebuia.azi m am uitat la motor n timp ce era pornit si parca avea vibratii destul de puternice.sa fie vreo bobina dusa?nush ce sa mai sp.abia astept sa o "internez".

Vrei sa te ajutam dar nu ne dai indicii.

Este ca si cum te-as intreba : ce masina ai ? pai ..VW, dar totusi ce ? pai....rosie. !?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentino_srk
Vrei sa te ajutam dar nu ne dai indicii.

Este ca si cum te-as intreba : ce masina ai ? pai ..VW, dar totusi ce ? pai....rosie. !?!?

am gasit un raport itp facut cu un an inainte de a cumpara eu masina.din noiembrie 2006 e raportu ce il deascriu.pe asta din 2008 care l am facut eu nu l mai gasesc.spune cam asha:

rpm4-0870

CO- 0,595%VOL

COcor-0,595%VOL

CO2- 16,30%VOL

HC- 00122ppmv

O2- 00,83%vol

NO- -----ppmv

NO2- -----ppmv

NOx- -----ppmv

T.OIL- 103,5

LAMBDA BNZ-1,014

AFR-14,91

rpm4-2143

CO- 0,707%VOL

COcor-0,707%VOL

CO2- 16,16%VOL

HC- 00091ppmv

O2- 00,85%VOL

NO- -----ppmv

NO2- -----ppmv

NOx- -----ppmv

T.OIL-105,3

LAMBDA BNZ-1,013

AFR- 14,90.

pe cea din 2008 kiar nu o mai gasesc.o mai caut si daca o gassesc o sa postez si datele de pe ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentino_srk

azi am fost la un service si am pus o iar pe tester.aceleasi erori:16804/P0420/001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

-senzor de temperatura al lichidului de racire semnal neplauzibil (parca)

a verificat cateva valori din care:

temperatura la catalizator n grade faranheit (a mentionat ceva de microfarazi sau ceva de genu)era normal intre 400 si 1500 aprox si la mine era o valaoare de -25.la treaba asta kiar nu mai tin minte detalii

temperatura catalizatorului-aprox 800 grade.

tensiune lambda bank1 senzor1-varia intre 0,05 si 0,86

tensiune lambda bank1 senzor2 aceleasi variatii de cateva ori pe secunsa se skimbau valorile.

au spus ca trebuie ambele sonde skimbate plus senzorul de temperatura (banuiesc cel cu g62).despre catalizator au spus ca e bun si doar defectarea sondelor determina sa nu iasa gazele conform euro4.as intreba,daca merg la un stand itp sa vad valoarea gazelor inainte de inlocuit sondele si senzor de temp. si sa revin apoi la stand sa faca iar testul gazelor ar trebui sa iasa conform euro4 sau nu este neaaparat?si daca sondele sunt defecte de ce nu apar si ele la erori?ms anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu un consum km mare, am facut o diacnoza si mi-au dat urmatoarele valori:

RPM 000

CO 0,11%

CO2 15,4%

HC 0009ppm

O2 0,24%

CO cor 0.11%

lambda 1.007

temp 019' C

RPM 0000

CO 0.00%

CO2 15,6%

HC 0009 ppm

O2 0,24%

COcor 0.00%

lambda 1.011%

temp 019' C

cei de la service mi-au spus ca totul este in regula .voi c parere aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu un consum km mare, am facut o diacnoza si mi-au dat urmatoarele valori:

RPM 000

CO 0,11%

CO2 15,4%

HC 0009ppm

O2 0,24%

CO cor 0.11%

lambda 1.007

temp 019' C

RPM 0000

CO 0.00%

CO2 15,6%

HC 0009 ppm

O2 0,24%

COcor 0.00%

lambda 1.011%

temp 019' C

cei de la service mi-au spus ca totul este in regula .voi c parere aveti ?

Daca mergem pe ideea ca prima masuratoare ar fi la turatia de mers in gol ( pe listing este 0000 ) iar a doua la cea

de mers in gol accelerat ( peste 2.000 ) rezultatele sant f bune . Mai lipseste un element important : temperatura uleiului

, trebuie sa fie peste 60 grd C. Daca nu rezultatele sant irelevante.

In schimb imi da de gandit acel HC este mult prea mic.......9 ppm !?!?! de regula se afla in zona 50-100 ppm.

Nu sant convins ca masuratorile au fost corect efectuate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cei d la service mi-au dat hartia si pe ea scria doar valorile astea.mai multe informatii nu pot sa dau k doar atat scria...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cei d la service mi-au dat hartia si pe ea scria doar valorile astea.mai multe informatii nu pot sa dau k doar atat scria...

Asta inseamna ca au facut o masuratoare de mantuiala, doar sa-ti scoata ochii !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mergem pe ideea ca prima masuratoare ar fi la turatia de mers in gol ( pe listing este 0000 ) iar a doua la cea

de mers in gol accelerat ( peste 2.000 ) rezultatele sant f bune . Mai lipseste un element important : temperatura uleiului

, trebuie sa fie peste 60 grd C. Daca nu rezultatele sant irelevante.

In schimb imi da de gandit acel HC este mult prea mic.......9 ppm !?!?! de regula se afla in zona 50-100 ppm.

Nu sant convins ca masuratorile au fost corect efectuate.

c inseamna acel HC? si ce rol are in diacnoza unui motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La turatii mari (de la 3700 RPM spre 5500 RPM in treapta 2 sau 3) cand se baga pedala la fund apar anumite "ezitari" asociate cu un " tremurat" al masinii de parca motorul nu s-ar alimenta corespunzator cu benzina.

eu mai patesc acel tremurat in treapta a 3 a . o fi de la sonda ? inca nu am mers cu masina cu mufa scoasa , dar am sa masor tensiunea - trebuie cu motor oprit sau pornit ? la relantii sau la turatii . ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

c inseamna acel HC? si ce rol are in diacnoza unui motor?

Valoarea HC este utila pentru stabilirea unui amestec optim de ardere in

cilindrii. Prezenta acestora in gazele de esapament reprezinta energie

pierduta. O valoare minima a hidrocarburilor indica o buna punere la punct

a amestecului de ardere precum si a functionarii motorului. Valoarea HC nu

poate atinge valoarea zero , datorita racirii amestecului in contactul cu peretii

cilindrului . Sistemul de catalizatori ai vehiculului trebuie sa elimine prezenta

hidrocarburilor reziduale in gazele de esapament. Se masoara in ppm,

la masinile non euro val max este de 1.000, iar la cele euro...

sa fie max 100 , dar masurata la peste 2.000 rot/min.

am uitat sa specific : HC valoarea hidrocarburilor reziduale emanate de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare tuturor,

de 2 saptamani am fost la un service unde mi-a schimbat sonda lambda(cumparata din Germania),deoarece mufele erau putin diferite,cea veche era dreptunghiulara cu 4 pini,cea noua era tot dreptunghiulara dar avea o latura putin in semicerc tot cu 4 pini, mecanicul a adaptat mufa veche la sonda cea noua.

de curand i-am pus vag-comul pe masina si surpriza : sonda lambda nu da nici o informatie,ca si cand nu ar fi legata.

SA II FI LEGAT FIRELE GRESIT? CUM POT SA DEPISTEZ PROBLEMA?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!

Cu ajutorul unui coleg de pe forum am legat si eu masina la vag-com.Din pacate nu se puteau vedea toti parametrii nu stiu din ce cauze(legate de tester),dar printre cei ce se vedeau era si sonda lambda.Am inteles ca aceasta trebuie sa arate valori care se modifica constant,pe cand la mine era o singura valoare,blocata(cu motorul pornit).Era parca 128,sau 1.28,nu mai retin.Ce inseamna asta?Trebuie schimbata?Ce se intampla daca merg asa cu ea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

128 inseamna ca ECU nu primeste semnal de la ea si merge cu valoarea de mijloc, implicita.

Vei avea un consum mai mare de carburant, poate chiar si pierderi de putere. Incearca sa verifici cablurile care merg la ECU si incalzirea sondei.

Pune contactul si masoara tensiunea intre pinul 1 si 2 al mufei care vine de la ECU si merge la sonda. Atentie, 1, 2 si 3 sunt apropiate, 4 este departat de grupul de pini. Trebuie sa min 11 V.

Pentru verificarea cablurilor este mai complicat, trebuie sa ajungi la ECU si sa scoti muf din el, dupa care te apuci de masurat continuitatea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

is putin off topic..insa nu stiu unde as putea intreba

cat ajunge un 'test pe tester' ? vreau sa imi fac si eu . si mie mi se pare ca am consumul cam mare si nu stiu care ar fi cauza...consumabilele le-am schimbat..

acu am mai citit aici ca ar fi aceasta sonda o cauza(abea invatz mecanica...)

ar mai putea fi alte cauze ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!