Jump to content

Motorizare 1.4 AEX


asterix 68
 Share

Postare recomandată

Cu 10 zile in urma mergind pe un drum de tara cu viteza redusa sa rupt cureaua de la alternator lucru sesizat prin revenirea turometrului la 0 si aprinderea becului in bord. 

Am oprit imediat si am observat cureaua rupta.Am incercat sa pornesc masina (greseala mea) si nu am reusit.Am desfacut capacul de la cureaua de distibutie si am gasit si cureaua rupta .Am tractat masina pina acasa si am trecut la reparatii  primul lucru deconectind bateria si evacuarea antigelului.

Pentru demontarea suruburilor diferite am fost nevoit sa achizitionez o trusa de biti Torx ,hexagon,M 

1.Dupa demontarea distributiei a cablurilor de masa si a furtunelor de la sistemul de racire,corpului de injectie si rampa cu injectoare , a altor cablurilor de conectare...a urmat :

post-85877-0-34174500-1376850324_thumb.j post-85877-0-63345300-1376850551_thumb.jpost-85877-0-05483600-1376850430_thumb.jpost-85877-0-14286600-1376850753_thumb.j], post-85877-0-61239000-1376850246_thumb.j

2.Demontarea galeriei de evacuare si admisie apoi a chiulasei unde am obsevat urme pe pistonul 4 .......

post-85877-0-15442900-1376855207_thumb.jpost-85877-0-90355200-1376849601_thumb.jpost-85877-0-85871300-1376849586_thumb.j

3.Dupa o examinare atenta a chiulasei am gasit supapa de evacuare la pistonul 4 indoita.....am trecut la pansonarea lagarelor axului cu came si demontare tachetilor hidraulici..

post-85877-0-32157000-1376850800_thumb.jpost-85877-0-33278500-1376850871_thumb.j post-85877-0-78520700-1376850955_thumb.j.

4.Am confectionat un dispozitiv de depresare a supapelor si am trecut la demontarea acestora

post-85877-0-03513700-1376851087_thumb.jpost-85877-0-62089500-1376851415_thumb.jpost-85877-0-07975200-1376851456_thumb.jpost-85877-0-82984700-1376851548_thumb.j

5.Dupa spalarea si curatarea pieselor a urmat uscarea..si suflarea cu aer comprimat...

post-85877-0-46402900-1376851663_thumb.jpost-85877-0-62788300-1376851589_thumb.jpost-85877-0-96672200-1376851621_thumb.j

6.La citeva zile am primit o parte din piese...

post-85877-0-11572400-1376851790_thumb.jpost-85877-0-11188900-1376851950_thumb.jpost-85877-0-39505100-1376851982_thumb.j......

7.Am inlocuit ghidul de supapa care avea joc lateral cu un dorn metalic si am montat pe cel nou cu ajutorul unui dorn de plastic dur ,dupa care am montat supapa noua si am facut un test de etansare cu diluant ....dupa citeva minute de repaus nu a prelins pe admisie sau evacuare...

post-85877-0-19835700-1376853672_thumb.jpost-85877-0-51802700-1376853695_thumb.jpost-85877-0-48002200-1376853751_thumb.jpost-85877-0-61590500-1376854279_thumb.j

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • florin_gti

    39

  • asterix 68

    39

  • colceriu adrian

    14

  • lupo_bv

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

Urmatoare opretiune efectuata zilele aste : pasuirea (slefuirea supapelor)..

post-85877-0-52888900-1377080874_thumb.jpost-85877-0-06755600-1377080907_thumb.jpost-85877-0-37574600-1377080980_thumb.j

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo, romanul nostru s-ar descurca in orice situatie, aici neamtul este depasit !

Vad ca te pricepi, inseamna ca primul drum cand i-l am in zona ta, la tine vin sa-mi rezolvi problema balbaitutului la motor, aici la mine oamenii s-au invatat doar cu masini de generatie noua !

Inca o data o parere de rau ptr ce ai patit !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   M-ar interesa de ce s-a rupt cureaua de distributie. Era de f. multi Km pusa? S-a blocat ceva din lipsa de ungere? Ai zis in primul rand din post ca s-a rupt cureaua de alternator. Amandoua curele deodata? Nu poate fi coincidenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna tuturor !

Am montat chiulasa strinsa cu cheie dinamometrica,garnitura noua plus la evacuare si capac culbutori..Si in fine am pornit masina ....in fine la viteza se simte diferenta pasuirii supapelor...un alt amanunt important : cu ocazia asta am desfacut fiecare tachet hidraulic in parte si au fost spalati cu pensonul prima data cu benzina apoi cu diluant auto si in final suflati cu aer de la compresor.La montarea lor sa folosit ulei nou pina se umple bine ( fiecare tachet a fost pus fiecare la locul lui de unde a fost demontat detalii in fotografia cu suport se vad cutiile numerotate piston 1.....etc )iar masina are un mers rotund si nu se mai aude asa de pregnant tacaneala tachetilor....

Totusi un minim de experienta si ceva scule au trebuit sa rezolv si problema chiulasei

PS.

Am uitat sa mentionez faptul ca releul de la alternator sa ars cu ceva timp in urma si am ramas in pana undeva la 30 km de casa si am fost nevoit sa pornesc masina impinsa  si cu intreruperi am mers cca 5 km unde am cumparat o baterie noua si asa am ajuns acasa....cred ca si acest fapt a dus la slabirea curelei de transmisie.......totusi cea de la alternator sa rupt si sa infasurat pe fulia arborelui motor si de aici  sa rupt si cea de distributie ( nu avem decit cca 30 000 ).O sursa de inspiratie si de ajutor am primit de la colegii de pe aria golf iv ....o problema asemanatoare 

http://vwforum.ro/topic/47950-motor-azd-16-16v-functionare-probleme-specifice/page-154

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am facut un drum de cca 150 de km si am turat un pic motorul..ocazie sa se curete un pic catalizatorul...am fost intrebat de colegi daca mai trebuie sa string iarasi dupa cca 300 de km chiulasa...dar in anexa de la garnitura nu specifica asa ceva

Garnitura chiulasa Elring.pdf

 

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici prin manual nu scrie despre această strângere ulterioară.

Felicitări pentru lucrare :icon_thumleft: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum mentionam in postarile de mai sus am avut probleme cu releul de incarcare de la alternator.Am achizitionat altul de la dezmembrari (sh) Valeo, dar dupa ce am rulat citeva zile am avut ocazia sa constat ca dupa un timp scotea un vuiet (fluierat) ......si am inceput sa repar alternatorul meu defect..........desi celalalt alternator (Bosch) era identic la serie si tip (70A) surpriza a fost sa observ ca fulia de curea difera insesizabil ....

post-85877-0-62537300-1377761799_thumb.jpost-85877-0-20113800-1377762334_thumb.j

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Unii posesori cu motor multipunct 1.4 AEX  vor sa stie despre demontarea si curatarea epuratorului de ulei -o posibila cauza a oscilatiilor la relanti si de oprire a motorului la turatii mici...

post-85877-0-49927000-1378621868_thumb.j  post-85877-0-54364900-1378622411_thumb.jpost-85877-0-47623700-1378622895_thumb.j

Singurul lucru pe care l-am demontat a fost carcasa filtrului de aer.....am folosit  o oglinda ca sa vad in jos unde vin suruburile care se desfac folosind un imbus de 5 .Sunt 3 suruburi....desfaci si vezi ca sunt 2 inele de cauciuc sa nu le pierzi ...o sa vezi ca este un locas in blocul motor care trebuie curatat si el fara sa dai mizeria inauntru ..eu am folosit un holzsurub mai mare cu care trageam prin rasucire mizeria...dupa care a fost spalat si curatat apoi montat la loc.Pentru ...amanunte si aici

http://vwforum.ro/topic/73740-separatorul-de-ulei6n/

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am curatat si eu epuratorul, speram la o minune dar nu s-a schimbat nimic !!!!!!!!!!!!! :tuktuk:

am gasit ceva mizerie dar nu ceva iesit din comun, atasez cateva poze !

post-16436-0-77996400-1378747359_thumb.j

post-16436-0-24497300-1378747372_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

o persoana priceputa mai prin zona mea ( ilfov bucuresti partea de N ), care se pricepe f bine sa mai fac si eu readaptare la clapeta , o mai incerc inca o data poate rezolv problema cu moartea motorului can pornrsc consumatorii si rotesc de volan ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Zilele trecute am avut parte de un incident neplacut : sa rupt o conducta de la frina undeva in zona rotii spate-stg. la traversarea unei zone denivelate la marginea unui cimp.Momentan am ramas fara frina,lichidul de frina sa scurs o parte pe jos, o remediere de moment am improvizat-o folosind o bucata de furtun prinsa pe capete cu 2 coliere......

Dupa ce am ajuns acasa am procedat la schimbarea conductei de frina rupte ..........am cumparat de la un magazin de piese auto o conducta de frina spate (din Cu) de Dacia 1,4 la un pret de cca 35 roni.

Mentionez ca se potriveste perfect fara nici o modificare la lungime si conectorii respectivi.

post-85877-0-03655100-1387265065_thumb.jpost-85877-0-32162900-1387264196_thumb.jpost-85877-0-21196200-1387264218_thumb.j

 

Referitor la canistra de vapori am postat o fotografie cu detalii pentu colegul dacik

http://vwforum.ro/topic/52230-probleme-ralanti-motoras-pas-cu-pas-injector/page-58

post-85877-0-08586900-1387264665_thumb.jpost-85877-0-41267500-1387264692_thumb.j

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce legatura are cu motorizarea 1.4 AEX?

Daca vrei sa ti un jurnal deschide topic in aria Masina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
cosminmedias1982

SALUTARE...am si eu o nedumerire la masina mea...am vazut de cateva zile cand am controlat nivelul la ulei ca la buson unde completezi cu ulei are ca un fel de spuma alba dar mai grasa asa ca vaselina da de culoare alba,am parcur vreo 4000 de km de can am schimbat uleiul,nu stiu ce ulei a folosit inainte..eu am luat un Castrol 15 40  semisintetic ,motorul nu papa ulei....va rog un ajutor....e de vina uleiul?....multumesc anticipat...cosmin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este din cauza condensului (apă+ulei=maioneză). Nu ştiu dacă este normal sau nu, asta îţi pot spune colegii cu benzinare, eu la tractorul meu nu am văzut niciodată aşa ceva. Părerea mea este că dacă nu este în exces nu ar fi problemă. Cred că ar fi o problemă dacă s-ar forma aşa ceva în epurator deoarece spuma aia îngheaţă şi îl înfundă.

De ce ai pus 15W40? Cred că 10W40 era mai ok, 15W40 este mai vâscos la rece şi îngreunează pornirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa apara spuma aceea mai ales ca e mai rece afara si se face condens mai des. Se mai formeaza si atunci cand faci multe drumuri scurte (mai ales pe oras). Fa niste drumuri mai lungi sa se incalzeasca bine uleiul si va disparea. Dupa cum zicea si lupo_bv, 10w40 este suficient avand in vedere clima Romaniei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminmedias1982

Ms mult...o sa incerc pe 10 40...o zii buna sa aveti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel sa intimplat si la mine....dar dupa curatirea epuratorului de gaze a disparut partial....mai ales ca folosisem ulei Mobil 10w40 semisintetic.....Problema se manifesta de obicei la uleiul care nu se incadreaza in norma vw 500.00 sau vw 501.01.

Apoi am trecut la uleiul JB German Oil  10w40 JB Power F2....

http://www.ataugsburg.ro/produse/244/Uleiuri/Ulei-motor/Ulei-motor-10W40/JB-GERMAN-OIL/Ulei-motor-10W40-JB-POWER-F2-4L.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

irinel columbianu

mie chiar azi mi s-a intamplat. din cauza frigului  s-a facut un dop de gheata pe furtunul de la epurator si mi-a aruncat cateva sute de grame de ulei pana s-a dezghetat. se putea preveni dar....nu am stiut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tipul acesta de motor se poate monta manometru indicator al presiunii uleiului in motor , ceva de genul cum avea vechea dacie .

Vreau neaparat sa-i montez asa ceva , sapt aceasta in cateva momente s-a aprinz martorul din bord al uleiului , la verificarea niv de ulei din baie acesta este in regula ! Daca se poate monta i-mi poate spune cineva cum realizez acest cablaj?

Manometrul i-l vreau montat in compartimentul motor intr-un loc nestabilit inca .

Posed un manometru de dacie ( modelul 1986-1989), cele din dreapta bordului , era pereche cu cel de la apa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sugestie ar fi sa verifici presiunea uleiului cu ajutorul unui manometru mecanic conectat prin  furtun +reductie in locul sondei albastre.....undeva la 2,0 bar... ori posibil sa nu mai lucreze in parametrii pompa de ulei si  o alta cauza ar fi  uleiul folosit...treci la ulei 15w40 (sunt postate detalii mai sus).

Informatii mai detaliate sunt si in manualul de reparatii .....

 Si altfel spus varianta cu montarea artizanala a unui manometru de tipul de mai sus lasa de dorit,plus alte complicatii.. :unsure:  :biggrin:

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate acel manometru mecanic nu am de unde sa-l iau,plus ca trebuie sa gasesc un strungar sa-mi faca reductie filetata ptr montaj (greu mai gasesti in ziua de azi strungar), raman la ideaa de mai sus , imp este sa stiu daca se poate monta asa ceva !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca se poate,ti trebuie si sonda care comanda acel ceas

http://www.pieseauto.ro/alte-piese-electrice/dacia/1310/sonda-ulei-dacia-1310-1321598775.html

iti mai trebuie si un teu in care sa infiletez aceasta sonta impreuna cu una din cele doua sonde de pe chiulasa,careva bucati de fire si ceasul pe care ai spus ca il ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit ceva mult mai simplu :

-un manometru de presiune , citeva reductii de la instalatii sanitare si un furtun de la etrierul de frina Dacia care a fost folosit pentru reductie in locul sondei

post-85877-0-24889300-1392017369_thumb.j

Cu acesta am masurat uneori si presiunea la pompa de benzina....

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha deci sa inteleg ca merge si un manometru simplu de aer ?

Am unul de acela de raba , care indica presiunea de aer la bord , am sa pun o poza sa vedeti cum sta treaba !

Ptr asta banuiesc ca trebuie data sonda afara , infiletez racordul , si i-l mufez la manometru !

Valorile trebuie citite la cald , sau la rece ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!